Kas sõiduauto kliimapumpa saab kasutada õlipumba asemel?
#1

Küsimus tehnikaspetsidele, kas kliimakompressorit saab kasutada õlipumba asemel? Huvitav mitu bari annab sõiduauto kompressor välja? Mõtlesin alguses kliimakompressolit võtta siduri, et kasutada seda õlipumba lülituseks ja saaks ühes ka tugilaagri kompressorilt kasutusele võtta.
Vasta
#2

(06-07-2018, 20:41 PM)gossip Kirjutas:  Küsimus tehnikaspetsidele, kas kliimakompressorit saab kasutada õlipumba asemel? Huvitav mitu bari annab sõiduauto kompressor välja? Mõtlesin alguses kliimakompressolit võtta siduri, et kasutada seda õlipumba lülituseks ja saaks ühes ka tugilaagri kompressorilt kasutusele võtta.

Ei saa nagu aru mida tahad teha ?
Kliima kompressorit kasutada õli pumbana ??? KINDEL EI !!!
Räägi projektist ja äkki mõtleb rahvas midagi muud välja.
Vasta
#3

võib-olla ma eksin, aga mingi ähmane mälupilt justkui ütleb, et sellest projektist on juba väääääga pikk teema siin foorumis olemas.
Vasta
#4

Tekib kysimus et milleks on seda olipumpa vaja .Kui tegu on maasturiga,siis hydravintsi saab toimetama panna ka roolivoimu pealt, teatud mööndustega.
Ohukompressoriks voiks kliimapump sobida ,kuid siis on kindlasti vaja separaatorit.
Vasta
#5

(06-07-2018, 22:46 PM)Raigo R Kirjutas:  Tekib kysimus et milleks on seda olipumpa vaja .Kui tegu on maasturiga,siis hydravintsi saab toimetama panna ka roolivoimu pealt, teatud mööndustega.
Ohukompressoriks voiks kliimapump sobida ,kuid siis on kindlasti vaja separaatorit.

Kui tavalisest kliimapumbast õhukompressorit ehitada, tuleb pumbale määrimine tekitada.
Kliimapumbast hüdropumpa teha? See vidin on ikka kokkusurutavate(gaasiliste) olluste pumpamiseks mõeldud.
Kuigi kolbide ajam meenutab kaugelt kolbhüdropumpa, ei ole pumba klappide ehitus ega ka detailide tugevus kaugeltki võrreldavad.
Sarnased hüdropumbad käivad tihti terve elu ca 200 bari rõhu all ja nendega ei juhtu reeglina midagi, siis konditsioneeri pumbale saab tihti hukatuslikuks pikem töö juba 25-30 bari juures. Ja siis pumpab ta vetruvat gaasilist materjali, mitte vedelikku...
Katsetanud ei ole kondi pumpa hüdropumbana, aga 17 aastat väga lähedast kokkupuudet mootorsõidukite konditsioneeri süsteemide hingeeluga ütleb, et see ei toimi. Surm on kiire...
Vasta
#6

(06-07-2018, 21:00 PM)diesel Kirjutas:  võib-olla ma eksin, aga mingi ähmane mälupilt justkui ütleb, et sellest projektist on juba väääääga pikk teema siin foorumis olemas.

Sul on õigus, meie abi vajab kuulus kaasfoorumlane comoon Smile
Tere taaskord. Kindlasti saab kondipumpasid kasutada õli edasikandmiseks. Mul on 2 (kaks) tükki pakkuda, üks mitsult ja teine fordilt. Ostad ära? Kohvipaki vastu EI VAHETA!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#7

(07-07-2018, 00:36 AM)Marko Kirjutas:  
(06-07-2018, 21:00 PM)diesel Kirjutas:  võib-olla ma eksin, aga mingi ähmane mälupilt justkui ütleb, et sellest projektist on juba väääääga pikk teema siin foorumis olemas.

Sul on õigus, meie abi vajab kuulus kaasfoorumlane comoon Smile
Tere taaskord. Kindlasti saab kondipumpasid kasutada õli edasikandmiseks. Mul on 2 (kaks) tükki pakkuda, üks mitsult ja teine fordilt. Ostad ära? Kohvipaki vastu EI VAHETA!

Kaks pumpa üksteise järgi peaks ju parema tulemuse tagama... Toungue
Vasta
#8

kui mõni iseehitaja tahab vedelikke siirdada, siis roolivõimu pump on selleks oluliselt sobivam. sada bar survet ja mõni liiter tootlikust.
Vasta
#9

Kas tõesti on ehitus jõudnud nii kaugele, et vaja mersul niidukit tõsta. Sooviks väga pilte näha.
Vasta
#10

(06-07-2018, 20:41 PM)gossip Kirjutas:  Küsimus tehnikaspetsidele, kas kliimakompressorit saab kasutada õlipumba asemel? 

Mina kasutaks pigem salongiventilaatorit õlipumba asemel. See on ju hulka lihtsama ehitusega ja pekkiminemise võimalusi vähe.

Teine, aga juba märksa kallim variant oleks kasutada elektrilist bensupumpa. Kogu jama töötab samamoodi nagu bensugagi - õli jahutab ju samamoodi nagu bents. Hüdroõlid on vedelad ka. Samas, laagreid määriks isegi märksa paremini, kui kütus.

.
Vasta
#11

(07-07-2018, 11:43 AM)stihl Kirjutas:  Teine, aga juba märksa kallim variant oleks kasutada elektrilist bensupumpa. Kogu jama töötab samamoodi nagu bensugagi - õli jahutab ju samamoodi nagu bents. Hüdroõlid on vedelad ka. Samas, laagreid määriks isegi märksa paremini, kui kütus.

.
 Nali naljaks aga K-jetronicu pumbaga peaks ca 10 bar saama küll, kas sellega midagi teha ka on ei oska öelda.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#12

Kui see nii lihtne oleks, siis vast inimesed selliseid komplekte:

[Pilt: electric_power_steering_kit_480x480.jpg]


...ei ostaks suure raha eest oma uunikutele, hotrodidele jne. Mingi 800€ ja +
Ja see on veel samuti suht jõuetu (70bar), võrreldes mehaanilise RV pumbaga. MB W124 pump näiteks annab 160bar, et seda roolikarpi ära toita.

.
Vasta
#13

(07-07-2018, 12:11 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Nali naljaks aga K-jetronicu pumbaga peaks ca 10 bar saama küll

Ma arvasin ka kunagi nii Smile
Paraku pumpab bena jaoks ettenähtud pump õli väga lühiajaliselt. Tehases sissepandud võlusuitsu hakkab eralduma minutitega.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#14

(07-07-2018, 16:00 PM)Marko Kirjutas:  
(07-07-2018, 12:11 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Nali naljaks aga K-jetronicu pumbaga peaks ca 10 bar saama küll

Ma arvasin ka kunagi nii Smile

Ma loodan, et Sa olid siis 15a vana..... Big Grin Big Grin Big Grin
Nagu teemaalgataja täna.
Vasta
#15

(07-07-2018, 17:01 PM)stihl Kirjutas:  
(07-07-2018, 16:00 PM)Marko Kirjutas:  
(07-07-2018, 12:11 PM)Tegelane5 Kirjutas:   Nali naljaks aga K-jetronicu pumbaga peaks ca 10 bar saama küll

Ma arvasin ka kunagi nii Smile

Ma loodan, et Sa olid siis 15a vana..... Big Grin Big Grin Big Grin
Nagu teemaalgataja täna.

vanem ikka
tahtsin lihtsalt olemasoleva julgaga automaadiõli ühest tünnist teise ajada
ei saand
viskasin julga minema ja sihker

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#16

No ühest tünnist teise oleks isegi sama varianti proovind. Krt, voolab ju vabalt.  Toungue

Aga teemaalgataja probleemile mõtsin ühe uue lahenduse veel välja - vanadel kliimasüsteemidel on miskid pisiksed ventilaatorid, mis andurile salongiõhku peale puhuvad. Sellist saaks ju ka kasutada ja voolikud samuti juba külges.

.
Vasta
#17

Aga paneks siis jalgratta pedaali külge käsipumba, see ringikäies käib üles-alla ja pressib õli kui metsaline. Saab kohe kalli kolb-pumba nii teha Big Grin mida rohkem pekki kulutad seda rohkem vurtsu tuleb.
Aga õli pumpamiseks on soodsam võtta börsist mõni venelaste poolt toodetud pumba laadne toode
Vasta
#18

Kas järgmine küsimus tuleb stiilis: kui tädile rattad alla panna kas saame omnibussi? Sad

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#19

(08-07-2018, 21:16 PM)Walter Kirjutas:  Kas järgmine küsimus tuleb stiilis: kui tädile rattad alla panna kas saame omnibussi? Sad
Üldiselt jah, ära arvasid, kamraad Walter! Umbes nii ongi. Järgmine küsimus siin:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=60647

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne