15-s Tchaika

Pagasniku põhi ka hakkab kuju võtma.
   
   
   
   
Vasta

(04-09-2018, 10:16 AM)Formika Kirjutas:   Peale pritsi ei midagi rõõmustavat. Kunagine mõlk oli kaetud paksu pahtli plönniga ja roosteuss ka omad käigud ajanud.

Kui oleks olemas hobi- ja projektiautode pidamise käsiraamat, siis esimene rasvane lause selles peaks olema:
Kui arvad, et ostad projektitoorikut, kus esmapilgul paistab et kere on kõva ja läbivat roostet ei ole, siis arva uuesti.
Täpsem ja ausam oleks alati "Kere kõva, läbivat roostet ei ole näha" Smile
Vasta

Vasakpoolne karp nagu varasematest postitustest näha, praktiliselt olematu. Ja ega parempoolne targem ei ole. Sellega tuleb keevitajal veel omajagu vaeva näha. Ega see mõnus ei ole. Karpidele on ikka omajagu tina peale aetud ja ega see mehe tervisele hästi ei mõju. Plii aurud ju päris mürgised.
   
   
   
   
Vasta

Ja lõpetuseks siis tagumise vasaku poritiiva tegemisest. Alguses siis meeldetuletus algsest seisust.
   
   
   
Järgmine põhjalikum ülevaade siis Oktoobri algul. Kui midagi juhtub, siis ka päevakajalisemalt. Kuna halbu üllatusi muudkui tuleb, siis pean Taavi käest metalliotsijat laenama. Raua jupid mind ei aita aga potitäis kulda kuluks ära Big Grin . I seeria Volga sai maha müüdud, aga see on nagu piisk kerisele, kui tegemist ZIL-ga.
Vasta

(04-09-2018, 10:42 AM)TeeTL Kirjutas:  
(04-09-2018, 10:16 AM)Formika Kirjutas:   Peale pritsi ei midagi rõõmustavat. Kunagine mõlk oli kaetud paksu pahtli plönniga ja roosteuss ka omad käigud ajanud.

Kui oleks olemas hobi- ja projektiautode pidamise käsiraamat, siis esimene rasvane lause selles peaks olema:
Kui arvad, et ostad projektitoorikut, kus esmapilgul paistab et kere on kõva ja läbivat roostet ei ole, siis arva uuesti.
Täpsem ja ausam oleks alati "Kere kõva, läbivat roostet ei ole näha" Smile

Keegi tark inimene kunagi ütles, et see, mis silmale näha on, on tegelikult neljandik sellest, mis sealt suure tõenäosusega välja tuleb :Big Grin
Tuli pikk ja lohisev lause, kuid on arusaadav :Big Grin 

Aga ksf. Formikale edu . Huvitav on lugeda uuendustest ja ilus vaadata sammuti ! 
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

 "Esimesed nurgad, alumine küljekarp on täielikult ehitatud tinast."

 No tee või tina, mitte ei suuda uskuda, et nõukogude autotööstuse lipulaeva ehitasid käpardid, kelle plekitööd pidi kahe sentimeetri tinaga pahteldama. 
 Miskipärast tekkis mul uitmõte: esimeste rataste alt lendavad kivikesed ja läbi loikude sõites tekkiv veepahin ei tohtinud ju häirida kommunismiehituse tipparhitektide kõrgelennulist mõttetegevust... Mis siis kui tegemist on "maailmas analooge mitteomava" müraisolatsiooniga?

 Milline on üldse selle auto müraisolatsiooni tase?
 Milline on selle auto plekitööde kvaliteet?
 Kus on veel kasutatud tinapahtlit?
 Kas tehasevärvi alt leidus ka "tavalist" pahteldust?

 Minu poolt sügav kummardus ja jõudu edasiseks.
Vasta

(09-09-2018, 10:40 AM)Edeveoline Kirjutas:   "Esimesed nurgad, alumine küljekarp on täielikult ehitatud tinast."

 No tee või tina, mitte ei suuda uskuda, et nõukogude autotööstuse lipulaeva ehitasid käpardid, kelle plekitööd pidi kahe sentimeetri tinaga pahteldama. 
 Miskipärast tekkis mul uitmõte: esimeste rataste alt lendavad kivikesed ja läbi loikude sõites tekkiv veepahin ei tohtinud ju häirida kommunismiehituse tipparhitektide kõrgelennulist mõttetegevust... Mis siis kui tegemist on "maailmas analooge mitteomava" müraisolatsiooniga?

 Milline on üldse selle auto müraisolatsiooni tase?
 Milline on selle auto plekitööde kvaliteet?
 Kus on veel kasutatud tinapahtlit?
 Kas tehasevärvi alt leidus ka "tavalist" pahteldust?

 Minu poolt sügav kummardus ja jõudu edasiseks.
 Tina on sellel autol igal pool. Kuskilt internetist lugesin, et ühele autole kulus tavaliselt 150 - 200 kg tina. Tegelikult kui vaadata riigi esindusautode kvaliteeti, siis saab aru kui mäda kogu see värk oli. Näiteks piduri süsteemi juures ei usaldatud kodumaist toodangut. Mootorid olid ette nähtud 100 000 km läbimiseks. Müra taset on raske hinnata, mind see küll ei häirinud Kiievist koju sõites. Tava pahteldust on aga paistab, et seda on kasutatud hilisemate kõksude silumisel. Tõenäoliselt tehti kogu töö ära tinaga. Kui  paljud lux brändide tootjad reklaamivad oma pille kui käsitöönduslikke, siis ZIL-i juures on see küll pigem kahjuks tulnud.
Vasta

(09-09-2018, 10:40 AM)Edeveoline Kirjutas:  Kas tehasevärvi alt leidus ka "tavalist" pahteldust?
Kas suur kodumaa on üldse suutnud toota kvaliteetset autopahtlit? Ilmselt on ka tina kasutatud parema alternatiivi puudumisel.

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta

(09-09-2018, 22:20 PM)Walter Kirjutas:  
(09-09-2018, 10:40 AM)Edeveoline Kirjutas:  Kas tehasevärvi alt leidus ka "tavalist" pahteldust?
Kas suur kodumaa on üldse suutnud toota kvaliteetset autopahtlit? Ilmselt on ka tina kasutatud parema alternatiivi puudumisel.
 Noh nendele autodele oleks vast jõudnud potikese pahtlit väljamaalt ka osta. Big Grin
Vasta

Sellel ajal tuli kvaliteetne kasutuskõlblik pahtel klaverivabrikust Big GrinBig Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Hulga aega viimasest postitusest möödas. Kiidelda pole millegagi. Keevitus tööd kestavad ja Septembri kuu kokkuvõtte nendest proovin kirja saada järgmise nädala lõpus. Kõige suurem mure ikka nende kahe täiendava piduri võimendiga. Suurte raskustega sai tellitud remondi komplektid, et raha kokku hoida jätsin need Inglismaale remonti saatmata. Tulemus käes, ehk koonerdamine pole kokkuhoid. Saadetud jupid on 2 - 3 mm väiksemad ja kasutuskõlbmatud. Keegi süüd enda peale ei võta, kuigi saatsin neile trumli pildid koos peal hoitud joonlauaga. Kuna nad asju otse Eestisse ei müüdud, vaid tuli asju läbi Saksamaa tellida, siis on lootusetu ettevõtmine sealt midagi tagasi saada. Nagu ma juba mainisin, mitte mingeid markeeringuid nendel vidinatel peal ei ole. Täna uurisin värvitööde kohta. Sellise kvaliteediga, nagu mina nõuan tööde eest küsitakse ikka ulmelisi summasid. Siin eespool küll mõned kaasfoorumlased parastasid, et lollilt tulebki raha ära võtta, et värvitööd saab ka paari tuhande eest tehtud. Minu käest  küsitakse küll 10 x rohkem. Võib olla meie kavalpead ajavad Maanteemuhu Zilliga segi. Kõik algab juba värvi kambrist. Tuletan meelde, et ZIL 115 on 6,3 m pikk.
Vasta

Standard kamber on 7m. Seal jah natuke kitsas ümber auto liigelda. Ma omal kõige pikema enda auto ära mõõtsin ja tegin 8,1m,et saaks kastika ka sisse kui vaja. Aga enamus suuremates kohtades on pikad kambrid,sest värvitakse ju ka pikki kaubikuid. No,et saada nõukogude aegset sügavat läiget,peab seda autot lakkima ja lihvima ikka päris palju kordi ilmselt. See aga omakorda mõjutab hinda nii matrjalide kui ka inimjõu osas. Sõltub ka väga paljuski auto kere olekust. Ehk kui hästi on keretööd tehtud. Ja palju peab seal leiutama pahtli abil asju jooksma. Sellele autole peab ilmselt tegema ka proovivärvimise(d),et kvaliteedis veenduda. Kui panna maaler ainult seda autot mitmeks kuuks nühkima lähebki kohe kulupool lappama.Ehk seda va kallist inimjõu aega läheb sinna usinasti. Ja tänu EU-le on ka materjalid siin oluliselt kallimad kui idapool ilmselt. 

Vaata mu seda pisikest HHR-i junni. Sinna on tänaseks läinud reaalselt materjali(EPO krunt/natuke pahtlit/täitekrunt/värv/lakk) 1000.-+ natuke. Lisaks siis veel katmiseks asjad +hermetsid kuhu vaja, maalrile palgaraha ja ruumide kulu. Tegelt päris vastik. Ja see oli suht lihtne sile auto. Jah ma tean,et saaks kasutada ka mingeid odavamaid materjale ja sealt natuke võitta. Aga kas risk ennast tasub?
Ma ei tea mis hinda sult küsiti ega õigusta jõhkraid numbreid mis põhjustasid ka minu oma "tee" valimise.
Isiklikult soovitaks küll kui seal pool vähegi pidamist on,siis sealt värvimist uurida. Rootslased vahepeal käisid Poolas värvimas. Aga peale seda kui sealne vanahärra parematele jahimaadele läks ja pojad asja üle võtsid ei ole nad seal enam eriti käinud. Miks,ei osaka öelda.


Sorry OT. Ei ole kuidagi isand Formikale tehtud hindadega seotud. Lihtsalt lõin täna oma väikesele projektile kulunud otsesed materjalid ühe kunde palvel kokku. Siis veelkord,et need on otsesed materjalid auto peal. Muud mudru seal numbris ei kajastu.
Vasta

(26-09-2018, 20:40 PM)Formika Kirjutas:  Täna uurisin värvitööde kohta. Sellise kvaliteediga, nagu mina nõuan tööde eest küsitakse ikka ulmelisi summasid. Siin eespool küll mõned kaasfoorumlased parastasid, et lollilt tulebki raha ära võtta, et värvitööd saab ka paari tuhande eest tehtud. Minu käest  küsitakse küll 10 x rohkem.
Probleem on vist selles et sa lõid jalaga peaukse lahti kui sisenesid. Smile Meiesugustele kes me oleme Venemaa, Ukraina jt. endiste nsvl riikide jaoks välismaalased võib, peab ja lausa tulebki kirves lüüa ja kogu raha ära võtta. Oma osa mängib kindlasti ka objekt kui haruldus mis töösse läheb, mis on vene inimese jaoks täielik kosmos (kuna sellistega sõitsid ju jumalad ringi...) ning sellise omanikul ju rahaprobleeme ei ole? Vahest oleks tulnud idapoolt sinna riiki siseneda või läbi vahemehe asi töösse anda? Big Grin

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta

Tsitaat:Oma osa mängib kindlasti ka objekt kui haruldus mis töösse läheb, mis on vene inimese jaoks täielik kosmos (kuna sellistega sõitsid ju jumalad ringi...) ning sellise omanikul ju rahaprobleeme ei ole? Vahest oleks tulnud idapoolt sinna riiki siseneda või läbi vahemehe asi töösse anda? [Pilt: biggrin.gif]
Nagu varem kirjas oli, siis töid alustati Tartus. Ma olen vist teema jälgimises vist midagi (piiriületuse) maha maganud.
Või veel hullem, Tartu on vahepeal slaavlaste poolt okupeeritud?
Vasta

(27-09-2018, 21:47 PM)Sax Kirjutas:  
Tsitaat:Oma osa mängib kindlasti ka objekt kui haruldus mis töösse läheb, mis on vene inimese jaoks täielik kosmos (kuna sellistega sõitsid ju jumalad ringi...) ning sellise omanikul ju rahaprobleeme ei ole? Vahest oleks tulnud idapoolt sinna riiki siseneda või läbi vahemehe asi töösse anda? [Pilt: biggrin.gif]
Nagu varem kirjas oli, siis töid alustati Tartus. Ma olen vist teema jälgimises vist midagi (piiriületuse) maha maganud.
Või veel hullem, Tartu on vahepeal slaavlaste poolt okupeeritud?

My bad, neid projekte on härral juba nii palju et järg kaob käest... Sad Vabandan.

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta

(04-08-2018, 14:09 PM)Sax Kirjutas:  
Tsitaat:Vasak poolne, ehk juhipoolne piduri võimendi õhtal. On teine piduri vedelikku täis jooksnud. Kas on tarkpäid, kes oskavad identifitseerida, millise auto omi kasutatud ja kust sellist saada.
Vaatama ei pea mitte auto margi järgi, vaid komponendi tootja poole (ja mitte Ameerika, vaid Inglismaa poole)
Seda enam et NL sai "Külma Sõja" ajastul brittidega paremini läbi, kui jänkidega.
Pakun, et kasutust on leidnud Girlingu poolt tollel ajal pakutud süsteem POWERSTOP  (seda pakuti ka paljude masinate upgrade kit´idena)

Täpse margi (või varuosade) otsimiseks oleks eelnevalt vaja muidugi kõik mõõdud kirja panna (mitme tolline see boosteri osa üldse on?)
Vähemalt on tee ots kätte juhatatud  Big Grin
Tsitaat:Tuleb või jälle auhind välja panna, et arvutiga rohkem sõprust pidavaid kaasfoorumlasi motiveerida, kes suudaksid need töösilindrid ja vaakumvõimendi päritolu kindlaks teha.
Sama jutt kehtib suporti kohta. MÕÕDUD! 
(Paistab et need stutsid on ise aretatud. Aga et üldse midagi otsida saaks, oleks vaja teada kolbide mõõte, kinnituste vahekaugusi jne)
Kas seal suporti poolte vahel on laiendus "klotsid" või ta ongi ülilaia ketta jaoks tehtud?
Soovitaksin samuti UK poole piiluda (Aston Martin etc...)

Ma nüüd tsiteerisin iseennast, aga takkajärgi tarkus: mõõdud kirja !
Tsitaat:Saadetud jupid on 2 - 3 mm väiksemad ja kasutuskõlbmatud. Keegi süüd enda peale ei võta, kuigi saatsin neile trumli pildid koos peal hoitud joonlauaga.
Järelikult inglast see joonlaua pilt väga ei kõnetanud. Enamus neist arvutab veel tolli murdosades (uuema aja inimesed saavad millimeetritest ka aru, aga need on vaja numbriliselt välja kirjutada)   Big Grin 

Aga edu ja pealehakkamist projektiga!

Tsitaat:My bad, neid projekte on härral juba nii palju et järg kaob käest... [Pilt: sad.gif] Vabandan.
Vabandada pole siin midagi, ma niisama lõõbin. Smile
(püüan teiste mega-ettevõtmiste jälgimistega oma motivatsiooni puudust kompenseerida Big Grin
Vasta

(26-09-2018, 20:40 PM)Formika Kirjutas:  Täna uurisin värvitööde kohta. Sellise kvaliteediga, nagu mina nõuan tööde eest küsitakse ikka ulmelisi summasid. Siin eespool küll mõned kaasfoorumlased parastasid, et lollilt tulebki raha ära võtta, et värvitööd saab ka paari tuhande eest tehtud. Minu käest  küsitakse küll 10 x rohkem. 
See värvi ettevalmistuse ja pintseldamise hinnad on ikka täielik kosmos mis küsitakse. Tavaline eestlase tutikas sõiduauto maksab 20k, koos tulede-vilede ja VÄRVIGA. Ma saan aru, et see nühkimine on töömahukas, aga see ei ole mingi raketiteadus või koodi kirjutamine, kus patsiga fie sott tunnis kundelt kasseerib. 
Kui suur selles numbris on materjali omahind ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta

(27-09-2018, 23:03 PM)spitfire Kirjutas:   Tavaline eestlase tutikas sõiduauto maksab 20k, koos tulede-vilede ja VÄRVIGA.
Selle auto juures ei ole maaler käinudki. Kui vormist tulnud plekki on vaja pahteldada, siis ilmselt inseneril või freesijal (jah kujund, olen kursis) lõigatakse mõni väljaulatuv kehaosa ära. Seal on väga suur vahe, kas autot teevad robotid või tippspetsialistid käsitööna.
20 000 kohalikku ükskõik millise auto värvimise eest on muidugi jäme jama.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Viimane hinnapäring ühe tänapäevasema auto (G3) värvimise eest oli 2500 kusjuures lubati et ära värvitakse kõik kohad kus värv vastu vaatab (e. ukseavad, mootoriruum, pakiruum jne.) ja vennal oli järjekord ukse taga. Kas selle juures veetakse kambrisse paljas kere jäi paraku üle küsimata kuna G3 ülevärvimise eest see raha välja käia tundus tiba karm ning käiku läks paremuselt teine pakkumine.

Otsin infot Brennabor väikemootorrataste kohta.
Vasta

(26-09-2018, 20:40 PM)Formika Kirjutas:   Siin eespool küll mõned kaasfoorumlased parastasid, et lollilt tulebki raha ära võtta, et värvitööd saab ka paari tuhande eest tehtud. Minu käest  küsitakse küll 10 x rohkem. Võib olla meie kavalpead ajavad Maanteemuhu Zilliga segi. Kõik algab juba värvi kambrist. Tuletan meelde, et ZIL 115 on 6,3 m pikk.

Kui keegi selle auto lubab kvaliteetselt 2-3000€ eest üle värvida, siis see ongi ju lollilt raha ära võtmine.
Selles mõttes, et pärast tuleb aasta - paari pärast nagunii uuesti teha. Kui mitte kohe.

Samas 20k tundub kah pisut overkill olema. Kui jämedalt arvutada, et materjal (värv, paberid, tina, pahtel jne) oleks max 1000€, siis mingi 630 tundi (ehk about 4 kuud) samuti selle peale vast ei kulu. 
Kuu, max. kaks ja peaks tehtud saama, kui ainult selle autoga järjepidevalt tegeleda.

Siin muidugi üks keeruline asi veel juures: põhi. Aga seda ei pea maaler tegema. Seal peab nende abiraami kohtadega võimlema, mis osa kohti põhjast ju kinni katavad.
Sihukest volaskit ei pane keregrilli ega kannata vist üles riputada.

.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne