Kas ostaksid endale gaasiauto?
#81

Arvatavasti u. 100 000 km juures tasub ära.
Alati ei saa ka mootori töömahu põhjal eeldada kui ökonoomne on. Näitena saan tuua, et 1,6 võttis sama palju kui 2,3. 1,6 oli automaat ja 10 aastat uuem kui 2,3.
Vasta
#82

(12-02-2019, 11:00 AM)veix__ Kirjutas:  Arvatavasti u. 100 000 km juures tasub ära.
Alati ei saa ka mootori töömahu põhjal eeldada kui ökonoomne on. Näitena saan tuua, et 1,6 võttis sama palju kui 2,3. 1,6 oli automaat ja 10 aastat uuem kui 2,3.

Ära aja lolli juttu

võtame masina küttekuluks 10l pentsu 100 km, pentsu ühiku hind 1,25€ = 12,5€ 100km
100 km peale gaasi läheb 12 l, ühiku hind 0,65€ seega maksab 7,8€ 100 km läbimine

Seega 1 km pealt võidab 0,047c, võtame jämedalt 0,5c võitu 1 km

Seega 2000€ gaasiseade tasub ära ca 10 000km läbimisega,

kõige lihtsam on osta juba gaasiseadmega autu, mis pole kallim seadmeta autust.
Vasta
#83

(12-02-2019, 13:59 PM)jurkman Kirjutas:  
(12-02-2019, 11:00 AM)veix__ Kirjutas:  Arvatavasti u. 100 000 km juures tasub ära.
Alati ei saa ka mootori töömahu põhjal eeldada kui ökonoomne on. Näitena saan tuua, et 1,6 võttis sama palju kui 2,3. 1,6 oli automaat ja 10 aastat uuem kui 2,3.

Ära aja lolli juttu

võtame masina küttekuluks 10l pentsu 100 km, pentsu ühiku hind 1,25€ = 12,5€ 100km
100 km peale gaasi läheb 12 l, ühiku hind 0,65€ seega maksab 7,8€ 100 km läbimine

Seega 1 km pealt võidab 0,047c, võtame jämedalt 0,5c võitu 1 km

Seega 2000€ gaasiseade tasub ära ca 10 000km läbimisega,

kõige lihtsam on osta juba gaasiseadmega autu, mis pole kallim seadmeta autust.


Kuskil on nulliga eksitud, ümardamine läks kordades nihu. Seega 100 000 tundub õigem.
Vasta
#84

0,047 on ümardatud 0,5-ks, sealt ka viga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#85

Mina saan selle arvutuse põhjal tasuvuseks 2000 eur / 0.047 eur/km = 42553 km
Vasta
#86

(12-02-2019, 14:43 PM)olli Kirjutas:  Mina saan selle arvutuse põhjal tasuvuseks 2000 eur / 0.047 eur/km = 42553 km

Nii see on , panin ise jah natuke mööda, seega , arvestades ka gaasi hävitustööd mootori kallal, väikse läbisõiduga masinale paigaldamine ei tasu ära
Vasta
#87

Pluss bensiini kulu pluss gaasiseadme hooldus pluss ...
Vasta
#88

Teil võib oigus olla. Otsepritsega võtab oma 20% benssu gaasile lisaks. Ehk sellise värgiga nihkub tasuvusaeg kindlasti kaugemale, kui 4 või 6 põlvkonnaga. Kui on klappide õlitusega, siis vaja kallist õli veel osta juurde. Eks aasta pärast saab omanik vast väiksema kokkuvõtte teha, kui palju raha säästeti ja mis see umbkaudne tasuvusaeg tulla võiks.

Hooldus ei ole uuel seadmel märkimisväärne kulutus. Kui asi on korralikult pandud ja toimiv, siis kaks-kolm filtrit vahetada ja mõnda klambrit pingutada. Või vähe seadeid täpsustada arvutiga. Lähed kuhugi seda tegema, siis pääsed ilmselt tunni aja tööga-30€. Teed seda ise, siis kulub ehk mõni juudirubla juppidele ja kakspakk.

Gaasi saab ka niimoodi toimima, et mootorile mingeid kahjustusi ei teki. Seega tasub ära igal juhul ja hiljem hoiad juba pappi kokku, nii et seda nägu on. Hetkel jääb muidugi arusaamatuks, miks ei pandud peale kas odavamat 4 põlve komplekti, või siis 6-t, mis saadab gaasi kohe läbi originaalpihusti ja benssu üldse ei võtagi. Need ei tohiks enam viiendast väga palju kallimad olla. Poolakad teevad juba igasugu imeasju(mõistliku hinnaga), isegi diisleid pannakse gaasi peale ümber jne.
Vasta
#89

Gen6 seadmetel pole mu teada reduktorit enam tarviski, kuna pihustitesse läheb LPG vedelal kujul. Ja kuna aurustumine ning selleks vajalik soojus pole enam probleem, siis saab mootorit käivitada otse gaasi pealt. Kõlab päris vahvalt, aga ise ma ühtegi sellist autot veel näinud pole.
Enda masinal on gen4 seade ja sellega tuleb keskeltläbi sinna 1L/100km kanti bensiinikulu gaasile juurde (talvel rohkem, suvel vähem). Paigaldatud 5 aastat tagasi 1200 euroga ja selle raha on muidugi juba ammu tasa teeninud. Eriti arvestades et vahepeal oli pikka aega gaasi hind 0,5 eur/L ja alla sellegi.
Vasta
#90

Tartus on üks koht, kus gaas on pidevalt ligi 10 senti odavam, kui mujal. Kliendikaart veel -3 vms pealeselle.... Big Grin
Vasta
#91

Olen seda teistelt veel kuulnud ja ise ka märganud. Mitte küll päris iga kord, aga korduvalt on ette tulnud, et mujal kui Alexelas tankides töötab mootor oluliselt ebaühtlasemalt võrreldes Alexela gaasiga. Ükskord pärast Põlva Olerexis tankimist hakkas kohe päris imelikku häält tegema. 
See iseenesest muidugi veel ei tähenda midagi, aga vähemalt Olerexi LPG jaamasid käivad täitmas Läti numbrimärkide ja logodega veokad. Ehk siis Olerex ostab arvatavasti selle teenuse puhtalt sisse ja ise väga suurt kontrolli gaasi kvaliteedi üle ei oma. Alexela veab aga gaasi oma masinatega.
Vasta
#92

aga see odavam koht on hoopis CirkelGei kirjadega ja asub konservika taga Rolleyes
Vasta
#93

Endine Premium7. See mu jaoks valel pool linna, pole näinud ega käinud. Big Grin Seega kvaliteeti ei oska hinnata. Aga pakuks et pigem tuleb too gaas samuti Lätist, sest Reola gaas läks hiljuti ära Alexela kontserni alla, seega need kraanid vast teistele tanklatele kinni. Mis muidugi ei tähenda kohe, et kvaliteet seetõttu viletsam on... lihtsalt endal kogemus on seni selline, et Alexelast pole veel kordagi jama saanud, erinevatel teistest.
Vasta
#94

Ei ole hindadega ja kursis, aga võib sõltuda ka sellest, millisest gaasist räägime, kas vedelgaasist või maagaasist. 
Oma auto kohta eelmisel aastal uurisin huvi pärast, 4. põlvkonna vedelgaasi-seadet koos paigaldusega pakuti 1120 eur-ga.
Vasta
#95

hetkel on jutuks vedel.
Ma ei ole aastate jooksul mingit vahet täheldanud.
Aga üks remondionu ütles, et aiunke õige gaas asub kahe raudtee vahel, nimeks sel autogaas.....
Vasta
#96

Viimaste päevade parimad lpg tanklad:tartus see kahe raudtee vahel ja konservika key,tallinnas loo alexela ja kohe teisel pool peterburi mnt key.Kõigis jäi hind alla 0,6e
Vasta
#97

Kuna enda masina gaasiseade on juba vana ja vajab pidevalt natuke näppimist, siis saab erinevate kettide poolt pakutavat hinnata lõhna järgi. Ja see toode, mida sealt tartu eesti autogaasi pumbast mullu suvel pakuti, jättis keskmiselt kustumatu mulje. Ei oska isegi aimata, millest see jama oli kokku segatud, kuid toores gaas oli täiesti naturaalse sitahaisuga. Kui masinast läbi käis, siis saanud nagu arugi. Kindel see, et ka teised miksivad oma tooteid seaduse piirjoontel. Üldiselt kaalusin vahepeal separaatori paigaldust, aga siis ei viitsinud jällegi. Kui venemaa vastavaid vidiosid vaadata, siis seal ilma ei saagi. Tihtipeale juhtub, et tankurist tuleb gaasiga segatud õlist vett ja ongi kõik kohad umbes.

Kõige normaalsemat kraami on antud ikkagi poolas. Ja saksamaal. On kulu normaalne ja ei haise eriti midagi. Külmade tulekuga kahjuks kulu tõuseb juba selle tõttu, et propaani osa mikstuuris on suurem ja propa põleb kiiremini ära. Kokkuvõttes saab vähem sõita, isegi kui erilist külma polegi ja teed puhtad. Nii seletas mulle üks gaasijaama töötaja. Loomkatsed on seda teooriat kinnitanud. Pluss siis veel rohkem hommikust soojenemist ja vedu raskem, mis on loomulik lisa sellisel ajal.
Vasta
#98

(12-02-2019, 08:47 AM)wagoneer Kirjutas:  Ma puht uudishimust uuriks,et mis sellise niigi ökopilli(1,6) gaasiseadme tasuvusaeg on? 2000.- eest saab päris palju kütet osta.

35000 kilti
Vasta
#99

(12-02-2019, 10:17 AM)alfredo Kirjutas:  2000 eest saad 1500 liitrit benssu, see on sellise pilliga umbes 20000km sõitu. Mõnel kulub aasta, teisel pool selle täis sõitmiseks. Ise olen vaadanud, et kui plaan on ikkagi üle paari aasta sõita, siis peab kohe peale ostu gaasika peale panema. Igal juhul tasub ära. Hiljem on näiteks bensuröövleid kergem müüa ja jooksevkulud on tunduvalt väiksemad. Tihtipeale õnnestub janust masinat ostes nii ehk naa hinnast vähemalt seadme jagu alla kaubelda, otsest kahjumit nagu ei tekigi. Kõik on suhteline.

Jutt jummala õige
Vasta

(12-02-2019, 16:00 PM)alfredo Kirjutas:  Teil võib oigus olla. Otsepritsega võtab oma 20% benssu gaasile lisaks. Ehk sellise värgiga nihkub tasuvusaeg kindlasti kaugemale, kui 4 või 6 põlvkonnaga. Kui on klappide õlitusega, siis vaja kallist õli veel osta juurde. Eks aasta pärast saab omanik vast väiksema kokkuvõtte teha, kui palju raha säästeti ja mis see umbkaudne tasuvusaeg tulla võiks.

Hooldus ei ole uuel seadmel märkimisväärne kulutus. Kui asi on korralikult pandud ja toimiv, siis kaks-kolm filtrit vahetada ja mõnda klambrit pingutada. Või vähe seadeid täpsustada arvutiga. Lähed kuhugi seda tegema, siis pääsed ilmselt tunni aja tööga-30€. Teed seda ise, siis kulub ehk mõni juudirubla juppidele ja kakspakk.

Gaasi saab ka niimoodi toimima, et mootorile mingeid kahjustusi ei teki. Seega tasub ära igal juhul ja hiljem hoiad juba pappi kokku, nii et seda nägu on. Hetkel jääb muidugi arusaamatuks, miks ei pandud peale kas odavamat 4 põlve komplekti, või siis 6-t, mis saadab gaasi kohe läbi originaalpihusti ja benssu üldse ei võtagi. Need ei tohiks enam viiendast väga palju kallimad olla. Poolakad teevad juba igasugu imeasju(mõistliku hinnaga), isegi diisleid pannakse gaasi peale ümber jne.

6 põlvkong oli pea poole kallim
lisaks oleks masinal pump taatlemisse viidud ja masin oleks seisnud pea 10päeva
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne