01-11-2017, 01:16 AM
(31-10-2017, 16:31 PM)zurik Kirjutas: ... Ise teeks sellise elu/töö auto nii, et kongi valgustuse, kütte ja akude laadimise jaoks teeks väikese kaitsmekilbiga 220 v eraldi süsteemi,mille toide tuleks seismise ajal võrgust. Samas duubeldaks kongi valgustuse ka 24 v pealt.
Küsimus teemaalgatajale miks sa kongi 12 v süsteemi tegid? Kas selleks et mingid 12 v riistad olid juba olemas? 24 v süsteem oleks ju lihtsam olnud?
Akude laadimene ongi ju 220v olemasolul automaatlaadijate teha. Muundur on ainult varuvariant teel olles. Kongi valgustus on tuubeldatud 12v pealt LED ribadega.
Tõin kongi nagunii 12v ja 24 v, sest siis saab akulaadijad kuiva tuppa panna ja nad on ka jälgitavad. 12v on sellepärast kongis, et paljud asjad ongi 12v pealt. Ka rekkade (24v) autoraadiod on 12v pealt, ainult pisike muundi on seal vahel. Minu Ivecol on kabiini raadio jaoks kohe tehase poolt 24/12 muundi pandud. Kongi LED valgustid on 12v, kolmefunktsiooniline külmkapp on 12v, elektriline (220v) vedelikküte juhitakse 12 voldiga. Samas kohvimasin on 24v ja üks külmkapp on ka 24v, kui mitmepäevaseks sõiduks läheb äkki. See jada pikeneb edaspidi raadioga, võibolla ka mingi pildinäitamise aparaadiga, mis on ka 12v pealt.
Praeguseks lõpetasingi juhtmete vedamise ära. Kui midagi vaja, küll siis panen juurde. Erinevatel tarbijatel on eraldi kaitsed. Kombineerisin selleks ühe kaitsmeploki. Seal on veel vabu kohti. Vasakpoolsed on 12v ja 24v targad laadijad. Parempoolne siis muundur. Kogu see asi kaob laua taha ära.
Kaalujaotuse huvides on osa kaupa pandud ajutiselt etteotsa laua ja voodi alla.