(17-11-2015, 12:16 PM)v6sa Kirjutas: (17-11-2015, 10:23 AM)fanatt Kirjutas: Kui seda kaeve agregaati nüüd vaadata siis ei tohiks olla raske seda ka ise teha.
...
Ongi lihtne. Piisava tugevusega võimalikult kergest materjalist profiilidele vajalikesse kohtadesse vajaliku kontaktjoonega kinnituskõrvad külge ja ongi olemas.
Keeruline on anda sõnale "piisav" säärane materjali paksus millimeetrites, et sõnapaar "võimalikult kerge" kah passiks.
Sai kistud laiali siit sealt puu alla vedelema jäänud T-25. Vägagi korralik tehniline osa vaatamata välimusele ja täitsa usun neid töötunde. Süda läks hellaks ja vaimusilmas nägin käiste mahamurdumist. Seega 25-e baasil ekskavaatorit ei tule.
Tuleb ikkagi ämblik. Ksf v6sa on väga õiged sõnad öelnud, "piisav ja võimalikult kerge". Aga vot proovi insenerihariduseta nende sõnade järgi käia. Õnneks ei pea kopamajandust nullist ehitama, seegi pluss. Kogu kompott valmis teha, kaks mütsi pealae pealt maha, kes valmis teeb.
Nüüd tegudele. Vaja oleks kopale taha raami ja silda. Suundusin vaatama, mis vanaraua varudest sobiks.
Silma jäi randaal.
Sillaotsinguga jõudsin 2PTS haagiseni. Täitsa sobiv asi. Vaadates vedrude olukorda, siis haagisena väga enam kasutatav pole ka.
Randaal sai osadeks võetud ja hakkas miskine raami moodi asi paistma.
Randaali raami küljest sai relakaga igasugu sarvi jms maha lõigatud. Sillatala eraldamine haagise küljest ka just meelakkumine polnud. Aga tehtud sai.
Vahel ikka mõtleb sellise lõikumisvaeva ja leiutamiste puhul, et poest uus profiil tuua oleks mõistlikum. Samas ise anna ära raud 13 senti kilost, tagasi osta kuskil 6 korda kallimalt. Sillatala hinnast ei hakka rääkimagi.
Kolmveerand päeva tööd ja sai valmis selline asi. Raam koos sillatalaga. Sillatala kinnitus ajutiselt haagise kammitsatega.
Kuna väga arvutusi ei tee, vaid rohkem puusalt. Siis katsun kinnitada nii, et kopa originaalraami ei riku. Treitud sai võll ja sellega saab karbi alumise konksu külge kinnitada. Miskise luku teeb ka. Ülemised kärukonksu kinnitused teeb ka raami külge.
Kõik see selleks, et oleks vajadusel lihtsam ümber teha. Kuigi tahtmine keevitusega lihtsalt julmalt kokku liita karp ja kopa raam.
Enne seda oleks aga vaja mõelda vajatavale raami pikkusele. Istumine, selja taha hüdrojaam.
Põlved tulevad kangide konsooli alla. Seda saab igat pidi timmida siinides. Siiski tundub istmega seal raamil istudes asi ebamugav. Peab küünarnukke üleval hoidma.
Järgmine asi. Kui kõrge peaks olema pöörava peamasti alumine serv maapinnast? Praegu 350mm paku otsas.
Viimasega seoses peab otsustama ka, kummale poole tuleb sillatala raami suhtes. Sillatala pealpool raami, raami kõrgus maast 250mm. Tundub nagu vähe. Sild pea 2m lai ja oht kõhu peale jääda ebatasasel maal. Allpool raami sillatala 450mm maast. See oleks nagu ok.
Kopp sai nabanööri otsas ka ära proovitud. Toimetab küll. Põka NS-10 tootlikuse hindamiseks siiski head ettekujutust ei saanud edasi tagasi kopaga rähklemisest. Peab raami ära tegema.
Igasugused soovitused, eriti kriitika oodatud. Viimasega seoses on küll nii mõnedki juba õuepeal seda ämbliku laadse asja ehitamist maani maha teinud. Polevat sellise krõkatsiga miskit teha. Nojah, paaritonnine lintidega asi on muidugi see õige.
Paraku 10000.- hakkab nagu miskit olema ja teadmata, palju peab veel sinna sisse laduma.
Seega katsub kuskil 2500.- orienteeruvalt kokku hakkama saada ja kui ikka kaevamine nupumäng, siis käib pisinokitsusteks vast küll.