Belarus traktorid.

(27-07-2018, 18:44 PM)deeremees Kirjutas:  On see vanemat tüüpi kütusepump. Kas see punase ringiga tähistatud on õli lisamisava kork?  Teistel pumpadel ei ole selle kohapeal midagi.

Kas seal küljes on ka õlivarras?
Miskil T-40 pumbal justkui mäletan olevat mõõtevarras seal kohas.


Kui juba pumba peale jutt läks, siis käisin vaatamas oma endist metsatraktorit ja seal oli vahepeal 6 aastaga juurde tulnud 8000 töötundi ning ainus remont mis on tehtud on veepumba ja kõrgsurvepumba vahetus.
Kuna inimene ise töötab temaga sai tal kõrini sellest jamast et mootor ei käi ühtlaselt ühegi vene pumbaga vaheta neid palju tahad ning tellis sellise pumba omale: http://agrotrade.home.pl/produkt,13537,5...*3480.html

Panime peale, väike häälestus sai tehtud et mootor läheks 2800 pööret ja küttekogus oleks sobiv turborõhuga ning väga hea asi sai.
Väga ühtlaselt ja pehmelt käib tühikäigul nagu kaasaegne mootor kohe oleks.
Samas on ka madalalt jõud hea ilma igasuguse suitsuta ning kui turbo puhuma hakkab rakendub rikasti täpselt vastavalt turborõhule ning jõudu lisandub sujuvalt.
Täispööretel aga on raske koormaga kerge hallikas suits niiet jõud on maksimaalne.
See tõi välja kohe ka probleemi et tahaks siduriketta vahetust varsti saada sest kui turbol rõhk üleval jääb 3 sekundiks libisema käiguvahetusel.
Kuna aga sinna sai pandud korralik veneaegne vedrudega ketas ning seega lähevad vahetusse ilmselt ainult katted.
Need praegused kummist "vedrudega" kettad ei kesta seda jõudu mis korras turbomootor annab.
Vasta

Nii see kipub minema: hakkad ühest otsast parandama ja lõpuks oled Logmani valmis ehitanud vene osadest. Aga eks Suurtel Poistel ongi hinnalised hobid. Big Grin

Kas täispööretel mootor vibreerima ei kipu?

Vahejahutile pole mõelnud?

Kas siduriajamis on leevendusvedru alles? See mitte ainult ei hõlbusta vajutamist, vaid surub ka pedaali (ning kogu hoovastikku) üles. Kui sidurist võetakse viimast, siis loeb iga pisiasi.
Vasta

(28-07-2018, 08:21 AM)v6sa Kirjutas:  Nii see kipub minema: hakkad ühest otsast parandama ja lõpuks oled Logmani valmis ehitanud vene osadest. Aga eks Suurtel Poistel ongi hinnalised hobid. Big Grin

Kas täispööretel mootor vibreerima ei kipu?

Vahejahutile pole mõelnud?

Kas siduriajamis on leevendusvedru alles? See mitte ainult ei hõlbusta vajutamist, vaid surub ka pedaali (ning kogu hoovastikku) üles. Kui sidurist võetakse viimast, siis loeb iga pisiasi.

Tegelikult ei saa ütelda, et korraliku Belarusi ehitamine kallis oleks.
Korralikud jupid maksavad üldjuhul kolmandiku rohkem kui kuskilt praakosade konteinerist väljakorjatud asjad.
Suurem probleem on aga teadmised mida on mõtet kasutada ja mis kestab.
Nii peabki käima poes nihik, viil ja näidis käes ning ei tohi esimest ettejuhtuvat asja ära osta.
Näiteks kui kabiinipadjad läbi on ei võta traktoripoest kivikõvast kummist patja vaid autopoest Volkari mootoripadja, mis maksab 10 eurot rohkem, kuid teeb ka elu mugavaks.

Mis aga vibratsiooni pööretel puutub, siis neljasilindriline mootor tasakaalustab end ise sest kolvid käivad vastamisi ja kui edasitagasi liikuvad osad on samas kaalus ja pöörlevad asjad tasakaalustatud vibratsioon hoopis väheneb pöörete tõustes.
Antud mootoril sai vänt lastud tasakaalustuspingist läbi, kepsude alumised pead said samasse kaalu, ülemised otsad ja kolvid ka samasse kaalu.
Lisaks veel hooratas ja sidurikorv tasakaalustatud niiet mingit vibratsiooni ei ole kabiinis tunda.

Sellel traktoril oli juba algul peal Poola ülerõhuklapiga turbo nagu neid algul pandi ilma vahejahutita, lisaõlifiltriga turbo jaoks ja summuti läbi kapoti välja.
Kunagi mõõtes oli turbol rõhk 1,2 Bar ja kuna ta metsas täiskoormust näeb harva siis toimetab ka vahejahutita.

Sidurile aga on pandud juba seibid vedrudele alla, kuid ketas ise on juba kulunud õhukeseks ja seal päästab ainult katete vahetus.
Metallasbestist katted on ka juba olemas, mille hankimine ei ole lihtne.
Pidurimeistril ka ei olnud vist nii laiu katteid kohe võtta kui vaja oli.
Seda servovõimendit aga on juba ringi tehtud kõvema vedru peale ning pedaal pandud laagrite peale käima sest muidu oleks sidur väga raske ja veaks piduripedaali ka alla.
Vasta

Et lugu saaks ka lõpu. Pärast uue jagaja tellimist ja paigaldamist, lahenesid kõik mured. Traktori hüdraulika töötab isegi ilma mootori pööreteta mühinal üles-alla. Panen illustreeriva materjali ka lisaks. Väga rahul ja aitäh kõigile, kes viitsisid kaasa mõelda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Sooviks veel pisut arutada MTZ-50,52 lae alla käiva ventillaatori üle.

[Pilt: 25270985d16ac1_l.jpg]

[Pilt: 25270983085e8b_l.jpg]

[Pilt: 25270977043229_l.jpg]

[Pilt: 252709872259e7_l.jpg]

Keegi on kunagi sellele seenele lihtsalt peale astunud,võrk on omadega õhtal aga seda saab asendada.
Tunnen veel huvi,et kas keegi mõistab öelda,kas sellest komplektist on veel midagi puudu? Omal tekib mõtteid,et salongipoolses osas võiks nagu mingi ventika kaitse olla... Mida arvate?
Ma pole siiani kohanud ühtegi traktorit millel selline asi veel küljes oleks. Ilmselt löödi kõik katused plekiga üle ja keegi ei viitsinud enam pusida. Minuarvates tehti ikka karuteene endale. Mis oleks parem,kui katuselt sissetulev jahe õhk.

ps. Üks seenekübar on ka üle.

T.
Vasta

[Pilt: traktorbelarusmts5052l_ftermotordachl_ft...achneu.jpg]Siin on nüüd terve komplekt näha. selline asi on hetkel Saksamaal MTS ersatzteilede all müügis. 120 euri küsivad.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Midagi siin ei klapi,osad jupid teise kujuga. Kas need võiksid olla lihtsalt erineva aastakäigu omad või on tehtud lihtsalt söödav asi.
T.
Vasta

Ma hakkasin ka vaatama, et komplektsus ja konstruktsioon hoopis teine. Kiri ütleb, et MTS 50/52 laeventilaator. DDR-i aegsed laojäägid.
Ilmselt lihtsalt täiustatud- või siis lihtsalt eksportvariant sest vaadates neid detaile on asi täiesti komplekteeritav ja talveks ka suletav.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(29-07-2018, 19:22 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Sooviks veel pisut arutada MTZ-50,52 lae alla käiva ventillaatori üle.

Keegi on kunagi sellele seenele lihtsalt peale astunud,võrk on omadega õhtal aga seda saab asendada.
Tunnen veel huvi,et kas keegi mõistab öelda,kas sellest komplektist on veel midagi puudu? Omal tekib mõtteid,et salongipoolses osas võiks nagu mingi ventika kaitse olla... Mida arvate?
Ma pole siiani kohanud ühtegi traktorit millel selline asi veel küljes oleks. Ilmselt löödi kõik katused plekiga üle ja keegi ei viitsinud enam pusida. Minuarvates tehti ikka karuteene endale. Mis oleks parem,kui katuselt sissetulev jahe õhk.

ps. Üks seenekübar on ka üle.

T.

Tõmmis kataloogist. Ventilaatori kübara vastu huvi. 
   
Vasta

Ilmselt siis veel üks plekist kauss puudu mis käib allapoole tiivikut. Kui kellegil päris pilti on pakkuda siis laske aga julgelt tulla. Kui üle siis olen väga huvitatud.

Tänan.

T.
Vasta

Veel mõned pildid sellest kabiini ventilaatorist. Kas originaalis olid 50/52 katus presentriidega kaetud?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Kohalikud 50,52- katused olid termatiiniga üle tõmmatud. Niipalju kui minul on olnud kokkupuudet omanikega siis nii väidetakse.
Miks need katusel asuvad seened ära koristati ja kadunud on,põhjus võib olla ka selles,et vanemad laudad ja hooned mis kas siis talunikelt rööviti või varemalt ehitati olid nii madalad,et muidu ei oleks mahtunud sisse sõitma. Näiteks Russi pooltelje otsad on ka paljudel traktoritel lihtsalt gaasiga maha lõigatud,kuna ukseauk oli kitsaks jäänud. Nagu minu hea sõber Tarmo ikka ütleb: " Eesmärk pühendab abinõu!"   Big Grin
 
T.
Vasta

See on muidugi minu subjektiivne arvamus aga nüüd neid pilte otsides ja vaadates on jäänud mulje, et on olemas kaks varianti sellest ventilaatorist. Algsel mudelil on detaile rohkem. Eksportvariandid või siis hilisemad mudelid on lihtsama ehitusega.

Ostsin hiljuti ühe 52 tagasilla mis on ka mingil põhjusel üle elanud salenduskuuri. Rummud on kõige kitsamas asendis ja pooltelje otsad maha lõigatud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(02-08-2018, 08:52 AM)Daff Kirjutas:  Ostsin hiljuti ühe 52 tagasilla mis on ka mingil põhjusel üle elanud salenduskuuri. Rummud on kõige kitsamas asendis ja pooltelje otsad maha lõigatud.

Laudatraktor. Saanud sitta nii mis jäle. Big Grin
Vasta

(02-08-2018, 10:07 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  
(02-08-2018, 08:52 AM)Daff Kirjutas:  Ostsin hiljuti ühe 52 tagasilla mis on ka mingil põhjusel üle elanud salenduskuuri. Rummud on kõige kitsamas asendis ja pooltelje otsad maha lõigatud.

Laudatraktor. Saanud sitta nii mis jäle. Big Grin

Laudatraktor kohe kindlasti ei ole. Sellises rummude asendis istuvad veljed alla ainult "pahupidi" mis teeb masina tunduvalt laiemaks kui lauda standardid nõuavad. Pigem kuhjatõstuk sest käiste küljes on mingid arusaamatud kronsteinid veel säilinud.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Kui traktor komplektselt kapitaali viidi, oli see kabiini ventilaator üks esimene asi paljudest, mis ära võeti seal. Ning katus tehti täiesti kinniseks enamasti. Ma ei ütleks,et termantiin päris õige materjal neil originaalis oli. Päris õige peaks olema present katus nagu MTZ 5LS. Olen isegi kunagi sellist uut present katust, mis mõeldud MTZ-50le käes hoidnud aga see oli väga ammu aega tagasi.
Vasta

Nüüd oleks tore välja uurida mida siis kasutati MTZ-50,52 katusekattematerjalina. No tunnistage ausalt üles! Big Grin  Keegi ikka on uuena näinud neid. Ma isiklikult nägin kolhoosi ajal traktoreid ja neil oli katusel pruun termatiin. Siin pole ka midagi imestada sest seda materjali liikus igas kolhoosilaos.

T.
Vasta

Termatiin oli juba omalooming. Originaal oli present. Umbes nagu Gazikute uaazikute katusepresent.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(27-07-2018, 18:44 PM)deeremees Kirjutas:  On see vanemat tüüpi kütusepump. Kas see punase ringiga tähistatud on õli lisamisava kork?  Teistel pumpadel ei ole selle kohapeal midagi.

Tuvastasin ära, et tegu on hoopis rõhutasandiga, aga kas rõhutasandi peabki olema kinnise korgiga suletud.
Vasta

(03-08-2018, 22:40 PM)deeremees Kirjutas:   kas rõhutasandi peabki olema kinnise korgiga suletud.

Ei pea ega tohigi, muidu juhtub nii - kunde küsib, et miks sõites varbad õliseks saavad? Tegu vanema manuaalkastiga masinaga. Rõhutasandi oli tasandamisest loobunud (ummistunud) ja käimari õli tuli kasti soojenedes spidotrossi kaudu salongi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne