Akude tark laadimine

(23-07-2019, 18:42 PM)diesel Kirjutas:  lambo oleks loll kui maksaks vartale kümnekordse hinna.

A mille alusel Sa eeldad, et Varta aku sisseostuhind Lambo pagaritöökojale on kõrgem? Ma ei usu, et see vahe kordades on.

Väljamüügihind on iseasi. Big Grin
Vasta

(24-07-2019, 19:35 PM)onemanband Kirjutas:  Tehaseaku vs poeaku kohta tuleb lihtsalt keegi rahakotiga sõber leida kes mõlemad ära ostab ja siis pärast neid kaalu peal võrdleb. Ise ei ole proovinud, aga naised saunas rääkisid, et pidi päris korralik vahe olema.

Ma ei välistaks veel ühte erinevust: seeriate praagi%.

Kõik säärased asjad tehakse seeriatena ja neist võetakse mingi % kvaliteedikontrolliks. Ning igal seerial on see % veidi erinev. Ning oleks loogiline, et hästi maksev klient ehk autotehas saab parimat ning meiesugustele lükatakse läbi leivapoe "kõik ülejäänu".

Ma pole kindel, kuivõrd see lähenemine akutehases toimib, kuid seda on mainitud rasketehnika poole peal.

Ning kogu elektroonikatööstus (sh. ka massmälud) just nii toimib. Ehk sel on põhjus, miks sama tootja mäludega SSD saab osta kahekordse hinnavahegaWink
Vasta

(25-07-2019, 12:06 PM)v6sa Kirjutas:  ...mille alusel Sa eeldad, et Varta aku sisseostuhind Lambo pagaritöökojale on kõrgem? ...

eelnes väide suurusjärk kõrgemast hinnast, tõsi lamboostja jaoks, mitte tehase.
ma vastasin üldistades.
päriselus on tehaste ostumahud kolossaalsed ja loomulikult kaubeldakse tükihindade üle sendi kümnendikes.
ja täitsa kindel on ka see, et konveieril külge pandavad (kulu)osad on sageli paremad kui hiljem esindustes müüdavad originaalosad.
kas konveierikraami reaalselt osta saab või on tegu tavalise originaalosa kirvema hinnaga müümisega, seda ma ei tea kahjuks.
Vasta

(25-07-2019, 12:11 PM)v6sa Kirjutas:  
(24-07-2019, 19:35 PM)onemanband Kirjutas:  Tehaseaku vs poeaku kohta tuleb lihtsalt keegi rahakotiga sõber leida kes mõlemad ära ostab ja siis pärast neid kaalu peal võrdleb. Ise ei ole proovinud, aga naised saunas rääkisid, et pidi päris korralik vahe olema.

Ma ei välistaks veel ühte erinevust: seeriate praagi%.

Kõik säärased asjad tehakse seeriatena ja neist võetakse mingi % kvaliteedikontrolliks. Ning igal seerial on see % veidi erinev. Ning oleks loogiline, et hästi maksev klient ehk autotehas saab parimat ning meiesugustele lükatakse läbi leivapoe "kõik ülejäänu".

Ma pole kindel, kuivõrd see lähenemine akutehases toimib, kuid seda on mainitud rasketehnika poole peal.

Ning kogu elektroonikatööstus (sh. ka massmälud) just nii toimib. Ehk sel on põhjus, miks sama tootja mäludega SSD saab osta kahekordse hinnavahegaWink


Ma pigem kahtlustaks Ida-Euroopa suunalist "rassismi". Ehk siis meie jaoks tehakse nimelt kehvemat kaupa kuskil Poola või Tšehhi tehases, nii nagu seda tehakse Nutella kreemide jms toidukaubaga. Sellisel juhul peaks muidugi Saksamaalt suvalisest kaupomaailma poest saama meie kontekstis siis selle "tehaseaku".
Vasta

(25-07-2019, 12:11 PM)v6sa Kirjutas:  Ma ei välistaks veel ühte erinevust: seeriate praagi%.

Kõik säärased asjad tehakse seeriatena ja neist võetakse mingi % kvaliteedikontrolliks. Ning igal seerial on see % veidi erinev. Ning oleks loogiline, et hästi maksev klient ehk autotehas saab parimat ning meiesugustele lükatakse läbi leivapoe "kõik ülejäänu".
Pigem on teema selles, et autotootja näeb ette kindlad standardid, suurused, võimsused, mis iganes asjad ja nende etteantud parameetrite järgi toodetakse autotootjale vastav aku. Kuna autotootja võtab hiigelkoguse, saab ta ka endale meelepärase muusika tellida. Need akud aga mis poodi tehakse, on valmistatud juba akutootja parameetrite järgi, mis ei pruugi kaugeltki olla ainult kvaliteedist või pikaealisusest lähtuv.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(25-07-2019, 14:38 PM)viplala Kirjutas:  ...
 Need akud aga mis poodi tehakse, on valmistatud juba akutootja parameetrite järgi, mis ei pruugi kaugeltki olla ainult kvaliteedist või pikaealisusest lähtuv.

Jepjep.

