Isevalmistatud kaevekopp

seinaäärte kaevamiseks ja kraavipervedele kalde andmiseks võiks olla abiks selline sisteem:
https://youtu.be/g38aE5Svjfc
Vasta

(31-10-2019, 23:55 PM)Marko Kirjutas:  Val mõtles vist, et vundamendi lahtikaevamiseks peaks olema vasakule-paremale nihutatav pöördtelg traktori küljes. Ämblikule selle funktsiooni lisamine oleks totaalne overkill. Ilma selleta tekib jah keskmise elumaja vundamendi soojustamisel 10-15m3 ilmaasjata väljakaevatud pinnast, aga võrreldes siini ehitamisega on see pisike mure.

Just! Teine asi, et ei ole samasugusest freifer-kopast pääsu, kui külgnihet pole ja tervet ilma lahti kaevata ei soovi.  Muidugi: minu kogemused pärinevad vaid ja ainult Nõmme liivast ja Noaarootsi kiviklibusest liivast ja moreenist, mingisugused eriti värdjalikult raskelt kaevatavas pinnases on äkki lugu teine aga mistahes hüdraulika on juba inimesest tuhat korda parem. Ainult savis mitte, kus savi kopast kätte samine on pool tööst. Savi on õudne, kaeva seda kopaga või käsitsi... Kuna vundamendile on kunagi auk ikkagi tehtud, ei tohiks selle serv väga hull olla, kui tahta hüdro ja soojustus panna. 

Seega ma kohe mitte üldse ei saa siin juttudest aru, kus kasvõi seesinane T-16 mõtetuseks nimetatakse? Sama ka metsatõstukitega, kellel on viimane lüli pikenduv - kraavide jaoks ideaalne, saad otse alla kaevata ja päris sügavale! Profiil-greiferid olemas, kaeva ja puhasta! Koos rotaatoriga, kes just juured puruks keerab, super! Vahva Jussi 320 mingi iidvana demovideo, kus alguses just otse alla päris korralik auk tehakse. Käsitsi läheks hulluks samasugust tehes ja nii kitsast ja sügavat ei saagi. Lisaks antakse neile tõstejõud aga kui suur on hüdrosilindri tõmbejõud, kui otse küljealt kaevata? Ehk kui metsik on viiamse pikend-lüli enda maksimaalne pulling-force? Sadades kilodes on kaalud tänu metalli paindumisele ja masina kummuli minemisele, reaalsed jõud on ikka palju tummisemad. 

Jäin aga mõttesse ja "kinni" pehme maa ja metsakraavide puhastus". Teoorias on sisi metsa nõnna palju, kraavitamist ka, et mingi metsahaagis on kas olemas või igal juhul vajalik. Omaenda hüdrojaamaga ATV-väiketrakatsi omad on odavaimad, parematel on omal rattavedu olemas... ja see ongi ise ju iseliikuv-autonoomne kopp, mis oli ka üks teemapüstituse eesmärkidest! Ainus asi ette tiisli alla pööratav rattapaar (trailer dolly) ehitada, mis siinsetel "guliibinitel" on tõeline kukepea! Ja kui ostad odavaima aga piisavalt võimeka haagise ilma rattaveota, siis sama hüdro pealt ette hüdrovedu-"kutsikas" ei tohiks ka tuumateadus olla, kallim ikka ei tule sest hinnavahed vedevatel haagistel suurusjärk 3K€. Kuna korra käis läbi ka poest ostetav "mehaaniline labidas", siis ma lihtsalt ei näe sellisel talumajapidamises otstarvet! See on väikese ehitus- ja haljastusfirma vahend tagaaedades midagi teha, nagu ka mikromõõdus roomikekskavaatorid ja roomikdumperid. See, et üks ülilahe "hull somm" sellisega midagi teeb ja on sinutorusse lõputult videosid pannud, ei tee seda mingiks "eriliseks" asjaks! Tegu lihtsalt kaamoses vaevleva ja lõputult käes olevat aega raiskava juutjuuber-suunamudijaga  Toungue Viimasel ajal on Temagi tummisema kaevetehnika manu läinud sest jääaegne kivikülv pole just kerge pind kaevata.

edit - PS: kui liigutamiseks ei ole ei haagisel vedu ja dolly't ei taha ka ulmekalliks/keeruliseks ajada, siis kraavi kaevamisel/puhastamsiel on abiks vana hea skandinaavia "trikk" üleveopraamidelt - tross! Ehk vints! Kui tõstukil ei ole küljes (odavatel mitte), siis odavaim on elektrivints, see maksa üldse midagi. Kallim ja metsatöös ka abiks oleks hüdrovints, need 1-1,5K€. Kraavi kaevatakse ju järjest ehk vead vintsi lahti, kinnitad puukülge ära ja muudkui tõmbad kaeveaparaati edasi. Ja kui ka upud mutta - ikka saad vintsist abi!
Vasta

Greiferiga ei kaeva kivist pinda. Liivasossi võid kaapida. Pehmest hunnikust mandi võtmine on üks asi, kõvakstambitud kivisest pinnasest ampsu kättesaamine paar kraadi kangem mure.

Metsakate mastid lõhub kaevamine kiiresti ära. Sel on põhjus, miks ekskavaatori pöördetelg nii lühike ja jaburalt madalal on. Tühi metsakäru käib kummuli juba täispika noole raskusest, rääkimata sellega millegi maa sees oleva väljatirimisest wäggiwaldsel viisil.

Kurat, lase nüüd mehel ometi ehitada, mida Sa kogu aeg susid siin!

Jah, ma olen ämblikku pruukinud ja mulle ilgelt meeldis. Jaburasse kohta sai selle sõidutada ja pärast tagasi välja ka.
Vasta

(01-11-2019, 13:25 PM)v6sa Kirjutas:  Kurat, lase nüüd mehel ometi ehitada, mida Sa kogu aeg susid siin!

Ehk asi ongi ehitamien ehitamise pärast!!! RAHALISELT on see suisa idiootsus, sest sinna kulub tuhandeid ja tuhandete eest saab renditehnikaga KÕIK tööd tehtud ja u. kolmkümmend korda kiiremini! Ma lihtsalt ei näe sel nuzzimisel mitte mingit mõtet, kuna asi on sigaraske ja hüdraulikat ikka veel pole! Neid iseehitatud zitanikatseid on terve Eesti täis, enamsue "talude" jurues on mõttetud pasalaod, mid ahellitavalt rauaplatsiks kutsutakse. Isegi siin Automotos on DIY-asju, mis on tõesti ahhetama panevalt hästi ehitatud, ülivähe!!! Ja nende maksumused on siis ka kallimad, kui oleks samalaadse poest ostnud - ongi puhas isetegemise rõõm! Kasvõi diisel-ATV jms. 

Sestap sai ka Venemaa originaal-guliibinitele vihjatud, kes sellestsamast PG-02 baasil mistahes imeasju on ehitanud! Pisike iseehituse "tats" jurues, kohandad, tugevdad, midaiganes, aga aluseks on tehasetoode. Siin ka kaeveaparaat ise on ju ülikõva, probleemiks saab olema sellega liikumine tänu arutuks minevale kaalule. See mõnisada kilo kaaluerinevust ei ole enam määrav, kui jutt on tonnides. See jama upub sinna pehmesse kraaviserva ära ja sinna jääbki! šassiilaadse isesõitva kopa tõstad ja vintsid välja. 
Lihtsalt on ette näha ärahukatud raha ja tulemuseks on kummaksi plaanitavaks tööks mitte sobiv nikerdis! Äge? Nõus. Inimene teeb midagi. 

Meil on see jälk nõukataak nii jubedalt küljes, et me siiani püüame vägisi asju valesti teha! Lisaks oleme ka "uskmatudtoomad" - no kohe üldse ei taha muu kauaaegse arenenud ja vaba maailma kogemusi uskuda! Ameeriklased on ka suured iseehitajad ja seal käib iseehitamine ülikõrgel tasemel aga ka väga kallilt. DIY on seal tipptase, kohati ületades ka tehaseid endeid! Kogu hot-rodindus jms on DIY. Eestis on DIY vana jäleda roostes pasa kohandamine seda teise samasuguse jamaga liites, et saaks mingigi asja, sest osta polnud midagi! Nüüd pole jälle raha... Saa aru, see on BS! 

Isegi see paganama Avandi eesmine kaevekopp oli paras nikastus aga nädalaga kolmel krundil sajakonna meetri kitsa kraavi kaevamiseks piisav. Aga Avandist rääkides, siis on müügil ka üks sellest kaeveseadmest DIY iseliikuv kopp tehtud aga hind on ka 8500€!!! Mõttega tehtud korralik asi ei ole odav! Kui mitu töötavat tehasekoppa selle raha eest saab? Mitu, lisaks mitu vintsi mitmesaja meetri trossi ja paljude plokkidega kaevaparaadi maaseest kättesaamiseks  Rolleyes See on reaalsus, mis jalaga peesse taob! Ma ostan tuhat korda enne "ämmavihtleja", sõidan sellega mõne Ksf!i manu et vähe pädevam aitaks mõelda ümberehituse-tugevndamise peale, maksan abi ja korraliku keevitamsie eest (ja laser/vesilõikuse eest, kui vaja) ja ikka olen plussis! Saan videos nähtud taseme aga muuhulgas saan ka midagi vedada jne. Pool-roomik oleks juba järgmine kohta...aga 8,5K€ eest saaks need ka pluss veel midagi! Kui ma tahaks majapidamisse kerget aga efektiivset kaeveseadet piiratud rahaliste võimaluste juures ja ei tahaks rentimisega tegeleda. 
Selle masina DIY on selline, kopa saab Eestis kommiraha eest osta ja muu olekski vähe pädevama rauatööMehe abi. On ju ka iseehitatut kaevekopp???

Tsitaat:Ковш был сделан под заказ, на заводе. Цилиндр и остальные элементы к нему делал сам а вся установка является стандартной которую выпускали на заводе орелживмаш ещё в СССР 
Vasta

Ply, sa ikka öösel ikka magada saad? Hing ei näri sees, et keegi midagi ehitab ja ei rendigi asju?  Sa peaksid täiskohaga maailmaparandajaks hakkama, et lollustega tegelevaid inimesi õigele teele juhatada Big Grin   See maailm läheb hukka muidu.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(01-11-2019, 15:27 PM)viplala Kirjutas:  Ply, sa ikka öösel ikka magada saad? Hing ei näri sees, et keegi midagi ehitab ja ei rendigi asju?  Sa peaksid täiskohaga maailmaparandajaks hakkama, et lollustega tegelevaid inimesi õigele teele juhatada Big Grin   See maailm läheb hukka muidu.

Vabalt! Magan jube hästi ja maailmavalu üldse ei põe  Cool  Tegelikult on mul võõrastest jumamla pohh aga...

Lihtsalt pisike tähelepanek: meie siinne suurim iseehitaja ksf!Donn sai isalt sünnipäevaks tehasetootest kopa. Ise kirjutab, et jube õnnelik on  Big Grin Tegu siis brittide militaartaustalise isesõitva ultralight-kaevekopaga pioneer-pataljonidele, mis ka tööd suudab teha. See on nagu päriselt äge aparaat! Erinevalt Nõukogude Punaarmeest ei ole muul arenenud maailmal isegi sõjaväes labidalolle võtta ja seal pidid Insenerid MÕTLEMA! Eestis tegeleb praegu sama asjaga Milrem Robotics, kus tapaplatformidest tehakse ka Kodanikele kasulikke ja abi andvaid tooteid! 
Avastasin, et Donnini jõudnu pole teps ainus siinsel kamaral, üks on 4900€ eest suisa saadaval. Jällegi - ei ole kaugelt odav aga täiesti mõtet omav kerge transporditav riistapuu. Millisest otsast DIY siin enam ära tasuks? Ja kuipalju see soomlaste koppagregaat jõulisem on, et oleks meeletu efektiivsuse vahe? Kuipalju see kergem on, saab veebist andmed välja otsida või oskab Donn peast öelda  Toungue  Sul Jumz - pole ju kordades lääne uutest nõrgem ega aeglasem? Kiirus-jõudlus on rahateenimisel oluline, kodus omale hobiks mitte niiväga, kui just päris "veniv" see liigutamine pole. Ja siin on tarkade epade poolt jõutud vajaliku hüdropakini ja selle komponentideni, et oleks kiire ja äge aga mis pole kaugelt enam odav. Paned "sadaraha" pumba, venib kui tatt. Paneks kaks" mitmesajast" järjest - ja sinna taha õige mootori - on lõbu laialt aga koos voolikute tegemise ja moodsate jagajate-joistikude soetamisega jälle "tonn" läinud.
Vasta

Ausalt öeldes ostaksin ma endale ennem kaks jumzi kui sellise kökerdise, olgu see siis militaarne või mitte. Kui aga vajadus ja materjal olemas oleks, hakkaks ise ehitama, maksku see siis 1000 või 2000, keda kotib. Ise ehitamisega on selline huvitav asi, et see tegevus pakub rahuldust, ehk siis õnne, tekitab tööriistu ja mis kõige tähtsam, annab teadmisi ja oskusi. Natukese aja pärast oled suuteline juba ükskõik mis projekti ellu viima. Erinevalt aga nokitsejatest, ei ole igasugu teoreetikud, rentijad ja uute vidinate soetajad ka tulevikus võimelised, peale sooja õhu, mitte kui sittagi muud genereerima.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Täiesti haige kuidas, reaalsest elust kaugel olev teoreetik oma usku peale surub, võiks isegi öelda et youtubel põhinev müügimehe jutt. Mis sa arvad, et kogu maailm on lollid, et ekskavaatoriga kaevavad. Greifer on lahtiste puistematerjalide jaoks. Iga töö jaoks oma riist.
Vasta

(01-11-2019, 00:27 AM)2715 Kirjutas:  ...Mina võtaks soovitud tootlikuse puhul grupp 2 pumba, mida on saada alates 8cc ja lõpetades 25cc mahuga.
http://hudraulika24.ee/pumbad/PCD2?limit=100
...või osta kohe Galtechi grupp2 pump sest sellele on võimalik teine pump otsa keerata kuna võllil on olemas nuutpesa ja teisele pumbale läheb siduri asemele nuutmuhv mis esimese pumba võlli sisse sobib.

Ma tänan hariva vastuse eest pumba maailma süvenemisel.
Kas see grupp 2 pumbad ongi siis erinevatel tootjatel ikkagi mõõtudelt sama asi ja omavahel vahetatavad? Mõtlen siis kinnitusauke ja koonusvõlli.
Eks enne pumba ostmist tuleb ka selle 15Hj Kubota mootoriga kokkusobiv vooluhulk leida. Siit lehelt saab ehk enam vähem tõe teada, alapoole kerides valemeid palju ja vaja süveneda:
https://www.hydraulicspneumatics.com/200...ifoldsHICs
Mis aga KSF Plyval postitustesse puutub, siis ärgem leili nende peale minge. Eks igaühel ole oma arvamus ja nii ongi.
Ummisjalu aga kaevekopaga raudhobu ostma ei tõtta, sest sellise inimese soovitusi ei saa tõepähe päris võtta, kes ühes teises teemas kiitis raudhobu taevani, aga ise vedas vana Audirondiga puid metsast pagasnikus välja.
Kui midagi kiita, siis peab olema ka käega tunnetatud kogemus olemas. Siis saab asjade sobivusest ja reaalsest elust rääkida.
Praegu aga hõljutakse Youtube pilvelainetel ja reaalsest töö ära tegemisest ei ole juttugi.
Muideks, minu ämblik on juba natukene tööd teinud. Laaditud liiva haagisele ja seda põranda täiteks toodud. Saab ka nabanööri otsas hädavajalikku teha, seniks kui hüdromajandus valmib.
Vasta

(01-11-2019, 22:17 PM)meli666 Kirjutas:  Ma tänan hariva vastuse eest pumba maailma süvenemisel.
Kas see grupp 2 pumbad ongi siis erinevatel tootjatel ikkagi mõõtudelt sama asi ja omavahel vahetatavad? Mõtlen siis kinnitusauke ja koonusvõlli.
Eks enne pumba ostmist tuleb ka selle 15Hj Kubota mootoriga kokkusobiv vooluhulk leida. Siit lehelt saab ehk enam vähem tõe teada, alapoole kerides valemeid palju ja vaja süveneda:
https://www.hydraulicspneumatics.com/200...ifoldsHICs
Mis aga KSF Plyval postitustesse puutub, siis ärgem leili nende peale minge. Eks igaühel ole oma arvamus ja nii ongi.
Ummisjalu aga kaevekopaga raudhobu ostma ei tõtta, sest sellise inimese soovitusi ei saa tõepähe päris võtta, kes ühes teises teemas kiitis raudhobu taevani, aga ise vedas vana Audirondiga puid metsast pagasnikus välja.
Kui midagi kiita, siis peab olema ka käega tunnetatud kogemus olemas. Siis saab asjade sobivusest ja reaalsest elust rääkida.
Praegu aga hõljutakse Youtube pilvelainetel ja reaalsest töö ära tegemisest ei ole juttugi.
Muideks, minu ämblik on juba natukene tööd teinud. Laaditud liiva haagisele ja seda põranda täiteks toodud. Saab ka nabanööri otsas hädavajalikku teha, seniks kui hüdromajandus valmib.
Kui on grupp 2 pump siis flantsi ja võlli mõõdud on samad eri tootjatel nagu ka grupp 1 ja 3.
Erinevad on eri tootjatel pumbaosa pikkus ja voolikute kinnitamise viis(flantsi või keermega) aga see ei sega neid omavahel vahetada.
Küll aga kui on plaan kunagi ja kuidagi edasi aretada siis esimene pump on kaval võtta selline, millel on tandemiks tegemise võimalus ja sinna otsa võib juba suvalise võtta millel see võimalus puudub.
Mootori võimsuse pärast ka ei peaks väga põdema sest omatehtud tõstukile sai 12hj mootori taha pandud tandem kus esimene on grupp2 pump 12cc sõitmiseks ja seal taga grupp1 pump 4,8cc.
Sõidupumbaga üksi ei sure mootor ka tühikäigupööretest natuke kõrgema pöördega välja kuid hakkab koledasti väristama sest üks silinder ju ainult.
Kui aga tõstmise pumbale ka 200bar survet anda võtab mootorist pea kõik saadava jõu keskmistel pööretel,  kuid välja napilt ei sure.
Ehk siis diiselmootori otsas ja 170 bar survega võiks saada  hakkama suurima saadaoleva 2 seeria pumbaga.
Vasta

(01-11-2019, 13:07 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Seega ma kohe mitte üldse ei saa siin juttudest aru, kus kasvõi seesinane T-16 mõtetuseks nimetatakse? 
...


Aga seepärast, et ämmavihtlejast normaalse asja tegemiseks tuleb see algusest peale uuesti teha. Algmaterjaliks kõlbab.
Sihuke näeb välja  koorma mahalaadimine oskamatul mehel keskmiselt kulunud ämmavihtlejaga . Mitte üks silinder ei pea, lõtkud on igas liites megad, rooli keerata ei jõua... Säärased on need paaritonnised.

Aga teemasse ka.
   

Selle järgi võiks loota, et nii 40 Nm on kenasti saadaval ka 2 krpm peal. Ehk nii 10 kui 16 pumbad võiks täitsa jõukohased olla. Mina endale tehes paneks otse VV külge elastse siduriga.
Vasta

(02-11-2019, 21:26 PM)v6sa Kirjutas:  Aga seepärast, et ämmavihtlejast normaalse asja tegemiseks tuleb see algusest peale uuesti teha. Algmaterjaliks kõlbab.
Sihuke näeb välja  koorma mahalaadimine oskamatul mehel keskmiselt kulunud ämmavihtlejaga . Mitte üks silinder ei pea, lõtkud on igas liites megad, rooli keerata ei jõua... Säärased on need paaritonnised.

Video on privaat aga selline asi ongi DIY-aluseks! Do It Yourself. See ongi algmaterjal. Aga ka siis arvutad, on DIY odavam kui uue aga kvaliteetse samalaadse asja ostmine. Siin automotos nähtud ülikõvad isetehtud masinad/seadmed Ksf!ide Donn'i kõik asjad, UrmasA diiselATV või Erollu (sinutorus Tractoholic/Särtsuratas) asjad on kõike muud kui odavad ja LIHTSAD lahendused! Eriti Erollu asjad! See on TEHASETASE! 

Siia paneme ühe rootslase "Imetöö", DIY "kummijuku"-ekskavaator, mis on vähemalt samahea kui tehasetoode. Seal kolm videot, ehitus, esimene arendus ja teine - juhtimissüstemi arendus! Viimane on juba ulmevaldkond kodus teha...minu jaoks. Selel tüübi töö on tehasest vaat et edasi tase... 

Ja siia kõrvale üks tavaline Eesti DIY-töö, mis on ka väga kõva aga oma viimistluselt, korralikkuselt, pedantsuselt jne valgusaasta kaugusel paarist eespool viidatust.
Vasta

(03-11-2019, 12:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ja siia kõrvale üks tavaline Eesti DIY-töö, mis on ka väga kõva aga oma viimistluselt, korralikkuselt, pedantsuselt jne valgusaasta kaugusel paarist eespool viidatust.

lihtsalt huvi pärast,et kas see tonni ka suudab kõrvalt tõsta?mõte hakkas liikuma oma tõstuk lihtsalt seisva diisel villu peale pookida.mul kah kodukootud metsatõstuk mis ka kaevab kraavi ja tõstab sita peale ja teeb kõik kodused tõstetööd.käppasi pole veel ja pööramine nigel ja koormuse all keerata ei saa.
Vasta

(03-11-2019, 12:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Video on privaat aga selline asi ongi DIY-aluseks! Do It Yourself. See ongi algmaterjal. Aga ka siis arvutad, on DIY odavam kui uue aga kvaliteetse samalaadse asja ostmine. Siin automotos nähtud ülikõvad isetehtud masinad/seadmed Ksf!ide Donn'i kõik asjad, UrmasA diiselATV või Erollu (sinutorus Tractoholic/Särtsuratas) asjad on kõike muud kui odavad ja LIHTSAD lahendused! Eriti Erollu asjad! See on TEHASETASE!
Siia paneme ühe rootslase "Imetöö", DIY "kummijuku"-ekskavaator, mis on vähemalt samahea kui tehasetoode. Seal kolm videot, ehitus, esimene arendus ja teine - juhtimissüstemi arendus! Viimane on juba ulmevaldkond kodus teha...minu jaoks. Selel tüübi töö on tehasest vaat et edasi tase... 

Ja siia kõrvale üks tavaline Eesti DIY-töö, mis on ka väga kõva aga oma viimistluselt, korralikkuselt, pedantsuselt jne valgusaasta kaugusel paarist eespool viidatust.
Isetehtud asjad saavadki paremad kui kuskil tehases tehtud masstöö kus on tähtis odav hind sest seda on vaja müüa.
Paremad saavad nad aga ainult siis, kui:
1 Tegija on selle eesmärgiks võtnud.
2 Tegijal on eelnev kogemus selles valdkonnas ja ta teab täpselt milline tulemus peab olema.
3 Tegijal on selle teostamiseks aega ja tahtmist ning eelarve lubab selle lõpuni ehitada.
Kuskilt kaugelt mere äärest maa poole karjuda et seda peab ämmavihtlejast tegema on lihtsalt rumal ja tarbetu tegevus.
Vasta

See rootslase pill oma kontseptilt (väike ratastel kopp) mulle meeldis. Mõned asjad on natuke õblukesevõitu, aga muidu ju täitsa töötab. Rototildi lahendus on ka oma olemuselt äge asi, aga kogu kupatus enne kopa tööosa tundub natuke liiga kogukas.
Vasta

(03-11-2019, 18:02 PM)2715 Kirjutas:  Isetehtud asjad saavadki paremad kui kuskil tehases tehtud masstöö kus on tähtis odav hind sest seda on vaja müüa.
Paremad saavad nad aga ainult siis, kui:
1 Tegija on selle eesmärgiks võtnud.
2 Tegijal on eelnev kogemus selles valdkonnas ja ta teab täpselt milline tulemus peab olema.
3 Tegijal on selle teostamiseks aega ja tahtmist ning eelarve lubab selle lõpuni ehitada.
Kuskilt kaugelt mere äärest maa poole karjuda et seda peab ämmavihtlejast tegema on lihtsalt rumal ja tarbetu tegevus.

100% nõus. Mis tod a"ämmavihtlejat" puudutab, sisi see toodi-tuli kohe alguses teiste poolt sisse sest ega mei lsiin mitte ühte teist kerget hüdroga toiminud kaeveseadet võtta polnud! Ja et pehme maa ja kraavi puhastus, siis o nsee suisa elementaarne. Rootslane tegi masti ka ise aga kas sel on mõtet, kui on olemas korralik samasugune? Jne. 

See DIY-värk on selline kummaline. Ma ka sellega omajagu tegelenud, lihtsalt valdkond vähe teine, kui rauast kaeveseadmed. Näiteks plastikust ujuvvahend, kus ka ümberehituse aluseks võtsin olemasoleva paadi. Paldiski venelased lamineerisid imeõhukesed kere ja teki toorikud, sest neid tuli ju lõikuma/juurdelõikama hakata. Puhas DIY, mis peale mitut vahevormi lõpuks ka masstoodanguks sai. See punase triibuga ongi toimiv ideemudel, mis koosneb käsitööst, masstoodang on kõiks sinise triibuga ja kõigeks on olemas lõppvormid. Sinine tekk nr.2 oli lõppvormi aluseks, kuhu said vee äravoolud, karestus jms ka peale.  
Kõik kolm välja toodud punkti olid täidetud ja kuna oli eesmärk kindlal kuupäeval Meremessil olla, siis tuli väga hoolikalt iga algdetaili ja ümberehitust kaaluda. Sestap on ka muidu väikelaevaehituses mitte just tavaline nn"vahevorm", lihtsalt tehases on odavam klaasplast kui töötund! Ehk ma ei lihvinud ideaalseks mitte tekimudelit vaid mudeli kumerused ja vahevormi kumerused - viimased on tootel nõgusused ja nende viimistlemine on käsitööna ilge piin! Kiirem ja lihtsam ja odavam oli nii teha. 

Mis puudutab, et DIY on parem kui tehasetoode. Jälle meri ja purjekad on üks tüüpiline koht, kus seesama probleem põrkub ja enamus "tegijatest asjadest" on one-offid. Lisaks lõputult DIY-aluseid üle Maailma! Kümnetes tuhandetes!!! Pisikesest sõudepaadist 20+meetriste kollideni.  ENAMUS neist on "paras saast" aga siis need tippasjad on ikka ulmehead! Kusjuures see DIY ei tähenda, et 100% kodus kuuriall tehakse - see on pigem mõtteviis, kus kasutatakse ka proffide abi. 
Aga parem saab DIY olla vaid siis, kui selle ehitaja/konstruktor/ideegeneraator on enne seda mitu "mittesobivat" ära proovinud ja omale nüanssideni selgeks teinud omaenda vajadused! Selle DIY kopa puhul on kaks välja toodud: seesinane vundament ja pehmel maal kraavid. Selleks peaks enne mitu renditavat väikekoppa vundamendi kallal ära proovima ja siis paar suuremat sohu uputama! On nii??? VÕI teed eeltöö ära puhtalt füüsikaseaduste põhjalt! Vaat need kehtivad aprioorselt!  Toungue
Vasta

(03-11-2019, 12:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Video on privaat
...

Pardon, nüüd võiks olla näha. Kuigi - ega seal midagi vaadata ole.

Ja endiselt olen seisukohal, et meil on vaba maa ja igaüks võib elada oma äranägemistmööda seni, kuni teisi liigselt häirima ei hakka.
Vasta

(03-11-2019, 13:07 PM)muska71 Kirjutas:  
(03-11-2019, 12:46 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Ja siia kõrvale üks tavaline Eesti DIY-töö, mis on ka väga kõva aga oma viimistluselt, korralikkuselt, pedantsuselt jne valgusaasta kaugusel paarist eespool viidatust.

lihtsalt huvi pärast,et kas see tonni ka suudab kõrvalt tõsta?
...

Allatonnine sassii, pool tonni koppa, käpp napp meeter - ma natuke kahtlen. Aga alati võib ju tegijalt küsida. Hüdraulika tõstab küll aga kas torn püsti püsib...

Ma julgeks säärastele asjadele poolt tonni haakida. Üle selle võib selguda, et füüsikaseadused ikkagi kehtivad.
Vasta

Loen neid teemasid siin metsaveost ja ekskavaatoritest, saagidest ja saanidest ning arvan et sellest pole midagi halba kui tark inimene aeg-ajalt vahepeal lollitab vähe.



Hullem on asi siis kui loll pidevalt targutab...
(Ise kaasaarvatud vist Big Grin )

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(03-11-2019, 19:15 PM)PlyVal64 Kirjutas:  Aga parem saab DIY olla vaid siis, kui selle ehitaja/konstruktor/ideegeneraator on enne seda mitu "mittesobivat" ära proovinud ja omale nüanssideni selgeks teinud omaenda vajadused! Selle DIY kopa puhul on kaks välja toodud: seesinane vundament ja pehmel maal kraavid. Selleks peaks enne mitu renditavat väikekoppa vundamendi kallal ära proovima ja siis paar suuremat sohu uputama! On nii??? VÕI teed eeltöö ära puhtalt füüsikaseaduste põhjalt! Vaat need kehtivad aprioorselt!  Toungue

Vundament ja metsakraavid on tegelikult üks osa kõigest vajaminevast. Talupidamises tuleb kõike ette. Julgen arvata, et kui motoriseeritud labidas on kuurist kohe võtta, siis toimub ka õunapuude istutamine selle abil. Ilma naljata, maa suht savine ja alati on labidaga kaevatud päris arvestatav auk maasse ja see kompostmullaga asendatud. Et puuke ikka paremini hoo sisse saaks.
Või tuleb muruniitmisel mõni kivinukk nähtavle. Või on sõiduauto haagiselt mõni asi maha vaja tõsta. Jne, jne...
Kui asi on endast ja ihu laisk, siis tegevust leiab piisavalt sellele, seega seda renditeemat ka väldin. Pealegi on mul laias laastus rendipunktini edasi tagasi 100Km. Asja äraviimiseks teine 100Km. Aeg muudkui jookseb, lisaks on tamp taga, et kiiresti asi ära teha. Metsas kuskil mäda peal veel rendikopaga sisse ka jääb, renditund aga tiksub.
Ma ei väida, et ämblik miskitpidi parim lahendus oleks. Kui võrrelda T-16 kopalisega. Olles aga viimasega töötanud, siis otseseks maakaevamiseks see hästi ei sobi ja ei ole ka tehas seda selleks ehitanud. Põhjused on eespool mitmed KSF-d välja toonud ja olen täitsa päri.
Ostes aga mingi 1500.- eest vana kopaga T-16. Sisuliselt on kõik seal kapremonti vajav. Mootor, käigukast jms. Kopa osa maakaevamiseks vaja esiteks ringi teha, pluss kogu hüdromajandus laias laastus välja vahetada. Ei saa neid vene jagajaid, ega silindreid õli pidama. Plöga sees õiendamiseks vaja ka laiu rattaid, need aga maksavad uhkelt.
Mina enda ämblikkopa ehitusel ei juhindu otseselt DIY-st. Ehk siis pole mingit tahtmist kõike nullist teha. Katsun valmis asju omavahel kombineerides võimalikult vähese raha ja ajakuluga saada tehase lahendus, ehk siis see:
https://www.pytitalu.ee/toode/vaike-eksk...sen-mb300/
Julgen väita, et saan praegu ise tehes võimekama kopalise, samuti tuleb see rahaliselt odavam. Kui oleks Kubota jätnud ostmata ja soetanud 150.- eest sõiduauto diiselmootori, saanuks poole selle hinnaga valmis asja. Kuna aga vaatamas käidud Golf 1.9 47Kw mootor oli nagu pudrupada. Suitses sinise vinega ja õlivalamiskorgi ära keerates oli nägu hetkega pipi. Siis sai vastu võetud otsus, et ega selle mootori kapremont odavam sellest Kubota mootorist ei tule. 
See, et ta tuleb kuni umbes 2.5 korda raskem, pilli ei puhu.
Soomlane õiendab plöga sees ja saab hakkama:


Minu ämblikul on kolm korda suuremad rattad all, lisaks võin veel ühe topelt rattapaari pinnalpüsimiseks lisada. Esimestele tugikäppadele ka suuremad tugiplaadid. Miks mina peaks sel juhul ära uppuma?
Muideks, mitte väga ammu oli Ostas üks hea raadiojuhitava kopa projekt müügis:
https://www.osta.ee/hudrauliline-kaevami...27817.html
Oleks ise kohe selle ära võtnud, aga olin juba sommide Hiteci ära ostnud.
Kui rahaliselt arvutada, siis ealeski ise tehes nullist odavamalt seda kopamajandust koos silindrite ja jagajaga ära ei tee. Aga muidugi nullist ehitada tahtmine ja mitte raha peale nii tähelepanu pöörates on ikka ehe DIY. Müts maha nende ees.
Käisin täna ja tegin puhastada vajavatest kraavidest mõned pildid.
Piirikraav, kus vesi enam ei liigu. Vasakul pool metsärikate suure rutuga maha võetud mets, mis areneb omasoodu.
         

Veel mõned näited, kus juba labidaga puhastatud. Pole vist eriti näha, aga kraavi ääres vall, kus lehed peale langenud. No okei, päevakese kaevab ära. Aga siis juba ihu valu täis ja no ämbliku joistick nuppe sõrmedega liigutada ikka lihtsam. Kui on ka mõni suurem juur, siis kirvega ei ole probleemiks see katki lüüa.
               

Viimaks on ka selliseid kohti omajagu. Suure tehnikaga peaks lagedaks tegema. Ämblikuga aga mahub läbi.
Rendist võiks võtta mingi väiksema roomiku. Aga ega selle tööjõudluse vahe enam mäekõrgune ei ole, võrreldes selle soomlaste kaeveseadmega.
Seega usun, et see ämbliku ehitamiseks kuluv raha, koos muude vajaminevate ülalpool loetud töödega tuleb kokkuvõttes ikka rentimisest kavalam. 
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne