06-10-2019, 17:05 PM
No mis mõtet oleks 750kg haagisele panna topeltrattaid? Peaaegu sama mõttetu nagu kaheteljeline O1...
Töötavat asja ei maksa remontida, läheb katki
(06-10-2019, 16:44 PM)Laurts Kirjutas: Topeltratastega haagis on raudselt O2 aga kui massid sobivad (vähetõenäoline) siis võib vedada ka B kategooriaga ja sõiduautoga.Ei tähenda teine sild kohe O2. Vähendab ainult passis 45kg jagu kandevõimet:
(06-10-2019, 16:08 PM)Daff Kirjutas: ...
mida nõuab üheteljeline ja topeltratastega sõiduauto haage, kui üldse nõuab aga vaadates neid koormaid ja reklaamkirju peal siis kindlasti pole koorem max 650 kg vaid tunduvalt rohkem.
On saksas jäänud mitmeid kordi silma sellised haaked.
...
(15-11-2019, 18:33 PM)MeelisV Kirjutas: Kes teab uut normi O1 kerghaagistest millede puhul enam ei arvestata enam 750kg täismassi vaid 750kg teljekoormust + kuni 75kg koormus haakeseadmele mis teeb täismassiks 825 kg.
Ise puutusin sellega täna kokku ja olin päris üllatunud. Seda muidugi siis kui tootja selle uuena nii on registreerinud.
(15-11-2019, 18:33 PM)MeelisV Kirjutas: Kes teab uut normi O1 kerghaagistest millede puhul enam ei arvestata enam 750kg täismassi vaid 750kg teljekoormust + kuni 75kg koormus haakeseadmele mis teeb täismassiks 825 kg.
Ise puutusin sellega täna kokku ja olin päris üllatunud. Seda muidugi siis kui tootja selle uuena nii on registreerinud.
(16-11-2019, 09:30 AM)MeelisV Kirjutas: Tänane liiklus seadus väidab nii.
21) kerghaagis on haagis, mille täismass ei ületa 750 kilogrammi;
(16-11-2019, 12:09 PM)Raivo Kirjutas: Erandina poolhaagise või kesktelghaagise kategooria määramisel on nende täismassiks mass, mis vastab poolhaagise või kesktelghaagise telje või telgede kaudu maapinnale ülekantavale staatilisele vertikaalkoormusele, kui haagis on ühendatud vedukiga ja maksimaalselt koormatud
https://www.mnt.ee/sites/default/files/c...r_2019.pdf
Iseasi, millisele vedukile on lubatud piduriteta haagis tegeliku massiga 825kg?
Haagise näide: https://www.tiki.ee/haagised/kastihaagis...is-cf200-r
(17-11-2019, 18:17 PM)MeelisV Kirjutas: kui enne võis 3,5T auto taha haakida 750 haagise ja julgelt B-kat. lubadega kulgeda siis nüüd oleks nagu 75kg liiga palju või mis selle asjaga on ?
ma saan mõttest ju aru, et haagise mass on 750 kg sillale ja 75 kg konksule ehk viimane mõjub ju autole ja polegi nagu haagisele mõjuv
aga pidurdades on nüüd ju autole 75 kg rohkem massi taga veeremas mis lükkab ja on vaja seisma saada