(01-07-2018, 15:44 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: (01-07-2018, 10:16 AM)aavu Kirjutas: (01-07-2018, 09:32 AM)linnuke Kirjutas: (01-07-2018, 09:06 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Mul aga selline küsimus. Kui tean,et mu auto spido täpne ja sõidan 90-ga,kas siis minu taga sõitev rekka võib koguaeg taga sõita pea olematu pikivahega? Pean siis veel kiiremini sõitma,et vahe tekiks või aeglustama,et ta mööda sõita saaks. Spido töö kontrollitud ka kepsuga. See on üsna levinud käitumine osade juhtide poolt,sõita tagaotsas kinni...
T.
Aga miks Sind see niivõrd häirib. Sõida oma teed ja asi vask.
Huvitav mis juhtub kui eesliikujale laps, kits või jalgrattur ette hüppab??? Tagant otsasõit garanteeritud!!!
No ma olin sellises kohas kus oli tulemas 70-ne märk+ pidin keerama kohe vasakule. Andsin piisavalt vara suunatulega märku ja peeglist vaadates ikka istus nagu puuk pees... ja mulle jäi tunne,et järsku põrutab veel tagant otsa ka.....
Ma ei näe sellisel juhul põhjust kedagi mööda lasta... eriti veel kui tean,et sõidan vähemalt 90-ga. ja kas mul peaksid süümekad olema.... Pigem tuleks võibolla osta üks kaamera ka tahapoole,et pärast ei oleks lahkarvamusi....
Vastus küsimusele kas tohib - seaduse järgi ei tohi, aga kes liikluses neid pikivahe norme ikka jälgib. Linnas eriti niikuinii trügib keegi vahele ja sina muudkui pidurdad ja hoiad vahet.
Ilma püsikata, ei suuda keegi hoida pidevat ühtlast kiirust, seega mõne km/h kõikumine ikka on ja püsikaga tulijad jõuavad sappa. Ka rekkad. Kui rekka sabal istumine ei sobi, pole muid variante, kui sõita vahe kergelt kiirendades sobivaks ja hoida rekkaga sama kiirust, või lasta rekka mööda ja jääda rekka sabas tiksuma, kuna ega rekka pikalt eest ära ei lähe, piiraja segab. Lihtsalt jonnimine ei aita kedagi, keerab ainult enda närvid pe...e. Kõige lihtsam on järgida lihtsat reeglit, mis kunagi ammu õppesõiduvana Tihemetsas ütles:Sõida ise ja lase teistel sõita.
Suunaga annan ka mina varakult märku, eriti vasak pöördel, aga siis peab ka telgjoonele sõitma, rekka saab kõrvalt mööda, ilma et peaks kiirust eriliselt muutma kuna tema ei hakka ju keerama. Sinu suunamuutus ei tohi teisi liiklejaid ju segada.
Kui on tulemas 70 märk (kuskil kaugemal),siis on väga imelik hakata mitu kilti enne seda vabaga veerema, et märgi mõjupiirkonda jõudes oleks 70km/h sees. Milleks masinatel pidurid on, kui neid ei kasutata. Eriti tobedad on muidugi 300...500m pikad piirangu lõigud. Minu igapäevasel marsruudil on üks selline ja pole mina veel näinud, et keegi seal 70-ga sõidaks, Enamasti lastakse püsikas natuke enne märki maha ja natuke enne mõjupiirkonna lõppu pannakse jälle peale.
Tagumine kaamera ei peleta rekkat kaugemale, kui siis hoopis kiri tagaklaasil, mis teatab, et pidurdad järsku, aga pidurituled ei tööta. Kui rekkajuht on kirjaoskaja, olen kindel et pikivahe suureneb.