vanemate igapäevaautode "väljasuremise" tempo

(06-10-2017, 10:36 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Johhaidii no selle peale et amorte lammutusest ostma minna peab ikka eriline mõistus olema  Big Grin Mis järgmiseks? Piduriklotsid lammutusest?

Täiesti norm nähtus oli kus vanapapi tuli lammutuse uksest sisse uurima ega mingit Fordi pole lammutada toodud. Tal oli veel ühte klotsi vaja et komplekt kokku saada (!?!), siis saaks juba sõitu minna. Näide elust enesest.
Kusjuures markantsem näide oli kus vend tuli lammutusest kasutatud õlifiltrit (!!) ostma. Tal nimelt aia ääres seisnud kaubik, mille elustamisel hakkas õli välja lahmama ja uurimine tuvastas, et õlifiltrisse oli auk sisse roostetanud. Nüüd häda suur, lammutus kui kõige lähem koht kus juppe saab ja andku talle õlifilter - saab autoga liikuma ja linna uue järgi sõita. Millega see lõppes ei mäleta, saadeti vist pikalt või tehti kiire koolitus mida saab ja mida mitte.
Laternatest on vanu pirne tahetud osta, kasutatud rooliotsi lattide küljest jne. Taksopargis kui seal veel Raf-id marsadeks olid ning mida juhid oma raha eest rendil pidasid siis käisid juhid plastkankudega teenindusest vana õli varuks tankimas. Kuna neil motod lahmasid õli nagu mahlakased siis hea ja odav peale valada....

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Nõukogude inimene oli ratsionaliseerija ja sarnaseid ja hullemaid näiteid nagu kodanik Walter mainib. Olen isegi näinud ja kuulnud.
Nõukogude liidu tehnikat andis igasugu prügimäelt leitud asjadega paremaks teha või elus hoida. Kahjuks lääne masinad enam ole unifitseeritud ja suurem osa kuluv asju kui on läbi siis jäädavalt. Samas tuleb sellest vanamehest ka veidi aru saada, ju tal pole raha,et minna poodi uusi asju ostma.


Vasta

(06-10-2017, 16:40 PM)kopraonu Kirjutas:  ...Samas tuleb sellest vanamehest ka veidi aru saada, ju tal pole raha,et minna poodi uusi asju ostma.

Lammaris ei ole enam odavaid juppe. Tihtipeale küsitakse seal rohkemgi raha, kui uus asi poes maksab, kuigi vana võib ka mõnel juhul uuest hiinakast parem olla, ei vaidle. Vaja ju algatuseks jupid kuskilt karupeest üles otsida ja lahti keerata, mutrivollil alimendid maksta/liising kaelas, peremees tahab armukesega lõuna-eestisse puhkusereisile minna, maksuametnik hiilib värava taga ja roosteuss närib 24/7.
Vasta

(06-10-2017, 06:24 AM)raulex Kirjutas:  Remondikohtades saadetakse enamasti 20 aastase masinaga puu taha või väänatakse korralik kirves selga.
 No seda saatmist ja kirvega lajatamist ma isegi mõistan.
Olen kunagi isegi lolli peaga õhinal appi tõtanud ühel vanemal Pezukotil piduriklotse ja sillapukse/konte vahetama.
Aastraringselt maanteed mõõda uhanud masin oli roostes alt, kui kurivaim. Peaaegu kõik, mida vaja oli näppida, oli kinni roostetanud või mädand. Pidurisadulate liugurid nii kinni, et tulega sai jeeli-jeeli lahti.
Ja siis omanik targutab: a mis seal siis ikka teha on, keerad lahti vahetad ära ja uuesti kokku. Simpel?

Ja kui sa siis töökoja pidajana näed sihukest kärakat omal ukse taga, siis teed tõesti kõik endast oleneva, et see sealt kaoks kiiremini kui tuli.
Vasta

Õigust räägite. Kirve jutt tuleb aga sellest, et töökoda ei taha ka kahjumiga ette võtta ja lepib kokku ajatöö. Kuna kõik on roostes, hoolet pole tehtud lähebki palju aega ja tarvis on tihtipeale mingeid muid varuosi lisaks (tööd mis avastatakse ja pole võimalik tegemata jätta). Muidugi alati on ka olnud eelnevad ,,remondimehi", kes teinud sitta tööd  nn. autoomanikule sõbraliku hinnaga.

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta

(06-10-2017, 18:42 PM)tcumen Kirjutas:  
(06-10-2017, 06:24 AM)raulex Kirjutas:  Remondikohtades saadetakse enamasti 20 aastase masinaga puu taha või väänatakse korralik kirves selga. 

Ja kui sa siis töökoja pidajana näed sihukest kärakat omal ukse taga, siis teed tõesti kõik endast oleneva, et see sealt kaoks kiiremini kui tuli.

Khm, ka juba 7-8 aastat vana Eestis sõitnud auto põhjaalused detailid on üsna roostesed. Kas selliseid tõrjutakse ka ukselt tagasi? Nii ei jäägi ju midagi remontida - veel noorematel masinatel pole remondikotta üldse asjagi Toungue

Vahelduseks uus-vana heitlusele olekski ehk huvitavam küsimus, kas 9-12a või 13-16a vana auto remondikulu oleks keskeltläbi soodsam kui 25+ auto puhul ?

"Võistlustingimused" oleks siis võrdsemad - 10a vanale autole ju ka enam liisingut ja kaskot ei võta ja läbisõit ostuhetkel on mõlemal juhul umbes 250000km Big Grin

Taustaks registriväljavõte - miks 9-12 ja 13-16 grupp on oluline:
1-25a autod kokku 296000 
1-4a  35000
5-8a  40000
9-12a  70000
13-16a 56000
17-20a 48000
20-25a  46000
Vasta

(06-10-2017, 18:42 PM)tcumen Kirjutas:  No seda saatmist ja kirvega lajatamist ma isegi mõistan.
Olen kunagi isegi lolli peaga õhinal appi tõtanud ühel vanemal Pezukotil piduriklotse ja sillapukse/konte vahetama.
Aastraringselt maanteed mõõda uhanud masin oli roostes alt, kui kurivaim. Peaaegu kõik, mida vaja oli näppida, oli kinni roostetanud või mädand. Pidurisadulate liugurid nii kinni, et tulega sai jeeli-jeeli lahti.
Ja siis omanik targutab: a mis seal siis ikka teha on, keerad lahti vahetad ära ja uuesti kokku. Simpel?

Tosin aastat vana Pesoo esivedrude vahetus, lihtne? auto õhku, kaks amordipolti ja stabika kont lahti, ülemine mutter maha, püstak välja, tõmmitsatega vedru kokku, mutter maha, uus vedru sisse ja riburada kokku tagasi?
Reaaluses pikk päev. Alates kojameeste eemaldamisest tõmmitsaga, kondid relakaga maha, kuniks k.kastiõli soovimatu vahetuseni... Esinduses ehk oleks norm ajaks paar tundi antud, kas nad kipsikruvidega kinnitatud põhjakaitse oleks selle ajaga tagasi saanud...? kahtlen.
Vasta

Vahest tahavad vanemate autode omanikud ka ise käed õliseks teha.Nii ka seekord ,autoks Volvo v40 aastast vast 96,kuidas sa lased sinna lukksepa kallale,võtab püksid jalast ära kuna auto maksab mitusada eurot ja remondist küsivad pea pool.Tõstuk priipärast käes ja remont võis alata,oli vist rattalagri vahetus ja kogu protseduur nagu eespool nimetatud Peugeotil läbitud  ja võidukas lõpp paistmas... kuniks ei toimunud väike vääratus ja pooltelg vahetas oma asukohta.Ilmselt oli sisemise püsikiirusliigendi kulumine normaalsest suurem ja ta otsustas laiali laguneda ja kasti sisse pudeneda.Peale kolmandat käigukasti mahavõtmist ja laiali kokkukäimist hakkas ta ka enamvähem tööle.Ise tehtud ,kaua tehtud ja odavalt ka pealekauba.Lihtsalt keegi ei toppinud oma nina sinna protsessi ja peremees otsustas lõpuni säästa.
Jah ma olen niisama kiibitseja aga ma võtan mütsi maha meeste ees kes viitsivat,tahavad ja oskavad numbrist,ämbrist ja võibolla ka mingist väiksest mustvalgest fotost ehitada valmis sõitva auto.Tihtipeale tundub et ehitaja naudib  protsessi ja tahab panna proovile oma oskused,kas ta suudab valmis teha samasuguse asja nagu tehas kaugete aastakümnete eest.Sõitmine on vist see kõige viimane asi mida tahetakse teha,vähemalt mõne ehitamise puhul.
Vasta

(07-10-2017, 11:57 AM)roosteuss Kirjutas:  Jah ma olen niisama kiibitseja aga ma võtan mütsi maha meeste ees kes viitsivat,tahavad ja oskavad numbrist,ämbrist ja võibolla ka mingist väiksest mustvalgest fotost ehitada valmis sõitva auto.

No näiteks Tsaika ja KGB Volga projektide ees võtan mina ka mütsi maha ja jätangi maha.
Aga seal on ka Meister ja Auto.
Aga igapäeva töö-kodu liikur.Kui paljud naudivad tegelikult lihtsalt autoremonti ?
Mitte millegi ägeda-erilise taastamist, vaid lihtsalt oma igapäevaliikuri putitamist ?
Siit tulebki üks vanemate autode kadumise põhjus.Ise ei oska või ei viitsi putitada ja remondikohad saadavad ukselt tagasi. Mis valikuid vanakese omanikul veel on ?
Vasta

Olles ise remondikoha omanik ja tundes veel palju teisigi, ei tea küll ühtegi, kes remonti vajava auto ukse pealt tagasi saadaks. Küll on aga palju selliseid juhtumeid, kus remonti ei ole mõttekas teostada ja paljud sellised 200 eurose väärtusega autoomanikud ei adu, et 15 000 eurose ja 200 eurose auto remondi tunnihind on sama, tihti ka varuosade hinnad. Lisaks sellele on täiesti normaalne, et ilgelt vana roostekäki veermikutööd lähevad oluliselt kallimaks, kui värskemate sõidukite puhul. Tund maksab ja paraku poltide lahti leotamine/puurimine/põletamine/keevitamine läheb tööna kirja ja peab saama tasustatud.
Olles kõike eelnevat viisakalt seletanud mõnele sellise vanema auto omanikule on nad ise ukse pealt tagasi pööranud.
On ka erandeid. Mingi aeg sai vahetatud ühe esimese põlvkonna Audi A6 õnnetu 2.8 mootor teise teadmata ajalooga 2.8 mootori vastu. Koos mootori, rihmade, vedelike, tihendite jne jne kogumaksumus ca 1000 eurot. Kui üritasin selgitada omanikule selle tegevuse mõttetust, siis lõi ta raha tuimalt letti ja töö sai tehtud. Eriti irooniline oli see, et mul oli sellel ajal pakkuda sisuliselt poole odavamalt täiesti sile ja töökorras A6. Tean, et tänaseks päevaks on see 2.8 jälle pilbasteks lennanud.
Vasta

See on erand juhus kui selliste klassikute omanikud sind tuimalt rahapakiga viskavad,
kuid on selliseid....
Mina saadan kah nad enamuses kuhugile mujale nendega on seda psüholoogilist tööd
vahest liiga palju Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta

(07-10-2017, 15:39 PM)raulex Kirjutas:  Siit tulebki üks vanemate autode kadumise põhjus.Ise ei oska või ei viitsi putitada ja remondikohad saadavad ukselt tagasi.

Sama kahtlane jutt kui ettevõtjate hala et tööjõudu pole kuskilt võtta

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

(07-10-2017, 15:39 PM)raulex Kirjutas:  Aga igapäeva töö-kodu liikur.Kui paljud naudivad tegelikult lihtsalt autoremonti ?
Mitte millegi ägeda-erilise taastamist, vaid lihtsalt oma igapäevaliikuri putitamist ?
Siit tulebki üks vanemate autode kadumise põhjus.Ise ei oska või ei viitsi putitada ja remondikohad saadavad ukselt tagasi. Mis valikuid vanakese omanikul veel on ?

Absoluutselt! Reaalselt on autoremont mistahes moel tüütu kohustus ja rahakulu. JA see piir on õhkõrn ning väga kerge kätte jõudma, kus puht-rahaliselt võib olla tulitera liiginguga soetatava tranduleti ülalpidamine odavam... Aga siis saab see olla "elementaarauto", mis ei paku mingit erilist rõõmu, lisaks on veel ka väike! 

Mis aga KIAt puudutab, siis kodanik järeltulija ka loeb automotot ning messis täna selgelt arusaadavatel põhjustel sellise asja:

Tsitaat:Uus Kia StingerTaga- või nelivedu, 3.3turbo 270+ kw ja 4,7 sajani, Uue hind umbes 35k, Ma tahan nüüd KIAt Big Grin 

Täiesti nõus, et nii KIA kui Hyundai on meeletult arenenud ja reaalselt on tegu täiesti hääde autodega. Aga hing kisub ikkagi sinnapoole... kus on stiili ja disaini! Alfas on see "miski" olemas, mida koreakatel pole. Ootame Stingeri ja selle tegeliku hinna ka muidugi ära... Ja ka Hyundail on ju vägagi Tegija mudel olemas, Genesis oma 313 kW V8 TAU GDi ja tagaveoga. Aga seda ju meiesugustele ei pakuta.... Muud mudelid on aga kõike muud kui "erutavad". Kui, siis Soul oma erispärase disainiga aga et sealt sõidurõõmu saaks??? 

Nii jääbki üle vaestel autogurmaanidel leppida vanemapõlve Saksa luksusautodega. Või ülimat pehmet mugavust taga ajades aga juhitavusele suurt tähelepanu mitte osutades otsid kobedama sajandivahetuse aegse Seville STS'i või muud taolist "lendava vaiba" laadset.
Vasta

Ukselt saadetakse tagasi küll kui sul on näiteks fiat brava Big Grin Mul oli selline ja ise pidin hakkama autoteadlaseks ja käepäraste vahenditega hammasrihmavahetust (rihma ajastus oli valeks läinud) ja muid selliseid töid tegema kuna kellegil pole kogemusi ja pole spets võtmeid jne vabandused olid. Isegi fiati esindus ütles, et jääb ära. Nad võivad rihma vahetada kui ostan neile üle 400 eurose rakise, sest arvatavasti on minu auto ainuke nii vana fiat eestis üldse   Wink

Siis tulebki väga tõsiselt kaaluda kas omal on pinda ja oskusi vanu autosid parandada. Ise olen ka soetanud uuemapoolsed masinad mis vast peavad seni vastu kuni suudan ehitada garage kus neid hea putitada oleks, hetkel on liiga palju hobisid ka et pidevalt neid remontida. 
Fordidega õnneks ei saadeta ukselt enam tagasi ja kuna posooo mootor siis on see posooo esindus meeleldi nõus ka mõned keerulisemad toimingud minu eest ära tegema.
 Aga kui ikka ise ei remondi siis ülivanade autode remontimine esindustes ja muudes kohtades on ikkagi liiga kulukas ja soodsam on tõesti uus osta
Vasta

Mnjah, viisin oma 99a alhambra remonti, et hammasrihm, mootoriõli ja käigukastiõli (automaat) ära vahetada. Kõik tehti ära, miski 400.-€ (terve päev tööd) hinnaüle ei kurda, aga käimakott läks 10000km hiljem avarii reziimi ja kuna aega pole, sõidan nüüd rõõmsalt 70'ga muidu pöörded 4000. Kui hakkasin asjasse süvenema tuli välja, et pandi dextron4 aga ettenähtud dextron3 ja ilmselt läksid omavahel kaklema, aga selgeks saab selle ilmselt siis kui tekib aeg kuhugi minna ja arvuti järgi panna. Pahatihti olekski vaja ise remontida, siis vähemalt tead mis tehtud ja kuidas.
Vasta

Vanakese ülalpidamine, autosse sissepandud enda aeg. Kui teenid ise tunnis vähem, kui services küsitakse, siis remondidki ise Big Grin
Vasta

(07-10-2017, 20:41 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Vanakese ülalpidamine, autosse sissepandud enda aeg. Kui teenid ise tunnis vähem, kui services küsitakse, siis remondidki ise Big Grin

Nii ja naa. Kui minu töö sõltub 100% autost ja mul kaks vasakut kätt peest välja kasvanud pole, siis remondin igaljuhul ise kuna töökotta viimine võtab aega, toomine ja lõpuks remondiaja istud ikka niisama. See kõik eeldusel, et kõik inimesed ei ela linnas. Lõpuks kulub raha edasi-tagasi sõidule +remondi aeg mil sa ei saanud tööd teha. Ise tood jupid mingi teise sõidu käigus ja remondid peale tööd.
Vasta

Eks vanemate autodega ja/või maal elades peabki olema vähemalt 1 tagavaraauto, siis kui üks remondis saab teisega liikuda.
Vasta

(07-10-2017, 21:03 PM)Inri Kirjutas:  .... kuna töökotta viimine võtab aega, toomine ja lõpuks remondiaja istud ikka niisama. See kõik eeldusel, et kõik inimesed ei ela linnas. Lõpuks kulub raha edasi-tagasi sõidule +remondi aeg mil sa ei saanud tööd teha. Ise tood jupid mingi teise sõidu käigus ja remondid peale tööd.
nii ta on ...
Vasta

(07-10-2017, 18:08 PM)Laurts Kirjutas:  
(07-10-2017, 15:39 PM)raulex Kirjutas:  Siit tulebki üks vanemate autode kadumise põhjus.Ise ei oska või ei viitsi putitada ja remondikohad saadavad ukselt tagasi.

Sama kahtlane jutt kui ettevõtjate hala et tööjõudu pole kuskilt võtta
See ei ole kahtlane jutt vaid reaalsus. Hulpivat massi on, aga oskustöölisi napib.  
Teine probleem- hea töömees soovib sama palju palka, kui klient (vana tarbesõiduki omanik) on nõus maksma teenuse eest.

Autoplekksepa- ja keevitustööd,  värvimine, avariijärgne taastamine ning vanasõidukite renoveerimine. http://www.hmp.ee/
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne