(14-02-2018, 15:19 PM)pkmp Kirjutas: (14-02-2018, 13:59 PM)v6sa Kirjutas: Säärasel lollil asjal ei juhtu seni midagi, kuni esimese tihendi vahelt minema lööb.
Juhtub küll, korpuse lööb lõhki. Proovitud-juhtunud. Müüja peab teadma, selline eraldi lisajupp käib järjestühenduse jaoks.
Aga jagajad käivadki järjest, paralleelselt hakkab veel rohkem "nalja" saama. Õlil on komme minna sinna, kuhu lihtsam minna, kus väiksem surve ees, sinna läheb.
Kui avatud tsentriga jagurile panna järgi samasugune, ei saa midagi lõhki minna. Aga esimese jaguri töölehakkamisel jääb teine hetkeks tummaks ja siis saab ta õli vaid sedapalju, kui esimese jaguri sektsiooni tagasivoolust parasjagu tuleb. Ehk järjestikühenduse korral tuleb väga hoolega jälgida vooluhulkasid...
Teoorias saab esimese jaguri rõhk tõusta ainult siis, kui avatud tsentriga jagurile panna järgi suletud tsentriga jagur. Esimesest läheb kogu pumbatav õli läbi, teisest jälle ei lähe midagi läbi. Peab tööle hakkama esimese jaguri kaitseklapp. See peab hakkama tööle enne, kui puruneb korpus. Aga igasuguseid asju võib ette tulla.
See kaitseklapi töörõhu tõus on võimalik ainult neil jaguritel, mille klapi vedruruumi pääseb kõrgema rõhuga õli. Muidu pole vahet: avaneb ikka seatud rõhul.
Ehk teadmata jaguri täpset mudelit ei saa öelda, kas neid tohib või ei tohi järjestikku panna. Bucher 140 ei anna mõistlikku vastet. Kas siit leiad õige asja:
https://www.bucherhydraulics.com/47077/P...image.aspx
Aga jämedalt võib avatud tsentriga asju panna järjest, suletud tsentriga asju pole mõistlik ja võib olla ohtlik.
Eesti keeles on olemas suurepärane õppematerjal:
http://www2.hariduskeskus.ee/opiobjektid...aventiilid
Siit võiks alustada. Ega hästitoimiv hüdrosüsteem siis ilmaasjata nii haruldane ja hinnaline nähtus ole.
Paralleeli kahte jagurit panna ei saa ilma, et mõlemale oleks tagatud piisav vooluhulk töörõhul. Mida saab teha prioriteediventiilide abil. Aga reaalselt on lihtsam kummagi jaguri jaoks oma pump panna
Veel lihtsam panna teine jagur toimima ühe jaguri sektsiooni pealt. Selle süsteemi häda on aga suured voolamiskaod ja vajadus jagurite täpse dimensioneerimise järele.