Siinkohal on paslik menutada ka seda, et leivapoeakule kehtib pretensioonide esitamise aeg 24 kuud, aga autode garantiiaeg on oluliselt pikem. Ning kuigi aku ei kuulu kuluosana garantii lõpuni väljavahetatavate detailide alla, siis turundus siiski pingutab, et autol olev patarei siiski esimese omaniku vastu lööks.
Vasta

Sattusin sugulase Opeli peale mis 3 aastat tagasi Saksast siia toodud ning 2003 aasta autol oli peal orig. aku (44 ah) mis nüüd sügise saabudes hakkab ilmutama väsimuse märke. Auto osteti uuena Saksast perekonda seega ajalugu on teada. Kes on aku tootja ei taibanud vaadata. Autol kellal ca. 230k.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Eelmisel autol pidas originaalaku vastu täpselt kümme aastat ja elu on näidanud, et umbes nii ongi (tööalane kogemus). Järelturu akud kestavad keskmiselt nii 4-5 aastat.
Mingi osa vahest on kindlasti ka sellest, et tehases ei panda liinilt väljuvale autole 2-3 aastat riiulis seisnud "uut" akut, vaid seal ongi verivärsked asjad. Poest järelturu akut ostes ei tea me iial, kui kaua on ta rännanud enne erinevaid ladusid, mis tingimustes on neid hoitud jne. See kõik mängib rolli.
Vasta

Vähemalt osade akudel saab pealt koodi järgi vaadata tootmise aega. Ma väga ei muretse sellepärast kas aku kestab 5 või 10 aastat kuna see on kokkuvõttes üks väiksemaid kulutusi, isegi väiksem kui õlivahetustele kuluv.
Vasta

Soovitage tarka akulaadijat, mis oleks ka taastamis funktsiooniga.
Mõni hiinamaa aliexpressi toode?
Vasta

(06-10-2019, 22:01 PM)tõnn Kirjutas:  Soovitage tarka akulaadijat, mis oleks ka taastamis funktsiooniga.
Mõni hiinamaa aliexpressi toode?

Mul kasutusel miski desulfaatimis jubin ebayst. Päris ausalt pole veel syvenenud toimesse, aga kaks kuud on akul peal olnud. 

Taastamisele parem variant on muidugi ennetamine.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Ehk pakud ka pilti või linki?
Vasta

(06-10-2019, 23:06 PM)tõnn Kirjutas:  Ehk pakud ka pilti või linki?

Link

Oma olemuselt tarbib natukene voolu. St, et laadima pead eraldi.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

Ostsin omale odava hiina laadija, otse päritolumaalt.
Sellel on ka desulfaatori funktsioon, mis pulseerides peaks akut elustama.
Enne kui kasutusjuhendit tõlkima hakkan, küsiks siinselt seltskonnalt, kas seda parandust peaks tegema täislaetud akuga või peaks aku tühjaks laskma?
Vasta

Ükski hiina ega € impulslaadija ei saa hakkama aku elustamisega ja veel vähem laadimisega !
Ainuke asi mis laeb päriselt akule amprid sisse ja ka elustab vana tühjenenud aku on vene START laadija ülejäenud on saast !
Siinkohal võin anda laadimiseks ühe vana traktori aku mis peale seismist umbes 3 aastat vajaks elustamist ja peale laadimist seisaks veel 2 nädalat ennem kui traktorile tõstan ja seda käevitama hakkan.
On proovitud varjant Start laadijaga ja see ainukesena siiani hakkama saanud.
Vasta

Prses akut ei saa terveks laadida

Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
Vasta

No mis ma oskan öelda, eks igaüks ikka kiidab endaoma ja mõni teeb maha ka teiste omi.
Olen tutvunud laadijaga Start, seest ja väljast.
Veidi erilisem mähis ja ei ole seleen dioodid kuid sisuliselt võib samasse patta panna teiste, mähisega laadijatega, ainult veidi võimsam on teine.

Kuid vastused läksid küsimusest ikka kaarega mööda.

Plaan ikkagi proovida sulfaadi lõhustamist.
Kas teha tühja või laetud akuga?
Vasta

(25-10-2019, 21:26 PM)Qunts Kirjutas:  ...Ainuke asi mis laeb päriselt akule amprid sisse ja ka elustab vana tühjenenud aku on vene START laadija ülejäenud on saast !...

Tuleb välja, et sa ei teagi kõike. BA-2 on parem.

(25-10-2019, 21:36 PM)Laurts Kirjutas:  Prses akut ei saa terveks laadida

On neidki sealt välja tõmmatud.

Sulfaadi lõhustamiseks tuleb laadida pikalt hästi väikse vooluga. Siis aeglaselt tühjaks ja siis jälle täis ja jälle tüh... Ja seda tavalise laadijaga, sest automaadid ei võta surnud akut taha.
Vasta

(25-10-2019, 21:26 PM).Qunts Kirjutas:  Ükski hiina ega € impulslaadija ei saa hakkama aku elustamisega ja veel vähem laadimisega !
Ainuke asi mis laeb päriselt akule amprid sisse ja ka elustab vana tühjenenud aku on vene START laadija ülejäenud on saast !
....

Täitsa imestama paneb, kuidas ma siiani küll 25 aastat ilma olen hakkama saanud...


Vasta

(25-10-2019, 22:07 PM)tõnn Kirjutas:  Plaan ikkagi proovida sulfaadi lõhustamist.
Kas teha tühja või laetud akuga?

Mul kasutuses Ctek selline laadija.
   

Kasutusjuhendis, et recond ehk taastusfunktsiooni kasutatakse tühjenenud aku laadimiseks ja jõudluse taastamiseks.
Olen ka proovinud 4-5 sellise pooltõbise aku taastamist, mis mootorit "jõua- jõua" ringi veavad. Pole tolku sest taastamisfunktsioonist täheldanud.
Starte ka majapidamises nii väike, kui see päris suur. Jah võib nendega mulinal keeta akut kas või nädala jutti, aga rohkem ampreid küll akusse sellega ei pressi.
Lihtsalt käivitamisel pooltõbise aku korral on nad lisatoetuseks. Ctek käivitamisel lisatoetusena proovinud ei olegi ja kas tohibki. Sest väljaantavast masimum 10A erilist kasu pole ka.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne