Tööriistadest

ei ole keskmine toru põhjani. sutsuke küljelt sisse tuleva augu alumisest servast madalamal lõppeb.
küljelt tuleb sodi sisse suure hooga ja hakkab keerlema koonuses. kuna sisendtorust palju suurem maht tähendab õhu kiiruse olulist langust, siis
piki koonuse seina tiirutanud sodil saab ka hoog otsa ja ta kukub alla kogumistünni. õhk lahkub ülemise toru kaudu.
Vasta

ja tünn on mul ka kahesajane ja vitsaga plekist kaanega. vanasti sai suht niisama, nüüd tuleb mõni raha ää anda.
viimati tõin koormatäie ühest "siidrivabrikust" hinnaga viis raha tünnist.
Vasta

Saepuru jms kogumiseks ei pea otseslt just sellist koonust ehitama - oluline on, et anumas sees keeris oleks (keerise keskel liikusmiskiirus alaneb ning osakesed vajuvad alla).

Taolise pudi tegemiseks ma valmistasin tsükloni laadse asja nii, et imejaks on maja tsentraalse tolmuimemissüsteemi imur, min on ühendatud ca 50L ämbri kaane keskele. Puruimemisvoolik on omakorda ühendatud sama ämbri küljele, kui siseneb ämbrisse nurga alla s.t. et ämbrisse sisenev pudi liiguks esimese hooga mööda ämbri ääri.
Toimib ideaalselt. Miinuseks - suur ja raske, mistõttu korteris või väiksemas majas seda ei kasuta. Garaazis või töökojas aga väga hea.
Vasta

(03-01-2020, 23:13 PM)ivo86 Kirjutas:  Saepuru jms kogumiseks ei pea otseslt just sellist koonust ehitama - oluline on, et anumas sees keeris oleks (keerise keskel liikusmiskiirus alaneb ning osakesed vajuvad alla).

Mingid tegelased on selle teema üsna põhjalikult ette võtnud ja terve aasta kasuliku lugemisvara eest ka kodulehe üles riputanud. Seal on absoluutselt kõik info, mis üldse mõeldav vist on, koonuste, filtrite, standardite ja õhukvaliteedi kohta. Tuleb välja, et kui tahad ikka puhast tolmuvaba õhku, siis on tähtis nii koonuse kuju kui õhuvoolu maht ja kiirus. Kui kellelgi väga igav on ja süveneda viitsib või tahab koonuste kohta doktorikraadi teha, siis on too leht just paras läbi närimiseks ette võtta  Smile

https://billpentz.com/woodworking/cyclon...#index.cfm

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kui jutt juba imuritele läks...
Soetasin kasutatud Jet dc 1800, korralik aparaat, sama võimsusega cccp tootest, tõmbab oluliselt  paremini, õigemini öelda tõmbas...
Höövli alt pääses lahti oksatükk vms, korraks käis kerge kolks ja enne kui jõudsin- taipasin välja lülitada kõva kolin...
Plastikust tiivikust oli saanud plastikust jorn, labadest järgi vaid köndid. Kiri tootjale, vastus tunniga: konnasööjatel tiivik laos olemas, aga... 280 raha+transa 40,-  ja veel+ km. Sad
Käib vana vene oma kah, metallist tiiviku vahelt on klotse ja polte läbi käinud, paar kriimu vaid tiivikul.
Kui keegi teab kuskil mainit imurile tiivikut olema, või soovib seda puudulikku imurit, siis kuulan...


Vasta

(03-01-2020, 15:36 PM)Laurts Kirjutas:  Garaazi ja ehitustandrile Makita tolmuimejat tasub osta? 
Näiteks see https://www.k-rauta.ee/p/vee-ja-tolmuime...wc&index=1 ,
või on ainult Kärcher selles vallas tegija?
Kunagi ostsin makita, sest kärheril polnud pistikut ja see mudel millel oli eeldas hinge müümist vanapaganale.   Lisaks eriti hea pikk voolik ja rattad veerevad ka voolikust tõmmates (mingi odavaotsa kärher aint lohises järgi)   ja kõikse tähtsam: kaasa sai 2 tolmukotti, 1 tutikas siiani kastis ja teine ca. 5 aastat töös olnud.  Selline musta prügikoti sarnane korduvkasutatav kott, kuskil 20 liitrit läheb sisse.  Ja muidugi filtripuhastus nupp.
Töötab nii hästi, et pole isegi uurinud uuemaid ja paremaid.
Üks suur viga muidugi on ka, pidevalt on ta mul kadunud, a kui leian naise leian ka sealtsamast tolmuimeja.  Tal omal 500 eurine kärher igasugu vee ja aurudega a kui koristada vaja on 165 euri makita parem.
Vasta

(04-01-2020, 01:47 AM)hulgus Kirjutas:  Kui jutt juba imuritele läks...
Soetasin kasutatud Jet dc 1800, korralik aparaat, sama võimsusega cccp tootest, tõmbab oluliselt  paremini, õigemini öelda tõmbas...
Höövli alt pääses lahti oksatükk vms, korraks käis kerge kolks ja enne kui jõudsin- taipasin välja lülitada kõva kolin...
Plastikust tiivikust oli saanud plastikust jorn, labadest järgi vaid köndid. Kiri tootjale, vastus tunniga: konnasööjatel tiivik laos olemas, aga... 280 raha+transa 40,-  ja veel+ km. Sad
Käib vana vene oma kah, metallist tiiviku vahelt on klotse ja polte läbi käinud, paar kriimu vaid tiivikul.
Kui keegi teab kuskil mainit imurile tiivikut olema, või soovib seda puudulikku imurit, siis kuulan...
Tegelikult on imuritel enne venti ka mingi kaitse (enamasti eemaldatakse peale kolmandat ummistumist) suuremate tükkide vastu, ainult, et see ei tööta höövlilaastuga, võtab umbe kiiresti. Tegin ühele väiksemat sorti imurile ise tiiviku, täitsa töötab, ei tea kauaks, sest väike vibra jäi sisse, võiks ju lahti võtta, aga eriti ei viitsi. Materjaliks vineer ja liim , südamik sai terasest, see on poltidega kinnitatud. Ilmselt saaks ka ise tasakaalustada seda tiivikut. Oksajäänusega on lausa korpusel tüki välja löönud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

(04-01-2020, 18:14 PM)metsakohin Kirjutas:  
(04-01-2020, 01:47 AM)hulgus Kirjutas:  Kui jutt juba imuritele läks...
...
...
Tegin ühele väiksemat sorti imurile ise tiiviku, täitsa töötab, ei tea kauaks, sest väike vibra jäi sisse, võiks ju lahti võtta, aga eriti ei viitsi. Materjaliks vineer ja liim , südamik sai terasest, see on poltidega kinnitatud. Ilmselt saaks ka ise tasakaalustada seda tiivikut. Oksajäänusega on lausa korpusel tüki välja löönud.

Seal pole ise põlve otsas vist miskit teha, erinevalt cccp kahe ketta vahelistest sirgetest labadest, olid sellel nn. turbiini labad, ehk nagu auto veepump, ketas millel kumerustega labad, ülalt avatud ja korpuse-laba vahe väga täpne. Tõhus, aga õrn lahendus, imes ka pikka laastu 125mm torus muretult.


Vasta

3d print äkki abiks?
Vasta

Kes ise tahavad leiutada soovitan vaadata YouTube'ist Mathias Wandeli kanalit. Peale iseehitatud imurite on seal muud huvitavat ka Smile
Vasta

Väikestel ja odavatel on sirged labad, kuus tükki, ka imevad laastu päris kenasti kui seda pidurit torus poleks.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Kellele mis riist kuulub. Seda näeb allolevalt lingilt. https://www.protoolreviews.com/news/powe...hem/43632/
Vasta

(05-01-2020, 16:45 PM)pannkook Kirjutas:  Kellele mis riist kuulub. Seda näeb allolevalt lingilt. https://www.protoolreviews.com/news/powe...hem/43632/

See, et Dolmar kuulub Makitale, on sealt puudu, aga, et Stanley omavab Dewalti, tuli mulle küll üllatusena.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(05-01-2020, 17:09 PM)viplala Kirjutas:  
(05-01-2020, 16:45 PM)pannkook Kirjutas:  Kellele mis riist kuulub. Seda näeb allolevalt lingilt. https://www.protoolreviews.com/news/powe...hem/43632/

See, et Dolmar kuulub Makitale, on sealt puudu, aga, et Stanley omavab Dewalti, tuli mulle küll üllatusena.
Mis on sealt kõikse olulisem: pisikeste kvaliteetkompaniide vahendid on ka tipptase! TTS - Festool, KKR - Metabo ja reaalselt on ka Stihl AG selline. Hilti ja Makita on seal välja toodud, Dolmari teema on jah teine asi sest on ju tegu vama Saksa brändiga, mille Makita üles ostis. 
Üllatus mulle oli aga TTI ehk et kvaliteet-Milwaukee ja odavbränd Ryobi on sama asi. Sestap ei imestagi, miks Ryobid nii hästi kestavad Big Grin
Vasta

Ärge nüüd erutuge ja looge illusioone.
Sama omanik ei tee tooteid samaväärilisteks.  Big Grin
Vasta

(06-01-2020, 18:40 PM)MeelisV Kirjutas:  Ärge nüüd erutuge ja looge illusioone.
Sama omanik ei tee tooteid samaväärilisteks.  Big Grin
Volkswagen on ka tore firma.
Vasta

Mis oleks, kui jätaks need "mulle teadaolevalt" ja "mälu järgi" mula postitamata edaspidi? Eks igaühel ole mingi nostalgiline nägemus või oletus, ja mis siis. Ise olen jälle kuulnud, et viimane suurem tehing oli PSA ja FCA partnerlusleping.
Keda autotööstuste grupeeritus tõesti huvitab, võib alustada näiteks sellest lehest: https://en.wikipedia.org/wiki/Big_Three_...facturers)
Vasta

(04-01-2020, 13:41 PM)klemm Kirjutas:  
(03-01-2020, 15:36 PM)Laurts Kirjutas:  Garaazi ja ehitustandrile Makita tolmuimejat tasub osta? 
Näiteks see https://www.k-rauta.ee/p/vee-ja-tolmuime...wc&index=1 ,
või on ainult Kärcher selles vallas tegija?
Kunagi ostsin makita, sest kärheril polnud pistikut ja see mudel millel oli eeldas hinge müümist vanapaganale.   Lisaks eriti hea pikk voolik ja rattad veerevad ka voolikust tõmmates (mingi odavaotsa kärher aint lohises järgi)   ja kõikse tähtsam: kaasa sai 2 tolmukotti, 1 tutikas siiani kastis ja teine ca. 5 aastat töös olnud.  Selline musta prügikoti sarnane korduvkasutatav kott, kuskil 20 liitrit läheb sisse.  Ja muidugi filtripuhastus nupp.
Töötab nii hästi, et pole isegi uurinud uuemaid ja paremaid.
Üks suur viga muidugi on ka, pidevalt on ta mul kadunud, a kui leian naise leian ka sealtsamast tolmuimeja.  Tal omal 500 eurine kärher igasugu vee ja aurudega a kui koristada vaja on 165 euri makita parem.
Ja oli vaja siin kärherit maha teha. Täna tuli eit jutuga, et teeb koledat häält. Niikui sisse lülitasin oli selge, laager läbi mootoris.  Peale ühe erilise kruvikeeraja keevitamist sain selle jama lõpuks sealt kätte. Pilt oli kurb, laager kuiv ja juba nii kulunud, et pudenes kildudeks, tolmuks.  Uut laagrit sinna panema ei hakka kuna see polnud mõeldud vahetamiseks.  Kui väga igav oleks saaks. Uus mootor kogu jamaga liiga kallis, et vaeva näha. Niiet kui keegi tunneb puudust varuosade järele siis saadaval.       http://fotoalbum.ee/photos/klemmm/112303111   (järgmine pilt juppidest)      selline vee, auru ja imeb tolmu ka veel aparaat.        Järgmiseks ostan eidele odava hiinaka,  vähemalt pole rahast kahju kui per.e läheb https://www.amazon.co.uk/dp/B000XUQP10 sellise raha eest oleks saanud koristaja palgata.
Vasta

Uus mootor sellele Kärcheri auru imurile maksab ca 60 euri. Ei ütleks, et kallis kui maksab ca 10% masina hinnast. See  mudel peaks ka suht vana olema kuna mudeli uuendus nimega SV7 tuli juba vähemalt 6 aastat tagasi välja. Enamasti lastakse mootor või nende laagrid kotti kui  1. kui ei kasutata vahu vähendit (käib musta vee paaki korgi täis, et must vesi vahtu ei läheks ja seda mootorisse ei tõmbaks) 2. Ei jälgita vee maks nivood, mis paagi peal kirjas. 3. tõmmatakse või lükatakse täidetud vee paagiga masin ümber. 4. Vee paagis olev tõusutoru unustakse panemata või kinnitatakse halvasti ja see kukub vee paagi põhja.
Vasta

(03-01-2020, 20:33 PM)diesel Kirjutas:  ei ole keskmine toru põhjani. sutsuke küljelt sisse tuleva augu alumisest servast madalamal lõppeb.
küljelt tuleb sodi sisse suure hooga ja hakkab keerlema koonuses. kuna sisendtorust palju suurem maht tähendab õhu kiiruse olulist langust, siis
piki koonuse seina tiirutanud sodil saab ka hoog otsa ja ta kukub alla kogumistünni. õhk lahkub ülemise toru kaudu.
 Nädsa leidsin ka ühe tsükloni pildi Smile


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne