(31-12-2017, 12:08 PM)muska71 Kirjutas: enne siduri pauku oli sõber nii kindel,et pill heas korras nagu müüja väitis ja tema usaldab müüjat .nüüd juba laseb vaadata ja kontrollimise käigus ka õhufilter lahti ja sees oli vast 50 gr õli ja kaprontuusti peal poroloonketastest võis unistada.ka hüdropumba reduktori korpus tehasest väljunud sellisena nagu juhtus ja padrunvõtit peale mutrile panna ei saanud kuna ei mahtunud.uurisin korpust ja seinapaksus tubli 2 cm ja minu käsi ei tõusnud seda vanamoodi tagasi tõstma.relaga malmi vähemaks ja mutrid said kenasti padruniga kinni keeratud.
klapikambri kaanrd olid kah peoga kinni keeratud ja tihendid täiesti kivikõvad ja õli tuleb lahinal läbi,pingutasin natukese mõistliku piirini ja kui pidama ei jää siis tuleb uus mootori tihebdite komplekt osta,seal mingist papist või korgist tihendid.eraldi müüdavad orginaali sarnased roosakad õli ei kannata ja ei kõlba kusagile.
See on see, et masin on 30+ aastat vana ja tema kallal on väga erinevaid mehaanikuid käinud. Näitena relakaga minu masina lähedale tuled jääd ubinatest ilma ja arvatavasti hakkaksid sopraniks. 1/2 tolliste padrunite asemel on ka 3/8", mis väga hästi mahuvad sinna kõiki neid 17mm mutreid kinni keerama. Ühe jaoks on jah vaja õhutusnippel eest ära võtta, siis mahub ka sinna. Ma ise just jebin ühel masinal selle hüdropumbaga - mul on tehase poolt hambumine nii tihe, et tõmbab töötaval mootoril hinge kinni ja laulab juba ligemale 1000tt. Tehase praagi viga ei ole leidnud, kuid juba 3x lahti võtnud. - nüüd viimase võimalusena panen 1mm tihendi asel 2-3mm vaatab kas jääb vaikseks - kuid see riskiga bisnes.
Mu point on selles, et iga töö on tehase poolt kuidagi välja mõeldud ja seda siis teostatud. Masinad üldjoontes taluvad väga suurt vägivallatsemist, kuid juba algusest peale on neil väga palju erinevaid lapsevigu. (ühel maisinal on teisel pole). Enamjaolt võimendab selliseid vigu veel olukord, kus masin seisab väljas. Vesi jookseb kõijale vahele ja kevadel on suured üllatused ja suured küsimused MIKS KÜLL NII JUHTUS?
Tänapäeval jah enamajotl firmades ei usaldata eelmisi omanike. Pole veel väga kuulnud, et keegi tahaks väga kasutatud masinat osta. Räägitakse ikka tundmatust hooldusajaloost. Nõudmised masinale on ka kuigi teised. Normaalne on, et masin töötab 2000tt aastas ja kui väiksemal masinal 6000tt, suuremalt 8-12000 kellal antakse tagasi margiesindusele, kes selle ise realiseerib. Ei taheta lasta supermehaanikust traktoristi remontima seda masinat, pigem kutsutakse ikka esindus välja. Olgugi et on kallis, on tulemus see, et masinal on korralik ajalugu. (idiootide eest pole siinjuures keegi kaitstud. nii remondi kui roolikeeramise poole pealt.)
Isiklikult tean küll väheke sellistest masinatest, kuid EALES ei oma piisavalt julgust, et osta, vaid enda mõistust kasutades, värvitud masnat. Selle kallal on vägivallatsetud kindaslti. Ainuke võimalus väheke korralikumat masinat saada on osta välimuselt originaal garaazi masin. - ja siis arvestada, et selllele tuleb panna teine ostuhind otsa. Nii rehvide/velgede vahetusena, kui kulunud osade ja täieliku hoolduse jaoks. Paljud aga leiavad, et nõukaaegse masina ostuga ongi kõik õnnelik. (sarnaselt tänapäeval kuni 5a vanaauto ostuga.) Ja siis imestatakse kui paugud hakkavad tulema. Siiinjuures ei mõelda, et masin on 30a vana, mahlasid ei ole keegi vahetanud, pesnud on vaid vanajumal ja ainuke hooldus seisnes kütuse sisse valamises ja pedaali tallamises. Suur jama on ka siinjuures selles, et neist masinatest hoitakse 10 küünega kinni. Lammutada neid keegi ei julge ega taha eriti. KÕiksugu rondid liiguvad ringi ja need on muutunud juba ohtlikuks.