Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)

Jumzi hüdraulikast JCB täpsust ei tasu otsida, gravitatsioon teeb oma...

See jumz aga sai uue kopa vahepeal.

[Pilt: 0111477647ca73a.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

[Pilt: 01115875395cc7f.jpg]
[Pilt: 0111587537922f2.jpg]
[Pilt: 0111587535afd37.jpg]
[Pilt: 01115875299d363.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta


'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Eks mõned pildid räägivad rohkem kui kõik maailma möla kokku, viimased nädalad jumzile suht tegusad olla, näinud see masin nii sood kui metsa, kohati sai juba võsas kuivenduskraavide vahel orienteerudes GPS appi võetud Big Grin Toungue 

[Pilt: 0111650257a9cdc.jpg]
[Pilt: 01116502595c606.jpg]

[Pilt: 011165026386ed9.jpg]

[Pilt: 01116502754e61b.jpg]
[Pilt: 0111650277e3249.jpg]
[Pilt: 0111650279bdf7e.jpg]
[Pilt: 0111650287144af.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ühel ilusal päeval see jumz veel kuhugi eestimaa sohu sisse vajub nii sügavale et uus meremaa kaudu tõmmatakse välja... Big Grin
Seniks aga tööd jätkuvad ja hetkel peamiselt emajõe vanajõgede ääres ja elva jõe kallastel ja soodes.

[Pilt: 011165605372f19.jpg]

[Pilt: 011165605552390.jpg]

[Pilt: 01116560574170e.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Täna maanteeametist sain vastuse et liikurmasinad ei pea omama tehno ülevaatust.  Et hooajatöö, vähe teedel jne. Samas ei leia kirjalikku juttu selle kohta kusagilt. Kuna jumzil on passis mark EO ja mudel 2621 ning kategooria LM ehk liikurmasin siis natuke nagu hakkas huvitama...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(14-12-2018, 21:07 PM)mlsluik Kirjutas:  Täna maanteeametist sain vastuse et liikurmasinad ei pea omama tehno ülevaatust.  Et hooajatöö, vähe teedel jne. Samas ei leia kirjalikku juttu selle kohta kusagilt. Kuna jumzil on passis mark EO ja mudel 2621 ning kategooria LM ehk liikurmasin siis natuke nagu hakkas huvitama...

Leidsin sellise koha...

Traktori, liikurmasina ja nende haagiste tehnonõuded, nõuded varustusele ning tehnonõuetele vastavuse kontrollimise tingimused ja kord
§ 5.  Ülevaatuse korraldamine
 (2) Kõik liiklusregistrisse kantud masinad kuuluvad korralisele ülevaatusele, välja arvatud põllumajanduslikud liikurmasinad.



Jumz on ju puhtatõuline põllumajanduslik liikurmasin.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/101...nakiri.pdf
Vasta

(14-12-2018, 23:11 PM)viplala Kirjutas:  
(14-12-2018, 21:07 PM)mlsluik Kirjutas:  Täna maanteeametist sain vastuse et liikurmasinad ei pea omama tehno ülevaatust.  Et hooajatöö, vähe teedel jne. Samas ei leia kirjalikku juttu selle kohta kusagilt. Kuna jumzil on passis mark EO ja mudel 2621 ning kategooria LM ehk liikurmasin siis natuke nagu hakkas huvitama...

Leidsin sellise koha...

Traktori, liikurmasina ja nende haagiste tehnonõuded, nõuded varustusele ning tehnonõuetele vastavuse kontrollimise tingimused ja kord
§ 5.  Ülevaatuse korraldamine
 (2) Kõik liiklusregistrisse kantud masinad kuuluvad korralisele ülevaatusele, välja arvatud põllumajanduslikud liikurmasinad.



Jumz on ju puhtatõuline põllumajanduslik liikurmasin.

Mina leian sama, kuna sama väideti ka maanteeametist ning täna arvas ka advokaadihärra et selle niipidi tõlgendamisega ei teki tal mingeid probleeme siis järgmine aasta ma enam jumzile ülevaatust ei tee vist...    Kui just miskit vahepeal ära ei muudeta, tehakse ju säädusi kui puiel lehti...


(14-12-2018, 23:16 PM)janek7 Kirjutas:  https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/101...nakiri.pdf

Ülevaatuse hinnakiri ei puutu küll asjasse aga huvitav on sellegipoolest, kus ikka küsitakse hinda... Meil siin maksab traktori ülevaatus 20€/per kone.  





Mis aga uut, käppadele said mõned uued hüdrovoolikud ja ära kaotatud lekkivad orginaal stutsid, siis sai tekitatud tagumisest jagajast viimasest vabast sektsioonist väljavõtt jne... 
Tuled käisin üle, tagumised universaalsed Valtra vms tuled ei kõlba karu peesse ka pista, pirni tagant kontaktid lähevad kuumaks ja vajuvad eest ära, peab vahepeal tagasi painutama. Tellisin hiinast led pirne, ehk pinge väiksem ja kestavad paremini või siis panen üldse ka taha uued tuled, E tähistust ju sel masinal ei pea taga ajama. 

Muus osas kalla ja talla, uut tagumist akent oleks vaja, miskit pleksiklaasist tugevamat? Kuhu peaks pöörduma? 
Üks või kaks jumzi KSP pumpa on hetkel puudu garaasist, saaks paar mootorit jälle komplekti. 




Kevadel tuleb valmistada jumzile üks väikse trumliga sõel, väike idee juba peas, rattarumm, natuke velge, hüdromootor ja sõel ning vana jumzi kopp...  Eks mõtleb seda veel vähe.  Paras hoovinarri töö sellele masinale. 

[Pilt: 88995-11741156.jpg]


[Pilt: 0111895507776e9.jpg]

[Pilt: 01118954716106b.jpg]

[Pilt: 01118954556fee7.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

eks see jumz ja põllumajanduslik lm tahab vist kohtulahendit.
igasugu kombainid ja pritsid ja muud taolised on igati arusaadavalt põllumajanduslikud.
ja küllap liikurmasinad ka. aga jumz-i mina küll ei oska põllumajandusse paigutada.
Vasta

Ehk lihtsalt vedas maanteeametis kategooria loosimisel, esimene jumps mille taustakontroll ära tundis kuulub ratastraktori kategooriasse...
https://www.osta.ee/ekskavaator-jumz-6al...68484.html
Teine jälle liikurmasin
https://www.auto24.ee/used/954175

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

mainiks korra veel, et eelpool viidatud seadusepügal eristab liikurmasinat ja põllumajanduslikku liikurmasinat. 
ülevaatusevabastus käib justkui vaid viimaste kohta.
Vasta

http://epkk.ee/uudised2/pollumajanduslik...ntrollist/

Tsitaat:Siiski ei oleta põllumajanduslikuks  liikurmasinaks sellist liikurmasinat, mida kasutatakse ainult ühe kindla töö teostamiseks, kuid mis oma ehituslikult on võimeline teostama ka teisi töid, näiteks erinevad ekskavaatorid või laadurid.
Vasta

Selles oli ka vestluses advokaadihärraga juttu, ütles et mõtetu lugeda mõne avaliku suhete toimetaja lauseid vaid tuleb tugineda seadusele ja ametlikele sätetele. Ja nende tõlgendamisega minu kasuks ei pidanud tal üldse probleeme tekkima. 
See selleks, oli tegelikult ka muid küsimusi mida taaskord sai arutatud.    Üks huvitav aspekt tuli välja, näiteks belarussile ei või ametlikult paigaldada topeltrattaid ega nendega ka teepeal liikuda kuna tehase poolt pole ette nähtud. Jumziga aga on asi tõlgendamise küsimus, kuna tehasest keelatud neid panna pole siis järelikult on lubatud. MTZ tüüpi masinatel on aga valmistaja tehas keelanud konkreetselt igasuguste lisarattapaaride paigalduse.  

Lisaks jõudsime järeldusele et need üheteljelised jms on mõistlik registris hoida ja kindlustust teha, ülevaatus on aga teisejärguline. Sai seekord ka need ette näidatud kuid ei pidanud ka miskit juhtuma kui üldse numbrid koos dokumendidega ära riiulisse panna, üle 30km/h nagunii nendega ei sõida.  Tuled ja märgid peavad küljes olema. Seoses märkidega saigi aeglase sõiduki märke juurde toodud, tuli üsna mitmel masinal siis ka viga sisse, olin ise unustanud need külge panna ja üleüldse on need kuhugi ära kadunud, ju siis kellegil vaja olnud rohkem kui mul  Big Grin 

[Pilt: 0111895485f001e.jpg]

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(14-12-2018, 23:11 PM)viplala Kirjutas:  Jumz on ju puhtatõuline põllumajanduslik liikurmasin.

Ei suuda ma seda seisukohta kuidagi jagada. Põllumajanduslik liikurmasin on siiski ühe kindla põllumajandusliku otstarbega sõiduk. Tervavilja- või kartulikombain, mürgiprits vms. Mis põllumajandusliku erifunktsiooni see Jumz täidab? Paneb ja võtab kartulit? Sama hästi võiks seesama masin ilma igasuguste modifikatsioonideta kuskil vundamendiauku kaevata.
Ja see advokaadihärra sul ei tundu küll tõsiseltvõetav olema.
Vasta

JUMZ on traktor. Vaata kust otsast tahad. LE-s ja muudes õigusaktides esineb ka korduvalt sõna traktor. Sellest järeldame et ........

Aquila captas non muscas.
Vasta

no traktor ta võib ka olla, aga kui ikka sahk ja kopp küljes, siis pole enam traktor sugugi.
puhtatõuline liikurmasin. küll mitte põllumajanduslik.
aga üldiselt pole mõtet kõva häälega vaielda. kui säädustes täpsemalt kirjas pole, siis tasub kuss olla
ja võimalusel liugu lasta.
kui mina oma vana riigimetalli registreerisin, siis pidin ise andmed leidma. kui oleks kiiruseks märkinud 25,
siis oleks võinud liikurmasinaks vormistada. tegelikult täitsa traktor. ma polnud asjaga kursis ja sai
ilusti traktoriks vormistet. no ja vahet ju pole. kindlustus ja ülevaatus vaja ikka teha.
Vasta

(16-12-2018, 17:20 PM)Etsike Kirjutas:  Ja see advokaadihärra sul ei tundu küll tõsiseltvõetav olema.

Sel alal üks parimaid ja arvatavasti targem juriidilise poole pealt kui me siin kõik kamba peale kokku... 

(16-12-2018, 17:42 PM)Daff Kirjutas:  JUMZ on traktor. Vaata kust otsast tahad. LE-s ja muudes õigusaktides esineb ka korduvalt sõna traktor. Sellest järeldame et ........

Või vaadata ja järeldada küll mistahes nurga pealt ja ei vaidle ise ka vastu, et see ei ole traktor, aga registeerimisdokument väidab et on LM kategooria liikurmasin ja maanteeameti juhtivtöötaja oli ka nõus sellega, et teatud tingimustes on tegu täiesti põllumajandusliku liikurmasinaga...    Mitte ükski paber ega register ei näita antud jumzi T kategooria traktorina, see kust otsast me seda vaatame ja mis nurga alt, ei oma tähtsust.   Toungue Big Grin   Samamoodi ei kuulu karpatets T kategooria alla ning ülevaatust neil olema ei pea kui passis LM kirjas. Neid variante käis jutust läbi veel mitmeid mida võiks vabalt LM alla registeerida, näiteks mürgipritsiga belarus või T150K...  Toungue    Selles suhtes suurt vahet ei ole sest tehniliselt peavad sõidukid ju siiski korras olema ja tehnilise seisukorra eest vastutab siis lihtsalt omanik. Ja teepeal on kontroll meil kõva, metsakas alles sai sõidukeelu peegli ja paari märgi puudumise eest...  Big Grin Big Grin Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(16-12-2018, 17:20 PM)Etsike Kirjutas:  
(14-12-2018, 23:11 PM)viplala Kirjutas:  Jumz on ju puhtatõuline põllumajanduslik liikurmasin.

Ei suuda ma seda seisukohta kuidagi jagada. 

Oli kunagi üks naine mul...abielus. Ma ei suutnud ka kuidagi seda seisukohta jagada, samas päeva lõpuks oli ikka nii, et mina panin aga paber näitas muud.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Jumal tänatud, huumor pole veel siin foorumis surnud ....  Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Pole paha, pole üldse mitte paha...  Toungue Toungue

Tegid just päeva paremaks, väga kõva nali tegelikult...    Big Grin Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Saaressepa talu, 1 külali(st)ne