Tänud kõigile, kes on leidnud aega selle projektiga kaasa mõtelda ja aitavad sellega kaasa asja edenemisse õiges suunas. Veebruar on läbi ja GAZ A tegemised ka üle kivide ja kändude. Enamus auru on läinud tagumistele poritiibadele. Tahtsin nii väga kasutada originaalseid GAZ A osasid aga vist lõikasin näppu. Leidsin USA-st tegelase, kes valmistab Ford A tagatiibu plekist 550.-$ tükk. Sinna lisandub muidugi saatmine ja toll, aga praegusel moel lähevad kallimaks. Ja mis kõige hullem, algsest tiivast suurt midagi alles ei jää. Pildilt paistavad nad küll enam vähem aga kuna eesmärk ei ole pornograafiaga tegelemine, siis …..  Hakkan tasapisi pilte üles sättima. Aegavõttev tegevus, kuna kõiki on tarvis vähendada.
   
   
   
   
   
   
   
   
Järgneb...
Vasta

Käsitisi piltide suuruse muutmine on lihtsalt enda eluaja raiskamine  Big Grin
Seda peaks ikka masin tegema. Näiteks kui Windows kasutada, siis 

http://www.bricelam.net/ImageResizer/
Vasta

Ma tean ühte kuulutustelehte, mis ise täiesti automaagiliselt pildid õigesse mõõtu paneb Smile
Aga see pole see teema...
Tiibade käsitööna tegemine on kõva väljakutse, täiesti nõus. Kolmas valminu hakkab natuke midagi meenutama. Sektoriteks jagamine teeb asja veidi lihtsamaks, aga nende koostamine rikub jälle kogu mängu ära. 
Ma ei ole nii suuri kunagi ehitanus, aga oluliselt pisemate juppidegagi on halle karvu hangitud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

    Kõigepealt tänud ksf. Cesium, kelle abiga sain piltide vähendamise selgeks Big Grin.  Mõned pildid veel tagumistest poritiibadest. Ukse alused või astmelaua tagused plekid, mis kaasavarana sai Sidorovi käest on lihtsam uued teha (vähemalt on mille järgi teha), kuna aeg on nende kallal halastamatult ümber käinud. Samuti uste alaääred. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Kuna auto otsustasin värvida siniseks, poritiivad ja astmelauad mustaks, siis velgede värvi valikul palju variante ei olnud. Kõigi kunagiste seltsimeeste rõõmuks. Muidugi eelnevalt sai veljed liivapritsitud ja pingis tasakaalustatud. 
   
   
Järgmine põhjalikum ülevaade siis kuu aja pärast.
Vasta

Nüüd on mul kolm habemega projekti GAZ A, GAZ M1V8 ja GAZ 11-40. GAZ A oma liigub, kuid teised kaks on ikka veel varjusurmas. GAZ A siis edeneb tasapisi, kuigi hõisata pole midagi. Minu otsus, kasutada niipalju kui võimalik GAZ-i osasid hakkab vaikselt kätte maksma. Kuigi Ameerikast sai kere, siis selgus, et on teine üpris närune. Uksed ei kannata üldse kriitikat. Leidsin USA-st firma, kes teeb uste replikaid. Sain kaubale esimeste uste osas aga tagumisi pole nemadki võimelised tootma. Üldse on kere detailidega äärmiselt raske. Ford tootis Model A-d 1927-1931 vähemalt kümnes erinevas kere modifikatsioonis ja kahes erinevas mudelis. Ehk aastatel 1927-1929 ja 1930-1931 küllalt suurte erinevustega. Üldiselt nende erinevate aastakäikude keredetailid üksteisega ei sobi. Phaetoni kere detaile pole üldse saada ja pole ka millegi järgi neid valmistada. Toodeti ju neid GAZ A prototüüpe ainult 3500 autot, mis arvestades aega (90 aastat) on praktiliselt olematu võimalus isegi selle kerega autot leida. Praeguse seisuga on selle auto kallal tööd peatatud. Ootan USA-st juppe, siis saab vähemalt veermikuga edasi tegeleda. Uksi USA-st vaevalt enne Jaanipäeva kätte saab. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Mõned pildid veel.
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Olles vaadanud ühe tegelase paljusid videosid siis kas võiks olla et tema valmistaks mõned juppid ?
Kirjutaks ise talle kuid ei oska seda keelt.
Mees teeb mängleva kergusega jube põnevaid asju.
 Link tema ühele videole.
https://www.youtube.com/watch?v=-2_UArGF578
Vasta

(03-04-2019, 21:34 PM)Qunts Kirjutas:  Olles vaadanud ühe tegelase paljusid videosid siis kas võiks olla et tema valmistaks mõned juppid ?
Kirjutaks ise talle kuid ei oska seda keelt.
Mees teeb mängleva kergusega jube põnevaid asju.
 Link tema ühele videole.
https://www.youtube.com/watch?v=-2_UArGF578
Selliseid juppe tehakse Eests ka. Aga probleem selles, et ei tea, kuidas jupp välja peaks täpselt nägema. Eks tuleb asja võtta loogiliselt ja uurida fotosid ja lihtsalt sobitada paika.
Vasta

(03-04-2019, 23:04 PM)Formika Kirjutas:  
(03-04-2019, 21:34 PM)Qunts Kirjutas:  Olles vaadanud ühe tegelase paljusid videosid siis kas võiks olla et tema valmistaks mõned juppid ?
Kirjutaks ise talle kuid ei oska seda keelt.
Mees teeb mängleva kergusega jube põnevaid asju.
 Link tema ühele videole.
https://www.youtube.com/watch?v=-2_UArGF578
Selliseid juppe tehakse Eests ka. Aga probleem selles, et ei tea, kuidas jupp välja peaks täpselt nägema. Eks tuleb asja võtta loogiliselt ja uurida fotosid ja lihtsalt sobitada paika.
Nizhny Novgorodis GAZ tehase muuseumis asuvast reaalsest GAZ-A-st ei ole abi, et sellelt šnitti võtta? Või ei laste sellele piisavalt ligi?
Muidu kui õigesti mäletan siis neil konkreetne GAZ-A muuseumis alates 1966. aastast nii et võiks teoorias olla üsna originaalne kuna oli muuseumi ajaks maksimaalselt 34 aastat vana auto.
Vasta

(04-04-2019, 09:43 AM)mossepower Kirjutas:  
(03-04-2019, 23:04 PM)Formika Kirjutas:  
(03-04-2019, 21:34 PM)Qunts Kirjutas:  Olles vaadanud ühe tegelase paljusid videosid siis kas võiks olla et tema valmistaks mõned juppid ?
Kirjutaks ise talle kuid ei oska seda keelt.
Mees teeb mängleva kergusega jube põnevaid asju.
 Link tema ühele videole.
https://www.youtube.com/watch?v=-2_UArGF578
Selliseid juppe tehakse Eests ka. Aga probleem selles, et ei tea, kuidas jupp välja peaks täpselt nägema. Eks tuleb asja võtta loogiliselt ja uurida fotosid ja lihtsalt sobitada paika.
Nizhny Novgorodis GAZ tehase muuseumis asuvast reaalsest GAZ-A-st ei ole abi, et sellelt šnitti võtta? Või ei laste sellele piisavalt ligi?
Muidu kui õigesti mäletan siis neil konkreetne GAZ-A muuseumis alates 1966. aastast nii et võiks teoorias olla üsna originaalne kuna oli muuseumi ajaks maksimaalselt 34 aastat vana auto.
Muuseumi autodest küll abi ei ole. Sinna ei lasta ligi. Tavaliselt eeldab detailide mõõtmine ka näiteks millegi eemaldamist. Selleks pole vaja Gorkisse sõita, et 2m kauguselt autot imetleda, võib ka internetist detailseid pilte leida, mis kahjuks annavad ainult aimu, milline üks või teine detail välja näeb. Kahjuks pole ka see 100% kindel, sest tänapäevased USA  renoveerimised on läinud suures enamuses kergemat teed ja tellinud fiiberist täis kere, mis näeb välja nagu originaal. Selline kere maksab 11 000.-$. Ja seda saab ka Faetonina tellida. Sellise komplektse auto hind on 45 000.-$. Tegelikult olen jälile saanud ainult ühele täiesti originaalselt taastatud 1931 a Ford Faetonile ja see müüdi eelmisel aastal oksjonil maha 78 000.-$ eest. Selle hind oleks Eestisse tooduna ja GAZ-ks ümber ehitatuna maksma läinud 100K
Vasta

(04-04-2019, 10:56 AM)Formika Kirjutas:  
(04-04-2019, 09:43 AM)mossepower Kirjutas:  
(03-04-2019, 23:04 PM)Formika Kirjutas:  Selliseid juppe tehakse Eests ka. Aga probleem selles, et ei tea, kuidas jupp välja peaks täpselt nägema. Eks tuleb asja võtta loogiliselt ja uurida fotosid ja lihtsalt sobitada paika.
Nizhny Novgorodis GAZ tehase muuseumis asuvast reaalsest GAZ-A-st ei ole abi, et sellelt šnitti võtta? Või ei laste sellele piisavalt ligi?
Muidu kui õigesti mäletan siis neil konkreetne GAZ-A muuseumis alates 1966. aastast nii et võiks teoorias olla üsna originaalne kuna oli muuseumi ajaks maksimaalselt 34 aastat vana auto.
Muuseumi autodest küll abi ei ole. Sinna ei lasta ligi. Tavaliselt eeldab detailide mõõtmine ka näiteks millegi eemaldamist. Selleks pole vaja Gorkisse sõita, et 2m kauguselt autot imetleda, võib ka internetist detailseid pilte leida, mis kahjuks annavad ainult aimu, milline üks või teine detail välja näeb. Kahjuks pole ka see 100% kindel, sest tänapäevased USA  renoveerimised on läinud suures enamuses kergemat teed ja tellinud fiiberist täis kere, mis näeb välja nagu originaal. Selline kere maksab 11 000.-$. Ja seda saab ka Faetonina tellida. Sellise komplektse auto hind on 45 000.-$. Tegelikult olen jälile saanud ainult ühele täiesti originaalselt taastatud 1931 a Ford Faetonile ja see müüdi eelmisel aastal oksjonil maha 78 000.-$ eest. Selle hind oleks Eestisse tooduna ja GAZ-ks ümber ehitatuna maksma läinud 100K
Siis on selles suhtes jamasti. Mind ajendas kirjutama teadmine, et ksf. Valdo sai aastaid tagasi Läti muuseumides puukabiiniga GAZ 51 nii seest kui ka kapoti alt kokkuleppel pildistada: Üks masinteine masin.
Samas nüüd reaalselt järelemõeldes pole GAZ ametlik tehasemuuseum mingite Läti "külamuuseumidega" eriti võrreldav.
Vasta

Tuubis on vene meeste kanal sarnasest tehnikast:

Старая школа

Seal vilksab ka GAZ A läbi:

https://www.youtube.com/watch?v=jXWldZjf2To
Vasta

Natuke ka GAZ A tegemistest. Hõisata pole millegagi. Uksed osutusid väga närusteks ja nende taastamine maksaks astronoomilise summa. Panin töö seisma ja üritan USA-st uksi leida. Momendil on saada esimesed aga tagumisi ei paista kusagilt. Tegeldud sai natuke tagasillaga. Nimelt vedrupuksi kinnitused olid küllalt armetud. Sai need õigesse kondentsiooni viidud. Neil päevil peaks USA-st esimene saadetis alusvankri juppidega kohale jõudma, siis saab seda kokku hakata panema. 
   
   
   
   
Vasta

Facebookis pakutakse pildil olevaid velgi. Kas neil võiks GAZ-A-ga mingi seos olla?

[Pilt: 67493616_2764375480263804_34429049433531...e=5DE7B4E6]

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

(31-07-2019, 23:15 PM)Marcello Kirjutas:  Facebookis pakutakse pildil olevaid velgi. Kas neil võiks GAZ-A-ga mingi seos olla?

[Pilt: 67493616_2764375480263804_34429049433531...e=5DE7B4E6]
Pildi järgi küll täiest GAZ A veljed.
Vasta

Siin on otselink, kui peaks huvi pakkuma:
https://www.facebook.com/marketplace/ite...138624735/
Kahtlustan, et selle nägemiseks peab ilmselt omama FB kontot.
Kuna GAZ-A originaalveljed ei ole tänapäeval enam päris letikaup, siis tasuks ehk üle vaadata, kasvõi võimaliku vahetuskauba kontekstis.

When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Vasta

Eelmises postituses pakuti GAZ A velgi, kuna tegemist tegelikult kaubaga, millel praktiliselt nõudlus puudub (mul ka 2 komplekti), siis vaevalt neile ostjat leidub. Tänapäeva GAZ A-d 90%-selt USA päritolu. Ja ülejäänud ka valdavalt USA juppidest kokku pandud, nagu minugi eksemplar. Puudu mul roolimehhanism. e-buy-st ja igasugu Ford A juppidega kauplejatelt saadud vidinatest sai siis tänu Taaviw 126-le kõik kokku sobitatud. Ise poleks sellega hakkama saanud, aga Taavil neid leitud isendeid AA ja MM omi mitmeid eeskujuks võtta. Taavi sõnade järgi polnud see nii lihtne midagi. Need mitmelt poolt kokku sebitud vidinad ei tahtnud kuidagi kokku sobida. Kahtlustan, et on ka Hiinas tehtud jubinaid. Aga nüüd ta koos ja tõenäoliselt tahab veel hilisemat reguleerimist saada. Sisse pidi käima talle mingi üli paks Õli. Kas kellelgi on aimu mis seal kasutati. 
   
Vasta

Sinna käib vedelmääre (sks Fliessfett, ingl low viscosity grease või semifluid grease). Nt Liqui Moly 4714, Mannol 9985, Renolit SO-GFO 35 vms.
Vasta

Mul kuskilt Ameerika foorumist jäi meelde et 600w viskoosus peab olema?
Vasta

(18-08-2019, 23:22 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Mul kuskilt Ameerika foorumist jäi meelde et 600w viskoosus peab olema?

600w on tegelikult aurumasinaõli, mida kasutati algusaegadel ka autode roolireduktorites, tagasildades jne peamiselt USAs.
Euroopas oli kasutusel vedelmääre. Nt Volkari puhul oli roolireduktori vedelmääre veel hiljuti esindusest tellitav. Ilmselt mõeldud Põrnikale.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne