Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Omamoodi huvitav küsimus on, kes siis oli antud masina esimene peremees. Nagu aru saan, siis kasutasid ZIL-115 klassi autosid ainult KK poliitbüroo liikmed ja ei keegi muu. Seega kandidaatide nimekiri ei saa olla väga pikk. Kui kuupäevi vaadata, siis tehniline pass kirjutati välja 1980 septembris, numbrimärk anti 18. veebruaril 1981 ja see oli ilmselt tegelik kasutusse võtmise aeg. Meenutagem, et NLKP 26. kongress algas 23. veebruaril 1981. Kas võis olla, et mõnda teenekat seltsimeest premeeriti kongressi puhul uue ametiautoga?
Edasi - miks masin esimestel aastatel väga vähe sõitis? Kas sellepärast, et peremees oli põdur ja/või suri üldse ära?
1982 jooksul surid Suslov ja Brežnev, Kirilenko astus ise tagasi seoses kehva tervisega. Äkki siis mõni neist kolmest? Sellisel juhul on mõistetav, et peremeheta masin jääb mõneks ajaks lihtsalt seisma, sest kasutajate ring on väga piiratud ja uued poliitbüroo liikmed said pigem tutikad autod.
Jääb mulje, et masin võeti uuesti kasutusele alles 1985 alguses, kui anti üle kaitseministeeriumile ja sai uue numbrimärgi.
Muidugi me ei saa seda ilmselt kunagi teada, aga vähemalt on, mille üle kiibitseda ja fantaseerida.
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 2,895
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
Suur, suur tänu Hr Sfinksile, oled tõesti ära teeninud ühe sõidu. Kui järgmine suvi Võrumaale satud, teeme ära. Võta pr. Sfinks ka kaasa. Vaatasin ise ka neid kuupäevi ja tõesti, kõik klapib. Väga ebatõenäoline, et kaitseministeeriumi päevil keegi teine, peale Sokolovi selle autoga sõitis. Nüüd jääb siis välja selgitada, mis asutus oli see Upravlenie Delami Soveta ja kes oli selle juht. Muuseas, hr Sfinksil jäi kahe silma vahele, et peale kaitseministeeriumi oli auto jälle lühikest aega KGB 9 osakonna hingekirjas aga kasutamatta, sest terve 1987a. jooksul on läbitud ainult 187 km.
Mul pole arvutis kirillitsat. Äkki kellelgi on andmeid, siis saab auto ajaloole joone alla tõmmata.
Postitused: 2,895
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
05-11-2017, 17:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2017, 22:00 PM ja muutjaks oli
Formika.)
Asi klaar. Ministrite nõukogu asjade valitsus oli Ministrite Nõukogu inventari, sh autode haldaja. Ministrite Nõukogu esimees , ehk sisuliselt peaminister oli kuni 1990 a-ni Nikolai Rõzkov. Peale teda antigi auto Gruusiasse. Kivikesed läksid paika.
Niisiis auto kasutajad 1. Dmitri Ustinov, marssal, Poliitbüroo liige, kaitseminister 1980-1984
2. Sergei Sokolov, marssal, Poliitbüroo liikme kanditaat, kaitseminister 1985-1987
3. 1987-1988 auto jälle KGB arvel kuid kasutamatta
4. Nikolai Rõzkov, sisuliselt peaminister 1988- 1990, oli ka poliitbüroo liige
5. Gruusia patriarh Ilja II 1990-2001
6. Tema ristitütar, kelle nimi mulle teada 2001-2017
7. Kod. Formika alates 2017.
Postitused: 527
Teemad: 38
Liitus: Aug 2008
Maine:
14
Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Postitused: 117
Teemad: 0
Liitus: Oct 2016
Maine:
0
Kuna ksf. Formika lubas lahkelt auringile viia, siis tegin veel pisut uurimistööd. Nimelt, miks kasutati seda autot sm. Ustinovi poolt nii vähe, aga ta oli viimastel eluaastatel väga haige inimene. Kogu ladvik oli surijaid täis. Selle auto esimese nelja aasta jooksul läksid järjest issanda karjamaale sm-d Breznev, Antropov, Tsernenko ja muidugi ka Ustinov. Võimule tuli sm. Gorbatshov. Noor mees võrreldes eelmistega. Kuid tal oli pinnuks silmas tagurlik kaitseminister Sokolov. Mathias Rusti temp oli ettekäändeks Sokolovist lahtisaamiseks ja oma talle, ehk Gorbatchovile meelepärasema Dmitri Jazovi määramiseks, kes aga oli hunt lambanahas. Kolm aastat hiljem korraldas mässu ja istus 18 kuud vanglas. Hiljem Putin rehabiliteeris mehe. Kuna Jazov ei olnud poliitbüroo liige, ega isegi marssal, vaid armeekindral, siis muidugi talle ZIL autot ette nähtud ei olnud. Samal ajal algatas Gorbatchov kampaania privileegide äravõtmisest. Lõpetati GAZ 14 tootmine ja kõvasti koomale tõmmati ka ZILlide tootmist. Ainult Gorbal oli õigus sõita uue Lux limusiiniga, oli ta ju nüüd riigi president, ehk inimene väljaspool seadust.
Postitused: 2,895
Teemad: 36
Liitus: Sep 2013
Maine:
78
Muidugi pean ühe auvõla ära parandama. Tegelikult suured tänud ksf.-le Marcellole, kes andis idee, mille ksf.-lane Sfinks realiseeris. Tänu hr. Marcello vihjele said tänase päeva sündmused paika ja auto kasutajate ring 99% lt kindlaks tehtud.
Postitused: 1,590
Teemad: 20
Liitus: Jul 2008
Maine:
28
Alustuseks suur tänu huvitavate eksemplaride tutvustamise eest.
Natuke seltsimees Ustinovist: olin kunagise suure kodumaa suures ja võidukas armees piirkonnas, kus nimetatud seltsimees armastas nautida oma võimu. Nimelt külastas ta nädalavahetustel ja suurtel pühadel Moskva ümbruse väeosi (plaanivälised visiidid). Need ohvitserid, kellel oli olnud võimalus sellised külastused üleelada, pajatasid, et vana tegi oma salalikke sõite Volga või Tšaika pehmetel istmetel, lisaks viisakas kauguses soliidsem saatemasin. Viimane jäi väeosa väravatest ohutusse kaugusse. Olevat olnud konspiratsiooniks, et tabada mõnda unist või lausa magavat väeosa korrapidajat.
Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Postitused: 7,011
Teemad: 58
Liitus: Jul 2012
Maine:
99
Konnatiigi lõunaosariigis on sündimas midagi tõeliselt suurt. Mul on hea meel vaadata, et kaasvõitlejad seda ka usinalt toetama on asunud. Vahet pole, kas seda tehakse keldris arusaamatuid rauatükke sorteerides või poliitbüroo ajalugu tudeerides, igast killukesest on natuke abi. Nende mahtude juures kulub abi kindlasti ära.
PS ma täpselt ei mäleta, millises teemas GAZ2424 proovisõidu video oli ja otsida ei viitsi aga valgete rehvikülgede paigaldamisest olen lugenud, et moosi ei tohi üldse panna, siis on õrn lootus, et nad liibuvad.
Minu viis kopikat
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
(05-11-2017, 22:07 PM)Formika Kirjutas: Muidugi pean ühe auvõla ära parandama. Tegelikult suured tänud ksf.-le Marcellole, kes andis idee, mille ksf.-lane Sfinks realiseeris. Tänu hr. Marcello vihjele said tänase päeva sündmused paika ja auto kasutajate ring 99% lt kindlaks tehtud.
Tänud! Ma ise päriselt ei uskunud, et konkreetse isikuni on võimalik välja jõuda, aga näib, et mõttekäik kõige põduramatest taatidest oli õiges suunas. Numbrimärke panin tähele küll, aga minu arusaamise järgi oli masinal esialgu ('80 lõpuni) mingi sissesõitmise ja aparatuuriga varustamise perioodi ajutine numbrimärk ning tegelik kasutuselevõtt toimus ikkagi '81 algupoolel. Mitte, et see Ustinovi osas midagi muudaks.
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
06-11-2017, 12:15 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-11-2017, 12:15 PM ja muutjaks oli
Marcello.)
Üks (võibolla võhiklik) uitmõte veel. Kas kõige tähtsamate ninade transportimisel polnud kombeks turvakaalutlustel kasutada nn. dublant-masinaid? Noh et kihutab mööd 3 identset musta limusiini ja keegi ei tea, millises neist nr1 lösutab? See seletaks kuulumist KGB-le, aga ei seletaks vähest läbisõitu (iseasi jah, kuipalju sm Leonid tol ajal enam liikus). Mingis postituses oli juttu atentaadist ja et soomustatud masinate tootmine viibis, ehk kasutati senikaua turvamiseks muid meetmeid?
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 1,421
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
Selle sudoku lahendus tuli jah kuidagi liiga lihtsalt.
Kui oleks sinna kõrvale panna veel mõne teise auto tehnilised passid, ja mõni mõni ruut ka kuulujutu tasemel täidetud, saaks büroo ritta ja autod uuesti jagatud. Samas kui on juba nimeni jõutud, kas mõnd fotot ei ole leida kus vana ise koos autoga peal, siis võiks ju number näha olla ja küllap sel autol ka mingi eritunnus on mille järgi saab tuvastada.
Ilmselt siis nendel autodel hoiti silm peal ja numbri vahetusi ei toimunud, et kui vana peal siis üks number ja kui sohver läks suvilasse varastatud benssu ladustama siis pandi teine ?
Postitused: 203
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Veel eelmise postituse jätkuks. Pangem tähele, et masin anti KGB-le üle paar päeva enne NLKP kongressi. Äkki just see kongress ongi võtmesõnaks? Sest lisaks poliitbüroo taatide ametiautodele pidid ju veel olema mingid saate-turva-varu-misiganes masinad, mis olid samat marki.
Äkki oligi KGB vastaval osakonnal vaja ühte täiendavat limusiini just kongressi-aegse logistikaga hakkamasaamiseks? Kogu poliitiline ladvik oli ühekorraga liikvel, peale selle veel kõrged väliskülalised ja värgid. Kujutan ette, et nende jaoks paras hullumaja. Kui kongress sai läbi, siis rutiinsete vedude ja eskortimiste jaoks polnud masinat enam eriti vaja ja sellest ka esimeste aastate väike läbisõit?
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.