Plaan maksustada 2017. aasta juulist ka omanikuvahetus.
#61

Tsiteerin ühte teist kodanikku nüüd (umbes nii oli):


Sina ostap üits Volvo nüid. Mitte uus. Tagavedune. Sõidap sellega surmani.

Vasta
#62

Vaatasin just et H1 hummerid hakkavad ka kolmekümnest tuhandest, sellega peaks ka surmani sõitma vist nii et silm ka ei pilgu...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#63
Exclamation 

Tegin mina DELFI lahti ja üllatused lähevad üha suuremaks:

Tsitaat:Lisaks emissioonipõhisele maksule suureneks ka riigilõivu määr, mis tõuseks 130 euroni

Nagu praegu oleks meil need lõivud väiksed. Tundub, et ARK peab lisainimesi tööle võtma, kes täiendavat maksu hakkavad arvutama ja no eks me maksame selle siis kinni

Tsitaat:Näiteks ei olnud maanteeameti taustakontrolli kasutades näha 1997. aasta Volkswagen Passati CO2 emissiooni näitajaid, mis tähendab, et selle auto puhul lähtutakse lisatasu määramisel mootori võimsusest, mis on antud juhul 74 kW. Kilovatipõhine lisatasu oleks selle auto puhul 36 eurot.

Täpselt sama võimsusega 1998. aasta Volkswagen Golfi puhul on aga CO2 heite suuruseks märgitud 202 g/km, mis tähendab, et maksumuudatuse järgi tuleks selle auto omanikuvahetuse lisatasuna maksta riigile ligi 400 eurot.

Ja meie teedel muutuvad kõige populaarsemaks vanad 40kW diislid, millel keskmise keemiatehase laadne tahmalont summutist välja käib. Nendel pole veel heitenäitajaid kuskile kirjutatud ja kW on ka vähe. Keskkonnasääst missugune.

Keerame veel kütuseaktsiisi ka otsa, need vanad diislid sõidavad millega iganes... Maailmatu keskkonnasääst, kui kütusesse hakatakse läbitöötanud mootoriõli, fritüüriõli ja mida iganes veel segama.


Igatahes selge on see, et populaarseks saab vanade diiselroimade elushoidmine, kuna kW-põhine maks on heitmenäitaja-põhisest maksust oluliselt väiksem.


Ei tea, kas tagajärjena alandatakse kiirusepiiranguid kah, kuna vanad 40kW diislid ei suuda 90km/h ületada ja kiiruskaamerate tootlikkus jääb tagasihoidlikuks...
Vasta
#64

(06-12-2016, 21:17 PM)zazik Kirjutas:  Ei tea, kas tagajärjena alandatakse kiirusepiiranguid kah, kuna vanad 40kW diislid ei suuda 90km/h ületada ja kiiruskaamerate tootlikkus jääb tagasihoidlikuks...

 Ei ole asi nii kurb sugugi. Foorist foorini on raske tõmmelda aga 110 km/h saab kätte küll. Siin 40 kW A80 näitajad:
Tsitaat:PRESTATIES
topsnelheid
[Pilt: spacer.gif]153 km/h
acceleratie 0-100 km/h
[Pilt: spacer.gif]22,0 s

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#65

Kusjuures huvitav on see, et kw põhise arvutuse aluseks on sisuliselt tänapäevaste mikroturbomootorite võimsuse co2 suhe. Ehk siis kõige rohkem kaotavad need, kellel on vabalthingavad autod, millel passi on märgitud co2 näit. Samas samade kw juures saastab 2 vanune auto oluliselt vähem, kui 20 aasta vanune.
Vasta
#66

(06-12-2016, 21:35 PM)Tegelane5 Kirjutas:  
(06-12-2016, 21:17 PM)zazik Kirjutas:  Ei tea, kas tagajärjena alandatakse kiirusepiiranguid kah, kuna vanad 40kW diislid ei suuda 90km/h ületada ja kiiruskaamerate tootlikkus jääb tagasihoidlikuks...

