Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

(30-12-2018, 19:39 PM)huvi5 Kirjutas:  
(30-12-2018, 18:22 PM)PlyVal64 Kirjutas:  KESKMINE Eestis täna maal elav pere, kel on maad ja metsa, ei ole üldse enam vaene! Vaesed on kõik linna hõlpelu peale tulnud  Cool
Lollid ei ole samuti, mis mõte on küttepuude vedamiseks kümne ha pealt 50k eest tehnikat soetada, palki sellega ei vea ju ?  Milline on tasuvusaeg?  Sama raha eest saaks päris paar aastat puid osta.

Aga vaat samasuguse raha eest täiesti mõttetu bemmi või audi linnamaasturjunni ostab küll ja mitu tükki - naisele ka! See ongi vahe lollil pops-eestlasel ja mõtleval Peremehest vana-eurooplasel! Ja täpselt meie enda lauslolluse mõõdupuuga ka nad meie metsadesse ja üldse meisse ka suhtuvad. Õigustatult! Me olemegi rahvusena väärt hävituspataljonide poolt lagastatud metsajäänuste vahel kõige halvemates laenu-liisingutingimustes elama, olema militaaridiootide polügoon jne. 
Seda Peremehe käekirja näeb maal aga kuradi vähe kahjuks! Ikka on nii, nagu vanasti me siin lasnogorski tiblade või TApa ohvitseride kohta tavatsesime öelda - kus sööb, seal zittub aga zitahunnikute vahel on Volga, täna siis X5 või Q7!

See kellel x5 majaees seisab tuleb soe pelletist või maaseest.

(31-12-2018, 12:44 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  See kellel x5 majaees seisab tuleb soe pelletist või maaseest.

Paljudel ikka ei tule.Elab 35 aastaselt papa mamma juures või kolmetoalises korteris kus remonti tehti viimati 89.aastal.
Laenud liisingud on viimase sendini läbi kalkuleeritud.Kui mingi ettenägematu kulutus vajalik siis jookseb kohe asi kokku.
Olen kokku puutunud kalliste autode ja tuunitud lõigatud naistega tüüpidega kes 40.-eurost arvet tahavad maksta järgmise
kuu palgapäeval.Ärge saage palun valesti aru,ma ei taha sugugi üldistada,et kõik X5 ja Q7 mehed niimoodi elavad aga
seda punnitamist on ikka kuradi palju.

(31-12-2018, 13:17 PM)Kivipurustaja Kirjutas:  
(31-12-2018, 12:44 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  See kellel x5 majaees seisab tuleb soe pelletist või maaseest.

Paljudel ikka ei tule.Elab 35 aastaselt papa mamma juures või kolmetoalises korteris kus remonti tehti viimati 89.aastal.
Laenud liisingud on viimase sendini läbi kalkuleeritud.Kui mingi ettenägematu kulutus vajalik siis jookseb kohe asi kokku.
Olen kokku puutunud kalliste autode ja tuunitud lõigatud naistega tüüpidega kes 40.-eurost arvet tahavad maksta järgmise
kuu palgapäeval.Ärge saage palun valesti aru,ma ei taha sugugi üldistada,et kõik X5 ja Q7 mehed niimoodi elavad aga
seda punnitamist on ikka kuradi palju.

Elementaarne, Watson. Nagu mul poiss ütleb- osad inimesed elavad, teised mängivad elamist ja kolmandad ostavad omale elu.

No täpselt. Need kes sõidavad focusega, ei osta küttepuude jaoks 50 000eur tehnikat vaid 20 000 eest 50hp uue russi ja väikse fiskarsiga käru sappa või russi asemel saab ka 50hp hiinlase sama raha eest...

Ja ärge unustage roolivõimendi olemasolu metsas töötamisel- ilma selleta lõhud kõik pöidlaküüned, mõne sõrme väänad tagurpidiseks... Atv`l, T16 Mzg, Patrolil on see olemas, Yaz`l T 25`l netu.
Majapalke sai kunagi T16m`ga pikalt veetud. Sõitsid palgile peale, esitalalt tropi otsa rippu. Siis teise palgi tüveotsa kohale, samuti tropp ümber, kolmanda võis ka võtta, kui tagarattad laias asendis(muidu ulatusid pööramisel palgid vastu tagarehvi). Platsil lõikasid 6m ja 6m, siis küte jne. Kuradi hästi tiris. Kus raskem seal kergitas tropipinge palki, koormust ratastele lisandus ja tuli! Samamoodi saab lepapundi alla koguda ja jupitamisplatsile tuua. Põllu New Hollandi, J Deerega metsa minna - nii rikas keegi pole, aga aiaäärest T-40, T 16m - otšen lutše.

(31-12-2018, 19:04 PM)maisalup Kirjutas:  No täpselt. Need kes sõidavad focusega, ei osta küttepuude jaoks 50 000eur tehnikat vaid 20 000 eest 50hp uue russi ja väikse fiskarsiga käru sappa või russi asemel saab ka 50hp hiinlase sama raha eest...

Meelis 2:

Elementaarne, Watson. Nagu mul poiss ütleb- osad inimesed elavad, teised mängivad elamist ja kolmandad ostavad omale elu.
Maislup"ile

Kogu lugupidamise juures Sinu vastu ,ei saanud mina aru  ,mis kategooriasse Sa Meelis2 puhul mahud oma rehkendustega.

Huvitav on see asi,et kellel raha eriti pole need unistavad  odavamast tehnikast.... ja kellel üldse midagi pole,need unistavad lihtsalt soojast toast. Smile Ei usu aga,et kellel 50 tuhhi on,hakkab üldse midagi tehnikat ostma. Järsku ostetakse lihtsalt valmis puid...
Eks igaüks peab oma rahakoti järgi talitama. Mina soovitan T-16M-i. Plussiks on lihtne remont ja töö seisma ka ei jää pikemaks ajaks mingi lagunemise pärast.

T.

Huvitav tähelepanek elust enesest.

Tihti Vene tehnika kasutajad toovad üheks plussiks varuosade odavuse ja lihtsa vahetamise. Muu maailma tehnika kasutajatel pole sellest sooja ega külma kuna ei peagi pidevalt midagi remontima ja vahetama.

Olen nüüd aasta aega 20 aastat vana jaapani kastikaga igapäevaselt sõitnud ja nädalavahetustel metsas käinud ja selle aja jooksul 0 tehnilist probleemi. Kujutan väga hästi seda putitamist ette mida taolisel kasutamisel Vene tehnika vajab kuna varasemalt oligi see kasutusel.

(31-12-2018, 20:51 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Huvitav tähelepanek elust enesest.

Tihti Vene tehnika kasutajad toovad üheks plussiks varuosade odavuse ja lihtsa vahetamise. Muu maailma tehnika kasutajatel pole sellest sooja ega külma kuna ei peagi pidevalt midagi remontima ja vahetama.

See on väga andekas tähelepanek!
Aga...
Tean ühte inimest kellel on Jaapani ATV ja ta kurtis,et nagu midagi puru läheb,ei jõua osi enam osta. Big Grin Pidevalt oli jutt kolme ja neljakohalistest osade hindadest.

(31-12-2018, 20:51 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Olen nüüd aasta aega 20 aastat vana jaapani kastikaga igapäevaselt sõitnud ja nädalavahetustel metsas käinud ja selle aja jooksul 0 tehnilist probleemi. Kujutan väga hästi seda putitamist ette mida taolisel kasutamisel Vene tehnika vajab kuna varasemalt oligi see kasutusel.

olen uaz-ga kulgenud mis sama vana ja pidureid tuli peale keerata muud küll mitte.

Selle aasta viimased pildid.Kahe ja poole aastaga ca 400tm,kütet,palki.
Peale suvist hooaega on see kui puhkus ja hobi korraga Smile


[Pilt: IMG_20181231_132227.jpg] [Pilt: IMG_20181231_135646.jpg] [Pilt: IMG_20181231_140547.jpg]

(30-12-2018, 17:59 PM)Jahimees Kirjutas:  ...
Ning väljatoodud pilt kogemustest kvalifitseerub rohkem "sõiduautoga heinamaal" kategooriasse, kui metsas liikumisse. 
...
Sellel heinamaal olid 30 cm kõrgused kännud ja nii mõnigi väljavedaja jäetud oksahunnikupõhi ebameeldivateks üllatusteks. Ehk antud ala oli 14 kuud varem segamets. Aga õige see muidugi on, et kõrgema kusemisega asjad on muretumad kasutada. Ega minagi pereuniversaali enam kändude vahel piina. Aga olid ajad, kus sai ka nii ära toodud.

Mida pehmemaks läheb maapind, seda kõrgemaid nõudmisi esitab see vedukile. Külmunud siledalt lumeta metsapinnalt vea või Octaviaga, külmumata soost meetrise lume alt saabki vaid saaniga kätte.

Saani mõte oli, kusjuures täiesti arvestatav. Kui on vastuvõetav talve saabumist oodataWink Põhja pool tehakse nendega  täitsa arvestatavalt tööd .

(31-12-2018, 23:42 PM)pen.skar Kirjutas:  Kui töötleks fotosid veidi, et tossu või udu vähem segamas oleks. Tõstukil tugijalad on? Üleüldse toimib vintsi või hüdralikaga?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

(01-01-2019, 01:34 AM)v6sa Kirjutas:  Saani mõte oli, kusjuures täiesti arvestatav. Kui on vastuvõetav talve saabumist oodataWink Põhja pool tehakse nendega  täitsa arvestatavalt tööd .

Lenco spetssaan + ratas/suuskadega haaratshaagis. 5K€, mis teeb isegi natuke hinge haigeks, sest see suudab ka pehmemal rooalal sõita ja hüdroga midagi pöörlevat ringi ajada. Teine on seuhke lahe Terri, kind küll kolmekordne...  Kuid mis on Rootsi metsaseadmete müügisaitidele kõigile omane: müüakse peamiselt metsade HOOLDAMISEKS mõeldud uut ja kasutatud VÄIKEtehnikat! Selline asi, nagu "lageraie Eesti kombel" on suhteliselt tundmatu ja ja/või harva kasutatav lahendus tõeliselt haigete metsade raviks. Ning kunagi ~20 aastat tagasi läksid meie omad Mehed Rootsi tohutuid tormimurde puhastama - seal on suur harvester ja forwarder omal kohal. Profim metsatöö käis ikkagi selliste väikestega, mis suudavad ka tööpäevaga vägagi suured koormad kokku vedada aga nii, et karu mustikal käies jalaluid ei murra... 

Ja veel on Rootsile omane see, et IGAL vähegi endast lugupidaval metsaomanikul ongi mingi sedalaadi tehnika kodus olemas Toungue Kusjurues ei olnud see Rootsi maaelanik 70'tel ja 80'tel veel kaugelt jõukas!  Rabeles samamoodi tööd teha aga julges riske ka võtta! 

Kui aga praegu ja Eestis tahta päriselt metsa vedada, mitte oksi ja hambaorke lõkkeks kokku vedada, siis odavaim toimiv asi on ikkagi kasutatud 4WD väiketraktor. Reaalsus on see, et kui tahad LEGAALSELT ka avalikel teedel puukoormaga sõita, ei ole ATVdele sittagi haagist lubatud ja ei ole neil ka tegelikku meeletut veovõimet. Ratta suurus lihtsalt määrab kõik ära! Suur ATV, mis midagigi jõuab, maksab aga kolme kasutatud traktori raha või ühe tulitera tuntud kaubamärgi registreeritava päristraktori jagu. Näiteks see kunagine tipp"atekas", lubatud haagis on üldse ainult piduriteta ja kogukaaluga 276kg! Ise kaalub samapalju ja kandevõimet on 220kg. See viimane tuleb kokku kohe, kui Mehemõõdus tegelane peal ja metsatöövarustus kaasas. Mina ostaks aga üldse selle, sest need räiged kalasaba-rehvid on üks saatanast kamaralõhkujad, laiad väikese pinnasurvega mururehvid aga tegijad. Tundub olevat ka vints (sahatõsteks ja konks ripub taga), alati saab lumekette kasutada libeduse ajal jne. Hinnavahe 100 euri pole kõneväärt, küll on üks tööriist ja teine mänguasi. Mõlemad vanad...

(02-01-2019, 12:51 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Ning kunagi ~20 aastat tagasi läksid meie omad Mehed Rootsi tohutuid tormimurde puhastama - seal on suur harvester ja forwarder omal kohal. Profim metsatöö käis ikkagi selliste väikestega, mis suudavad ka tööpäevaga vägagi suured koormad kokku vedada aga nii, et karu mustikal käies jalaluid ei murra... 
...

Mitte karu, vaid linnasaks. Loodus saab väga hästi hakkama ka lageraielangil, aga vat ökšmökomaheroheline emantsipeerunud linnainime ei suuda taluda säärast kolepilti. Toungue

Ei tohi unustada ka seda, et nii Soomes kui Rootosis kui Austrias oli seesama tehnika kaheksakümendatel tulitera ja selle alternatiiviks olid alamõõdulised põllutraktorid või ülemõõduline ja ebamugav Raske Raud. Hinnaline on see kogu aeg olnud, nii siis kui praegu. Aga toona oli raha oluliselt raskem saada, kui nüüd. Iseasi, et see "kergelt kättesaadav raha" kipub üsna hinnaliseks minema päeva lõpuks. Tasuta lõunaid ei ole.

Terri oli omas ajas unikaalne ja geniaalne asi. See kestis hästi seni, kuni seda ahnuses üle ei koormatud. Asi, mida esimene omanik reeglina mõistis teha, teine ka , aga vat kolmas pani juba "natuke" rohkem peale ja keeras "suti" rõhku juurde.

(02-01-2019, 13:10 PM)v6sa Kirjutas:  Mitte karu, vaid linnasaks. Loodus saab väga hästi hakkama ka lageraielangil, aga vat ökšmökomaheroheline emantsipeerunud linnainime ei suuda taluda säärast kolepilti. Toungue 
Küsimus on puhtalt selles, et KAS Loodus on ajalooliselt ennast uuendanud läbi räige tranšee-vaonduse või ikkagi tulekahjude ja tavamädanemise??? Vastust tead ise ka. Seega ei ole mõtet ajada iba, kuidas see hävitustöö on vajalik ja Loodusele "nii meeldib". See, et Loodus saab idiootide hävitustööga hakkama, ei muuda tegu mitte-idiootseks! 
Austraalia ja Kalifornia põõsapõlengutest tehakse numbrist vaid seepärast ,et tolad on sinna elama asunud. Loodusel on majadest kama-kaks, Tal on vaja teatud aja tagant ennast uuendada läbi tule... Ja loomad oskavad käituda ning kes ei oska, on loll ja ei kõlba soo jätkamiseks, praetakse ära. Nii säiluvad vaid parimad isendid. 
Aga tulles tehnika juurde, siis nagu Sa ise ka väidad, see oli siis kallis, on siiani suhteliselt kallis aga vana-eurooplane ostis ja tõstis sellega tootlikust, meie ainult vingume ja sõidame edevate käuladega. Eestis on kindlasti palju erandeid, ise ka tean siin naabrit, kes maale (ratsa)talu ostmisel esimese asjana soetas uue väikese traktori koos vajalike lisaseadmetega ja õpetas Proua seda kasutama jne. Ja on ettevõtjaid, kes oma ärile ja töötajatele kogu aeg uusimat ja parimat töövahendit ostab... 
Mis on muutunud, on tõesti kasutatud väiketraktorite turu tekkimine ehk mingi teatud suurem hulk on avastanud sellise töövahendi headuse.  Ma ei oska arvata, palju nüüd sinan juurde ostetakse erinevaid väiketrakatsite lisaseadmeid aga et neid müüakse, ju on ostjaskond olemas. Sest traktor on traktor ja ATV mänguasi! Viimast ei tasu püüda ümber rääkida, ma olen ühte ja sama asja elik oma jahti nimega Julia täpselt samades tingimustes lohistanud nii Toolikuga kui 1000-kupsise ATV'ga ja viimane ei teinud mitte midagi muud, kui kaevus maasse... Jaht oli veel ka kergem, sest Tooliku sabas oli ta merelemikuvarustuses, mootor ka sabas! Kui lükkasime 4 mehega jahti kaasa, siis sai kohalt minema ja suutis lohistada. Jahi kaal 600 kg. ATVl on jõudu küll aga kaalu pole ja rattad on väikesed. Kuna jutt on ikkagi konkreetselt tõsisemast aga võimalikult odavamast metsa väljaveo tehnikast, siis sedasorti "odav"trakatsi vastu ei saa miski! Sama raha eest saab 400'se Suzuki, mis on küll igavene tore pill niisama pulli teha ja heinamaal ässata aga traktoriga võrreldavat TÖÖD sellega ei tee. Seda eespool viidatud 2,7-tonnise kandejõuga palgikäru sellega ei vea. Ja kui püüad vedada saad kiirelt teada, mis ATV elus hoidmine maksab... 
Ehk 2500€ on entry level  vedukile, mis ka päriselt midagi suudab. See on siis kas  trakats, ATV või tõesti vähe kabedam murutrakats pargilaadse kõvapõhjalise metsa hooldamiseks. Aga kui mets ja väljaveotee kannatab, siis  päris ja suur on vist veel õigem? See tundub lisaks üldisele sümpaatsusele ka hääde laiade ratastega olevat ehk äkki otsekohe Maa sisse ei kao  Big Grin Mulle jääb näiteks suureks: teetamm on 1.50 lai ja nii jääb - siis ei kipu keegi (ise ka) autoga randa sõitma. Samas Järvamaa metsadesse sobiks heaste...aga pole vist teeliikluseks pabereid.

Üldiselt on üle 300 miljoni inimese maakeral loodusele kahjulik. Seega, järjest loe ja iga 20. jääb elama. Nii lihtne see ongi.

Ei, ma ei ole lageraie eestkõneleja. Aga ma saan väga hästi aru, et lageraie tegelik põhjus on inimeste laiskus ja ihnsus. No ei raatsita enam puu järgi metsas käia....

Mis viidatud Leylandi puutub, siis selle asja väärtuslikum osa on neli täiesti korralikku rehvi. Muus osas on võrreldav suvalise tagapotkuga. Peamine erinevus on tollmõõdus keermed-kuuskandid ja remondiks vajaliku oskusteabe esinemine vaid Suurel Saarel. No õnneks on internet.

Japsi väiketraktorid on täiesti pädevad, kui ei satu äratapetud isendi otsa. Varuosi liigub, ehitus on lihtne ja kodus remonditav. Soovitan.

Kes remontida ei taha, siis Korea päritolu TYM ja Branson on oma hinda väärt. Lovoli ja LS tractori osas osas ma veel ei ole kindel...

Atv elushoidmine on siiani maksnud nii palju kui maksab õli+filter.Läbitud km midagi3200,sellest enamus metsas esimese käiguga.
Selliste muru ja väiketraktoritega oleks päris põnev koos vedada.

(02-01-2019, 14:50 PM)mutikas Kirjutas:  Atv elushoidmine on siiani maksnud nii palju kui maksab õli+filter.Läbitud km midagi3200,sellest enamus metsas esimese käiguga.
Selliste muru ja väiketraktoritega oleks päris põnev koos vedada.

Siia oleks hea viidata ka seda, mihandne masin ja mihukesed need veetavad koormad ka on.

Mina ka ei kurda UAZ lagunemise üleWink Aga ega ma seda koorma ka eriti.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 14 külali(st)ne