Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

(30-03-2018, 19:19 PM)Jahimees Kirjutas:  4 kuud tagasi jäi 24V süsteemiga auto seisma. Sai toona akudel miinusklemm maha võetud (ligipääs kõige lihtsam), sild ja pluss jäid peale. 
Ühe aku plussklemmil oli varasem vigastus, seal oli ilmselt kunagi enne minu aega toimunud väike särts - oli umbes selline 5x2 mm pinnaga ja umbes 1 mm süvend klemmis. Nähtud hullematki pikaaegselt töötamas.
Seismine osutus plaanitust pikemaks ja nüüd 4 kuud hiljem akudele laadijat peale pannes avastasin pildil oleva asja plusskaabli otsast. Lisaks oli seal mingi hallikasmust ollus. Ehk et mingi osakeste liikumise protsess oli seal toimunud, kuid miks?

Mõni 12V tarbija on silda ühendatud? Sellist asja on nähtud. See tähendab reeglina seda, et kui just akusid sageli ei vaheta, sureb "esimene" aku päris kiiresti.

(31-03-2018, 00:21 AM)zazik Kirjutas:  
(30-03-2018, 19:19 PM)Jahimees Kirjutas:  4 kuud tagasi jäi 24V süsteemiga auto seisma. Sai toona akudel miinusklemm maha võetud (ligipääs kõige lihtsam), sild ja pluss jäid peale. 
Ühe aku plussklemmil oli varasem vigastus, seal oli ilmselt kunagi enne minu aega toimunud väike särts - oli umbes selline 5x2 mm pinnaga ja umbes 1 mm süvend klemmis. Nähtud hullematki pikaaegselt töötamas.
Seismine osutus plaanitust pikemaks ja nüüd 4 kuud hiljem akudele laadijat peale pannes avastasin pildil oleva asja plusskaabli otsast. Lisaks oli seal mingi hallikasmust ollus. Ehk et mingi osakeste liikumise protsess oli seal toimunud, kuid miks?

Mõni 12V tarbija on silda ühendatud? Sellist asja on nähtud. See tähendab reeglina seda, et kui just akusid sageli ei vaheta, sureb "esimene" aku päris kiiresti.


Ei ole, klemmidel ainult jämedad kaablid küljes.

Anti karm käsk Zil 131-le tuli kolvile teha ning käristada üks sügav auk maakerasse.
Kõik kena, 7 aastat seisnud mersu diisel käivitus kenasti, kuid roolivõimendi tundub nigel. Kas kohapeal üldse on võimalik rooli keerata ilma tõsise punnimiseta? Miskit on ära koolend/kulunud/vajab reguleerimist?


PS.
Kui kusagil vedeleb üleliigset puurvarustust, siis võib lahkelt ühendust võtta.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Piisab kui 5cm maa sisse vajunud ja maa ise jääs. Ning tundub ka nagu roolivõim oleks viletsake. Tuleb kõigepealt auto liikuma saada.

(01-04-2018, 07:41 AM)olli Kirjutas:  Piisab kui 5cm maa sisse vajunud ja maa ise jääs. Ning tundub ka nagu roolivõim oleks viletsake. Tuleb kõigepealt auto liikuma saada.

No kui masin käis, eks ma paar tiiru ikka tegin. Kuid isegi jäätunud maapinnal ei olnud võimalik paigal seistes normaalselt kruttida. Asfaldist rääkimata.

(01-04-2018, 09:00 AM)mart77 Kirjutas:  
(01-04-2018, 07:41 AM)olli Kirjutas:  Piisab kui 5cm maa sisse vajunud ja maa ise jääs. Ning tundub ka nagu roolivõim oleks viletsake. Tuleb kõigepealt auto liikuma saada.

No kui masin käis, eks ma paar tiiru ikka tegin. Kuid isegi jäätunud maapinnal ei olnud võimalik paigal seistes normaalselt kruttida. Asfaldist rääkimata.

Pumba rihmad lõdvad... Käändtelje puksid kinni- määrimata.

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA

Kätte on jõudnud aeg lähiajal pere teise autona aastaid teeninud Passat B4 välja vahetada.
Väike lisaarutelu kaasfoorumlastega ei teeks paha. 
Liisingusse võtma uut või uuelaadset eriti ei kipuks(mitte et ei suudaks skoodaoctaaviat vms liisida, aga oma rahaga hetkel targemat teha, kui kuus ca 250 liisingule ja veel ka kaskole panustada). Sooviks jääda hinnaklassi ca 1500(+maks 500 esmaseks remondiks/hoolduseks) EUR-i.
Väiksemad masinad väga ei kvalifitseeru(tagaistmele peab mahtuma 2 turvatooli samal ajal 185cm pika eesistujaga), ja pagasiruum võiks ka üle keskmise suur olla. Käruveo võime kõige olulisem pole.
Mootoriks bensiin või siis vanakooli diisel, kindlasti manuaal ja soovitavalt esivedu. Läbisõit eriti suur tingimatta ei tule(ca 15 000km aastaga, samas eriti öko pill saaks endale ka osa superöko Alhambra ca 40 000 kilomeetrist aastas). Eelistatud oleks kliimaga isendid. 
Endal pole selle vastu midagi, et aeg ajalt käed õliseks teha ja enamus hooldus ja remonttöid(keretööd välja arvatud) ise teha. 
Endale on esimese hooga silma jäänud;
- sajandivahetuse Volvod(S40-st suuremad)
- sama ajastu Audi A6-ed ja Passat B5-d.
- Ford Mondeo(see jääb küll ilmselt valikust välja, sest mu proual selle masinaga mingi traumeeriv kogemus ja sinna vabatahtlikult ei istu).
- Saab 9-5.

Kriitika, soovitused ja muu teemakohane arutelu teretulnud.

Mis aastate paiku võeti Eestis kasutusele betoonpostid elektriliinidel?

(01-04-2018, 14:11 PM)cesium Kirjutas:  Mis aastate paiku võeti Eestis kasutusele betoonpostid elektriliinidel?

Millal ei tea, igatahes kui meie külla vool sisse veeti, siis betoonpostidega. Aasta oli umbes 1965.

A6 on väga hea valik mu arust

Mina soovitaks sharan-galaxy-alhambra osta, kuid korralikke on raske leida, 2000eur eest normaalset 2000+ aasta masinat ei saa. Samas kuni 99 aasta masin on vaid disainilt kehva, paberile pandi ta ju 89 aastal ning tootma hakati 95.
Samas vanal on klaasist esituled, mis ära ei  pleegi, mugavusi rohkem kui vaja ning diislid on küttepumbaga, uuemad 85kw pumppihustitega.

Kui sellist oled omanud, siis passatid jäävad väikseks.

Eksisteerisid ka "poolbetoonist" postid, st jaland oli betoon, sinna külge "kooti" puitpost. Kodu lähedal on säärased jalandid säilinud, väidetavalt jõudis särts minu elamiseni aastal 1970. Eks see sõltus objekti tähtsusest, suuremate-tähtsamate asulate puhul olid betoonpostid kasutusel ilmselt ka varem, nagu eespool viidati.

Tänapäeval on puiduni tagasi jõutud...

Muuseas, ka sellist värki olen näinud, et isolaatorid kruviti metsas elusate mändide külge. Traate polnud mõistagi enam ammu, aga naaberküla mees näitas puude küljes konkse ja rääkis, et kunagi olla liin olnud...

Haakuv küsimus: mul on paar üleliigset betoonposti, kas on hea mõte neid sõiduautot kandva estakaadi ehitamiseks kasutada?

(01-04-2018, 21:27 PM)tõnn Kirjutas:  Mina soovitaks sharan-galaxy-alhambra osta, kuid korralikke on raske leida, 2000eur eest normaalset 2000+ aasta masinat ei saa. Samas kuni 99 aasta masin on vaid disainilt kehva, paberile pandi ta ju 89 aastal ning tootma hakati 95.
Samas vanal on klaasist esituled, mis ära ei  pleegi, mugavusi rohkem kui vaja ning diislid on küttepumbaga, uuemad 85kw pumppihustitega.

Kui sellist oled omanud, siis passatid jäävad väikseks.

Suurem pereauto ongi praegu 81-kw 1999 aasta alhambra(millega olen ülirahul), mis samuti teatud situatsioonides kitsaks jääma kipub. Wink Aga praegu bussi ei otsi. Otsin Passat B4-le asendust.
2000+ aasta Sharalaxysid olen "turul" uurinud ja tuttavate kogemusi kuulanud. Uuem on iseenesest suht igas mõttes remondimeeste rõõm.
Muidugi oleks omamoodi vahva küll, kui kaks Alhambrat õues seisaks...
Kui nüüd seda pommikindlat vanakooli 81-kw AFN-i diislit põhikriteeriumiks seada, siis peab vist Passat B5-e poole vaatama. A6-e peal neid peaaegu ei kohta.
Volvode kohta keegi miskit tarka oskab kosta?

Võta siis b5 passat 81kw mootoriga, alhambraga on tal nii mõndagi ühist.

B5 üldiselt kestab hästi. Mul praegu isend, millel 425000 kellal ja eriti remonti ei vaja. Mingeid mõtetuid lüliteid jne vahetanud. Hea öko ka. Kahe lapse turvavarustus mahub ka ära. 
Antud nõuetel vastab hästi ka Zafira. Kindlasti 2.0 74 kw. 
Saabi puhul diislist hoia eemale. 3.0 õlituse jama ja ülsid vist ka ei püsinud paigal. 2.2 muidu hea, aga kõik lõpetavad katkise vändaga. Kohe saaled jutud ära vahetad, siis paarsada tuhat hooleta Smile

Mul on mõni aasta tagasi 2000 V70 olnud, see uuema kerega.
2,4 turbokas 147kW
Benssu võttis nii 7-11, keskmine maa-linn ca 9
Ostsin, kui 320000 oli ees ja müüsin kui 400 täis sai.
3 aastaga ei läinud suurt midagi katki, õli põletas kuigipalju.
Mõned roostetäpid olid siin-seal.
Kuigipalju koinis akende-lukkude plokk juhiukse sees, leidsin kasutatu.
Ruumi oli palju, eriti taga kongis. Talv läbi loksusid seal kaasas lapse talvevarustus, kelk, suusad jm, suvel suvevarustus, mh jalgratas (väike lasteratas muidugi).
Taarat kogusime sinna.
Käru vedas nagu loom.

(01-04-2018, 21:31 PM)oltsberg Kirjutas:  Haakuv küsimus: mul on paar üleliigset betoonposti, kas on hea mõte neid sõiduautot kandva estakaadi ehitamiseks kasutada?

Halb valik. Väga habras. Ei kannata sellist nalja raudselt välja. Remondi ajal üks tugevam koputus vaztu posti ja kukkub koos autoga kanalisse.

Aquila captas non muscas.

(01-04-2018, 19:50 PM)maisalup Kirjutas:  A6 on väga hea valik mu arust

Pea aegu hea valik. Kui võtta siis üle 2004 aasta ja 2.0 D mootor. Pole küll võidusõidu auta aga püsib stabiilselt koos. Ei vaja näppimist.

Aquila captas non muscas.

(02-04-2018, 08:02 AM)Daff Kirjutas:  
(01-04-2018, 21:31 PM)oltsberg Kirjutas:  Haakuv küsimus: mul on paar üleliigset betoonposti, kas on hea mõte neid sõiduautot kandva estakaadi ehitamiseks kasutada?

Halb valik. Väga habras. Ei kannata sellist nalja raudselt välja. Remondi ajal üks tugevam koputus vaztu posti ja kukkub koos autoga kanalisse.
Minu arvamus kah sinnakanti, sellepärast küsisingi. Üleliigsed ongi nad seetõttu, et üks rasketehnikaisend põrutas ühele postile otsa ja post murdus pooleks. Traatidega tõmbas kaasa ka teise posti.

Minu mõte oli selline, et elektripostid, kaks tükki kõrvuti, on horisontaalsed (sinna sõidab auto peale) ja seda värgendust hakkavad kandma vertikaalpostid, mille ise valan. Suurt kuvaldaga vehkimist seal peal ette ei näe, rohkem õlivahetuseks, põhja pesemiseks, vaatluseks jne.

Kui posti seest on armatuur ära toostetanud, siis laguneb koost enne, kui autoga peale jõuad.
Mina teeks horisontaalse osa vinkelraudadest ning vajadusel puu plaadid vahele, kui piisavalt laia ei leia.
Laius võiks olla reguleeritav.
Betoon poste saaks kasutada kuskil kallaku peal, kus post on maas horisontaalselt ja postide vahelt on muld välja kaevatud, ehk saad roomata kanalis.
Siis on post 100% alt toestatud ja ei murdu.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne