24-10-2018, 23:45 PM
Diiseltraktor on oma 35nda hooaja lõpetanud keskeltläbi tubli tulemusega. Läbitud sai 3500km ja lisaks õli vahetusele oli vaja asendada ka üks läbipõlenud parktule pirn.
MS110 ehk bensiiniõgard kolis põhjast ära lõunasse.
Pikema teekonna veetis igaksjuhuks veoki turjal ratsutades, kuigi treilerile sõitis ise.
Pole enam need ajad, kus viitsiks riskida teeääres ohutuledega plinkimisega ja paaniliselt sõpradele helistades trans-Eestilise köieveo abi otsida
Tartusse jõudnud, selgus, et kokku ei läinud kahte aastatki, kui idee sai teoks ja nüüd on kütuserõhk mõõdetud nagu niuhti.
Meeldetuletuseks, et lisaks paljudele selgetele ikaldustele, olid tuvastamata probleemideks õlirõhu kadumine sooja mootoriga ja liiga "rasvased" heitgaasid. Lisatunnusteks vesivedel ja bensiinilõhnaline õli.
Need kõik on ilmselt tagajärg mingile põhiprobleemile, mis on seni kindlaks määramata.
Kahtlusalusteks said oletuste teel esialgu määratud pihustid, mis arvatavalt a)mootori töö ajal lasevad läbi ettenähtust rohkem kütust b)pärast mootori väljasuretamist lubavad trassis oleva jääkkütuse sisselaskesse niriseda, ja sealt edasi läbi hõredavõitu kolvigrupi karterisse.
Internetinduse miljonitest soovitustest sai kontrollmeetodina välja valitud kütuserõhu mõõtmine.
Kui a)kütuserõhu töösurve oleks liiga kõrge, b)tagasivool oleks nõrk ja c)jääksurve langeks liiga kiiresti, siis leiaks hüpotees kinnitust.
Tulemused.
a)Töösurve liiga kõrge ei ole: ca 2bar on vanatüübilisele pritsele pigem igati OK.
b)Tagasivool täidab 5L kanistri paari minutiga.
c)jääksurve 30 min jooksul ei lange, aga 1h jooksul kukub 2bar pealt 1bar peale. Küsimus: kas see on liiga kiiresti, et selle taga kahtlustada pihustite läbitilkumist ?
Järgmisena on plaanis veelkord õlivahetus. Seekord 20w/50 peale, mis vanale kulunud mootrile võiks igati hea maitsta. Lisaselgust peaks andma ka õlirõhu mõõtmine kellaga.
On täiesti võimalik, et õlirõhk kaob igati tavapärastel põhjustel, näiteks nagu kulunud saaled või sisemised lekked/vigastused õlikanalites.
Seda peaks näitama esimene pikem töötsükkel värske õliga - kui siis rõhk töösoojalt ikkagi kaob ja on ka kella järgi niru, ei ole süüdi pikematel tööperioodidel või tööjärgselt õlisse lekkiv bensiin.
Vana õli on välja solgutatud, aga uut sisestada pole aega olnud juba nädala jagu ja ei tea kui kaua veel.
Igatahes, seni on projekti põhiväärtus olnud mitte sõidurõõm, vaid mitmete uute teadmiste kogunemine, millest korraliku algmaterjali puhul ei oleks osanud undki näha
MS110 ehk bensiiniõgard kolis põhjast ära lõunasse.
Pikema teekonna veetis igaksjuhuks veoki turjal ratsutades, kuigi treilerile sõitis ise.
Pole enam need ajad, kus viitsiks riskida teeääres ohutuledega plinkimisega ja paaniliselt sõpradele helistades trans-Eestilise köieveo abi otsida
Tartusse jõudnud, selgus, et kokku ei läinud kahte aastatki, kui idee sai teoks ja nüüd on kütuserõhk mõõdetud nagu niuhti.
Meeldetuletuseks, et lisaks paljudele selgetele ikaldustele, olid tuvastamata probleemideks õlirõhu kadumine sooja mootoriga ja liiga "rasvased" heitgaasid. Lisatunnusteks vesivedel ja bensiinilõhnaline õli.
Need kõik on ilmselt tagajärg mingile põhiprobleemile, mis on seni kindlaks määramata.
Kahtlusalusteks said oletuste teel esialgu määratud pihustid, mis arvatavalt a)mootori töö ajal lasevad läbi ettenähtust rohkem kütust b)pärast mootori väljasuretamist lubavad trassis oleva jääkkütuse sisselaskesse niriseda, ja sealt edasi läbi hõredavõitu kolvigrupi karterisse.
Internetinduse miljonitest soovitustest sai kontrollmeetodina välja valitud kütuserõhu mõõtmine.
Kui a)kütuserõhu töösurve oleks liiga kõrge, b)tagasivool oleks nõrk ja c)jääksurve langeks liiga kiiresti, siis leiaks hüpotees kinnitust.
Tulemused.
a)Töösurve liiga kõrge ei ole: ca 2bar on vanatüübilisele pritsele pigem igati OK.
b)Tagasivool täidab 5L kanistri paari minutiga.
c)jääksurve 30 min jooksul ei lange, aga 1h jooksul kukub 2bar pealt 1bar peale. Küsimus: kas see on liiga kiiresti, et selle taga kahtlustada pihustite läbitilkumist ?
Järgmisena on plaanis veelkord õlivahetus. Seekord 20w/50 peale, mis vanale kulunud mootrile võiks igati hea maitsta. Lisaselgust peaks andma ka õlirõhu mõõtmine kellaga.
On täiesti võimalik, et õlirõhk kaob igati tavapärastel põhjustel, näiteks nagu kulunud saaled või sisemised lekked/vigastused õlikanalites.
Seda peaks näitama esimene pikem töötsükkel värske õliga - kui siis rõhk töösoojalt ikkagi kaob ja on ka kella järgi niru, ei ole süüdi pikematel tööperioodidel või tööjärgselt õlisse lekkiv bensiin.
Vana õli on välja solgutatud, aga uut sisestada pole aega olnud juba nädala jagu ja ei tea kui kaua veel.
Igatahes, seni on projekti põhiväärtus olnud mitte sõidurõõm, vaid mitmete uute teadmiste kogunemine, millest korraliku algmaterjali puhul ei oleks osanud undki näha