Citroen Berlingo, 2,0 HDI, 2000a.

(07-12-2018, 10:25 AM)motamees Kirjutas:  Korduvülevaatus on meil tasuta. Lähen siis uuesti ja juba korras autoga.

Need on haruldased kohad kus tasuta on, tavaliselt nööritakse ikka mingi 10 euri.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(07-12-2018, 17:13 PM)viplala Kirjutas:  
(07-12-2018, 10:25 AM)motamees Kirjutas:  Korduvülevaatus on meil tasuta. Lähen siis uuesti ja juba korras autoga.

Need on haruldased kohad kus tasuta on, tavaliselt nööritakse ikka mingi 10 euri.

No aga kes keelab Sul need haruldased kohad üles otsida ja rahakotiga hääletada.
Vasta

haapsalus köik olemasolevad  2 kohta tasuta korduv ntx, mis teil seal talinas toimub pole muidugi ammugi.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(07-12-2018, 07:57 AM)jurkman Kirjutas:  Sellele väiksele junnile tagurduskaamera, tule taevas appi, milleni viib tänapäevane mõttetu elektroonika. Ma saan aru kanaajudega koduperenaisest, aga autoproff?? Ma tagurdan 12 m masinaga ilma kaamerata. Loodetavasti on sul ikka juhiabisüsteem ka paigaldatud -- automaatparkija, juhi pilgujälgija, jalakäija teavitus, automaatpidurdus, piki ja külgvahehoidja jne jne. Täitsa imelik on vaadata, kuidas tippelektroonika muutub üha enam idiootide mänguasjaks, nagu seda on mobiiltelefon.

Pisut liiast ei lähe oma keksimisega !? Oskan ka sadu meetreid peeglitega tagurdada, kuid käsitsi mitteliigutavat haagist pole siiani veel peeglite abil otse haakekonksu kohale suutnud tagurdada, nagu ka teised mainivad.
Sellist väidet siin avalikult kriisata ... sul peab töesti kodus alles juhtmega kettatelefon olema. kui sul mingi ime läbi on mobiil taskus (olgu see siis vana hea nuppudega vöi veelhullemal juhul nutitelefon), viska kohe heaga eemale, möttetu tänapäeva elektroonika ju !

(07-12-2018, 08:24 AM)hundu615 Kirjutas:  
(06-12-2018, 23:16 PM)Marko Kirjutas:  Ülevaatuseonu teeb sulle ata-ata selle tembu eest. Tagakojamees on ülitähtis vidin mnt arvates ja tema puudumine tähendab kordusülevaatust.

Ata-ata tehakse juba selle eest,et puuduvad passis olevad istmed,isetehtud vahesein,mis ei kuulu selle antud masinale,kuna see istmetega nn combispace.
Kaamera paigaldusest niipalju,et juu siis Motomees kodus k..pi ei saa ja jääb tohutult energiat üle ja suunab selle mõttetute ibinnide paigaldamisele Smile

Loodame, et sel Berlingol tagakojamees on lisa. Pole lisa küljes, pole ka probleemi.
Istmed saab kiirkinnitustega tagasi panna, kauba veoks eemaldatud.
Vahesein on originaal tehase oma, keegi ei saa selle kallal kobiseda.
Oma energia ülejäägi eeldusarvamuse eest vöid minna treida omale medali ja selle kaela riputada, uhke värk ju. Mota aga saab haagise mugavalt paika tagurdada, sest tagurdus-kaamera silma nurga valikul just haagise konks primaarne aspekt oli.

(07-12-2018, 10:49 AM)v6sa Kirjutas:  
(07-12-2018, 07:57 AM)jurkman Kirjutas:  Sellele väiksele junnile tagurduskaamera, tule taevas appi, milleni viib tänapäevane mõttetu elektroonika. Ma saan aru kanaajudega koduperenaisest, aga autoproff?? Ma tagurdan 12 m masinaga ilma kaamerata.
...

Säärane winguja nimetab end profiks, tule taevas appi... Toungue

Kui oled kord kaamera abil rasket haagist konksu pannud, siis enam ilma ei taha.

Hear, hear !

(07-12-2018, 11:05 AM)hulgus Kirjutas:  
(07-12-2018, 07:57 AM)jurkman Kirjutas:  Sellele väiksele junnile tagurduskaamera, tule taevas appi, milleni viib tänapäevane mõttetu elektroonika. Ma saan aru kanaajudega koduperenaisest, aga autoproff?? Ma tagurdan 12 m masinaga ilma kaamerata. Loodetavasti on sul ikka juhiabisüsteem ka paigaldatud -- automaatparkija, juhi pilgujälgija, jalakäija teavitus, automaatpidurdus, piki ja külgvahehoidja jne jne. Täitsa imelik on vaadata, kuidas tippelektroonika muutub üha enam idiootide mänguasjaks, nagu seda on mobiiltelefon.

õige, kõik kes elektroonilisi vidinaid kasutavad, on...
Viska mobiil arvuti ja telekas n---ui, sest raamatud on riiulis ja ajalehte saab ka tellida. Ja Sinu kirjutamata jäänud postitused ei ajenda selliseid vastuseid kirjutama


jurkman'il läeb kodo vist suuremaks ää-viskamiseks ...



Varsti saab see haagis olema suurema koormaga:

   

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Lisan ka “puid tulle” või siiski mitte. Head pühade ootust ja olge sõbralikumad üksteise vastu!
Vasta

(09-12-2018, 23:42 PM)autojuht Kirjutas:  Lisan ka “puid tulle” või siiski mitte. Head pühade ootust ja olge sõbralikumad üksteise vastu!

Väärt möte, teeme nii !

Räägiks parem selle Berlingo juhitavusest lumega/libedaga, meite kliimas see ka oluline omadus.
Sai proovitud möned "kiiremad" lumega. Esmalt tundub alajuhitav. Tühjalt söites tagaots kerge nagu siksil/mossel, kui kannapöörde plaan käsipiduriga, siis see ülikerge üle minema inertsiga, tagasitömbamine vaid veoga.
Ainuke lisa sellel masinal on ABS. Kui turbo "taha tuleb" on kerge kaapima ja seda piirab vaid jalg pedaalil.
Eks kui libedamad ajad taas tulevad, saab rohkem proovida/testida, kuidas maanteel rea-vahetus lumega/lörtsiga.
Mota ehk kommenteerib ka omi söidukogemusi lumega.

Meelis2 allpool: ei saa vast mo tekstist aru, et testisin autot lumel meelega eriolukordi tekitades ohutul alal. Parem on teada ette, kuidas auto ootamatus olukorras käitub, kui seda reaalses olukorras nuputama hakata. Kui autojuht seda ette teab juba, seda tihedam see tihend on. Lumehelbekeseks vöib nimetada kedagi ... aaah, arvaku valesti edasi, kui tahab.

Arrogance diminishes wisdom ! 
Vasta

Berlingoga talvel suht laadna sõita...

Näide sõidust mööda elva jõge: https://youtu.be/0GHhDf1AZ0s


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ärge nüüd selle talve pärast kah lumehelbekesteks hakake. Alles oli Delfis lumehelbekese artikkel selle kohta et Tartu maanteel sadas lund! Küsiks siis lisaks kus on meie teedevalitsus kes maanteele katust peale ei pannud?
Ise suusatasin kah paar talve pirukaga, küll Partneriga. Auto nagu auto ikka, täis kuudiga pisut alajuhitav, tühjaga pisut ülejuhitav. Ei mäleta et oleksin saanud libedaga saba liputama, pigem võis haakes tõstukiga järsemal pöörangul esiots lohisema hakata.
Ikka tihendis küsimus, iga autoga tuleb sõita vastavalt oskustele ja olukorrale.
Vasta

Vähem paanikat! Toungue See, et keegi võtab auto käitumise iseloomu uurimise jutuks ei tähenda kohe, et see keegi on mõttetu lumehelbeke!

Berlinksi häda on olematu teljevahe. Ehk kui kord minna ahneks, läheb sohvril toas väga kiireks. Ning tüüpilise alatu esiveolisena ei ole mingit hoiatust - läheb rööbastel seni, kuni pidamist enam ei ole. Sohver peab siis suutma aduda seda piiri ja just enne libisemaminekut kiirust allapoole korrigeerima.

Samas on rööbe lai ja see annab stabiilsust juurde. Esi- ja tagaülendid on on ka mõnusalt lühikesed - kui lähebki lepiku poolele, saab kergesti teele tagasi.
Vasta

7 meetri pikkust prussikoormat 2 meetrise käruga (+tiisel) vedades läheb saba liputama, aga suudab ära sõita küll. samas suudab ta ilusti vedada kuut totaalselt ääreni täis laotud tuhaplokke, samal ajal sabas 2,5 meetrine käru 4 kihi tuhaplokkidega.

Täitsa tööloom, aga siis pidurdusmaa on veidi pikem lubatust ja pärast sõitu peab uued porilapakad ka ostma, sest vanad on poole peale kulunud Smile
Vasta

Ei oska veel lume kohta suurt midagi kommenteerida - Pole probleeme olnud.
Samas väita, et teljevahe olematu on, küll ei julgeks. Kui näitena võtta Peugeot 406, millega olen hulka km maha sõitnud, siis peaks ka Berlinks olema libedaga väga hää. Nimelt on neil telgede vahe peaaegu sama. No 1cm lühem vahe ei saa ühte autot kohe viletsamaks teha. Kui midagi vahet teeb, siis vedrustuse erinevus ja kaalujaotused.

hp
Vasta

Tjah. Viimati (ja peris ammu) sain ülekiiruse eest trahvi just berlinksi sangas öösel mööda hooldamata Tallinn-Tartut 110 ja kohati peale lastes. Mõõtmisveaga sai protokolli 19km üle, see napp pääsemine järgmisest karistusmäärast ärritas seadusesilma nii palju, et väänas selle kiirusvahemiku eest võimaliku maksimumi.
Ma ütleks juhitavuse kohta just, et berlinks ei ole kõige alatum ja ootamatuma äraminekuga esiveoline - vähemalt plekist kuut muutub küll selgelt omamoodi närviliseks kui pidamise piir lähedal on.
Võrdlusena nt tillemad skoodad, Fabia ja Roomster on oma ülivõimendatud roolidega täiesti nulltunnetusega.
Vasta

(10-12-2018, 19:43 PM)Telc Kirjutas:  ...
Ma ütleks juhitavuse kohta just, et berlinks ei ole kõige alatum ja ootamatuma äraminekuga esiveoline - vähemalt plekist kuut muutub küll selgelt omamoodi närviliseks kui pidamise piir lähedal on.
...

Kõige alatum kindlasti mitte. Big Grin Kuigi see sõltub päris palju rehvist. Meite praegune tramm oma 175/70R14 hiina naastuga on päris mõnusa iseloomuga, kuigi piir allumise ja mineku vahel on kaunikesti õhuke. Kümmekond aastat tagasi oli kallil kaasal kasutada sama auto kaubikuline versioon bensumootoriga, mis veeres 185/65R15 Pirelli naastudel. Vast sellega oli küll päris vastik sõita - kuni piirini oli "kus on libe?" ja kohe peale reisijaks muutumist "ossaraisk, kui libe oli...!". Seda korduvalt, kusjuures.

Samas lahtises lumes ronis see ja ronib ka praegune wäggevalt.
Vasta

(10-12-2018, 19:43 PM)Telc Kirjutas:  Tjah. Viimati (ja peris ammu) sain ülekiiruse eest trahvi just berlinksi sangas öösel mööda hooldamata Tallinn-Tartut 110 ja kohati peale lastes. Mõõtmisveaga sai protokolli 19km üle, see napp pääsemine järgmisest karistusmäärast ärritas seadusesilma nii palju, et väänas selle kiirusvahemiku eest võimaliku maksimumi.
Ma ütleks juhitavuse kohta just, et berlinks ei ole kõige alatum ja ootamatuma äraminekuga esiveoline - vähemalt plekist kuut muutub küll selgelt omamoodi närviliseks kui pidamise piir lähedal on.
Võrdlusena nt tillemad skoodad, Fabia ja Roomster on oma ülivõimendatud roolidega täiesti nulltunnetusega.
 Juhitavuse ja vedrustuse pehmuse suhe on Berlingol vist tõesti pirukatest parim. Kestvus on iseasi Big Grin 
Aga pole ju ka midagi imestada, kuna tegu ju veermiku poolelt Põhukott 306ga. Mis oli klassi liider juhitavuse poolelt Ford Focuse tulekuni.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

Mu esimesel autol Mosse 2140el oli suur suunarelee, mis klõpsus kenasti. Kui suund oli sees, siis oli seda kenasti kuulda. Sellest ajast peale on mul meeldinud "häälekas" suunanäit. Paljudel autodel on klõpsumine kenasti kuulda. Mingil autol polnud ja panin siis relee külge suurema plekitüki. 
Ka Berlingol on suunanäit peaaegu hääletu. Kleepisin siis plekitüki releekorpuse külge...

   

... ja pidin pettuma. Midagi pole muutunud. Tegin siis uue pleki oluliselt suurema ja panin neediga korpuse külge...

   

...ja jälle pidin pettuma. No ei hakka korralikult klõpsuma. Ju siis kõik tegemised ei pea õnnestuma. 
Mõtlen ehk midagi muud välja.

hp
Vasta

(12-12-2018, 00:03 AM)motamees Kirjutas:  Mu esimesel autol Mosse 2140el oli suur suunarelee, mis klõpsus kenasti. Kui suund oli sees, siis oli seda kenasti kuulda. Sellest ajast peale on mul meeldinud "häälekas" suunanäit. Paljudel autodel on klõpsumine kenasti kuulda. Mingil autol polnud ja panin siis relee külge suurema plekitüki. 
Ka Berlingol on suunanäit peaaegu hääletu. Kleepisin siis plekitüki releekorpuse külge...



... ja pidin pettuma. Midagi pole muutunud. Tegin siis uue pleki oluliselt suurema ja panin neediga korpuse külge...



...ja jälle pidin pettuma. No ei hakka korralikult klõpsuma. Ju siis kõik tegemised ei pea õnnestuma. 
Mõtlen ehk midagi muud välja.

Relee korpus ei vibreeri klõpsumisel See mida kuulete on hääl, ehk õhu võnkumine proovi mingit õhukese seinalist toru panna relee ümber ja mängige toru läbimõõdu ja pikkusega (nagu pasunal) teine nipp: relee on kinnitatud alt klemmide juurest monoliitselt "põranda" külge. sealt saad kõige tugevama relee vibratsiooni. Kolmas nipp: tooge relee juhtmetega sealt kohast välja ja klõpsutades leiate kohta vastu keret-armatuuri, kus teile kuuldav heli meeldib.  Mõtleme edasi. 

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Isand Motal on lihtsalt vaja plõksuvat releed
Vasta

Kuidas soovite, kas plõksuga või ilma....  Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin



[Pilt: 0111893689762d2.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Sõitsin vana aasta sees Tallinna. Teel olles valasin klaasipesu juurde. Huvitav vaatepilt avanes. Amordi püstakud ja mootori plastikate olid kaetud tuisulumega. Hm, talveks on läinud.
Tagasi tulles mõtlesin siis talveks valmistuda. Otsisin mingit materjali, millega esivõre augud katta. Leidsin kuurist ühe telgi osa, millel üks äär soonega. Seda on ju hea, altpoolt, iluvõre ja stange vahele panna, muud kinnitust polegi vaja.
   
Lasin siis iluvõre ülalt ja ühest äärest lahti. Lükkasin katte alumise ääre vahele ja uuesti kinni. Ülemised kinnituskruvid panin läbi katte ja valma. Alumise katte lõikasin välja torusoojendajast.
       
Proovisõit ka, üle ei kuumenenud.
Talv las tulla.

hp
Vasta

C2 diislile sai kohe poest tehase lahendust osta talveks ja koos põhjakatega hoidis mootoriruumi ilusa puhta ning läks ruttu soojaks.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 8 külali(st)ne