15-s Tchaika

(05-11-2017, 13:54 PM)Kajunen Kirjutas:  Tere
Kõigepealt suured tänud teema autorile oma vägeva autopargi tutvustamise eest. Jätkake samas vaimus!
Endal küll ühtegi klassikut veel ei ole. Aga plaanis on.

Tegelikult pani mind postitust tegema üks häiriv detail paljude vanasõidukite puhul. Nimelt sinine euromärk reg. numbril. Minuarust no mitte kuidagi ei sobi see vanadele väärikatele sõidukitele. Euroliidu vastu pole mul midagi. Aga see sinine latakas vanadel autodel on minujaoks lihtsalt niivõrd teemaväline ja häiriv. Ma ei tea, kas ARKist saab enam valida ilma eur tunnusega märki. Kui ei saa, siis Tallinnas, Balti jaama turu vastas tehakse uus valge number kahe minutiga valmis. 60euri maksab ja vanad numbrid tuleb sinna jätta. Swestal OÜ

Seoses selle mobile kuulutusega tekkis küsimus. Kas soomus polnudki kõigil tähtsatel riigiisade autodel, vaid üksikul eriti tähtsal autol ?
 Peale ZIS 115, mis oli ZIS 110 soomustatud variant, loobusid Nõuk. riigijuhid alates Hrustsovist soomustatud autode kasutamisest. Pärast Breznevile tehtud atentaati, kus surma sai autojuht, kerkis päevakorda jälle soomustatud isendite tootmine. Asi võttis aega, ja soomustatud variant ZIL 410452 saadi valmis alles Gorbatsovile. Hiljem järgnes sellele ka ZIL 410472. Tehti neid üksikud eksemplarid ja olid mõeldud ainult Gorbale ja hiljem Jeltsinile. Teised poliitbüroo liikmed sõitsid tava Zillidega. Ministrid Tchaikadega.
Vasta

Omamoodi huvitav küsimus on, kes siis oli antud masina esimene peremees. Nagu aru saan, siis kasutasid ZIL-115 klassi autosid ainult KK poliitbüroo liikmed ja ei keegi muu. Seega kandidaatide nimekiri ei saa olla väga pikk. Kui kuupäevi vaadata, siis tehniline pass kirjutati välja 1980 septembris, numbrimärk anti 18. veebruaril 1981 ja see oli ilmselt tegelik kasutusse võtmise aeg. Meenutagem, et NLKP 26. kongress algas 23. veebruaril 1981. Kas võis olla, et mõnda teenekat seltsimeest premeeriti kongressi puhul uue ametiautoga?
Edasi - miks masin esimestel aastatel väga vähe sõitis? Kas sellepärast, et peremees oli põdur ja/või suri üldse ära?
1982 jooksul surid Suslov ja Brežnev, Kirilenko astus ise tagasi seoses kehva tervisega. Äkki siis mõni neist kolmest? Sellisel juhul on mõistetav, et peremeheta masin jääb mõneks ajaks lihtsalt seisma, sest kasutajate ring on väga piiratud ja uued poliitbüroo liikmed said pigem tutikad autod.
Jääb mulje, et masin võeti uuesti kasutusele alles 1985 alguses, kui anti üle kaitseministeeriumile ja sai uue numbrimärgi.
Muidugi me ei saa seda ilmselt kunagi teada, aga vähemalt on, mille üle kiibitseda ja fantaseerida.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

(05-11-2017, 16:03 PM)Marcello Kirjutas:  Omamoodi huvitav küsimus on, kes siis oli antud masina esimene peremees. Nagu aru saan, siis kasutasid ZIL-115 klassi autosid ainult KK poliitbüroo liikmed ja ei keegi muu. Seega kandidaatide nimekiri ei saa olla väga pikk. Kui kuupäevi vaadata, siis tehniline pass kirjutati välja 1980 septembris, numbrimärk anti 18. veebruaril 1981 ja see oli ilmselt tegelik kasutusse võtmise aeg. Meenutagem, et NLKP 26. kongress algas 23. veebruaril 1981. Kas võis olla, et mõnda teenekat seltsimeest premeeriti kongressi puhul uue ametiautoga?
Edasi - miks masin esimestel aastatel väga vähe sõitis? Kas sellepärast, et peremees oli põdur ja/või suri üldse ära?
1982 jooksul surid Suslov ja Brežnev, Kirilenko astus ise tagasi seoses kehva tervisega. Äkki siis mõni neist kolmest? Sellisel juhul on mõistetav, et peremeheta masin jääb mõneks ajaks lihtsalt seisma, sest kasutajate ring on väga piiratud ja uued poliitbüroo liikmed said pigem tutikad autod.
Jääb mulje, et masin võeti uuesti kasutusele alles 1985 alguses, kui anti üle kaitseministeeriumile ja sai uue numbrimärgi.
Muidugi me ei saa seda ilmselt kunagi teada, aga vähemalt on, mille üle kiibitseda ja fantaseerida.
 Tegin teaduslikku tööd. Kirjutasin välja kõik kuupäevad ZILi passist omanike vahetused ja võrdlesin neid Poliitbüroo tegelaste elukäikudega.
Esiteks hr. Marcello eksib, kui väidab, et auto võeti arvele 1980 sept. aga esimene numbrimärk 18.02.81.  tegelikult esimene numbrimärk on esikaanel ja see on HH-60-35. 18.02.81 anti autole juba teine nr. MMA 83-33 ja see kehtis kuni 14.01.85 a-ni. Mis siis juhtus, nimelt läks teise ilma poliitbüroo liige ja Kaitseminister Dimitri Ustinov (20.12.1984) ja järglaseks sai Sergei Sokolov, kes määrati kohe ka Poliitbüroo kandidaadiks. Koheselt anti auto ka üle kaitseministeeriumile ja uueks auto nr. sai MMж 99-74. Aga sm Sokolovil juhtus väike äpardus, nimelt keegi sakslane Mathias Rust otsustas oma lennukil maanduda Punasel väljakul ja sm Sokolov sunniti minema pensionile ja kaotas ka Poliitbüroo liikme kanditaadi staatuse ning tagatipuks ka ameti auto, mis juba MÄÄRDUNUNA ei sobinud Kremli isakestele ja anti üle Upravleniju Delami Soveta. Seega on 99% tõenäoline, et auto kuulus marssal Ustinovile 1980-1984 ja pärast tema surma marssal Sokolovile 1985-1987. Mis asutus see Upravlenie Delami Soveta jätan teistele uurida. Tõenäoliselt kasutas autot 1987- 1990 nimetatud asutuse juht ja siis on ka kõvasti hagu antud. Hr Formika võiks mind kunagi tagaistmel sõidutada tehtud uurimuse eest. Tahaks ka ennast marssalina tunda.
Vasta

Suur, suur tänu Hr Sfinksile, oled tõesti ära teeninud ühe sõidu. Kui järgmine suvi Võrumaale satud, teeme ära. Võta pr. Sfinks ka kaasa. Vaatasin ise ka neid kuupäevi ja tõesti, kõik klapib. Väga ebatõenäoline, et kaitseministeeriumi päevil keegi teine, peale Sokolovi selle autoga sõitis. Nüüd jääb siis välja selgitada, mis asutus oli see Upravlenie Delami Soveta ja kes oli selle juht.  Muuseas, hr Sfinksil jäi kahe silma vahele, et peale kaitseministeeriumi oli auto jälle lühikest aega KGB 9 osakonna hingekirjas aga kasutamatta, sest terve 1987a. jooksul on läbitud ainult 187 km.
Mul pole arvutis kirillitsat. Äkki kellelgi on andmeid, siis saab auto ajaloole joone alla tõmmata.
Vasta

Asi klaar. Ministrite nõukogu asjade valitsus oli Ministrite Nõukogu inventari, sh autode haldaja. Ministrite Nõukogu esimees , ehk sisuliselt peaminister oli kuni 1990 a-ni Nikolai Rõzkov. Peale teda antigi auto Gruusiasse. Kivikesed läksid paika.

Niisiis auto kasutajad 1. Dmitri Ustinov, marssal, Poliitbüroo liige, kaitseminister 1980-1984
                               2. Sergei Sokolov, marssal, Poliitbüroo liikme kanditaat, kaitseminister 1985-1987
                               3. 1987-1988 auto jälle KGB arvel kuid kasutamatta
                               4. Nikolai Rõzkov, sisuliselt peaminister 1988- 1990, oli ka poliitbüroo liige
                               5. Gruusia patriarh Ilja II 1990-2001
                               6. Tema ristitütar, kelle nimi mulle teada 2001-2017
                               7. Kod. Formika alates 2017.
Vasta

Väike parandus.

Dmitri Ustinov.
https://et.wikipedia.org/wiki/Dmitri_Ustinov

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

(05-11-2017, 18:13 PM)Formika Kirjutas:  Mul pole arvutis kirillitsat...

Igas arvutis on kirillitsa: http://translit.net
Lihtne ja mugav kasutada. 
Kas klikid sinna ülesse ruutudesse või kasutad tähti otse arvuti klaviatuurilt - see juba oma valik ja rohkem vilumuse küsimus. Enam-vähem normaalselt töötav õigekirja kontroll (nupp Орфография) ka olemas.
Vasta

(05-11-2017, 20:37 PM)Mufff Kirjutas:  Väike parandus.

Dmitri Ustinov.
https://et.wikipedia.org/wiki/Dmitri_Ustinov
Tänan hr Mufff, ähvardati juba Vene viisa keeluga, nii tähtsa punategelase nime ei oska ka õieti kirjutada.
Vasta

Kuna ksf. Formika lubas lahkelt auringile viia, siis tegin veel pisut uurimistööd. Nimelt, miks kasutati seda autot sm. Ustinovi poolt nii vähe, aga ta oli viimastel eluaastatel väga haige inimene. Kogu ladvik oli surijaid täis. Selle auto esimese nelja aasta jooksul läksid järjest issanda karjamaale  sm-d Breznev, Antropov, Tsernenko ja muidugi ka Ustinov. Võimule tuli sm. Gorbatshov. Noor mees võrreldes eelmistega. Kuid tal oli pinnuks silmas tagurlik kaitseminister Sokolov. Mathias Rusti temp oli ettekäändeks Sokolovist lahtisaamiseks ja oma talle, ehk Gorbatchovile meelepärasema Dmitri Jazovi määramiseks, kes aga oli hunt lambanahas. Kolm aastat hiljem korraldas mässu ja istus 18 kuud vanglas. Hiljem Putin rehabiliteeris mehe. Kuna Jazov ei olnud poliitbüroo liige, ega isegi marssal, vaid armeekindral, siis muidugi talle ZIL autot ette nähtud ei olnud. Samal ajal algatas Gorbatchov kampaania privileegide äravõtmisest. Lõpetati GAZ 14 tootmine ja kõvasti koomale tõmmati ka ZILlide tootmist. Ainult Gorbal oli õigus sõita uue Lux limusiiniga, oli ta ju nüüd riigi president, ehk inimene väljaspool seadust.
Vasta

Muidugi pean ühe auvõla ära parandama. Tegelikult suured tänud ksf.-le Marcellole, kes andis idee, mille ksf.-lane Sfinks realiseeris. Tänu hr. Marcello vihjele said tänase päeva sündmused paika ja auto kasutajate ring 99% lt kindlaks tehtud.
Vasta

Alustuseks suur tänu huvitavate eksemplaride tutvustamise eest. 
Natuke seltsimees Ustinovist: olin kunagise suure kodumaa suures ja võidukas armees piirkonnas, kus nimetatud seltsimees armastas nautida oma võimu. Nimelt külastas ta nädalavahetustel ja suurtel pühadel Moskva ümbruse väeosi (plaanivälised visiidid). Need ohvitserid, kellel oli olnud võimalus sellised külastused üleelada, pajatasid, et vana tegi oma salalikke sõite Volga või Tšaika pehmetel istmetel, lisaks viisakas kauguses soliidsem saatemasin. Viimane jäi väeosa väravatest ohutusse kaugusse. Olevat olnud konspiratsiooniks, et tabada mõnda unist või lausa magavat väeosa korrapidajat.

Kõik, mis liigub, see ka kulub.
Vasta

Konnatiigi lõunaosariigis on sündimas midagi tõeliselt suurt. Mul on hea meel vaadata, et kaasvõitlejad seda ka usinalt toetama on asunud. Vahet pole, kas seda tehakse keldris arusaamatuid rauatükke sorteerides või poliitbüroo ajalugu tudeerides, igast killukesest on natuke abi. Nende mahtude juures kulub abi kindlasti ära.

PS ma täpselt ei mäleta, millises teemas GAZ2424 proovisõidu video oli ja otsida ei viitsi aga valgete rehvikülgede paigaldamisest olen lugenud, et moosi ei tohi üldse panna, siis on õrn lootus, et nad liibuvad.
Minu viis kopikat Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(05-11-2017, 23:07 PM)Formika Kirjutas:  Muidugi pean ühe auvõla ära parandama. Tegelikult suured tänud ksf.-le Marcellole, kes andis idee, mille ksf.-lane Sfinks realiseeris. Tänu hr. Marcello vihjele said tänase päeva sündmused paika ja auto kasutajate ring 99% lt kindlaks tehtud.

Tänud! Ma ise päriselt ei uskunud, et konkreetse isikuni on võimalik välja jõuda, aga näib, et mõttekäik kõige põduramatest taatidest oli õiges suunas. Numbrimärke panin tähele küll, aga minu arusaamise järgi oli masinal esialgu ('80 lõpuni) mingi sissesõitmise ja aparatuuriga varustamise perioodi ajutine numbrimärk ning tegelik kasutuselevõtt toimus ikkagi '81 algupoolel. Mitte, et see Ustinovi osas midagi muudaks.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

Siin on ka juttu ühest Ustinovi autost, tegemist on vist tema varasema autoga.
https://www.drive2.com/l/9134851/
   
Vasta

(06-11-2017, 00:25 AM)Marcello Kirjutas:  
(05-11-2017, 23:07 PM)Formika Kirjutas:  Muidugi pean ühe auvõla ära parandama. Tegelikult suured tänud ksf.-le Marcellole, kes andis idee, mille ksf.-lane Sfinks realiseeris. Tänu hr. Marcello vihjele said tänase päeva sündmused paika ja auto kasutajate ring 99% lt kindlaks tehtud.

Tänud! Ma ise päriselt ei uskunud, et konkreetse isikuni on võimalik välja jõuda, aga näib, et mõttekäik kõige põduramatest taatidest oli õiges suunas. Numbrimärke panin tähele küll, aga minu arusaamise järgi oli masinal esialgu ('80 lõpuni) mingi sissesõitmise ja aparatuuriga varustamise perioodi ajutine numbrimärk ning tegelik kasutuselevõtt toimus ikkagi '81 algupoolel. Mitte, et see Ustinovi osas midagi muudaks.

Igasugust juttu on kirjutatud, kõike vast uskuda ei saa? Pole küll vaevunud väga süvenema...Algne numbrimärk oli siiski MHH 60-35, mitte mingi ajutine HH 60-35. Miks oli väidetava Ustinovi ajal auto KGB 9 osakonna arvel, väidetava Sokolovi ajal aga Kaitseministeeriumi arvel. Väidetud on, et sellistega kärutasid ringi ainult Pol. Büroo liikmed, Sokolov oli kandidaat? Need ja tähtsamad ministrid sõitsid väidetavalt lühemate variantidega? Need küsimused võivad põhineda ekslikel väidetel ja ei välista, et see tõesti algselt Ustinovi auto võis olla, aga 99% on ikka suhteliselt julge pakkumine, või m is?
Vasta

Üks (võibolla võhiklik) uitmõte veel. Kas kõige tähtsamate ninade transportimisel polnud kombeks turvakaalutlustel kasutada nn. dublant-masinaid? Noh et kihutab mööd 3 identset musta limusiini ja keegi ei tea, millises neist nr1 lösutab? See seletaks kuulumist KGB-le, aga ei seletaks vähest läbisõitu (iseasi jah, kuipalju sm Leonid tol ajal enam liikus). Mingis postituses oli juttu atentaadist ja et soomustatud masinate tootmine viibis, ehk kasutati senikaua turvamiseks muid meetmeid?

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

Selle sudoku lahendus tuli jah kuidagi liiga lihtsalt. 
Kui oleks sinna kõrvale panna veel mõne teise auto tehnilised passid, ja mõni mõni ruut ka kuulujutu tasemel täidetud, saaks büroo ritta ja autod uuesti jagatud. Samas kui on juba nimeni jõutud, kas mõnd fotot ei ole leida kus vana ise koos autoga peal, siis võiks ju number näha olla ja küllap sel autol ka mingi eritunnus on mille järgi saab tuvastada.

Ilmselt siis nendel autodel hoiti silm peal ja numbri vahetusi ei toimunud, et kui vana peal siis üks number ja kui sohver läks suvilasse varastatud benssu ladustama siis pandi teine ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta

Vb tuleks autos ringi vaadata sellise pilguga, et ega ei ole kuhugile marssalikepikese terava otsaga kraabitud midagi sellist?  Toungue

здесь был я. Димa 1982
Vasta

Veel eelmise postituse jätkuks. Pangem tähele, et masin anti KGB-le üle paar päeva enne NLKP kongressi. Äkki just see kongress ongi võtmesõnaks? Sest lisaks poliitbüroo taatide ametiautodele pidid ju veel olema mingid saate-turva-varu-misiganes masinad, mis olid samat marki.
Äkki oligi KGB vastaval osakonnal vaja ühte täiendavat limusiini just kongressi-aegse logistikaga hakkamasaamiseks? Kogu poliitiline ladvik oli ühekorraga liikvel, peale selle veel kõrged väliskülalised ja värgid. Kujutan ette, et nende jaoks paras hullumaja. Kui kongress sai läbi, siis rutiinsete vedude ja eskortimiste jaoks polnud masinat enam eriti vaja ja sellest ka esimeste aastate väike läbisõit?

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

(06-11-2017, 12:59 PM)kass Kirjutas:  
(06-11-2017, 00:25 AM)Marcello Kirjutas:  
(05-11-2017, 23:07 PM)Formika Kirjutas:  Muidugi pean ühe auvõla ära parandama. Tegelikult suured tänud ksf.-le Marcellole, kes andis idee, mille ksf.-lane Sfinks realiseeris. Tänu hr. Marcello vihjele said tänase päeva sündmused paika ja auto kasutajate ring 99% lt kindlaks tehtud.

Tänud! Ma ise päriselt ei uskunud, et konkreetse isikuni on võimalik välja jõuda, aga näib, et mõttekäik kõige põduramatest taatidest oli õiges suunas. Numbrimärke panin tähele küll, aga minu arusaamise järgi oli masinal esialgu ('80 lõpuni) mingi sissesõitmise ja aparatuuriga varustamise perioodi ajutine numbrimärk ning tegelik kasutuselevõtt toimus ikkagi '81 algupoolel. Mitte, et see Ustinovi osas midagi muudaks.

Igasugust juttu on kirjutatud, kõike vast uskuda ei saa? Pole küll vaevunud väga süvenema...Algne numbrimärk oli siiski MHH 60-35, mitte mingi ajutine HH 60-35. Miks oli väidetava Ustinovi ajal auto KGB 9 osakonna arvel, väidetava Sokolovi ajal aga Kaitseministeeriumi arvel. Väidetud on, et sellistega kärutasid ringi ainult Pol. Büroo liikmed, Sokolov oli kandidaat? Need ja tähtsamad ministrid sõitsid väidetavalt lühemate variantidega? Need küsimused võivad põhineda ekslikel väidetel ja ei välista, et see tõesti algselt Ustinovi auto võis olla, aga 99% on ikka suhteliselt julge pakkumine, või m is?
 Poliitbüroo liikmed sõitsid alati kindlate masinatega ja olid vastavalt nende vajadustele seadistatud. Kaitseministri masina seadistus oli kindlasti palju erilisem, kui põllumajandus ministrli. Kuna auto anti edasi kaitseministeeriumile ja ainus, kellel oli mingigi õigus sellega sõita oli järgmine kaitseminister. Pole vaja omada erilist pealuu ehitust, et aru saada, et eelmisele kaitseministrile seadistatud auto sobis ka ideaalselt uuele. Mis puutub saateautodesse, need olid üldjuhul kaasas 2-3, ma mõtlen sama ZIL tüüpi autod, aga need kindlasti polnud varustatud kaitseministrile vajaliku sidetehnikaga. Mis puutub auto üleandmist Kaitsministeeriumile, siis tõenäoliselt oli see selleks, et näidata et JOKK töötab. Seaduse järgi oli Kremli autobaasi ZIL-de kasutamise õigus ainult Poliitbüroo liikmetel. Aga kui auto oli kaitseministeeriumi hingekirjas, siis see klausel tõenäoliselt ei kehtinud ja sõita võis ka Poliitbüroo kanditaat, pealegi kaitseminister, kaitseministrile kohendatud autos. Ustinov suri 20.12.84 ja ametisse määrati Sokolov. Kuupäevad klapivad ja ega siin keegi ei taha väita, et auto, mis anti Kaitseministeeriumi haldusse, läks uksehoidja kasutusse.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: saark, 1 külali(st)ne