Lume lükkamine

(07-03-2019, 15:30 PM)muska71 Kirjutas:  lumes sõidu põhitõed?
...
hoiad pöördeid ja lähed kuni ta läheb.
...

Ja oledki kinni. Toungue  Pikas sügavas hanges ei tohi nii kaua ronida, kuni kinni jääb. Vaid enne seiskumist tuleb järele anda ja tagasi võtta. Ja siis uuesti. Lolli jõuga edasipressimine lööb ratta alt tühjaks ja siis hakkad kaevama. Sa tead seda ise sama hästi, lihtsalt kiirustades ignoreerid seda tõsiasja. Ja siis hakkad kaevamaWink

Kehtib ühtviisi suvalise vedavate rataste arvuga asja kohta.

Lumepuhur vajab võimu ainult puhumiseks. Tõukamiseks võimu sisuliselt ei kulu. Tigukäiguga võiks olla piisavalt aeglane, et pool meetrit lund läbi seedida. Ja kui jääbki lahjaks, võib ju kahe läbimiga võtta.
Vasta

(07-03-2019, 18:01 PM)v6sa Kirjutas:  
(07-03-2019, 15:30 PM)muska71 Kirjutas:  lumes sõidu põhitõed?
...
hoiad pöördeid ja lähed kuni ta läheb.
...

Ja oledki kinni. Toungue  Pikas sügavas hanges ei tohi nii kaua ronida, kuni kinni jääb. Vaid enne seiskumist tuleb järele anda ja tagasi võtta. Ja siis uuesti. Lolli jõuga edasipressimine lööb ratta alt tühjaks ja siis hakkad kaevama. Sa tead seda ise sama hästi, lihtsalt kiirustades ignoreerid seda tõsiasja. Ja siis hakkad kaevamaWink

Kehtib ühtviisi suvalise vedavate rataste arvuga asja kohta.

Lumepuhur vajab võimu ainult puhumiseks. Tõukamiseks võimu sisuliselt ei kulu. Tigukäiguga võiks olla piisavalt aeglane, et pool meetrit lund läbi seedida. Ja kui jääbki lahjaks, võib ju kahe läbimiga võtta.
tont seda teab kas läheb läbi või mitte ja 4x4 kuldreegel on,et  lähed hooga nii porimülkasse kui lumme.kui nüüd keset paksu lund või pori seisma jätad siis ongi kellad ja veel enam kui jää on paksu lume all.uaz-ga olen 2 korda seda eiranud poris ja karistada saanud ja 1 kord korralikult.ja nt bensukas gorilla 2 käik sees ja läheb siis mootor veab ja ei võta ketsi ringi nii lihtsalt,diisel jälle 2 käik ei jõua vedada.poiss jäi gorillaga sel talvel kinni ja kangooga sikutasin välja ja siis sai kuidagi taas hooga läbi ja lükkasin veel tagant ja kui siis oleks seisma jätnud siis poleks taas ei edasi ega tagasi liikunud ega lükata jõudnud.19 aastat siin juba harjutada saanud erinevaid meetodeid.pigem teraslabidaskitsamaks lõigata,et mahub madala auto kõhualt tühjaks urgitsema ja eest pool lumekihti kõrvale loopida nii saab taas kasvõi edasi tagasi rammimise teel liikuma.
Vasta

kõhu alt kraapimiseks tegin omale ülegabariidilise "ahjuroobi".
toimib.
ja eriti hästi toimib siis kui on ilusti kaasa ka võetud.
Vasta

(07-03-2019, 18:54 PM)muska71 Kirjutas:  tont seda teab kas läheb läbi või mitte ja 4x4 kuldreegel on,et  lähed hooga nii porimülkasse kui lumme.
...

Ei ole sellist kuldreeglit. Aga kindel on see, et kui sügavas lumes võiduka lõpuni pressida, hakkad kaevama. Kui ei pressi, vaid võtad õigel ajal tagasi, võid aeglaselt, kuid ähkimata ja kaevamata üsna pahast kohast läbi saada. Võid loomulikult ka mitte saada, aga seda näitab alles praktika.

Hooga võib võtta lühikest kõrget hange, mis on autost pehmem. Kui hang on autost kõvem, läheb see hoog väga kalliks. Kui hang on nii pikk (ja Sinu kodustrassel nii on), et hoog saab enne läbijõudmist otsa, hakkad kaevama.

Corolla puhul sõltub mudelits ja rehvist, aga neil on enamasti stange esserv veidi kõrgemal, kui järgnev agregaatide allosa (mootor, käigukast). Ehk see pressib järjest lund kinni ja lõpuks istubki kõvakstallatud lume otsas. Erinevalt Partnerist, kus stange esiserv on karterist madalamal ja pühib raja puhtaks. Lume lükkamine seegi... Rolleyes
Vasta

(07-03-2019, 22:25 PM)diesel Kirjutas:  kõhu alt kraapimiseks tegin omale ülegabariidilise "ahjuroobi".
toimib.
ja eriti hästi toimib siis kui on ilusti kaasa ka võetud.

Jepjep - kõige parem on ikka see labidas, mis kaasas.
Vasta

(07-03-2019, 22:25 PM)diesel Kirjutas:  kõhu alt kraapimiseks tegin omale ülegabariidilise "ahjuroobi".
toimib.
ja eriti hästi toimib siis kui on ilusti kaasa ka võetud.

mul on autode talvevarustuse vanaisa tehtud vineerist ja puidust lumelabidad (ca 75-80 vanust), lapikud mitte nagu tänapäeva plastlabidad, mahuvad auto alla ja saab lume välja sõidutada vajadusel saab ka tee puhtaks kühveldada.
Vasta

(07-03-2019, 23:02 PM)v6sa Kirjutas:  
(07-03-2019, 18:54 PM)muska71 Kirjutas:  tont seda teab kas läheb läbi või mitte ja 4x4 kuldreegel on,et  lähed hooga nii porimülkasse kui lumme.
...


Corolla puhul sõltub mudelits ja rehvist, aga neil on enamasti stange esserv veidi kõrgemal, kui järgnev agregaatide allosa (mootor, käigukast). Ehk see pressib järjest lund kinni ja lõpuks istubki kõvakstallatud lume otsas. Erinevalt Partnerist, kus stange esiserv on karterist madalamal ja pühib raja puhtaks. Lume lükkamine seegi... Rolleyes
nüüd panid küll nats võssa just vaatasin mõlemi kõhualla ja gorilla eest stabiilne madal stange ja sild üks ja sama kõrgus,aga partner on stange all umbes 30 cm ja silla all 10-15cm ehk korralikult tõus sillast stange tippu ja võtab ilusti lumes kinni.
Vasta

(22-03-2019, 18:06 PM)muska71 Kirjutas:  nüüd panid küll nats võssa just vaatasin mõlemi kõhualla ja
...
aga partner on stange all umbes 30 cm ja silla all 10-15cm ehk korralikult tõus sillast stange tippu ja võtab ilusti lumes kinni.

Olen hea ja mõõda uuesti. Mitte ei taha uskuda, et partneril on stange all ees 30 cm...
Vasta

Pole küll nüüd teemakohane kuid omasin paar aastat tagasi 2004.a. Partnerit mis oli tellitud esindusest tugevdatud vedrustusega. See oli küll oma saatusekaaslastest tugevalt kõrgema säärejooksuga kuid kui palju polnud vaja mõõta. Sisse istuda oli ikka jupp maad mugavam ja talvel kinni jääda ei õnnestunud. Nii et neid autosid on ka erineva kõrgusega.
Vasta

tookord pakkusin 30 cm silma järgi,nüüd siis mõõtsin lindiga ja 20cm on stange eest maapinnani ja korralik kiil esiotsa all.ees sild kõige madalam koht siis läheb kõrgemaks ja taga varuratas õigemini esiserv taas tubli 5 cm üldisest põhjast allpool.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

Plaan talveks ehitada kummiteraga lumesahk taha haakesse, pööratav.
Selleks sai soetatud miskise vene teehöövli esisahk. 
Lugesin võiks vist öelda tipptootja Meireni lumesaha kasutusjuhendit. Seal jäi silma selline lause. 
"Tera nurk maapinna suhtes on 95 kraadi (5 kraadi tahapoole kaldu), mis on optimaalne kummitera jaoks."
Siin on sellest sahast pildid ja jutt:
https://www.meiren.ee/wp-content/uploads...JUHEND.pdf
Ise plaanisin tera nurka hoopiski teisipidi, nagu ikka tavaliselt. Mis oleks kummitera puhul optimaalne, äkki hoopis täisnurk?
See Meireni saha nurk on võibolla tahapoole ka seetõttu, et sahal puudub kivikaitse. Ja seda võib ka raudteraga kasutada. Sel juhul ilmselt toimib see tahapoole tera nurk ka kivikaitsmena.
Oskab keegi soovitada, kust kummitera saaks. 40-50mm paksust. Kellegil nägin ka miskit plastist  paksu tera. Õu suht ebatasane ja taldadega lumesahk raudteraga kipub murukoorimist hoolega tegema.
Minu sahk siis sellises arengujärgus praegu.
   
Vasta

(06-10-2022, 22:09 PM)meli666 Kirjutas:  Plaan talveks ehitada kummiteraga lumesahk taha haakesse, pööratav.
Selleks sai soetatud miskise vene teehöövli esisahk. 
Lugesin võiks vist öelda tipptootja Meireni lumesaha kasutusjuhendit. Seal jäi silma selline lause. 
"Tera nurk maapinna suhtes on 95 kraadi (5 kraadi tahapoole kaldu), mis on optimaalne kummitera jaoks."
Siin on sellest sahast pildid ja jutt:
https://www.meiren.ee/wp-content/uploads...JUHEND.pdf
Ise plaanisin tera nurka hoopiski teisipidi, nagu ikka tavaliselt. Mis oleks kummitera puhul optimaalne, äkki hoopis täisnurk?
See Meireni saha nurk on võibolla tahapoole ka seetõttu, et sahal puudub kivikaitse. Ja seda võib ka raudteraga kasutada. Sel juhul ilmselt toimib see tahapoole tera nurk ka kivikaitsmena.
Oskab keegi soovitada, kust kummitera saaks. 40-50mm paksust. Kellegil nägin ka miskit plastist  paksu tera. Õu suht ebatasane ja taldadega lumesahk raudteraga kipub murukoorimist hoolega tegema.
Minu sahk siis sellises arengujärgus praegu.
Kunagi ammu, kui noorem olin, Lõikasin T-40AM kommunaal variant sahale T- 150 siledaks kulunud rehvist kummi riba. Lihula teede mehed lõikasid sellised Maantee sahkadele, mis kõhu all olid veokatel. Kiirus võeti ülesse ja siis hüdraga suruti sahk teele. Jää lendas nagu paber kraavi.  Rehvi koort on niidikoort ja päris palju kihte, mis lubab teda painutada, ilma et murduks nagu poe saha kummid. Paar pikka riba on veel aia ääres realiseerimist ootamas.  Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

Veoautorehvist neid praegugi lõigatakse. Kirovetsi rehv on lihtsalt paksem ja kestab seega kauem vägivalda.

Kuda säärast paksu rehvi üldse lõigati toona?

Meireni saha nurk on puhas tootja turvalisuse kaalutlus: kui sahk on "loovutav", siis elab maakera nurgad paremini üle. Kerge lumi, mille jaoks see on mõeldud, lendab vabatahtlikult minema ja raske lume/jää jaoks see mõeldud polegi. Kõvastunud materjaali jaoks ostad teise tooteSmile
Vasta

(06-10-2022, 22:09 PM)meli666 Kirjutas:  Plaan talveks ehitada kummiteraga lumesahk taha haakesse, pööratav.
Selleks sai soetatud miskise vene teehöövli esisahk. 
Lugesin võiks vist öelda tipptootja Meireni lumesaha kasutusjuhendit. Seal jäi silma selline lause. 
"Tera nurk maapinna suhtes on 95 kraadi (5 kraadi tahapoole kaldu), mis on optimaalne kummitera jaoks."
Siin on sellest sahast pildid ja jutt:
https://www.meiren.ee/wp-content/uploads...JUHEND.pdf
Ise plaanisin tera nurka hoopiski teisipidi, nagu ikka tavaliselt. Mis oleks kummitera puhul optimaalne, äkki hoopis täisnurk?
See Meireni saha nurk on võibolla tahapoole ka seetõttu, et sahal puudub kivikaitse. Ja seda võib ka raudteraga kasutada. Sel juhul ilmselt toimib see tahapoole tera nurk ka kivikaitsmena.
Oskab keegi soovitada, kust kummitera saaks. 40-50mm paksust. Kellegil nägin ka miskit plastist  paksu tera. Õu suht ebatasane ja taldadega lumesahk raudteraga kipub murukoorimist hoolega tegema.
Minu sahk siis sellises arengujärgus praegu.
Kummiteraga sahal on kummiriba nurk negatiivne, kuna muidu ta hakkab teel hüppama.
Mul algul oli kummiteraga ja vaatasin ka et miks ta nii püsti peab olema aga katsetel selgus et tee jääb treppi.
Koduseks tarbeks ei tahaks tegelikult kummi sugugi soovitada ja neist ka teehooldajad loobuvad kuna kinnitallatud lund ei võta ja pinna teeb sigalibedaks.
Sahakumm on ka rõvekallis kui teda ostma peab ja kuna mul oli ka kummiriba läbi siis parim pakkumine oli 600 eur ning siis oli veel maailm rahulik.
Parim saadaolev materjal oleks olnud siit lehelt alumine kollane asi. 
See kuigipalju võtab ka kõvemat lund aga oleks topeltkallis olnud.
Autorehvist lõikamist ka mõtlesin aga see on ikka maru karm töö lõigata see paksust jäigast kummist välja ja sinna ka augud puurida.
Teedeviletsus kasutas küll rekkarehvist lõigatud ribasid ja neil oli selline kahe pöörleva kettaga lõikaja ka olemas millest sai traatidega rehvi läbi ajada aga no puuri sinna pärast augud ja pane poldid läbi...
Õhukene on nagunii ja läheb kahekorra kui rohkem lund on ning mõeldud rohkem lörtsi lükkamiseks.
See taha rippsüsteemi saha ehitamine on ka selline 2 otsaga asi.
Nagu aisade välimised otsad sisemisest madalamal on nii hakkab tagurpidi liikudes traktori tagaotsa tõstma ja see raskest rauast sahk on massi poolest kasutu kuna toetub maapinnale.
Vasta

Koduseks kasutamiseks kõige parem kummitera on rauast tera...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Jep, saab kohe muhud ka maha hööveldatud.

Paraku tähendab see kevadel mulla-/pinnasetöid.

Ning libedaks läheb ka terasega lükatud tee. Tapptera või võrku vaevalt keegi kodukasutaja osta raatsib.
Vasta

(07-10-2022, 21:12 PM)mlsluik Kirjutas:  Koduseks kasutamiseks kõige parem kummitera on rauast tera...

Ei vaidle vastu, aga kuramus kipub kergelt maasse tükkima. Ja siis kevade sõnniku konksuga kaku murukamarat tagasi.
Huvi pärast tahan ikka kummi ära proovida, pääseb siis konksuga tegelemisest või mitte. Eks kumm jäta jah rohkem lumekihti maha. Samas valla tõukajal ka kumm ja pole see tee hullu miskit. Seda enam, et kui ta pärast suuremat sadu ja sõiduautoga eelnevalt kinnisõidetud sulalund on tõuganud, on see ok olnud.
Teine suurem mure peale kamarate on lume suunamise puudumine praeguse sahaga. Selline Jumzi sahk siis kasutuses.
         

Raudtera kamarasse tungimist saab mõnevõrra vältida, kui kesktõmmitsa silindrit sisse tõmmata. Libiseb tagumise nurga peal ja esitera õhus.
   

Höövli sahk muidugi seda ei võimalda. Et seda ilma mingite taldadega raudteraga kasutada, peab maapind kivi olema. Kuigi, ega ma pole ka kindel, mis 50mm paksune kumm külmamata maad tõugates teeb.
         

Täna sai suures osas siis saha kinnitus ja pööramine valmis.
                           

Paika on panemata saha ründenurk. Meireni lehte uurides kummitera puhul on see vertikaali suhtes 0 kuni -10 kraadi juures. Metall tera korral 15 kraadi juures. Ja seda nurka saab siis sahal muuta vastavalt. Ise nii hulluks minema ilmselt ei hakka ja jään 0 kraadi juurde.

Ksf 2715 viidatud probleemi tõsteaisade kõrguse kohta head rohtu pole. Jääb nii, kuigi jah ilmselt hakkab traktorit siis mõnevõrra kergitama. Aga rattaraskusi on ka terve virn olemas, kui muud moodi ei saa.
         

Kummitera leidmine on kulukas küll. Veoauto rehvi kasutamisest ei olegi aru saanud, et kuidas täpsemalt. Kas saaks ka nii, et nagu poolringis ümber selle raudtera tõmbaks ta metallide vahele kinni. Või on see tera liiga kitsas ja kumm annab ruttu alla? Raudtera saaks mahedamaks, kui lõikaks ehk näiteks 50mm torusse pikki lõhe ja lükkaks tera  serva sinna sisse.
   

Kes aga oskab kodusel teel veoka rehvi lõikamise meetodeid pakkuda, siis julgelt paluks.
Vasta

Olles selle tee läbi käinud, siis soovitan siiski kummiriba alla. Endal sai päris alguses proovitud ilma ja kogu plats oli sile ja kõik võeti kaasa. Kummiriba jätab killustiku ja muu mudru siiski maha ja profileerib end pinnase järgi. Ise korjasin maanteekraavist veoauto terve rehviprotektori üles, mis rehvi küljest ilusti lahti tulnud. Sellest sai lõigatud vajalik riba, mis on teeninud juba 10 aastat. Korralik asi ja mitu kihti traate sees. Lõikamine rellakaga ja jube töö, sest kumm sulab ja ummistab kettakaitsme. Ilmselt suure lõikuriga lihtsam ja mingile lauale või kõvale pinnale laotades ja siis lõigates oleks üldse superlux, kuid sain ka niisama hakkama.


Manustatud failid Pilt (pildid)
       
Vasta

Kummi lõikamisel kettaga on kõige olulisem abiline, kes tekkivat pilu kogu aeg laiali tõmbab.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Mul Uazil sahk ees. Polnud varijantigi, et kummi ei pane. Kummiga jah lihvib libedaks aga see juhtuks vist enivei. Sain teehooldusest veoauto rehvist lõigatud kummiriba. Sigaraske ja paks. Aga augud sai sisse ja jupi relakaga maha ka. Ei mäleta, et väga kepp oleks olnud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 9 külali(st)ne