Gaz M1 EMKA
#81

(05-02-2017, 11:38 AM)Sidorov Kirjutas:  Jah, tagatule kronstein on sama, järelikult oli seal lagunenud Emka.Minu roolikarp aga pakkumisel
pole, seda läheb tulevikus omal vaja.

Kas hr. Sidorovil on plaan üks GAZ MM surnust üles äratada, see on küll kõva sõna. Kas MM-il on sama mootor 67-ga? Kui roolikarp on sama MM-ga, siis tuleb ringi natuke laiendada, nii et kõigile, võib pakkuda ka GAZ MM roolikarpi.
Vasta
#82

Jah, mootor on 67-l ja MM-l sama, erinevus on vaid küljesolevais agregaatides.Erinev on generaator, veepump,starter,
süütejagaja, kollektor, karburaator ja vasakul ploki küljel olev jahutusvedeliku vooliku otsik.
Vasta
#83

Kui juba arvuti sai Automoto lainele seatud, siis ka mõni sõna Gaz M1 projektist. Hõisata suurt midagi ei ole. Enamus tööd käib arvuti taga. Ikka otsin mööda maailma juppe taga. Puudu on ikka veel väga palju. Idanaabrid pakuvad kõike. Väga tõsised autokollektsionäärid on minu tegemistest huvi tundma hakanud. Keegi on neile vist selle meie Automoto foorumi EMKA projektipäeviku ära tõlkinud, sest ma ei usu et seda Google tõlke abil teha saab. Igatahes kaks pakkumist on laual. Üks pakub kogu tehnilise materjali, st. võimaluse eest kasutada minu autot näidisena, kui valmis saan, küllaltki ahvatlevaid tagavaraosasid (pedaalide sõlme ja mehhaaniliste pidurite täiskomplekti). Küsimusele kus ta mootori saab, ütles et leiab. Teine on see sama Ukraina miljonär Igor, kellest on siin postitustes juttu. Pakub abi eest mootori ja käigukasti leidmisel, minu KGB Volgale täiesti kasutamatta originaalset raadiosaatjat, kusagilt endistest sõjaväe ladudest. Tema võimalused on ikka kordades suuremad. Oma Zaparozje automuuseumi Gaz 23 tarbeks oli ta otsinud raadiosaatjat kõikjalt ja komistas kohe 2 otsa. Üks endale, teist pakub mulle aga kust kurat ma selle mootori võtan. Kuigi ta lubas kõik kinni maksta. Raadiosaatja siis mulle nagu preemiaks. Samas süda tilgub verd, siis pole minu M1V8 enam ainuke maailmas.
Vasta
#84

Käisin siis ka kodanik Formikal külas ja vaatasin möödaminnes GAZ M1V8 üle. Oskan öelda,et toorik on ikka väga hea. Originaal stanged,kilbid veljed ja paljud muud pisiasjad. Rääkimata sirged uksed,plekid,kapott jne. Olgugi,et on ka palju asju ümber ehitatud,siis nii mõnigi asi oli üllatavalt hästi säilinud nagu aknaraam,koos tihenditega. Muidugi mina pole asjatundja ütlema,et kas küljes olnud tihendid olid algupärased või mõnelt muult NL autolt võetud. Aga nendest rooste hunnikutest,mida ma üldse näinud olen on see ikka hoopis teine tase. Need ümber ehitused,mis on tehtud need annab tagasi teha seega,midagi katastroofilist pole.
Eks saab olema huvitav näha seda autot siis kui ta ükskord on valmis ehitatud.

   
   


Vasta
#85

   

Tagasild sai komplekteeritud. Ärge laske ennast häirida valest kardaani kinnitusest. Õige jupp on olemas, ainult ootab oma aega. Põhjus selles, et tuleb sellel jublakal teekond ette võtta Rootsimaale testimiseks, kas saab Ford B40 kardaani koos toruga kasutada M1-l, või tuleb kardaani tagumine ots ümber ehitada.

   

Raam paistab päris kobe, ainult parempoolne esiots on sepal käinud ja muidugi on 77 a. jooksul vanakesele igasuguseid juurdeehitusi ilmunud. Nüüd küsimus teadjameestele, kes oskab soovitada head meest, kes oleks võimeline raami taastama. Jumal teab, mis sealt peale liivapritsi välja tuleb.

   

   

   
Vasta
#86

Meie foorumisValts, autorestauraator vanatehnika.ee tegijate seast.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#87

Täna siis see päev, kui kere sai maha tõstetud. Jumal ainult teab, kuna seda viimati tehti. Paljud poldid lihtsalt murdusid sisse, ei aidanud WD ega midagi. Kere oli kinnitatud vähemalt 20 8-lise poldiga ja kere ja raami vahel pole mingeid kummipatju, vaid mingi vana tuletõrjevoolikut meenutav riidest tihend. Vaevalt küll originaal. Originaalis on raami küljes olnud korpuse sees nelikant mutrid, mille külge siis kere kinnitus läbi põhja. Nelikant mutritest oli säilinud ainult üks ja see läks ka keeramisega katki.
   

   

Millal saab teha pildi kere pealetõstmisest....?
Vasta
#88

Ma loodan,et lähiajal raam sul kuhugi poole ära ei kao. Tahan paari asja ise üle vaadata/kontrollida aga selleks lendan ise kohapeale,lähema aja sees.

Kuid siin üks pilt mõtteaineks. Mitte niivõrd seda,et kas sa endale sellist ei taha osta. Vaid esituled,mis ZIZ 101 peaksid olema analoogsed GAZ M1le!
   
Kahjuks väga hästi tulede klaasid näha pole,kuid aimu saab,et need ei ole tüüpilised Nõukogude liidu autode esituled.

Teine teema rool: see peaks olema GAZ M1 tüüpiline rool? Aga äkki oli siis KGB omal teistsugune? Või muudeti rooli kuju,mingil hetkel?
See mõte jäi mind painama viimasest korrast,kui külas käisin.

   


Vasta
#89

(07-04-2017, 20:44 PM)kopraonu Kirjutas:  Ma loodan,et lähiajal raam sul kuhugi poole ära ei kao. Tahan paari asja ise üle vaadata/kontrollida aga selleks lendan ise kohapeale,lähema aja sees.

Kuid siin üks pilt mõtteaineks. Mitte niivõrd seda,et kas sa endale sellist ei taha osta. Vaid esituled,mis ZIZ 101 peaksid olema analoogsed GAZ M1le!

Kahjuks väga hästi tulede klaasid näha pole,kuid aimu saab,et need ei ole tüüpilised Nõukogude liidu autode esituled.

Teine teema rool: see peaks olema GAZ M1 tüüpiline rool? Aga äkki oli siis KGB omal teistsugune? Või muudeti rooli kuju,mingil hetkel?
See mõte jäi mind painama viimasest korrast,kui külas käisin.

Ei raam ei kao nii pea kusagile. Proovin homse päeva EMKA-le pühendada. võtan sillad alt ja muud vidinad küljest, eks siis saab hinnata mis on originaalne ja mis hiljem juurde lisatud. Eks need lisad tuleb ka kõrvaldada ja siis liivaprits ja krunt peale. Eks siis hakkan edasi mõtlema. Kust kuradist sa nii ilusa EMKA pildi said. Hädasti oleks vaja pilte altpoolt. Pole leidnud veel kusagilt, kuidas see alaosa originaalis täpselt välja nägi.
Vasta
#90

Pildi leidis ameerika tuttav,kes tegeleb vähe omapärase hobiga. Kuid eks ta selle kuskilt internettist sai,kust pean üle küsima. Temal oli ka küsimus siis kodanik Formikale,seoses GAZ M1ga. 
Tsiteerin: Kas GAZ M1 armatuur oli ka puit imitatsiooniga nagu sellel fotol või on see omalooming? 
   

Läks meelest küsida: kas sa tead,milline on või võiks olla GAZ M1 V8 radiaator,kas analoogne ridamootoriga mudelile või nagu Ford V8,millel on kaks lõdviku kinnitust ülemisel vannil?
Ford v8 originaal radiaator on selline, ma ei usu,et see GAZM1 v8 oma väga palju teistsugune olla saab?[Pilt: img_1067-jpg.2682730]


Vasta
#91

(07-04-2017, 21:19 PM)Formika Kirjutas:  Kust kuradist sa nii ilusa EMKA pildi said. Hädasti oleks vaja pilte altpoolt. Pole leidnud veel kusagilt, kuidas see alaosa originaalis täpselt välja nägi.

Firefoxi jaoks on olemas lisajubin, mis lisab hiire parema klahvi alla korralduse "google this image".
Jõuame sinna: https://blamper.ru/steady/52/31/b3/origi...zis101.jpg
(läbi selle lehe: https://blamper.ru/auto/wiki/istoriya-av...godov-3706)

Samalt lehelt leidsin ka kaks erineva ninaga varianti:
https://blamper.ru/steady/52/31/b3/origi...gaz-m1.jpg
https://blamper.ru/steady/52/31/b5/origi..._gazm1.jpg
Vasta
#92

(07-04-2017, 21:52 PM)kopraonu Kirjutas:  Pildi leidis ameerika tuttav,kes tegeleb vähe omapärase hobiga. Kuid eks ta selle kuskilt internettist sai,kust pean üle küsima. Temal oli ka küsimus siis kodanik Formikale,seoses GAZ M1ga. 
Tsiteerin: Kas GAZ M1 armatuur oli ka puit imitatsiooniga nagu sellel fotol või on see omalooming? 


Läks meelest küsida: kas sa tead,milline on või võiks olla GAZ M1 V8 radiaator,kas analoogne ridamootoriga mudelile või nagu Ford V8,millel on kaks lõdviku kinnitust ülemisel vannil?
 Kirjanduse andmetel värviti kõikide Emka-de armatuurid puiduimitatsiooni tooni, aga see kehtib autodele, mis toodeti enne sõda.  Pärast sõja algust jätkati nende autode kokkupanemist toodetud tagavaraosade arvelt kuni 1943-nda aastani. Need autod tehti lihtsalt ja tavaliselt rindele saatmiseks rohelist värvi.
 Mis puutub M1V8 radiaatoritesse, siis need osteti koos mootoritega Ameerikast ja on mõistagi kahe torulised. Rootslane, kurat ei jõua ka kuidagi oma mootoriga valmis. On vist vana kooli mees ja tahab väga head teha. Oli teise täielikult lahti pookinud ja väntvõlli lihvida saatnud. Ütles, et ei taha sellisele autole (st. ainsale maailmas) sitta keerata. Pean sõitma Mai algul Norra, eks siis teen haagi sisse ja vaatan kaugel asi on. Äkki saab mõned pildid ka juba.
Vasta
#93

(07-04-2017, 21:52 PM)kopraonu Kirjutas:  Kas GAZ M1 armatuur oli ka puit imitatsiooniga nagu sellel fotol või on see omalooming?

Ütlen juba ette ära, et olen antud teemal täielik võhik, kuid kas sealt ei vaata mitte vastu ripppedaalid (seega pole sisu ajastutruu)?
Vasta
#94

Ma ise ka ei tea täpselt,sest pole ei kataloogi näinud ega ka üldse väga detailselt kursis. Aga usun,et ripp pedaalid ilmselt on omalooming. GAZ M1 peaks olema all pedaalid ja mehaaniline siduri lülitamine ja trosspidurid. Sama nagu GAZ AA,MM jne.


Vasta
#95

Kas ka see on Gaz ?

   
Vasta
#96

(07-04-2017, 22:18 PM)Raivo Kirjutas:  
(07-04-2017, 21:52 PM)kopraonu Kirjutas:  Kas GAZ M1 armatuur oli ka puit imitatsiooniga nagu sellel fotol või on see omalooming?

Ütlen juba ette ära, et olen antud teemal täielik võhik, kuid kas sealt ei vaata mitte vastu ripppedaalid (seega pole sisu ajastutruu)?

Jah  isand kopraonu teisel pildil on pedaalid valed, tõenäoliselt Volga piduri ja siduri värk, aga kui kerid ühe postituse tagasi, siis sellel variandil on õiged, mis muidugi ei tähenda, et poleks kasutatud Pobeda pidurisüsteemi. Täisoriginaalseid EMKA-d võib ühe käe sõrmedel üles lugeda. See tähendab 6V elektrisüsteemi, mehhaanilisi pidureid, present katust, toru sees olevat kardaani ja ühepoolseid hoobamortisaatoreid. Need on põhilised asjad millega mööda pannakse. Veel üks kere komponent oli kõigil Emkadel kuni sõjani. Kõikidel mustadel autodel jooksis peenike punane triip mööda mõlemat külge.
Vasta
#97

(07-04-2017, 22:26 PM)Qunts Kirjutas:  Kas ka see on Gaz ?

Antud auto on ZIS 101. Üliharuldane isend tänapäeval. Toodeti 1936 - 1941 Nende autode turvamiseks hakatigi valmistama V8 Emkasid
Vasta
#98

(07-04-2017, 22:32 PM)Formika Kirjutas:  
(07-04-2017, 22:26 PM)Qunts Kirjutas:  Kas ka see on Gaz ?

Antud auto on ZIS 101. Üliharuldane isend tänapäeval. Toodeti 1936 - 1941 Nende autode turvamiseks hakatigi valmistama V8 Emkasid

Selline isend oli vähemalt 5 aastat tagasi Eestis.
Vasta
#99

Paar- kolmkümmend aastat tagasi platseerus üks taoline pikka aega Kirovi kolhoosi elektrimajandi hoovis.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(07-04-2017, 22:36 PM)Qunts Kirjutas:  
(07-04-2017, 22:32 PM)Formika Kirjutas:  
(07-04-2017, 22:26 PM)Qunts Kirjutas:  Kas ka see on Gaz ?

Antud auto on ZIS 101. Üliharuldane isend tänapäeval. Toodeti 1936 - 1941 Nende autode turvamiseks hakatigi valmistama V8 Emkasid

Selline isend oli vähemalt 5 aastat tagasi Eestis.
  Kui keegi suudaks sellise asja originaali ajada, siis oleks väga, väga kõva sõna. Vähemalt 1 000 000 lugu. Aga eks see kerge ole. Ukrainas restaureeriti üks ZIS 110 hiljaaegu. Kliendil, üks sakslane, läks see maksma 300 000, + auto hind.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 30 külali(st)ne