15-s Tchaika

Tsitaat:Mõõdud on ju kõige lihtsam võtta aga kuskil pole neid mõõte antud, millega võrrelda? Suht mõtetu on internetist nende juppide pilte vaadata ja oletada kas sobib.
Lihtne on mõõtu võtta aga ...?
Olenemata mõõtude puudumisest jään esialgse pakkumise juurde, et pidurivõimendi on lihtlabane Powerstop hydraulic servo unit MK II-B

Põhimõtteliselt võis selle endale igaüks tellida ja ilma võimendita autole peale keerata. (okei sapakale ja almale ei saanud tellida, kuna eesriie oli vahel)

Praeguseid tootjate kodulehti pole suurt mõtet uurida, kuna nendes firmades töötavad inimesed kes polnud siis veel sündinudki, kui neid asju müüdi (sellest tulenevalt, ei nad ka midagi mäletada)
Väike erand on vist Mercedes-Benz Classic, kus esindus suudab "mäletada" ka ammuseid mudeleid ja neile juppe tellida.
Vasta

Olen olnud pikemat aega sellise inglise ajakirja nagu Practical Classics lugeja, see on seline praktiline isenokitsejale suunatud ajakiri. Seal tutvustatakse vahel igasugu kohalikke väikeettevõtteid mis uustoodavad/taastavad igasugu kunagiste tootjate komponente, vahel isegi krt teab kust välja kaevatud originaalseadmetega. Kõik ajakirjanikud on ise huvilised/taastajad ja mõni ka paadunud ja kogenud idatehnika fänn. Kui neile kiri saata, ehk oskavad Suurbritannia kontaktidega aidata.

L.
Vasta

(05-08-2018, 00:03 AM)Sax Kirjutas:  
Tsitaat:Mõõdud on ju kõige lihtsam võtta aga kuskil pole neid mõõte antud, millega võrrelda? Suht mõtetu on internetist nende juppide pilte vaadata ja oletada kas sobib.
Lihtne on mõõtu võtta aga ...?
Olenemata mõõtude puudumisest jään esialgse pakkumise juurde, et pidurivõimendi on lihtlabane Powerstop hydraulic servo unit MK II-B

Põhimõtteliselt võis selle endale igaüks tellida ja ilma võimendita autole peale keerata. (okei sapakale ja almale ei saanud tellida, kuna eesriie oli vahel)

Praeguseid tootjate kodulehti pole suurt mõtet uurida, kuna nendes firmades töötavad inimesed kes polnud siis veel sündinudki, kui neid asju müüdi (sellest tulenevalt, ei nad ka midagi mäletada)
Väike erand on vist Mercedes-Benz Classic, kus esindus suudab "mäletada" ka ammuseid mudeleid ja neile juppe tellida.
 Paistab, et ksf. Sax on õigus. 99% on pidurivõimendiks Powerstop hydraulic servo unit MK II-B. Kas keegi oskab ütelda kust seda vidinat saab tellida. No mina ei leia Sad .
Vasta

Ebays midagi leidub:
https://www.ebay.com/itm/Girling-mk2B-br...Desc=0%7C0
https://www.ebay.co.uk/itm/Girling-power...3813610185
Vasta

(07-08-2018, 22:10 PM)lamjak Kirjutas:  Ebays midagi leidub:
https://www.ebay.com/itm/Girling-mk2B-br...Desc=0%7C0
https://www.ebay.co.uk/itm/Girling-power...3813610185

 Tänan, see parempoolne alumisel kuulutusel vist klapib. Poti kinnitus küll teistsugune. Kuulutuse järgi restaureeritud. Äkki peab vahetama mõlemad. Praegu peal sellised.
   
   
   
Vasta

Kaasfoorumlane Lamjak saatis mulle kontakti ebay-s. Müüja teksti põhjalikumal tutvumisel selgus, et mees tegelebki nende vidinate taastamisega ja tahab selle hinna eest ka vana tagasi saada. Proovin mehega kontakti saada ja võibolla õnnestub mingeid rem, komplekte saada. See Inglismaale saatmine ja tagasi saatmine küllalt kallis lõbu. Oma 1K € läheb ära. Igatahes tänud hr. Lamjak-le.
Vasta

Miski Šveitsi pood pakub remondikomplekti Girling Mark II B-le:
https://www.promptparts.ch/Cars/Lotus/Eu...:1317.html
Vasta

Nüüd on mitu varianti õhus. Kas saata Inglismaale või osta rem. komplekt Sveitsist. Homme lähen Tartusse ja vaatame asja lähemalt üle.
Kui keeruline see ettevõtmine on ja kas tasub sellega ise üldse riskida. Võibolla tulevad ikka mõlemad saata Inglismaale, et peale restaureerimist ühesugused välja näeksid ja siis võib kindel olla, et teine kohe otsi ei anna. Pole ju kindel, et see teinegi töötas. Ega pidurid nii ideaalsed ei olnud. Tagumiste suportitega sain ka kaubale. Nimelt üks Sakslane otsib hirmsalt esimesi suporteid taga aga mul need üleliigseid, kahjuks ainult 3 tükki. Kokkulepe - mina tasun postikulud. Huvilistele ZIL 115 piduri süsteemi skeem.
   
Vasta

Mis hirmud seisavad ees rem. komplekti vahetusel. Või miks eelistad kellegi tundmatu tehtut?
Vasta

Mis hirmud rem. komplekti vahetus ees. Kes ütleb et seal paremini tehtud remont.
Vasta

(08-08-2018, 22:56 PM)Sm.Autojuht Kirjutas:  Mis hirmud rem. komplekti vahetus ees. Kes ütleb et seal paremini tehtud remont.

Lihtsalt hind on praktiliselt sama.
Vasta

Igaks juhuks vaatasin veel värske pilguga ja veidi muudetud otsisõnadega.
MkII B remondikomplekt Ebays:
https://www.ebay.com/itm/GIRLING-MK2b-Br...2116964500


Keegi ameeriklane müüb põrsana kotis komplektset, mis võib vajada taastamist:
https://www.ebay.com/itm/Girling-brake-b...Desc=0%7C0

Õnneliku kliendi tagasiside ettevõttele Classicar (http://www.classicarautomotive.co.uk/products.html):
http://www.lotuselan.net/forums/lotus-su...42299.html
Vasta

(09-08-2018, 09:42 AM)lamjak Kirjutas:  Igaks juhuks vaatasin veel värske pilguga ja veidi muudetud otsisõnadega.
MkII B remondikomplekt Ebays:
https://www.ebay.com/itm/GIRLING-MK2b-Br...2116964500


Keegi ameeriklane müüb põrsana kotis komplektset, mis võib vajada taastamist:
https://www.ebay.com/itm/Girling-brake-b...Desc=0%7C0

Õnneliku kliendi tagasiside ettevõttele Classicar (http://www.classicarautomotive.co.uk/products.html):
http://www.lotuselan.net/forums/lotus-su...42299.html
 Tänud ksf. Lamjak. See ülemine kuulutus on ikka üle prahi. Mõistlikum hind ja kaasas ka asendus vits, millega pott jälle kokku tõmmata. Täna just arutasime seda asja. Kuna originaalis on need poti pooled tehases kuidagi kokku valtsitud, siis ei tulnud muud ideed, kui valtsi vits läbi lõigata ja kõrvad külge keevitada. Selles komplektis aga see vits ilusti olemas.
Vasta

Ma ei oska kahjuks teemal pidurisüsteem kaasa rääkida. Auto on mulle väga võõras samas huvitav on lugeda neid tegemisi.

Küll aga hakkas silma selline asi ehk ZIL 111G? Jääb selgusetuks, kuidas pildi interneedusesse postitanud kodanik selle omandas ja kust täpselt. Sellest rariteetsem peaks olema sama mudeli phaeton versioon, mida olen pildilt näinud ja mida vist ongi vaid mõned tehtud.
[Pilt: 011178827917402.jpg]
Vasta

(28-08-2018, 18:34 PM)Sm.Samajev Kirjutas:  Ma ei oska kahjuks teemal pidurisüsteem kaasa rääkida. Auto on mulle väga võõras samas huvitav on lugeda neid tegemisi.

Küll aga hakkas silma selline asi ehk ZIL 111G? Jääb selgusetuks, kuidas pildi interneedusesse postitanud kodanik selle omandas ja kust täpselt. Sellest rariteetsem peaks olema sama mudeli phaeton versioon, mida olen pildilt näinud ja mida vist ongi vaid mõned tehtud.
[Pilt: 011178827917402.jpg]
 Minu targa raamatu andmetel tehti kogu Zil 111 seeriat 112tk. Neist seda 4 tulega varianti (ZIL 111G) 26 tk. Paraadautosid nendest 8 tk.
2 Zil 111V -d olid veel 2015 a. kasutusel paraadil Bishkekis, Kirgiisias. Arvatakse, et kogo sellest 111 seeriast on alles c. 10 autot.
Selle auto taastaja nahas küll ei taha olla - juppe praktiliselt pole
Vasta

(28-08-2018, 19:13 PM)Formika Kirjutas:  Selle auto taastaja nahas küll ei taha olla - juppe praktiliselt pole

Kõiki autosid ei peagi taastama - alternatiivina ka konserveeritakse mis pole meil paraku nii levinud tegevus.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(29-08-2018, 09:22 AM)Walter Kirjutas:  
(28-08-2018, 19:13 PM)Formika Kirjutas:  Selle auto taastaja nahas küll ei taha olla - juppe praktiliselt pole

Kõiki autosid ei peagi taastama - alternatiivina ka konserveeritakse mis pole meil paraku nii levinud tegevus.

Tegelikult enamus vanatehnikat seisabki "konserveeritult". Pildil nähtav tegevus ei ole muidugi selleks parim viis, kuid näiteks Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga ligi 500 isendit on tegelikult ka konserveeritud. Mõni väga heades tingimustes, mõni lageda taeva all musta mulla peal. Aga kõigi nende osas on edasi lükatud utiliseerimine, seega nad mingi aja veel säilivad ning on vaatamisrõõmuks, varuosabaasiks või saavad isegi kunagi restaureeritud. 

On täiesti loomulik, et taastamist kajastatakse oluliselt aktiivsemalt, kui konserveerimist ja hoidmist. See on lihtsalt huvitavam ning on ka millest rääkida. Kõigis Eestimaa erakogudes ja muuseumides toimub samuti konserveerimine ning seda oluliselt suuremas mahus kui taastamine. 

Juba mitu aastat on vanasõiduki ekspertide ringkonnas avatud arutelu, kuidas säilinud sõidukeid hinnata sellisena, et need taastamist läbimata saaksid vanasõiduki tunnustuse. Säilinud ehk restaureerimata autosid-mootorrattaid on musta numbriga ringi sõitmas juba kahekohaline arv, kuid nõuded vajavad veel täpsustamist. 

Nii säilinud kui taastatud sõidukil on väärtus. Esimene näitab tehase tööd selle eheduses ja on tänuväärne võrdlusmaterjal jaloo uurijatele ning tänastele taastajatele - isegi kui osa detaile puudub või on lootusetult korrodeerunud. Teine aga arendab käelist tegevust ning hoiab ajalugu elus selle omaaegses seisukorras. Rääkimata sellest, et roostes vana auto ei tekita keskmisel inimesel mingit emotsiooni, kuid taastatud ja sõitev vana auto taaselustab ajalugu.
Vasta

(29-08-2018, 10:34 AM)indreksirk Kirjutas:  
(29-08-2018, 09:22 AM)Walter Kirjutas:  
(28-08-2018, 19:13 PM)Formika Kirjutas:  Selle auto taastaja nahas küll ei taha olla - juppe praktiliselt pole

Kõiki autosid ei peagi taastama - alternatiivina ka konserveeritakse mis pole meil paraku nii levinud tegevus.

Tegelikult enamus vanatehnikat seisabki "konserveeritult". Pildil nähtav tegevus ei ole muidugi selleks parim viis, kuid näiteks Järva-Jaani Vanatehnika Varjupaiga ligi 500 isendit on tegelikult ka konserveeritud. Mõni väga heades tingimustes, mõni lageda taeva all musta mulla peal. Aga kõigi nende osas on edasi lükatud utiliseerimine, seega nad mingi aja veel säilivad ning on vaatamisrõõmuks, varuosabaasiks või saavad isegi kunagi restaureeritud. 

On täiesti loomulik, et taastamist kajastatakse oluliselt aktiivsemalt, kui konserveerimist ja hoidmist. See on lihtsalt huvitavam ning on ka millest rääkida. Kõigis Eestimaa erakogudes ja muuseumides toimub samuti konserveerimine ning seda oluliselt suuremas mahus kui taastamine. 

Juba mitu aastat on vanasõiduki ekspertide ringkonnas avatud arutelu, kuidas säilinud sõidukeid hinnata sellisena, et need taastamist läbimata saaksid vanasõiduki tunnustuse. Säilinud ehk restaureerimata autosid-mootorrattaid on musta numbriga ringi sõitmas juba kahekohaline arv, kuid nõuded vajavad veel täpsustamist. 

Nii säilinud kui taastatud sõidukil on väärtus. Esimene näitab tehase tööd selle eheduses ja on tänuväärne võrdlusmaterjal jaloo uurijatele ning tänastele taastajatele - isegi kui osa detaile puudub või on lootusetult korrodeerunud. Teine aga arendab käelist tegevust ning hoiab ajalugu elus selle omaaegses seisukorras. Rääkimata sellest, et roostes vana auto ei tekita keskmisel inimesel mingit emotsiooni, kuid taastatud ja sõitev vana auto taaselustab ajalugu.
  Olen ksf. Indreksirk-ga täiesti nõus. Mul on ülimalt kahju vaadata neid sm. Samajevi poolt üles pandud pilte, kus 2 üliharuldast autot lihtsalt hävivad. Tõenäoline põhjus on arvatavasti nende Idanaabrist omaniku ülim ahnus. Jõuame jälle sinna, et mees arvab, et tal kulla kott aia nurgas. Keegi ei mõtle sellele, mis sellise auto restaureerimine maksab. Omanik loodab, et kõik läheb kallimaks ja küll tema investeering muudkui kasvab. Vägisi tuleb meelde üks mu kaugem sugulane, kes peale NL lagunemist oli kahe Ziguli õnnelik omanik. Pakuti talle nende kummagi eest miskit 3000+ USD, mis tookord oli suur raha. Ei müünud, ütles need veel lähevad hinda. Mõni aeg hiljem Venemaa kehtestas autodele rängad tollid ja mõned aastad hiljem sõitsid need autod Kuusakoskisse.
 Praegu, restaureerides selle loo peategelast on Venemaa viimane koht, kust tagavara juppe saada. Täna jõudis kohale Pakk Saksamaalt, Vaakum võimendite rem. komplektid, taga rataste supordid ja puudu olev summuti pütt. Vaakum võimendi rem komplektid sain eBay kaudu, muud asjad vahetuse korras. Kunagi Ungarist ostetud hunnik tagavara osasid osutus väga heaks investeeringuks antud auto valmimiseks.
Vasta

Kui kogu kere sai juba mitu kuud tagasi liivpritsist läbi lastud, siis nüüd jõudis järg usteni. Niisiis esimeses järjekorras vasakpoolsed. Peale pritsi ei midagi rõõmustavat. Kunagine mõlk oli kaetud paksu pahtli plönniga ja roosteuss ka omad käigud ajanud.
   
   
   
   
   
Vasta

Oh kurja,oli alles ilus sile pill.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne