(24-11-2019, 23:34 PM)aavu Kirjutas: Nüüd vastus küsimusele.
500amprit = 12,5volti jagatud starteri ja tema juhtmete takistus liidetud vooluallika sisetakistus. Head arvutamist veidi eespool toodud valemi järgi!
Sisetakistuse muutuse tingimused on punaselt.
Tänud vastamise eest. Aku laadimise seisukohalt huvitab meid tegelikult ainult aku sisetakistus, seepärast jätan julgelt starteri ja juhtmed mängust välja. Eesmärgiks on teada saada keemilise reaktsiooni kiirus akus, kui palju on kadunud plaatidele kristallide moodustumise tõttu. Ehk siis sisetakistuseks on 0,025 oomi ehk 25 millioomi.
25 millioomi langeb vahemikku 10-30 millioomi, mis eelpool toodud tabeli järgi näitab aku kehva seisukorda, kuid on veel kasutuskõlblik ja võib üritada veel taastamist.
Ehk siis kokkuvõtvalt, aku keemilised reaktsioonid on veel piisavalt kiired voolu vastuvõtmiseks. Kuigi minu jaoks on natuke arusaamatu nagunii, kuidas üks aku suudab vastu võtta 1A või 3A, aga 0,2A ei saa.
Muide, Ohmi seadust ei saa rakendada ka kõrgepingeliinide kohta. Seal samuti kõrge pinge ja madal voolutugevus. Ometi kodudesse vool jõuab.
Edit: tegelikult tuleks küsimus püstitatada üldse niipidi:
Kui laadimise pinge tõsta 15V peale, kas leidub pliiakut, mis ei alusta elektrolüüsi voolutugevustel 3A, 1A või 0,2A?
Väidan, et akut laaditakse ka 0,2A juures sellepärast, et aku sisetakistus on 0,025Ω ehk siis mitu korda väiksem.