Tänasest alates liikluses nalja ei ole.
#41

Imelik ja ootamatu asi, see talv. Eriti meie kliimas.
http://ilmateade.delfi.ee/uudised/ilmabl...d=76125737
Mulle tuleb ikka meelde „vana hea aeg“, kui rehve ei olnud saada. Mingit suve-, või talverehvi polnudki veel olemas. See uuema aja leiutis.
Kauplusest müüdi 2tk ja see ost kirjutati auto passi. Kahe aasta jooksul enam kumme ei tohtinud osta. Kui oli juurde vaja, siis tuli „mustalt turult“ umbes 3X poehinna eest hankida. Kui raha oli.
Naelkumme (tänapäeval naastrehve) ei olnud saada. Kui keegi kusagilt välismaalt, või tuttava rallimehe käest hankis, siis pidi ta enda autole ka vastava naelkummi hoiatusmärgi külge panema. Sest arvati, et ta on teistele liikluses ohtlik – on võimeline libedal ootamatuid manöövreid sooritama. Autod olid siis kõik tagaveolised, muide. Nelivedu esines vähe.
Kõik rehvid sõideti ribadeks – ikka traadid välja, sest uusi polnud saada.
Küsite, kuidas ülevaatusel käidi? Väga lihtsalt. Kamba peale otsiti neli korralikku ratast ja nendega käis mitu masinat ülevaatusel ära. Erinevaid automarke oli ju siis vähe.
Kõik sõidud said sõidetud ja kraavid polnudki autosid täis. Olid ajad.
Vasta
#42

Mäletan seda aega päris hästi. Sai isegi Oiu kandis kraavist kõik siledad kummid ära korjatud. Libe oli aga selle eest oli aidas teri kuhjas. Sai neli-viis kotti peale visatud ja sõita sai küll. Kehvad ajad elasime üle. Nüüd muretsetakse sellepärast,et vana kumm on ohtlik.
Vasta
#43

(02-11-2016, 15:02 PM)samodelkin Kirjutas:  Mulle tuleb ikka meelde „vana hea aeg“, kui rehve ei olnud saada. Mingit suve-, või talverehvi polnudki veel olemas. See uuema aja leiutis.
...
Kõik sõidud said sõidetud ja kraavid polnudki autosid täis. Olid ajad.

Jup ja kurblooline selle juures on, et me olime siis päris algajad autojuhid, me suisa õppisime "selliste" autodega sõitma. 89 oli Digit-nimelisel autokoolil just täpselt selline 011, kus all absoluutsed "leninid", talv oli lumerohke ja nii me siis kaasaga eksamisõite tegime Big Grin Sellele eelnes muidugi Kadrioru vahel lumehangede vahel sõitmine... eksamisõit oli 14.12.89 ja selleks ajaks oli kuu aega paks lumi maas ja teehooldus nii linnas kui maanteedel põhimõtteliselt null. Midagi natuke sahati, midagi koguti ja veeti aga see oli olematu praegusega (kus täna on juba Sihi uulits KAHE sahaga üle lükatud!!!)
Esimesed naastrehvid tekkisid meile talveks 92/93 koos Saabiga, sinnamaani ehk siis kolm-ja-pool talve, sai Mosse ja MI-16 rehvidega sõidetud. OK, siis oli rehvides kautšukki ja need pidasid oluliselt paremini, kui tänane plastmassist odav suverehv aga kindlasti polnud nende pidamine võrreldav kasvõi sellesinase kulunud lamelliga! Lihtsalt füüsiliselt ei saa pehme kummiseguga kuid täiesti sile ja ülipeenikeste vagudega muster parem olla. Sellised olid siis meite noorusaja talverehvid Big Grin 
[Pilt: 1_1_19748870.jpg]

Sellise mustriga Kohtla-Nõmme Autokummide Taastustehase prottidega võis aga juba lumerada sõitma minna - need pidasid ka päriselt Cool
[Pilt: 1_1_30896194.jpg]
Vasta
#44

Sai ka siis sellest sõust ka oma osa võetud!!! Ma olin pealt vaataja, oi kuda linna vahel (Viljandis) uisutati ja kelgutati Big Grin Politseiautogi lasi pidurduse pikaks. Peamine mis silma jäi olid hädas veokad.

Veel pole maha löödud
Vasta
#45

(01-11-2016, 23:51 PM)stihl Kirjutas:  Ja ikkagi ma ei saa endiselt aru, MIKS peaks inimesl olema suve ja talverattad eraldi: nagunii pead mingi aja tagant neid balanssima ja ratast vahetada ei oska tänapäeva mees juba ammugi.
Vähemalt praktika näitab seda, et rehvivahetushooajal üha rohkem ja rohkem ummistavad päris paljud mehed töökodasid ka probleemiga, et "mingi kolks on pärast rattavahetust sisse tulnud. Enne nagu ei olnud."

a MIKS mitte? Big Grin Mina olen õnneks vana kooli mees, oskan ratast vahetada, piduriklotsi vahetada, õli vahetada ja veel üht teist vahetada, mõne asja suudan ka parandada, mille insenerid on ära vussinud  Cool

Aga lihtsalt mugavuse pärast. Kui hakkab lund sadama, panen talverattad alla, lumi sulab ära, panen suverattad alla. Juulikuus viin talvekad tasakaalustusse ja veebruaris sõidutan suvekad rehvikoja pinki. Ja mingisuguses sabas ei moluta kunagi.

Aga paljudel jah...
Kohtumispaika ei tohi muuta

Nagu tellimise peale.....
Vasta
#46

(02-11-2016, 16:04 PM)aeroplano Kirjutas:  a MIKS mitte? Big Grin Mina olen õnneks vana kooli mees, oskan ratast vahetada, piduriklotsi vahetada, õli vahetada ja veel üht teist vahetada, mõne asja suudan ka parandada, mille insenerid on ära vussinud  Cool

Aga lihtsalt mugavuse pärast. Kui hakkab lund sadama, panen talverattad alla, lumi sulab ära, panen suverattad alla. Juulikuus viin talvekad tasakaalustusse ja veebruaris sõidutan suvekad rehvikoja pinki. Ja mingisuguses sabas ei moluta kunagi.

Aga paljudel jah...
Kohtumispaika ei tohi muuta

Noh, kui päris aus olla, siis mul kahel saanil on MS-id all, mille mustrit ma enamvähem ikka jälgin ja kolmandal on samuti talverattad velgedel. 
Ja paar ratast ole elus ka vahetanud. (mõni ka õnnestunult, kui momentvõtme asukoht kohe tuvastatav on...)

Aga selle kiunumisega pidasin silmas just neid vendi, kes paisupaagi silmini klaasipesu täis valavad ja siis tulevad teenindusse kurtma, et, krt, mul esiklaasi pesur ei tööta, kas saate midagi teha... Toungue 

Sa ei usu, aga neid on ja päevast päeva üha rohkem.

Selle rehvi maha-peale panemisest. 
Umbes 15a tagasi küsisin Nokiani tehasemeestelt, et mitu korda teie rehvi siis kannatab maha-peale monteerida, enne kui pekki läheb. (kuna kunded küsisid sama asja minult)
Vastus oli, et nende Corghi`dega nagu teil on, umbes 100 korda.
Vianori eelkäijal olid siis Corghis eritellimusena teha lastud suure platega pingid, mis a`la 20 tolli väljast haarasid; (täna on need muidugi titepiss...), aga sommid olid neid tallinnas vahtimas käinud.

Sesmõttes ära võta isiklikult, aga osadel vedadel oleks tõesti parem, kui nad oma kohtumispaika ei muudaks... Toungue 

P.S. Aga seda ära küll endale ette kujuta, et insererid midagi ära vussiksid. Seda teeb ikka raamatupidamine....

.
Vasta
#47

Saanitajad võiksid viisakad 16" talverehvid koos velgedega ära osta mu käest. Kuulutus oli muidu siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=56241

Veel pole maha löödud
Vasta
#48

Vähemalt Pärnu linnapilt oli täna üllatavalt mõistlik- inimesed tõepoolest arvestasid ilmaolude ja üksteisega. Palju paistis suverehvidega masinaid, ent keegi ei paarutanud, pidurdamiseks ja kohaltvõtuks varuti aega ning sellega arvestasid ka kaasliiklejad. Väga ok oli. Rehvipunktides jah- sabad poolde linna. Enda autol sain eile talvekad allaSmile
Vasta
#49

Alles esmaspäeval saab vahetada. Täna siis suvekatega üks külje ettekeeramise katseke valgusfoori all, muidu rahulikult ja tasapisi. Poes käidud ja õnnelikult tagasi. Homme veel üks pisike linnavahe sõit. Meie kõrvalisest tänavast on isegi hööveldis läbi läinud, peab väravavahe uuesti lahti lükkama, ikka labidaga.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#50

(02-11-2016, 16:24 PM)stihl Kirjutas:  P.S. Aga seda ära küll endale ette kujuta, et insererid midagi ära vussiksid. Seda teeb ikka raamatupidamine....

.

Eks mõned asjad ole ikka inseneride "teened" kah aga raamatupidaja on tegelikult inimene, kes lihtsalt ja kiretult fikseerib tagajärgi.
Pigem oleks pekstavateks antud kontekstis igasugu projektijuhid, eelarvestajad, kontrollerid ja muu sarnane kontoriplankton....
Vasta
#51

(02-11-2016, 15:31 PM)JaakH Kirjutas:  Sai ka siis sellest sõust ka oma osa võetud!!! Ma olin pealt vaataja, oi kuda linna vahel (Viljandis) uisutati ja kelgutati Big Grin Politseiautogi lasi pidurduse pikaks. Peamine mis silma jäi olid hädas veokad.

Siis tuleb õpetada, kuidas kette kasutada Big Grin
https://www.youtube.com/watch?v=QfI6BhjF4TU&ab_channel=O2175
Vasta
#52

No mina sain küll täna hommikul nalja naerda. Oli Kilingi-Nõmme asja ja juba linnas sees vehkisid mulle kaks noorhärrat, kellede bemm  oli tagumik sõidusuunas kõnniteel, mis sõidutee tasapinnast ligi meeter allpool oli. Pidasin siis kinni ja poisidi palusid, et ma nende bemmi välja tõmbaksin. Vaatasin siis, et autol ei olnud kriimugi peal ja küsisin siis, et kas auto läks katki, et nad ise välja ei sõida. Ütlesid, et auto täitsa korras, aga vallist ei tule üles. Kahekümne meetri kauguselt oli aga kõnnitee ristuva tänavaga ühes tasapinnas ja ma küsisin, et miks ta sealt siis ise välja ei sõida. Noorhärra kratsis siis häbelikult kukalt ja sõitis välja  Big Grin  Ju siis ähm oli nii suur, et lõi mõistuse kinni ja silmist pimedaks Big Grin
Vasta
#53

Mina külla aru ei saa kus see naljakoht on ? Kui libedaks läheb kimab sulle keegi tagant/küljelt või siis eest sisse ja viid oma rariteedi kindlustuse või enesepoolt valitud remondi töökotta ja siis mingi nädala pärast lähed järgi autole rõõmsa näoga, et peaks valmis olema ja siis tabab sind täielik "shokk". Auto on ju kirju kui koer ja värvija ütleb sulle sellepeale, et see on ju uus värv ja peabki vähe rohkem läikima ja teist värvi olema !!! Ning kindlustus proovib sulle sama väita !!!
Kas siis on ka nalajaks ?
Minul oli selline kogemus Esmaspäeval ja see teema ei tundu kuidagi naljakas.
Vasta
#54

(02-11-2016, 21:07 PM)Qunts Kirjutas:  Mina külla aru ei saa kus see naljakoht on ? Kui libedaks läheb kimab sulle keegi tagant/küljelt või siis eest sisse ja viid oma rariteedi kindlustuse või enesepoolt valitud remondi töökotta ja siis mingi nädala pärast lähed järgi autole rõõmsa näoga, et peaks valmis olema ja siis tabab sind täielik "shokk". Auto on ju kirju kui koer ja värvija ütleb sulle sellepeale, et see on ju uus värv ja peabki vähe rohkem läikima ja teist värvi olema !!! Ning kindlustus proovib sulle sama väita !!!
Kas siis on ka nalajaks ?
Minul oli selline kogemus Esmaspäeval ja see teema ei tundu kuidagi naljakas.

Siis sul ei ole naljasoont Big Grin
Vasta
#55

(02-11-2016, 21:07 PM)Qunts Kirjutas:  Mina külla aru ei saa kus see naljakoht on ? Kui libedaks läheb kimab sulle keegi tagant/küljelt või siis eest sisse ja viid oma rariteedi kindlustuse või enesepoolt valitud remondi töökotta ja siis mingi nädala pärast lähed järgi autole rõõmsa näoga, et peaks valmis olema ja siis tabab sind täielik "shokk". Auto on ju kirju kui koer ja värvija ütleb sulle sellepeale, et see on ju uus värv ja peabki vähe rohkem läikima ja teist värvi olema !!! Ning kindlustus proovib sulle sama väita !!!
Kas siis on ka nalajaks ?
Minul oli selline kogemus Esmaspäeval ja see teema ei tundu kuidagi naljakas.
Tehase värvikoodiga pandud värv peabki läikima ja ta pole ka päikest näinud. Võib ju tellida solaariumi ja peene liivapaberiga matistamise. Ega vist muud varianti eriti pole. Nende probleemidega olen kuulnud teisigi, kas maalrionklid seletaksid asja lahti? Noh umbes nii, et pane kõrvuti aastaid garaažis olnud ajaleht ja täna postkastist võetu. Erinevad ju värvilt.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#56

(02-11-2016, 21:24 PM)maitus Kirjutas:  
(02-11-2016, 21:07 PM)Qunts Kirjutas:  Mina külla aru ei saa kus see naljakoht on ? Kui libedaks läheb kimab sulle keegi tagant/küljelt või siis eest sisse ja viid oma rariteedi kindlustuse või enesepoolt valitud remondi töökotta ja siis mingi nädala pärast lähed järgi autole rõõmsa näoga, et peaks valmis olema ja siis tabab sind täielik "shokk". Auto on ju kirju kui koer ja värvija ütleb sulle sellepeale, et see on ju uus värv ja peabki vähe rohkem läikima ja teist värvi olema !!! Ning kindlustus proovib sulle sama väita !!!
Kas siis on ka nalajaks ?
Minul oli selline kogemus Esmaspäeval ja see teema ei tundu kuidagi naljakas.

Siis sul ei ole naljasoont Big Grin

Ju siis ei ole jah Big Grin
Aga üks küsimus tekkis veel kindlustusega, et minul nimelt tehtud selline kindlustus et peavad väljastama mulle remondi ajaks asendus auto ! Aga kuna mulle on väljastatud ajutine Sinise kaardiga tunnus pooleks aastaks siis laiutati käsi, et nendel pole pakkuda !
Mis mõttes nagu pole pakkuda kui peab olema asendus auto aga jah invaautosid neil pole millel käsi juhtimine.
Ega sellepärast ma sõitmata ei jätta aga küsimus ikka kus on naljakoht, et nagu peaks olema aga pole ???
Vasta
#57

(02-11-2016, 21:24 PM)aavu Kirjutas:  
(02-11-2016, 21:07 PM)Qunts Kirjutas:  Mina külla aru ei saa kus see naljakoht on ? Kui libedaks läheb kimab sulle keegi tagant/küljelt või siis eest sisse ja viid oma rariteedi kindlustuse või enesepoolt valitud remondi töökotta ja siis mingi nädala pärast lähed järgi autole rõõmsa näoga, et peaks valmis olema ja siis tabab sind täielik "shokk". Auto on ju kirju kui koer ja värvija ütleb sulle sellepeale, et see on ju uus värv ja peabki vähe rohkem läikima ja teist värvi olema !!! Ning kindlustus proovib sulle sama väita !!!
Kas siis on ka nalajaks ?
Minul oli selline kogemus Esmaspäeval ja see teema ei tundu kuidagi naljakas.
Tehase värvikoodiga pandud värv peabki läikima ja ta pole ka päikest näinud. Võib ju tellida solaariumi ja peene liivapaberiga matistamise. Ega vist muud varianti eriti pole. Nende probleemidega olen kuulnud teisigi, kas maalrionklid seletaksid asja lahti? Noh umbes nii, et pane kõrvuti aastaid garaažis olnud ajaleht ja täna postkastist võetu. Erinevad ju värvilt.

Minu ainuke palve oli töökojale, et auto peab olema ühtevärvi !!!
See pole küll minu asi, et kas nad värvivad uue värviga või pleekinud värviga aga auto peab olema ühte värvi ja kui nad seda ei suuda võivad poleerida või terve auto üle värvida.
Kui viin oma raha eest auto värvimisse siis tahan ka näha, et auto oleks ühte värvi mitte nagu kirjukoer.
Kas tõesti tavaline kollane värv on nii keeruline värvida ???
Vasta
#58

igasugu kollased, valged, mustad ning punased mittemetallik värvid on ikka üks paras piin samasse tooni saada

liiklusest kah:
pole hullu midagi valige sobilik pikivahe ja kiirus ja kõik on ok, mina liiklen topelt rataste ja bb moto ning tagaveoga kastikaga (mis on ilmselt kõige halvim varjant üldse-algajale ei soovita) tallinnas ja pole hullu, seni kuni väikestele kõrval tänavatele ei satu - miks ma ennast nii piinan on see et katsun klientidele enne talvekad alla saada ja mu enda talve autol tekkisid paarpäeva tagasi teh probleemid
Vasta
#59

(02-11-2016, 21:50 PM)supp Kirjutas:  igasugu kollased, valged, mustad ning punased mittemetallik värvid on ikka üks paras piin samasse tooni saada

liiklusest kah:
pole hullu midagi valige sobilik pikivahe ja kiirus ja kõik on ok, mina liiklen topelt rataste ja bb moto ning tagaveoga kastikaga (mis on ilmselt kõige halvim varjant üldse-algajale ei soovita) tallinnas ja pole hullu, seni kuni väikestele kõrval tänavatele ei satu - miks ma ennast nii piinan on see et katsun klientidele enne talvekad alla saada ja mu enda talve autol tekkisid paarpäeva tagasi teh probleemid
Mäletan, et metallik värvid on probleemiks värvimisel Big Grin
Minu autole sõideti otsa Statoli jaamas kus mingi nolk veel ütles, et pole sõitnud ja kohale kutsutud pooliismän vaatas kaameraid ja tunnistas fakti, et ikka oli kokkopõrge aga kuna poliismänil hakkas kiire linna poole sõitva joogse juhi tabamiseks siis isegi sellele nolgile ei tehtud trahvi !
Mina olen selle aja inimene, kui veel naastrehve ei olnud kõigil saada väljaarvatud parimatel aga siiski täna ja homme sõidan veel suvekatega, kuna need talvekad tuleb maalt ju ära tuua ja alla kruvida. 
Samas võite OSTA.ee leida häid naelrehve minu oksionitelt NB. SMARTPOST-ga ei saada !!!
Vasta
#60

Mõistlik inimene ei aja sellise ilmaga ühtegi rariteeti õue,rariteedid on kuivas ja soojas praegu.Kui pidada rariteediks mingi suvalist 20 aastat vana autot siis mina nimetaksin seda kas ihnsuseks või vaesuseks.Eestlase probleem ongi see et ta ei saa aru et auto on tarbeese mis kulub aga mitte luksusasi mis peab aastakümneid veatu välja nägema.Kui kindlustused annaksid raha pihu peale siis oleks tänavapilt veel kindlasti kirjum,vähemalt pooled üritaksid nii säästlikult remontida kui saab.Alles oli juhus kui inimene tüüris uhke autoga remonti sügav vagu eest taha aga kui kuulis et omavastutus vaja maksta arvas et pole see kriim nii hull ühti,kärab sõita küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne