Postitused: 216
Teemad: 0
Liitus: May 2005
Maine:
5
Kunagi ammu sai Mossele veetud aknapesupaagist voolik, sinna süstlanõel otsa poogitud ja kuhugi karburaatorisse ühendatud.Vee ta sealt ära imes aga kasutegurit temast küll ei märganud ja nii see eksperiment soiku jäi.
Kui veel rääkida teemast et vanasti oli bensiin ikka parem siis minu mälestused seitsmekümnendate lõpust seda küll ei kinnita.Sai suvel paat vette lastud ja siis käivitama hakatud.Pool päeva sai kakutud seda Vihri kolme mehega,küünlaid vahetatud ja karburaatorit puhastatud ja mida veel ,kuni üks kellele see šõu vist hakkas huvi pakkuma küsis kui vana teil see bensiin paagis on.Vist oli eelmisest suvest ja ta pakkus et proovige värskega.Ja käima ta läkski,polnd see kraam vanasti mitte parem.
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
Nende "isiklike naftakaevude" asjus olen näinud kunagi reisilt toodud pilte, kus kohalikud n.ö. väravas möödujatele kodust bensiini müüsid.
Postitused: 185
Teemad: 5
Liitus: Nov 2007
Maine:
5
See vee pritsimise lugu tõuseb päevavalgele nii 10 aastase intervalliga. Kaasaegsete mootorite puhul pole sellega isehakanud Polzunkovidel* küll miskit peale hakata. Need on lihtsalt liiga targad, mootorid nimelt. Hullult aktuaalne oli teema möödunud sajandi 80'nendate aastate alguses. Mossedele ja Ladadele või Zigulitele kui päris täpne olla, üritati igasuguseid vee manustamise süsteeme külge aretada. Kuna seoses tööga oli päris tihti asjatamist Vene autotöösuse hällis, linnas tolleaegse nimega Gorki ja samanimelises autovabrikus siis sai seal uuritud, kas ka tööstuse poolel on olnud asjaga mingit kokkupuutumist. Päris hea tuttav oli mulle sealse mootorite kuumkatsetuste labori päälik. Tema oli just õige mees asja kommenteerima. Ja mis selgus? Asjaga tegeleti tehases tõsiselt suure sõja algaastatel. Tehti teoreetilisi rehkendusi ja mootorkatsetusi. Probleem oli põhiliselt aeroplaanide mootorite kole väikese võimsusega, mida oli hoogtöö korras ja odavalt oli vaja kasvatada. Seitsmekümnendate lõpus, kaheksakümnendate alul salastati lahti ka mitteolulisi vanu dokumente. Tuttava jutu järgi oli arhiivis kõva riiulitäis materjali selle teema kohta. Aga mis sealt siis selgus. Jah vee lisamine küttesegusse tõstab mootori võimsust ja vähendab lisaks veel ka kütusekulu. Paraku on need muutused on nii marginaalsed kui mitte öelda olematud. Meeles on kaks numbrit 2% ja 0,6%. Kumb on võimsuse kasv ja kumb kütuse kokkuhoid-löö maha ei mäleta aga suurusjärgud olid niisugused. Leiti, et kasu vähe aga aeroplaani keerukus kasvab ja lagunevaid vidinaid tuleb juurde. Mäng ei vääri küünlaid. Üldiselt maeti teema maha, lisati mootorile silindreid hakati arendama ülelaadimist.
*Polzunkov, Ivan Ivanni poeg, Vene leiutaja. Sündis Uurali vedurijuhi perre, uuris palju piiritaguseid raamatuid ja leiutas aurumasina.
Ära vägista, võta suurm haamer!
Postitused: 1,397
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
(25-07-2019, 18:12 PM)viplala Kirjutas: Kui vaadata tänapäeva ja tänast turbomootorit ning veega gaaside jahutamist, siis isegi sellises süsteemis peaks olema tavaline intercooler suurema kasuteguriga kui vee söötmine silindrisse, sest vee aurud võtavad oma ruumi silindris lihtsalt ära ja kasu on küsitav intercooleri kõrval, mis jahutab õhku nii, et ruum alles jääb õhu või kütusesegu jaoks, mis omakorda tõstab reaalselt võimsust tänu kasuliku materjali lisandumisele.
Teisisõnu, vesi ei tekita iseenesest suuremat energiahulka kütusest vaid ainult jahutab gaaside tempi, samas võttes enda alla suure osa kasulikku ruumi silindris. Vabalthingavatel mootoritel peaks olema üsna kahjuliku tegevusega võimsuse suhtes.
51 puhul pakuks et võis aurustuva veega küttesegu jahutamisest kasu olla sisselaske kollektori asukoha pärast?
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 3,717
Teemad: 30
Liitus: Feb 2013
Maine:
64
Veega mängimine tuleb kõne alla siis kui mootoritele tekib taha turbo või on tegemist mõne muu ebaloomuliku nähtusega mis tõstab sissetulevate gaaside tempe või tuleb mängu detonatsioon vms. Sõja ajal ei tegelenud teemaga mitte ainult venelased vaid ka teised suurriigid. USA's tegeles taolise alaga NACA, põhjuseks siis lennukimootorite forseering ja sealt tekkivad probleemid mis tekitasid nii kuumust kui detonatsiooni.
Kunagised NACA uuringud selle ala pealt....
http://www.not2fast.com/NACA/
Neid andmeid ei saa üks ühele GAZ53 peale üle tuua kuid annab hea ülevaate teaduslikust aspektist koos uuringute tulemuste ja muude seletustega. Kui kedagi huvitab ja on viitsimist sellest läbi närida...
Gaasik aga oma vabalthingava konega ei päde, sest mootor on alaforsitud, sisenevad gaasid ei ole piisavalt kuumad, et vesi suudaks seal midagi korda saata jne. Ei tööta see vesi seal sisselaskes, no ei tööta. Turbotage ära, tõstke rõhkudega temp üles, muutke surveastet nii, et mootor hakkab detoneerima tavalise kütusega, siis leiab veest rohtu, aga muidu küll mitte.
Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Postitused: 3,290
Teemad: 16
Liitus: Feb 2010
Maine:
60
(26-07-2019, 19:11 PM)tcumen Kirjutas: Samas, tänapäevase turbodiisli ja kompuga igapäevaautol ei tunneta ega näe ka numbriliselt mitte mingit vahet.
Inercooleriga masinal suht savi ilmast aga ilma coolerita annab tunda. Näiteks Scania 142 mis oli ilma intercoolerita , metsaveok,kartis küll kuuma ilma. Hommikul jahedaga ja uduga vedas mis kole aga kui oli õues leitsak siis võttis ikka kohati käigu jagu madalamaks. Vedasin tol korral Võru ja Valgamaalt metsa Tallinnasse ja marsruudid suht ühed nii et oli hea võrrelda.
Sama foori alt minema minek oli kuuma ilmaga tunduvalt vaevalisem.
Aquila captas non muscas.
Postitused: 4,426
Teemad: 34
Liitus: Sep 2009
Maine:
47
408 karbuss härmatas ära udusel sügishommikul ja jäi seisma. 5 minuti pärast käivitus. 01 oli karbussi soojendus, seal seda ei juhtunud.
Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу.
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Postitused: 536
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
4
karpa külmus ,sest ilmselt polnud soojatoruga komplekteeritud.
Postitused: 1,706
Teemad: 154
Liitus: Feb 2003
Maine:
3
1. jaanuarist siis diislis 12-14% etanooli. Jäi silma kellegi väide, et tema masinale pole tootja näinud ette üle 10% etanoolisisalduse kütuses (toyota). Kas keegi oskab selles osas laiemalt kaasa rääkida?
Postitused: 66
Teemad: 4
Liitus: Aug 2007
Maine:
1
01-08-2019, 12:58 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-08-2019, 12:59 PM ja muutjaks oli
al101.)
Lugesin ka täna seda uudist, ilmselgelt minnakse selle jamaga üle piiri.
Biokütus ei ole jätkusuutlik asi, see on ju sisuliselt toidu paaki kallamine, mida mina ei pea eetiliseks tegevuseks, arvestades inimkonna toiduvajadust ja põldude piiratud ala.
Ma küll ei oma diiselautot ja polnud ka plaanis, aga seda vähem on mul mõtet seda ka osta.
50-60ndate uunikumid ruulivad
laz 695-d on ka väga tegijad asjad
Postitused: 2,486
Teemad: 54
Liitus: Jan 2008
Maine:
55
Nuuti tuleks anda igatmasti valitutele ja seatutele - lätlased ja leedukad suudavad kliimapetiste väljapressimisele vastuseista aga meie lontkõrvad kiidavad igale Brüsseli idiootide või kliimanajalt rikastujate plämale tingimusteta kaasa. Pärast imestatakse uutmoodi, kui paagis tekkinud tsivilisatsioon ratta ja kirjakeele leiutab ning mootori hukkab.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
(02-08-2019, 02:41 AM)DevilDeVille Kirjutas: Nuuti tuleks anda igatmasti valitutele ja seatutele - lätlased ja leedukad suudavad kliimapetiste väljapressimisele vastuseista aga meie lontkõrvad kiidavad igale Brüsseli idiootide või kliimanajalt rikastujate plämale tingimusteta kaasa. Pärast imestatakse uutmoodi, kui paagis tekkinud tsivilisatsioon ratta ja kirjakeele leiutab ning mootori hukkab.
Tegelikult paljud idootsused on kohalike välja mõeldud,poetakse selle taha,et Brüssel nõuab,kuigi Brüssel pole midagi sellist välja mõelnudki,ega kehtestanud.
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Postitused: 536
Teemad: 1
Liitus: Jan 2019
Maine:
4
[quote pid='481588' dateline='1564719962']
Tegelikult paljud idootsused on kohalike välja mõeldud,poetakse selle taha,et Brüssel nõuab,kuigi Brüssel pole midagi sellist välja mõelnudki,ega kehtestanud.
[/quote]
olen 100 prossa samal arvamusel
Postitused: 1,069
Teemad: 29
Liitus: Jul 2007
Maine:
42
Ei viitsita meil siin väga midagi välja mõelda, lihtsalt endiselt oleme esirinnas lollide seaduste üliagara täitmise poolest.
Keegi kuskil Brüsseli koridoris piiksatab, jookseb meie ametnikunahk või poliitikukene ennast maoli maha, et ennast "näidata" innovatiivsuse ja rohelisuse etalonina.
Postitused: 1,282
Teemad: 48
Liitus: Sep 2007
Maine:
12
(02-08-2019, 16:51 PM)vant Kirjutas: Ei viitsita meil siin väga midagi välja mõelda, lihtsalt endiselt oleme esirinnas lollide seaduste üliagara täitmise poolest.
Keegi kuskil Brüsseli koridoris piiksatab, jookseb meie ametnikunahk või poliitikukene ennast maoli maha, et ennast "näidata" innovatiivsuse ja rohelisuse etalonina.
Sellega ka nõus,õeraas elab Brüsselis ja ta kuuleb igast idiootsetest nõuetest mis väidetavalt Brüsselist,alles meilt!
Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983