(06-12-2016, 10:55 AM)mossepower Kirjutas: (05-12-2016, 21:52 PM)spitfire Kirjutas: Kuna seaduse mõte on maksustada autot kui tarbeeset siis võiks vanatehnika vanuses 35 aastat ja üle sellest maksust olla prii, kuna üle selle vanuse pole auto enam tarbeese aga juba osa tehnikaajaloost mille säilitajad ja taastajad vanatehnika huvilised moel või teisel on. Samal põhjusel ei pea selliste autode pealt üldjuhul ka kolmandate riikide tollimaksu tasuma.
Selline suhtumine tundub mõnes mõttes veidi õrnale jääle minekuna. Kui vana auto pole tarbeese (igapäevaseks eluks/sõiduks seda vaja ei ole) siis on see ju pigem luksuskaup (nagu tubakas, alkohol, limonaad jne.) ning võib veel kõrgema maksustamise alla liigituta oma olemuselt. Väita et nt. iga registris olev (omaniku vahetust võimaldav) vähemalt 35 aastat vana Volga, Moskvich või Opel on hindamatu osa tehnikaajaloost ei kõla ka just väga usutavalt, pigem tegu ikka omaniku ilusa ilmaga linnapeal ja autoüritustel poosetamiseks vajaliku luksuskaubaga.
[quote pid='409411' dateline='1481010934']
Ei ole mingi õrn jää. See on suhtumise küsimus. Vana auto mis on üle 35 aasta vana EI OLE tarbeese, selle igapäevases tähenduses. Kas teda on võimalik igapäevaselt kasutada .. ? jah on. Ja paljud ka kasutavad. Pensionärid, kes teevad suvel ühe väljasõidu, ülevaatusele ja tagasi. See vana Volga (Mosse) on täna 35-50 aastat vana, aga kui sellised papid autod pressi alla viivad, siis paarikümne aasta pärast meil enam 60-70 aastaseid Volgasid ei ole. Et auto saaks kunagi 100 aastaseks, peab ta enne seda saama 10-, 20-.. jne aastaseks.
Miks meil täna on ühe käe näppudel autosid alles esimesest Eesti vabariigist ? Sõda oli ? Kus on täna need 20-nendate elektri autod, mida kunagi oli maailmas rohkem kui bensukaid? Eestis läks väga suur hulk autoajalugu vanametalli kui korjati rauda allveelaevade Lembitu ja Kalev jaoks. Mõne pleki tüki oleks võinud ikka alles ka jätta.
Autoüritus? Poosetamine ? Luksuskaup ? ... Vat ö hell ? Tänu vanaauto fännidele kel aasta otsa garaazis öösiti mutreid krutivad, saavad ka "tavalised" inimesed kel huvi on, neid autosid oma silmaga näha ja näpuga katsuda. Kui selliseid inimesi ei oleks (ja ka selliseid papisid, kes aastas korra Volgale päikest näitavad) siis saaks edaspidi vanu autosid ilusti-kenasti ainult Wikipeediast värvi pildi pealt vaadata. Ja Volgat ilmselt must-valgelt
Aga õnneks nad on. Ja seda, et vana auto ei ole ainult CO ja oht liikluses, tuleks ministeeriumi kanadele selgitada.
[/quote]