Ehk siis EW aegse järelvankri numbrimärk kirjaga: JÄRELVANKER ER 05-28
Asi paistab tõesti haruldane, kuna enne ei olnud seesugusest kuulnudki veelvähem oma silmaga näinud. Kujutan ette, et tegu peab siis olema toonase järelhaagisega ja ilmselt mitte põllumajandusliku vaid ikka autojärelhaagisega? Seega ilmselt ka põhjusega haruldane, sest palju neid haagiseid omalajal ikka olla sai. Siinkohal küsikski targematelt, oskab keegi öelda palju toonases registris neid kokku olla võis? Vastasel juhul oleks ilmselt neid numbrimärke tunduvalt rohkem liikvel, kui põllumajandustehnikal neid oleks kasutatud. Minu kesisevõitu teadmised antud temaatikast küll jäävad siinkohal pisut lühikeseks ja mõni targem mees võib parandada, aga põllumajandustehnika toona mingit numbrit ei omanud minuteada üldse ja nummerdamine tuli alles koos nõukogude ajaga ja algas nn põllumajanduskollaste numbrimärkidega kusagil 60ndatel? Hobuvankrile numbrimärki ikka külge ei kruvitud , seega peab minu loogika järgi jääma ainsaks variandiks just sõiduauto järelhaagis.
See ER peaks viitama juba perioodile, mis oli 1940. aasta juunipöörde järel.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
(Seda postitust muudeti viimati: 07-03-2018, 02:19 AM ja muutjaks oli Vanatehnik.)
Põnevat mõttevahetust tekkinud, huvitav lugeda! Nii see tõde tükkhaaval selgub ja pilt kokku saab, kui iga mees oma tüki puslele juurde lisab. Märkasin ise jälle kahte numbrimärgijäänust osta.ee peal: https://osta-ee.postimees.ee/nl-i-41-aas...67849.html Sealnegi müüja väidab, et NL-i 41. aasta okupatsiooniaegse auto numbrite jäänused! Üks neist ER seeria ja teine ES!
Lisan ühe vanade reg. numbritega foto.
Vastseliina postkontori ees mootorrattal konstaabel Rudolf Kersna.
Reg number ³³H-11.
"33" võiks siis ehk viidata aastale 1933.
See pole BMW ja vaid Zündapp. Mudel K- või KS-600, kui ma ei eksi.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
(20-03-2018, 23:01 PM)manic Kirjutas: Ja küljes on Eesti Vabariigi 1939 maksuaasta number ehk pildistatud 1939 või 1940 varakevadel.
Eelmine tsikliga foto pildistatud 1933 või 1934. a. algupoolel.
Lisan veel, et täht L tähendab, et tegemist on Läänemaal registreeritud mootorrattaga. 1939. maksuaasta on kindel seetõttu, et see on ainuke aasta, kui mustal taustal numbril oli maksuaasta tähis kriipsu kohal.
(19-03-2018, 08:24 AM)Henry Kirjutas: Lisan ühe vanade reg. numbritega foto.
Vastseliina postkontori ees mootorrattal konstaabel Rudolf Kersna.
Reg number ³³H-11.
"33" võiks siis ehk viidata aastale 1933.
Iseenesest väega huvitav pilt, st tekib küsimus, miks on kohaliku konstaabli tsiklil Harjumaa number, mitte Võrumaa oma? See et KERSNA oli Vastseliinas ametis on väljaspool kahtlust, aga kas sel fotol on ikka tema, kui tsikkel on sellise imeliku numbriga?
(19-03-2018, 08:24 AM)Henry Kirjutas: Lisan ühe vanade reg. numbritega foto.
Vastseliina postkontori ees mootorrattal konstaabel Rudolf Kersna.
Reg number ³³H-11.
"33" võiks siis ehk viidata aastale 1933.
Iseenesest väega huvitav pilt, st tekib küsimus, miks on kohaliku konstaabli tsiklil Harjumaa number, mitte Võrumaa oma? See et KERSNA oli Vastseliinas ametis on väljaspool kahtlust, aga kas sel fotol on ikka tema, kui tsikkel on sellise imeliku numbriga?
Kuidas sealt see H-11 välja joonistub? Mina näen justkui H-1 või H-I.
(20-03-2018, 20:21 PM)mehhanisaator Kirjutas: Mind huvitab, mis aastast võib olla see pilt, numbri tuvastamine ei aidanud, aga äkki teab keegi, millal valmistati neid BMW mootorrattaid?
Tunduski kuidagi tuttav pilt. Ajalooarhiiv väidab, et foto on tehtud aastal 1927 Läänemaal Oru vallas - Uugla mõisnik Ludwig Knorring Nurga saeveski juures. Ja sama pilt on ka 1992. aastal ilmunud Oru valla raamatus, seal on pildiallkirjaks " Uugla mõisnike parunite järeltulija Ludwig Knorring, paraku seal aastaarvu pole märgitud.
Pühapäeval (18 märts) oli Linnamäe vana koolimaja taasavamisüritus ja sealt jäi silma see Ludwig Knorringu pilt, kus ta istub mootorrattal, pildistamis eaastaarvuks märgitud 1927, mis tundus mootorratast vaadates väga vale. Hakkasin uurima ja heade kaasfoorumlaste abiga sain tõele jälile. Kindlasti on pilt tehtud 1939, sest sakslased lahkusid aasta lõpul kodumaale ja seega 1940 aasta varakevadel ei saanud pilti teha. Zündapp mootorrataste KS-600 tootmist alustati 1938 aastal. Väga sarnaseid mootorrattaid Zündapp k-600 toodeti 1933 aastal ainult 25 tükki aga vaevalt need eestisse jõudsid, seega istub Ludwig KS-600 sadulas.
(21-03-2018, 23:09 PM)mehhanisaator Kirjutas: ... Kindlasti on pilt tehtud 1939, sest sakslased lahkusid aasta lõpul kodumaale ja seega 1940 aasta varakevadel ei saanud pilti teha. ...
Varakevade kohta on lihtsalt loodus natuke teine, pole suurt pori ega midagi - numbrivahetus oli ju vist 1. aprilli seisuga.
Aga Umsiedlung kestis kuni sakslaste sissetungini, põhimass sakslasi lahkus küll 39-nda hilissügisel ja 40-nda algul, aga ka 1941 lahkus hulgim sakslasi ja kadakaid.
Kui kellegil mure,et vaja vanu numbreid uuendada siis minu kätte sattus karbitäis šabloone. Ära ei müü aga annan rendile.
T.
Huvitav kas need numbrid ka Eesti aja algusesse sobivad (1992.). Mul oleks küll vaja Isuzu oma värskendada, kuigi duplikaadid said tellitud. Vanad numbrimärgid hoiaks hea meelega alles.