Midagi huvitavat pole juhtunud, küll aga on märgata olnud entusiasmi kahanemist. Tõenäoliselt põhjuseta
Diiselkatel kütab maad ja ilma ning kogub kilomeetreid, aga kütusekuluga on lood kehvemaks läinud - varasema 8L/100km asemel 9L linnasõidul.
Kas tuleneb see nüüd mootori süvenevast vanadusest või sai mullusuvisel rihmavahetusel midagi paigast aetud, on veel ebaselge.
Igatahes oli nii, et ka läinudsügisese ülevaatuse tahmatesti läbimine kulges kordades raskemalt kui kunagi varem.
Sellegipoolest masin töötab-käivitub ja liigub edasi suurepäraselt, niipalju kui 50-kilovatine jõud üldse saab pooleteisttonnise kaalu juures suurepärane olla.
Leidsin ka ühe päris toreda juhise, kuidas L ja 2L mootori pumba pealt võiks kütuse pealeandmist maha kruttida, aga eks korrektsem oleks enne rihmandus üle vaadata ja pumba pritsenurka kontrollida. Sest seda kütusekruvi ei ole kunagi näpitud, tehasepoolne klamber on reguleerimiskruvil peal.
Pumba joonis.
Bensuka jaoks 5M mootorit endiselt ei ole leidnud. Loomulikult saaks, kui väga tahaks, aga veelgi ahvatlevam on ootus, et lähedalt ja odavalt ette satuks
5M mootoriotsingu alternatiivse variandina on kaalul olnud ka olemasoleva M-EU säästuremont.
Ehk kui mootor lahti võtta ja õnnekombel selguks, et raua osas midagi hullu polegi, siis oleks vähemalt täielik tihendikomplekt varuks hangitud, ja saaks tulemusena õlilekkevaba mootori kokku panna.
Kuna M ja 5M mootorid kattuvad seni teadaolevalt kõiges peale plokikaane ja silindriläbimõõdu, siis sai varutud 5M mootoritihendite täiskomplekt, mille töökad hiina asjatoimetajad tasuta Tartussegi saatsid.
Tihendite materjali kvaliteet on pigem tagasihoidlik, aga ka hind oli vastav (suts pealt 40e kogu laadung).
Kõige vastusturikkam osa ehk plokikaanetihend M-EU mootorile pidi plaani järgi niikuinii tulema eraldi, sest 5M oma ei sobi suurema silindriläbimõõdu (83mm) tõttu.
Pildil 5M tihendikomplekt kogu ulatuses, ehk üla- ja alaosa, esi- ja tagaosa, sisse- ja väljalase, klapisääred:
Natuke hiljem selgus, et MEU mootorile õige plokikaanetihendi otsimisest oleks pidanud alustamagi.
Selleks ajaks, kui otsima hakkasin, polnud seda enam võimalik tellida, vaatamata maailmakaubanduse üldiselt heale toimimisele.
Jaapani Amazonis oli MEU kaanetihend 11115-41040 aprillis veel täiesti pakkumisel, aga pärast tellimist ja rahaülekannet ja nädalatepikkust menetlemist selgus, et ikkagi "out of stock".
Amservis anti kah korraks lootust, ehk süsteem lasi tellimuse sisse võtta, aga lõppvastus oli siiski "tootmine lõpetatud". Kusjuures hinnaks pakuti 2 korda soodsamat numbrit, kui oleks tulnud ise Jaapanist tellides. Öeldagu veel, et esinduse originaalvaruosad on hirmkallid.
Proovisin järgnevatel kuudel veel siit-sealt ja otsisin ka erinevaid alternatiive teiste Toyota 2-liitriste tihenditest, mis oleks enamvähem identsed (M-U 11115-41010 ,M-TEU 11115-41060 ) aga ikka sama lugu, veebipoodides näidatakse "in stock", aga tegelikult pole enam saadaval.
Venemaa kaug-ida kohalikes varuosa-butiikides küll leidub veel üsnagi ontlikke laojääke, aga ostmiseks tuleb ise järgi minna Vladivostokki või Novosibirskisse. Kui keegi sinnakanti satub, ja tunneb huvi ka eksootiliste jaapani varuosade hankimise suhtes, andke teada
Saatmine on Valdivostokis küll kah variandina kirjas, aga see oleks ka soodsal juhtumil - Venemaa piirides ja vene kodanikule - absurdselt keeruline, sisaldades lunamaksuga transporditellimust passiandmete alusel, kohalike hämaravõitu rahaülekandesüsteemide kasutamist ja mitme osapoolega asjaajamist ning lõpuks kuhugi logistikafirma kontorisse kohalesõitmist kättesaamiskohas.
Nojah, kui kuidagi ei saa, siis kuidagi vast ikka saab.
Kas tuleks vana tihendi järgi lasta uus teha üksikkorras või leidub millalgi järelturul mõni sobiv tükk.
Aga ega sedagi ei tea, kas tahtmine tõsisemaks ettevõtmiseks mootori kallal üldse kunagi laiskuse ja ajapuuduse ületab.
Pealegi, kui ükskord tekib soov projekt maha müüa, siis iga vahepeal tehtud kulutus originaalmootorile on ilmselgelt mahavisatud raha. Võibolla, et keegi hindakski sellise JDM stiilipilli puhul õiget algupärasust rohkem kui hobujõude. Aga iga vähegi taibukam huviline vaataks kusagilt juba tervikuna korralikumat toorikut, ja siis tõenäoliselt ikkagi kõige jõulisemat originaalmootorit (5M Euroopas ja 5MGE Jaapanis).
MEU-le oleks veel hädapärast sobilikud ka vanemat tüüpi M ja 2M mootorite tihendid. Silindriläbimõõt on plokil/tihendil sama, 75mm, aga ketikambri osa on erinev ja silindrikohad on kuidagi lopergusemad.
Võrdluseks paar näidist.
MU tihend 11115-41010 (see on MEU 11115-41040 tihendi analoog; päris õiget otsitava tihendi pilti netist ei olegi leidnud )
2M tihend , vist 11115-41015 (lubatud analoogid on 11115-41011 kuni 11115-41016)
Kuskil vene foorumis oli see proovimine ka ära näidatud, mis tulemuse annab M/2M tihend MEU mootori kaanevahel. Ilus ta ei ole, aga mootori saaks ilmselt tööle ilma viperusteta.
Niipalju on siis õnnestunud toyotade M-seeriate tihendite toredast maailmast teada saada.