Citroen Berlingo, 2,0 HDI, 2000a.

Ei pannud tähele et vahesein on ka
Vasta

(11-11-2018, 20:02 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Sooja õhu vool peab ikka alla olema suunatud. Soe õhk tõuseb ise üles.

See puhur mitte sellises kohas.
Sügisel tood vihmavett kummimattidele. Talvel lund, mis veeks sulab.
Kui siis puhur väga sooja öhu sundliikumist tekitama hakkab (ehk "uhama"), on tema esimene asi, kui öhk alla suunatud, hakata aurustama seda vett seal kummimattidel. See omakorda toob kaasa udused klaasid seestpool. 1h eelsoojendust ei tee muud kui udused klaasid salongi. Fakt, järgi proovitud värk ! Teine tund jöuab matid siis pea-aegu kuivaks saada, kolmas tund vöibolla suudab ka klaasid uuesti ää kuivatada.
Eelsoojenduspuhurid peavad olema ülessepoole suunatud. Ikka, et kohe klaase sulatama (mis väljast jääs) ja salongi öhk soojaks.
Räägin omadest kogemustest ja ka külmemates kliimades elavate meeste kogemustest.

(11-11-2018, 20:24 PM)kiiresti2 Kirjutas:  Sooja puhurile tee jalg.mul omas autos on kõrvalsõitja ees jalge vahel  Big Grin .ja ei mingei kruvi aukke.(võin homme pildi teha).
Ja see puhur jääb kõva külmaga suht lahjaks.
(Omal ühes autos on 2100W ja teises 1400w kaks tükki)

Pakkusin motale kiiret ja lihtsat versiooni Termini puhuri lisajalaga, mis mul oma autodest üle jäi:

   

Kuid see puhur ta jaoks liialt vöimas olema, tahtis ikka oma kahe-astmelist Termina-t. Ma kauplesi küll, et OFF nupp ju ka olemas, kui ilmad liialt soojad veel, aga ...

.pdf DEFA-Termini-Stand.pdf Suurus: 388.37 KB  Tõmbamised: 240

.pdf DEFA-Termini-Stand Fitting instructions.pdf Suurus: 3.95 MB  Tõmbamised: 205

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Mul veits teistmoodi jalg 

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/auto...2000035069

Tegin jala kinnituse ümber defa puhuri jaoks
Vasta

(13-11-2018, 03:20 AM)overspeed Kirjutas:  
(11-11-2018, 20:02 PM)ZIL 131 Kirjutas:  Sooja õhu vool peab ikka alla olema suunatud. Soe õhk tõuseb ise üles.

See puhur mitte sellises kohas.
Sügisel tood vihmavett kummimattidele. Talvel lund, mis veeks sulab.
Kui siis puhur väga sooja öhu sundliikumist tekitama hakkab (ehk "uhama"), on tema esimene asi, kui öhk alla suunatud, hakata aurustama seda vett seal kummimattidel. See omakorda toob kaasa udused klaasid seestpool. 1h eelsoojendust ei tee muud kui udused klaasid salongi. Fakt, järgi proovitud värk ! Teine tund jöuab matid siis pea-aegu kuivaks saada, kolmas tund vöibolla suudab ka klaasid uuesti ää kuivatada.
Eelsoojenduspuhurid peavad olema ülessepoole suunatud. Ikka, et kohe klaase sulatama (mis väljast jääs) ja salongi öhk soojaks.
Räägin omadest kogemustest ja ka külmemates kliimades elavate meeste kogemustest.
 Ja nii ongi Big Grin  Enda autol tõmbasin puhuri lihtsalt pistikust välja, jäi ainult ploki soojendus. Niimoodi on poolestki tunnist abi ja hakkab kohe leiget õhku tuuleklaasile puhuma.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Me kõik oleme individualistid. Sõidame autoga üksi. Kõrvalistuja jalamatt on kuiv ja puhas Big Grin Kõrvalistuja jalamatil vedelebki puhur.
Vasta

Proovige lisaks puhurile sellist asja ka oma autos - http://www.humydry.com/index.php/humydry...iew/11/127
Mul töötab juba mitmendat aastat ja aidaa udused aknad Smile
Vasta

äkki paneks üldse mingi webasto laadse toote peale?parimatel kõik ühes eelsoendus-sõidusoendus ja seisusoendus.
Vasta

(13-11-2018, 12:59 PM)muska71 Kirjutas:  äkki paneks üldse mingi webasto laadse toote peale?parimatel kõik ühes eelsoendus-sõidusoendus ja seisusoendus.

Webasto on oluliselt kallim nii paigaldada kui pidada - kui stepsel olemas, siis on odavam Narvast kütta.

Kui Narvat pole võtta või lihtsalt ei kõlba, siis on iseasi.
Vasta

(13-11-2018, 13:10 PM)v6sa Kirjutas:  
(13-11-2018, 12:59 PM)muska71 Kirjutas:  äkki paneks üldse mingi webasto laadse toote peale?parimatel kõik ühes eelsoendus-sõidusoendus ja seisusoendus.

Webasto on oluliselt kallim nii paigaldada kui pidada - kui stepsel olemas, siis on odavam Narvast kütta.

Kui Narvat pole võtta või lihtsalt ei kõlba, siis on iseasi.

stepselt pole paraku igal pool ja 700.- saab juba asja kätte ja peale paned ise .telost juhtimine 120 juurde ja elu lill.
Vasta

220 kütmine ikka oluliselt odavam ja mul vool olemas. Elan ikke tsiviliseeritult.
Tean ka Webasto rõõme ja muresid. Ühel mu autol, millest ma teemat pole teinud, oli Webasto peal. Selle tööle saamiseks läks ikke jupi aega ja raha. Ja lõpuks on ikkagi ka voolu vaja, et aku täis seisaks.

hp
Vasta

(13-11-2018, 12:13 PM)Janka Kirjutas:  Proovige lisaks puhurile sellist asja ka oma autos - http://www.humydry.com/index.php/humydry...iew/11/127
Mul töötab juba mitmendat aastat ja aidaa udused aknad Smile

Veel lihtsam lahendus on küljeaknale tuulesuunaja installida. Ööseks jätad aknad pisut avatuks (kui võimalik) õhk liigub, aknad kuivad ja iste pole vihma käes. Ise suhtusin ka kui tobedasse tjuuningusse, aga tuleb tõdeda, et toimib.
ps. nii defa kui eber on ka küljes ja kasutusel.


Vasta

Täna võtsin aja mõningate pisivigade parandamiseks.
Juba autot tuues panin tähele, et jahutusvedeliku temp näidik oli liiga madalal. Koju jõudes vahetasin kohe termostaadi ära. See tulemust ei andnud. Vahepeal mõõtsin veel mingi kiirega mootori tempi ja see oli 90kraadi juures. Nüüd otsustasin vahetada termoanduri plokis. Mul oli sama mootori andur peugeoti pealt olemas. Pistiku eemaldamisel aga selgus, et see andur ei sobi. Berlingol on kolme otsaga (kahe mõõtepiirkonnaga) andur (kas keegi teab, mis teise ülesanne?)...
Sõidu ajal kasutan tavaliselt soendusmootori esimest astet. Ilmade jahenedes märkasin, et esimesest astmest jääb väheseks (klaasid lähevad uduseks) ja vahel panin sisse ka teise astme. Kuna esimene aste töötas väga vaikselt, siis panin esimesel võimalusel jälle esimese astme peale tagasi. Lõpuks aga selgus, miks esimene aste niiiiiiiiiiiiiiiii vaikne oli. Ta üldse ei toiminudki. Võtsin siis pardatsoki eest ära ja katkusin soendusmootori takisti tuulekanalist välja. Järgi jäi punase ringiga auk.
   
Välja tuli sellest august koormustakisti.
   
...Takisti kontrollimisel toimus muudki huvitavat. Süüte sissekeeramisel hakkas järsku tööle jahutusventikas. Meenus, et mul jäi temp anduri juhe peale panemata ja nüüd otsustas segaduses aju ventika käivitada. Pilk armatuurile ja voilaa, ülekuumenemise ja ventika töötamise kontrolllamp põlevad. Sain kinnitust, et jahutusventikas ikkagi töötab ja kollane lamp seoses sellega ka. Kahtlused olid sellepärast, et kollane tuluke pole veel kordagi põlema hakanud. Vahepeal olid väga soojad ilma ja mina just sellel ajal Tallinnas liiklusummikutes. Lootsin siis tulukest nägema, aga tutkit. Sealt ka kahtlustus.
   
Nüüd siis poodi, takisti lauale, ootan, tuuakse. Heameelt tumestas veidi see, et ei olnud just Berlingo oma, aga hoopis VW LT oma. "Nägu" oli aga sama ja võtsin proovi peale ära. Ühe asja nägin kohe ära - üks ääre sälk oli teise koha peal. Selle sai kodus, pärast sobivuse kontrollimist, lihtsalt teha.
       
Kodus selgus veel üks eripära. Mootoril olid olemas kõik pöördes, aga esimene ja teine aste olid omavahel vahetuses. Katkusin vastavad juhtmed pistikust välja ja vahetasin kohad. Nii oli kõik jälle normaalne.
   
Soenduse asjad korras ja temp anduri ootel (saab reedel). Hoog sees ja riistad käes, panin ka 220v soenduse teise. Selle korra proov siis kahe kiirusega ja õhujoaga aknale. Õhujuga suunasin vägisi alumiiniumplekiga. Vaatame, mis saama.
   
Vahepeal tundsin puudust veel ühest asjast ja selle ka panin. 
   

hp
Vasta

(14-11-2018, 21:29 PM)motamees Kirjutas:  ... Hoog sees ja riistad käes, panin ka 220v soenduse teise. Selle korra proov siis kahe kiirusega ja õhujoaga aknale. Õhujuga suunasin vägisi alumiiniumplekiga. Vaatame, mis saama.

Vahepeal tundsin puudust veel ühest asjast ja selle ka panin. 

Ei kiida heaks.
Auto maja-ette jätmine on sellise kooslusega söltuvuses inimfaktorist liialt. Iga kord pead veenduma, et ei jäta oma riputatud üleriiet nii, et ta puhuri peale ei satuks !
Tekib sama vördlusmoment, mis Defa pistiku paigaldus stange küljele: arvad, et kunagi ei unusta, kuid praktika näitab muud.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Viimasele avaldusele läheb ka minu allkiri alla.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(15-11-2018, 18:18 PM)overspeed Kirjutas:  
(14-11-2018, 21:29 PM)motamees Kirjutas:  ... Hoog sees ja riistad käes, panin ka 220v soenduse teise. Selle korra proov siis kahe kiirusega ja õhujoaga aknale. Õhujuga suunasin vägisi alumiiniumplekiga. Vaatame, mis saama.

Vahepeal tundsin puudust veel ühest asjast ja selle ka panin. 

Ei kiida heaks.
Auto maja-ette jätmine on sellise kooslusega söltuvuses inimfaktorist liialt. Iga kord pead veenduma, et ei jäta oma riputatud üleriiet nii, et ta puhuri peale ei satuks !
Tekib sama vördlusmoment, mis Defa pistiku paigaldus stange küljele: arvad, et kunagi ei unusta, kuid praktika näitab muud.
kas seal termostaati pele sees?
Vasta

(15-11-2018, 19:23 PM)muska71 Kirjutas:  kas seal termostaati pele sees?

Peaks olema kaks tükki. See aga ei anna õigust puhurit kinni katta. 
Nagi panemisel käis korra peast läbi sama, mida kritiseeritakse. Mõtlesin, et olen tark ja ei jäta mantlit puhuri peale. Eksimine aga on inimlik ja eemaldan siis nagi selle koha pealt. Olen ju ometigi inimene.

hp
Vasta

Kuna olen alates 98 aastast alates, kui sain esimese "piruka" omanikuks (oli 2-kohaline Partner) omanud peres ja ametis nii Peugeot kui Citroeni  "naksikuid". siis on teema minu jaoks pilkupüüdev. Aegade jooksul on neid erinevaid ka siis vastavalt vajadusele ka kohendatud ja muidu remonditud. Momendil jooksutan 2005 aasta Berlingot, kahekohaline, mootor 2,0 HDI. 
 Üldiselt ei ole mul midagi halba öelda nende suht askeetlike masinate kohta. Praeguse masina vastupidavus räägib aga lausa väga head keelt - lisaks igapäevasele kasutamisele olen sedasama kasutanud ka reisidel, eelmisel aastal kaks korda - Poola-Ungari ja teist korda enam-vähem sama teed Poola-Slovakkia, sel aastal läbi Ukraina Taga-Karpaatia alade Rumeeniasse ja sealt väikse ringiga siis läbi Slovakkia jne koju tagasi. Ei mingeid tõrkeid. Aja jooksul on aga mõned ette küll tulnud, pigem aga siiski kuluvaruosad, nagu igal masinal.
 Parendamisest olen nagu loobunud, sest ei ole midagi erilist, mida väiksemate kuludega ümber teha võiks. Eelsoojendus võiks olla siiski manuaalne, see võimaldaks auto mootori kiiremini soojaks saada ja sama ka salongiga. Soojendusmootori sisselülitamise jätaks aga asjast kõrvale - see on peamine, mis akut nämmub! Salong läheb nagunii kiirelt soojaks, kui mootor ise juba lämmi on.
 Niiskust saab salongist eemale hoida (mõnevõrra) sellega, et tuleb papud enne sisseronimist puhtaks teha :Smile Enne seismapanemist lasen autoaknad või võimalusel uksed minutiks laiali, et niiskem õhk autost välja saaks, ka see hoiab ära niiskuse võimaliku külmumise siseaknale, mitte küll 100%, aga abiks ikka.
 Esiistmete vahel on minul siiski nagi, kuhu üleriideid riputada. Väga mõnus kasutada. Talveks ehk siis külmemaks ajaks katan autonina eest kinni. See tähendab, et lasen eest lahti need iluvõred ja põrkeraua ülemised kinnitused ning lükkan sinna vahele vastavalt vajadusele välja lõigatud kummise mati. Abiks ikka otsese tuule eest :Smile
 Tagavararatta ülesriputamise konks ehk tõmmits on hell koht - seda tuleb vähemalt paar korda aastas täiesti lahti võtta, puhastada, määrida ja asi jälle toimib. Kui ise ei tee, siis rehvivahetajad saavad ka selle ära teha :Smile
 Istmealused juhtmed ja nende pistikud on õrnad jah. Kui tulukese armatuuris põlema viskab, siis on sageli abiks "süüde välja-pistik lahti-kinni -süüde sisse" toiming. Vahel toimub sama asi ka siis, kui on aku nõrk, laadimine kehv või klemmid mustad.
 Pikkadel sõitudel olen tihti mõelnud, et kas see "pingil " istumine võiks mingitmoodi miinuseks olla. Hmm, olen alati jõudnud järeldusele, et milleks? Kui kere kangeks ei jää, midagi ei valuta...ei torgi, siis on selle masina istmed piisavalt mugavad, et ..et seal peal istuda. Pedaalide lähedus - see on samuti harjumise koht. Kannan samuti,nagu mehhaanikud ikka , turvaninaga paksutallalisi töösaapaid ja ei ole veel täheldanud, et mõlemad pedaalid ühe jala alla ära mahuksid :Smile 
 Kütusekulu - Pikkadel otstel 4,9, kui rahulikult (enam-vähem 95 km/h)kulgeda . Tänavusel 4600 km reisil tuli keskmiseks kuluks 5,4 l / 100 km. Minu arvates pole üldse paha.
 Lõpetan vahest ära selle kiidulaulu... Niipalju veel, et vaatan ringi ja on kindel plaan hankida veel teine pirukas majja, seekord viiekohaline :Big Grin  Audi A4 läks juba uuele omanikule.


Vasta

(18-11-2018, 13:50 PM)Tift Kirjutas:  Kuna olen alates 98 aastast alates, kui sain esimese "piruka" omanikuks (oli 2-kohaline Partner) omanud peres ja ametis nii Peugeot kui Citroeni  "naksikuid". siis on teema minu jaoks pilkupüüdev...

Väga meeldiv, kui kellegile teema atraktiivne on. See oli nüüd mõttes minu enda õigustuseks, selle teema tegemiseks. Ise loen pidevalt selliseid "reisikirjeid", kus autode siseelu ka lahatakse.
Nagu ühes eelmises postis mainisin, tuli termoaandur reedel ära. Vahetamine võttis aega loetud minutid. Tuli eemaldada õhupuhasti ja turbo toru vaheline õhulõdvik ja välja nokkida üks klamber. 
   
Peale seda läksin maale. Rõõmustamiseks põhjust polnud. Näit oli ikka endisel kohal. Mitte, et see nüüd sõitu segaks, aga tahtsin ikkagi õiget asendit näha. Mootor on muidugi õiges temperatuuris ja seda asendit ma ju tean. Samas aga jaheda mootori info on liiga all ja sea ma ei näe.
   
Ehk tuleb mõni muu idee või info, kuidas seda korrigeerida. Peab vaatama, ehk on taga mingi reguleerkruvi. Näiteks Peugeot 406el, mida ma praegu juppideks lõhun, on armatuuri taga kaks imelikku kruvikohta. Üks on bensunäidiku taga ja teine on temperatuuri näidiku taga.

hp
Vasta

(18-11-2018, 13:50 PM)Tift Kirjutas:  ... Esiistmete vahel on minul siiski nagi, kuhu üleriideid riputada. Väga mõnus kasutada...

Nagi kohta oli kriitika, sest all on elektriline soojapuhur, mille võib riidega kogemata katta. Ilma puhurita on nagi OK ja ilma nagita on puhur OK.
Tahtsin veel lõõpida, et riputan ainult suvel kasuka nagisse, kuna siis ei kasutata puhurit. Samas ei pruugi aga kõik saarlaste naljadest aru saada, nagu ma ise vaatan mõnda inglise naljasaadet täiesti tõsise ilmega.

hp
Vasta

(18-11-2018, 14:35 PM)motamees Kirjutas:  
(18-11-2018, 13:50 PM)Tift Kirjutas:  ... Esiistmete vahel on minul siiski nagi, kuhu üleriideid riputada. Väga mõnus kasutada...

Nagi kohta oli kriitika, sest all on elektriline soojapuhur...
 Jah, ma lugesin ja kursis :Smile Ma lihtsalt ei ole sattunud mõtlema selle peale. et võiks niigi väiksesse kabiini lisasoojenduse panna, sest pole nagu vajadust olnud :Smile   
  See"elektroonika"-majapidamine on minul seni niimoodi käinud, et kui masin mingit jura ajab või segast peksab igast tulukeste süütamisega jne, siis "kainestan" teda lihtsalt - akuklemm mõneks minutiks maha ja uuesti peale. Kui on olnud mingi ajutine haigus niiskuslühise või kehva kontakti näol, siis on abi old, kui kordub, siis on asi tõsisem. 
 Eespool keegi mainis, et masin on madalamatel pööretel nagu tuim, aga kõrgematel kisub hästi. Vahest jäi mul mõni postitus lugemata..aga kuulu järgi hakkab neil mootoritel turbo alles 2000 rpm juures isuga tööle ja seda ma tunnen oma naksiku juures päris hästi Smile


Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne