Postitused: 281
Teemad: 36
Liitus: Oct 2005
Maine:
7
Teemaväline:
Ideaalis ja kui on võimalik seda vältida, siis alumiiniumi ja vase kontakti ka välditakse. Eriti agressiivses keskkonnas.
Metallide aktiivsuse reas on alumiinium aktiivses otsas ja vask vähemaktiivses otsas.
Seega alumiiniumilt liiguvad elektronid vase poole = alumiiniumi oksüdeerumine. Ei midagi keerulist.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Ja kuidas puutub siia vasemääre, alumiinium automootor ja jahutusvedelik?
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 10,734
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Hapniku juurdepääs läbi lõdviku materjali ja valus olevad ebasoovitavad lisandid koostöös.
Postitused: 4,441
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
49
Kas ja kuidas võib mõjuda lõdviku paigaldamisel kasutatav määre, näiteks miski tavotitaoline, no neid on ju lademes igal riiulil ja silikoonid jm.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 10,734
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Aga kurat seda teab - pole ju keegi teinud võrdluskatseid.
Lootust on, et kattes puhta valupinna mingi kattega, võiks hapnikul kuluda kauem metallipinnani jõudmiseks. Või siis mitte, kui seesinane mögin näituseks vaba hap-nikku sisaldama juhtub.
Postitused: 1,407
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
02-04-2019, 23:48 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-04-2019, 23:51 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
Need termostaadi väljaviigud on sama auto pealt. Sellel mis pildil üleval pool on selgelt näha ka lõdviku vitsa rant mis on peaaegu oksüdeerimata. See nagu klapib selle loogikaga, et hapnik tuleb läbi lõdviku. Aga miks siis see osa ei oksüdeeru mis hoopis ilma lõdvikuta ja katmata on ? Või siis paigaldati need kunagi mingi moosiga ? Või on mingi konflikt lõdviku endaga ?
Postitused: 10,734
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
129
Pelgast õhuhapnikust ilmselt ei piisa, et säärast Himaalajat rajada. Tekib õhuke oksiid ja sellega asi lõpeb. Aga mootori töötamisel paisuv ja kokku tõmbuv lõdvik nühib pidevalt ning sellega eemaldab tõhusalt oksiidi. Lisame siia vahetamata jahutusvedeliku, milles korrosiooniinhibiitorid on "ära kulunud" (või suisa vee) ja meil võiks olla põhjus, miks kinnitusvitsast "lõdviku poole" need augud tekkima hakkavad.
Lõdvik on kummilaadsest tootest. Nii kumm kui enamus plaste on hapnikku läbi laskvad materjalid. Loomulikult ei toimu see läbipääs susinal, vaid aeglaselt, aastakümnete jooksul.
Klaas ja metall on hapnikule läbipääsmatud.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Kuna torude sisepinnad on korralikud, siis saab välistada igasuguse jahutusvedeliku happelisuse või elektrokeemilised nüansid. Pigem on tegemist siiski alumiiniumi, temperatuuride erinevusest tingitud suurest joonpaisumisest, mis on eriti aktiviseeritud peale termostaati asetseval torul, ning mootori vibrast ja eelnevast joonpaisumisest tingitud lõdviku hõõrdumisega vastu alumiiniumoksiidi kihti, mis selle ikka ja jälle ära kulutab ja laseb hapnikul oma tööd jätkata. Kui alumiiniumi pinnal algab kraatri teke, siis kraatrit hakab täitma kasvav oksiidi kiht, mis on väga abrasiivne ja tänu vibratsioonile lõhub alumiiniumi pinna peal asetsevat tugevat oksiidi kihti kuniks hapnik jälle läbi pääseb, mis omakorda tekitab uut oksiidi kraatrisse ja pinnale jne jne jne. Selle teooria kohaselt saavad siis ka kraatrid tekkida süvitsi. Klambri aluse toru osa oksiidi lõhkumise eest aga vastutab juba puhtalt alumiiniumi joonpaisumine või mängimine tänu temperatuuri muutustele Ja küll see hapnik sinna juba ligi pääseb kui oksiid on lõhki kistud. Kas siis läbi vooliku või toob kummi venitamine ja kokku tõmbumine, tänu alumiiniumi mängimisele, hapniku molekulid mööda toru pinda ise kohale. Teooria on küll puusalt tulistatud aga üsna tõenäoline võimalus selle nähtuse tekkeks.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
42
Siit paistab nii Nobel kui Bonnier korraga.