 Ei ole asi nii kurb sugugi. Foorist foorini on raske tõmmelda aga 110 km/h saab kätte küll. Siin 40 kW A80 näitajad:
Tsitaat:PRESTATIES
topsnelheid
[Pilt: spacer.gif]153 km/h
acceleratie 0-100 km/h
[Pilt: spacer.gif]22,0 s

See oli minupoolne räme sarkasm, muide Wink
Kuigi mitte päris asjakohatu. Olgem ausad, ega need 30 aastat pole seda 40kW ka puutumata jätnud, paljud hobused on ajahamba poolt ära puretud. Ja fakt on see, et selliste autode laialdasemast kasutuselevõtust ei võida keegi.


Kõige suurem iroonia asja juures ongi see, et kehvema toimetulekuga inimesed saavad jälle kõige rohkem pihta. Vähegi korralikuma auto ostmine muutub veel kallimaks, peabki 30a vanade risudega sõitma.

Vanatehnikaliikumisele annab see jälle omamoodi põõna. Kui see musta numbri teema kunagi päevakorda võeti, siis ranged reeglid said paika just seepärast, et meil oli tollal veel igasugust vana tehnikat massiliselt ka igapäevakasutuses. Praeguseks on pilt palju parem, aga tundub, et regi lükati jälle tagurpidi mäest alla.


Hakkab tunduma, et Reform võidab järgmised valmised lihtsalt siis kui nad lubavad sealt jätkata, kus pooleli jäid. Keeravad kommunistide otsused tagasi ja rahvas ongi rahul, kõik vanad patud unustatud.
Vasta
#67

Ksf! viplala eelmisel lehel ütles kenasti ära, misjaoks kõnealune maks kehtestatakse.
Ainus keskkonnasäästlikkusele sundiv auto maksustamise viis on kütuseaktsiis.
Vasta
#68

(06-12-2016, 10:55 AM)mossepower Kirjutas:  
(05-12-2016, 21:52 PM)spitfire Kirjutas:  Kuna seaduse mõte on maksustada autot kui tarbeeset siis võiks vanatehnika vanuses 35 aastat ja üle sellest maksust olla prii, kuna üle selle vanuse pole auto enam tarbeese aga juba osa tehnikaajaloost mille säilitajad ja taastajad vanatehnika huvilised moel või teisel on. Samal põhjusel ei pea selliste autode pealt üldjuhul ka kolmandate riikide tollimaksu tasuma.

Selline suhtumine tundub mõnes mõttes veidi õrnale jääle minekuna. Kui vana auto pole tarbeese (igapäevaseks eluks/sõiduks seda vaja ei ole) siis on see ju pigem luksuskaup (nagu tubakas, alkohol, limonaad jne.) ning võib veel kõrgema maksustamise alla liigituta oma olemuselt. Big Grin  Väita et nt. iga registris olev (omaniku vahetust võimaldav) vähemalt 35 aastat vana Volga, Moskvich või Opel on hindamatu osa tehnikaajaloost ei kõla ka just väga usutavalt, pigem tegu ikka omaniku ilusa ilmaga linnapeal ja autoüritustel poosetamiseks vajaliku luksuskaubaga.
[quote pid='409411' dateline='1481010934']
Ei ole mingi õrn jää. See on suhtumise küsimus. Vana auto mis on üle 35 aasta vana EI OLE tarbeese, selle igapäevases tähenduses. Kas teda on võimalik igapäevaselt kasutada .. ? jah on. Ja paljud ka kasutavad. Pensionärid, kes teevad suvel ühe väljasõidu, ülevaatusele ja tagasi. See vana Volga (Mosse) on täna 35-50 aastat vana, aga kui sellised papid autod pressi alla viivad, siis paarikümne aasta pärast meil enam 60-70 aastaseid Volgasid ei ole. Et auto saaks kunagi 100 aastaseks, peab ta enne seda saama 10-, 20-.. jne aastaseks.
Miks meil täna on ühe käe näppudel autosid alles esimesest Eesti vabariigist ? Sõda oli ? Kus on täna need 20-nendate elektri autod, mida kunagi oli maailmas rohkem kui bensukaid? Eestis läks väga suur hulk autoajalugu vanametalli kui korjati rauda allveelaevade Lembitu ja Kalev jaoks. Mõne pleki tüki oleks võinud ikka alles ka jätta.

Autoüritus? Poosetamine ? Luksuskaup ? ... Vat ö hell ? Tänu vanaauto fännidele kel aasta otsa garaazis öösiti mutreid krutivad, saavad ka "tavalised" inimesed kel huvi on, neid autosid oma silmaga näha ja näpuga katsuda. Kui selliseid inimesi ei oleks (ja ka selliseid papisid, kes aastas korra Volgale päikest näitavad) siis saaks edaspidi vanu autosid ilusti-kenasti ainult Wikipeediast värvi pildi pealt vaadata. Ja Volgat ilmselt must-valgelt Smile
Aga õnneks nad on. Ja seda, et vana auto ei ole ainult CO ja oht liikluses, tuleks ministeeriumi kanadele selgitada.






[/quote]
Vasta
#69

(06-12-2016, 21:52 PM)olevtoom Kirjutas:  Ksf! viplala eelmisel lehel ütles kenasti ära, misjaoks kõnealune maks kehtestatakse.
Ainus keskkonnasäästlikkusele sundiv auto maksustamise viis on kütuseaktsiis.

Põhimõtteliselt õige, aga asja point läheb kaotsi kui Läti kütte aktsiisi ei tõsta.

Muide Lätis on klassikaline automaks, keskmise käru pealt on sellest aastast umbes 150.- euri kord aastas ja Ülevaatus alates teisest aastast iga aasta.

See vanaauto teema on jah soomes vast mõistlikult lahendatud, see musta numbri süsteem toimib ja vist oli ka kindlustusega, et kui on samal omanikul näiteks sada autot, siis piisab ühest kindlustusest, tingimusel, et korraga liikleb ainult ühega. Ja naabrimiis kontrollib.
Vasta
#70

huvitav kas ka veesõidukid selle alla käivad?et kuda nendel see võimsuse arvestus võiks käia?passis ju max lubatud mootori võimsus ja enamasti kimatakse ikka väiksematega.
Vasta
#71

(06-12-2016, 13:44 PM)jaamakorraldaja Kirjutas:  
(05-12-2016, 21:52 PM)spitfire Kirjutas:  Meil on ju tegevad vanatehnika klubid olemas. Et oma eksistentsi mingilgi moel õigustada võiks nad vahel ju mõnda lille ka liigutada. Präegu on seadus ju alles koostamisel oleks vast õige aeg sekkuda, klubilise(te) pöördumise(te) moel.

Kuna seaduse mõte on maksustada autot kui tarbeeset siis võiks vanatehnika vanuses 35 aastat ja üle sellest maksust olla prii, kuna üle selle vanuse pole auto enam tarbeese aga juba osa tehnikaajaloost mille säilitajad ja taastajad vanatehnika huvilised moel või teisel on. Samal põhjusel ei pea selliste autode pealt üldjuhul ka kolmandate riikide tollimaksu tasuma.

Mina ootaks, et (vana)autoklubide suured ninad mingi pöördumise ikkagi koostaks. Kaotada pole ju midagi. Või mis see klubi mõte on... niisama sügada?

Just - ka mina mõtlesin et miks neid ühinguid jms siis tehakse - kahtlane vaikus nüüd eetris. Peaks vanatehnika propageerimine toimuma. Praegu seda hävitatakse.
Ma proovin ka tuttavaltele kes kangide juures ministeeriumis põhimõtteliselt sisestada et 40a peaks minema vabaks
või siis vabas liitumises kõik musta numbri alla nagu Soomes. Ma peast ei mäleta aga sinna saab kõik autod regada teatud aastast 
ning liigelda/liikluskindlustust tohid teha kokku aastas vaid näiteks 3 täiskuud. Ma saan aru et must number nendele kes on tõeliselt perfektse masina ehitanud tekitab tuska - aga soomes on kõik olgu ta maailma tippharuldus või täielik ratmobiil kõik ühe ja sama musta numbriga nii pole midagi neil häda ja miks peaks. Pealt on ju näha kes on vaeva näinud ja kes mitte. Eestis lastigi see liiga sügavale ja eliitseks langeda juba alguses mis oligi viga et kõik harjuvad ära. 
Ja talveralli oleks esimesena surnud sellise idee asja jaoks mis ärgitas just vanu autosid taastama ja nendega tegelema. 
Elik propageerimine on hetkel OUT ja vanaautodega tegelemist võrreldakse riigi vaenlasena - kui vaadata praegust meedia hoiakut.
Ma sõidan hobiautoga 2päeva aastas ja ja ei saa aru üldse sellest loost kuna olen sellega tõenäoliselt 5x keskkonnasäästlikum kui pool aastat sõitev elektriauto mille kasvõi akude tootmine läks ikka megalt keskkonna jalajäljeks.

Väga nõus selle Soome variandiga, võib olla ongi õige aeg teema tõsiselt üles tõsta. Lisaks see kohustuslik liikluskindlustus millega on seotud tüütu ajutiselt registrist kustutamine.

220326
Vasta
#72

(07-12-2016, 01:19 AM)spitfire Kirjutas:  Ei ole mingi õrn jää. See on suhtumise küsimus. Vana auto mis on üle 35 aasta vana EI OLE tarbeese, selle igapäevases tähenduses. Kas teda on võimalik igapäevaselt kasutada .. ? jah on. Ja paljud ka kasutavad. Pensionärid, kes teevad suvel ühe väljasõidu, ülevaatusele ja tagasi. See vana Volga (Mosse) on täna 35-50 aastat vana, aga kui sellised papid autod pressi alla viivad, siis paarikümne aasta pärast meil enam 60-70 aastaseid Volgasid ei ole. Et auto saaks kunagi 100 aastaseks, peab ta enne seda saama 10-, 20-.. jne aastaseks.
Miks meil täna on ühe käe näppudel autosid alles esimesest Eesti vabariigist ? Sõda oli ? Kus on täna need 20-nendate elektri autod, mida kunagi oli maailmas rohkem kui bensukaid? Eestis läks väga suur hulk autoajalugu vanametalli kui korjati rauda allveelaevade Lembitu ja Kalev jaoks. Mõne pleki tüki oleks võinud ikka alles ka jätta.

Autoüritus? Poosetamine ? Luksuskaup ? ... Vat ö hell ? Tänu vanaauto fännidele kel aasta otsa garaazis öösiti mutreid krutivad, saavad ka "tavalised" inimesed kel huvi on, neid autosid oma silmaga näha ja näpuga katsuda. Kui selliseid inimesi ei oleks (ja ka selliseid papisid, kes aastas korra Volgale päikest näitavad) siis saaks edaspidi vanu autosid ilusti-kenasti ainult Wikipeediast värvi pildi pealt vaadata. Ja Volgat ilmselt must-valgelt Smile
Aga õnneks nad on. Ja seda, et vana auto ei ole ainult CO ja oht liikluses, tuleks ministeeriumi kanadele selgitada.

Just nii mõtleme mina ja sina ning julgen pakkuda et enamus siinsest foorumirahvast. Küll aga mitte ministeerium (nagu ka ise välja tood) ja arvatavasti ka enamus Eesti rahvast. Pole meil ju ühtegi soodustust vanaauto omamiseks võrreldes nt. tavalise/suvalise 15-20 aastat vana autoga. See näitab mulle küll et tehnikakultuuri säilitamise asemel on tegu pigem ikka luksuskaubaga laias vaatevinklis.
Muidugi võib kohe välja tuua et meil on ka must number ning sellega kaasnevad soodustused (TÜV pole iga aasta) aga reaalselt vaevalt et keegi vanaauto taastab originaaliks eesmärgiga TÜV raha kokku hoida. Ja kui võtta nt. vana Volga taastamine kas niisama sõidukorras hobiautoks või siis mustale numbrile on selle saavutamise maksumuse (töö ja aeg) vahe ju muljetavaldavalt erinev ja seega on see konkreetne soodustus ju jällegi "luksuskaubale" (nt. 3K eurine Gaz 21 vs. 30K eurine G-21). Oleks jutt tehnikakultuuri säilitamisest siis võiks ju mõlemad musta numbri ja vastavad soodustused saada (nagu aru saan et Soomes on).

Aga kujutan ette et kui hetkel sellist mure minna seadusandluse poole peale kurtma (35 aastat vana auto maksuvabaks) siis tulekski umbes selline vastus, et aga näed meil seaduses täiesti olemas selline soodustus/see võimalus-taasta oma masin mustale numbrile ja kui seda teha ei taha siis on see ju sinu enda mure.
Vasta
#73

Pakun, et 99% meie riigi elanikannast ei ole huvitatud mingist  "tehnikakultuuri või ajaloo säilitamisest". Kas peab mingi vähemuse pärast hakkama eraldi seadusi tegema, mingeid erandeid? Vaatame kui suur huvigrupp on alkoholitarbijaid! Kas keegi arvestab nende soovidega mitte tõsta õlle aktsiisi? Kas meil on õlleklubid jms organisatsioonid, miks nemad midagi ette ei võta? Samasooliste kooseluküsinused on lahendamata, kas homoseksuaale on rohkem või vähem kui vanaauto ihalejaid?
Vanatehnikaga tegelemine ei olegi vaese rahva lõbu, seda tuleks ka arvestada!  Toungue Päris vahva on ka see hõikumine siin - miks keegi midgi ette ei võta!? Miks keegi midagi ei tee!? Peaks midagi tegema! Las Sirk teeb midagi!
Üldiselt on see kõik tühi arutamine, elasine nõukogude võimu üle, 700 aastat orjaööd, Põhjasõja ja katku... inimene harjub kõigega, igale jõule on vastujõud jne.
Aga muidugi arutage edasi, ärge laske end segada!
Vasta
#74

(07-12-2016, 11:59 AM)kass Kirjutas:  Samasooliste kooseluküsinused on lahendamata, kas homoseksuaale on rohkem või vähem kui vanaauto ihalejaid?
Vot see on küll miljoniküsimus! Kas keegi on üldse püüdnud loendada autoiharaid ja ... neid teisi? Võib olla peab tulevasest maksurahast mõned loendajad palkama?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#75

(07-12-2016, 11:59 AM)kass Kirjutas:  Aga muidugi arutage edasi, ärge laske end segada!

See on nüüd küll üks õige jutt! Big Grin
Meie rahva häda on selles,et kõik me poeme peitu,kui midagi juhtub. Ma ikka mõtlen,et mis asi see võiks olla mis paneks meid kõiki koos kisama ja tänavatele tulema? Ärge tehke nalja,ma küll ei usu,et keegi peale seda seadust tänavale tuleks. Mats maksab kõik täpipealt kinni! Sellega arvestatakse alati.
Ainus asi mis võib rahva jaurama panna,kui kõiki kõripidi korraga pigistama hakatakse. Seda õnneks seadus ei luba. Seega ei juhtu siin hullu midagi. Küll vingerdame välja!
Üks asi mis paneks seadusetegijaid mõtlema- väikese inimese raha. Big Grin  Ühele suurfirmale ütlesin kord,et ainuke asi mis teile mõikab -on minu väikese inimese raha.... Muuga mul teie peale hammas ei hakka,sest seadus kaitseb teid,teil on advokaadid ja lepingud mis nii tehtud,et teie peale ükski hammas ei hakka....  Aga minu kümnekast jääte ilma.... ja pidevalt. Big Grin  See mõikab. Ja kui minusuguseid on palju siis paneb see väikese põntsa....

T.
Vasta
#76

(07-12-2016, 11:59 AM)kass Kirjutas:  Pakun, et 99% meie riigi elanikannast ei ole huvitatud mingist  "tehnikakultuuri või ajaloo säilitamisest". Kas peab mingi vähemuse pärast hakkama eraldi seadusi tegema, mingeid erandeid? Vaatame kui suur huvigrupp on alkoholitarbijaid! Kas keegi arvestab nende soovidega mitte tõsta õlle aktsiisi? Kas meil on õlleklubid jms organisatsioonid, miks nemad midagi ette ei võta? Samasooliste kooseluküsinused on lahendamata, kas homoseksuaale on rohkem või vähem kui vanaauto ihalejaid?
Vanatehnikaga tegelemine ei olegi vaese rahva lõbu, seda tuleks ka arvestada!  Toungue Päris vahva on ka see hõikumine siin - miks keegi midgi ette ei võta!? Miks keegi midagi ei tee!? Peaks midagi tegema! Las Sirk teeb midagi!
Üldiselt on see kõik tühi arutamine, elasine nõukogude võimu üle, 700 aastat orjaööd, Põhjasõja ja katku... inimene harjub kõigega, igale jõule on vastujõud jne.
Aga muidugi arutage edasi, ärge laske end segada!
Eesti Vanatehnika Klubide Liidu juhatus ja Sirk on teemaga kursis ja tegelevad oma oskuste ja võimaluste piires. Head ettepanekud ja mõtted on kahtlemata vajalikud, kuid anonüümse diskussiooni arendamiseks foorumis minul ega EVKL juhatusel kahjuks aega ei ole. Jätkake oma arutelu ning teadke, et EVKL esitab oma ettepanekud, et seista vanatehnikahuviliste huvide eest (arvestades loomulikult ka AMF-s väljendatud seisukohti). Kas sellest on kasu, ei saa loomulikult ette prognoosida.
Vasta
#77

(07-12-2016, 13:45 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Meie rahva häda on selles,et kõik me poeme peitu,kui midagi juhtub. Ma ikka mõtlen,et mis asi see võiks olla mis paneks meid kõiki koos kisama ja tänavatele tulema? 


Noaga teeme ära!

1. juuni 2017 koguneks KÕIK, kel 25+ auto(d) (20a pidi ju keskmine lammutuse vanus olema, paneme 5 otsa; siis on kindel, et "mõttetu" auto) olemas, nendega Toompeale, romud, mustad numbrid, vahet pole, peaasi, et streetlegal, paneks autodele loosungid peale ja ummistaks kogu riigikogu esise, Nevski katedraali ümbruse, Falgi tee jne jne oma autodega ära ja hoiaks alates 11.00 hommikul 10 min järjest signaale peal. (servades olevad saavad trahvi, aga palju nad ikka jõuavad)

Paljud oleks nõus tulema?

Toungue


.
Vasta
#78

Mina ei tule! Pole sellist autot ka, 1979 IŽ2125 on, aga see pole juba 12 aastat sõitnud. Ja kui sõidaks, siis ka vist ei tuleks! Vb mõni teine kord...
Vasta
#79

Seda praegu poleks efektiivsem teha kui et oodata millal seadus põhimõtteliselt jõustub?
Vasta
#80

Mustad numbrid talvel ei sõida ju. Palju 25 plussid ka mitte.

Ja mis vahet seal on, kas 6 kuud või 1 kuu enne.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne