[poolita] Kas ostaksid endale gaasiauto?
#41

(27-02-2020, 11:44 AM)v6sa Kirjutas:  
(27-02-2020, 09:58 AM)Maisalup1 Kirjutas:  Sama mõte endal, et 8k saab päris kõva 2.0l mondeo ja gaasiseade lasta paigaldada. Saab normaalse minekuga titaanium paketiga masina kus hea helisummutus ja muud jutud, mille puhul dacia hind kerkib juba ca 20k kanti...

Ning millel on sama hea kliirens ja vedrustuse käik?
sõltub kus ja milleks kasutad,linnas asfalti pidi kulgedes auto kõrgus rolli ei mängi,aga maal kehvematel teedel oluline tõesti.
Vasta
#42

Minu arust on just Tallinnas vaja kõrgemat autot kuna asfalti augud , kihiline asfalt , lapid mis unikiviga paigatud , madala profiiliga äärekivid kust peab üle sõitma + talvel lume ja jäävaalud. 

 Tavaliselt kipub madalatel sõiduautodel see olema liiga jäik(kohandatud kiirteele) ning ebatasase tee peal tunned igat lohu ja mühku.  Kui tehasest veereb välja auto mille kliirenss on ainult 120-130mm siis seal ei saagi olla mängumaad ju.Puhas füüsika. Dusteril on 210mm standart.

www.estmotor.ee väikemootorid ja ehitustehnika . Kito tõsteseadmed
Vasta
#43

(27-02-2020, 15:06 PM)Gravity Kirjutas:  Minu arust on just Tallinnas vaja kõrgemat autot kuna asfalti augud , kihiline asfalt , lapid mis unikiviga paigatud , madala profiiliga äärekivid kust peab üle sõitma + talvel lume ja jäävaalud. 
töö auto oli kangoo 4x4 mis kõrge ja sain igal pool kõnniteele pargitud ka kõrge äärekiviga.järgmine oli partner ja tuli vaadata kuhu pargid ja kuidas sõidad just äärekivide poolelt vaadates,aga muidu tänavatel igasugu kohtades küll mingeid probleeme polnud.praegu expert ja see ronib ka lumes paremini kui partner.täna just ronisin mõnuga tuisuvaalu ja läks,ketid kah varuks olemas.
Vasta
#44

psa ja renault-nissan ikka kaks eri asja.
Vasta
#45

Tundub jah, et linna inimestel on jeepi vaja, et asfaldil sõita. Ma saan praegu maal igas mudamülkas hakkama c-max-iga mis on vastikult madal. Focusega ei jää kuskil hätta. Tuleb valida kus ja miks, vahest haagisega on küll puudus 4veost, et liikuma saada, samas ma ei tahaks kütusekulu vahet kinni maksta lihtsalt selle pärast, et äkkki läheb vaja 4vedu. Ikka maanteel 5 või 8 sajale on tuntav vahe ja ma ei ole nõus seda kinni taguma. Seega sätin oma käike nii, nagu võimalik. Mingit võrrimootoriga jeepi ka ei taha, kuna mul on auto kasutuses sihtotstarbeliselt, siis peaks mootor olema miinimum 2.0. Uutel autodel läheb mootor järjest nutusemaks oma töömahu ja võimsuse poolest....
Vasta
#46

Kokkuhoidlik lähenemine on majanduslikult jätkusuutlik, aga sellega ei lähe kokku töömahu kummardamine. Toungue
Vasta
#47

Töömahu kummardamine tähendab ka kokkuhoidu. 2.0l mootor sopas või käruga suudab sama töö ära teha väiksema kütusekuluga kui 1.2 või 1.6 liitrine mootor... Omal järgi proovitud... seega ka 4veo puhul võiks olla miinimum 2.0 kui seda kasutatakse raskemal maastikul kui asfalt.
Dacial oli vist max bensiin1.2 ja diisel 1.6l? Ise muidu hoian ka silma peal dacia arengul. Odava raha eest mõistlik uus auto. 
Ise eelistan pigem 4-5aastat kasutatud masinat, aga kellel soov uut ja soodsat, siis tasub täitsa kaaluda seda marki.
Vasta
#48

(27-02-2020, 23:14 PM)Maisalup1 Kirjutas:  Töömahu kummardamine tähendab ka kokkuhoidu.
...

Mitte erineva põlvkonna mootoreid silmas pidades. Tänane vurritatud mikromootor on (kuniks elus) võrdne vabalthingeldava topeltmahuga suguvennaga. Ükskõik, kas bensiin või diisel. Kui aga rehkendada muretu kasutusaja pikkust ka, siis vabalthingeldav paneb pika puuga igasugustele vurrilistele ära. Eriti siis, kui vurrilisi pruukida vabalthingeldava viisil: pideva alapöörde ja ülekoormuse all.

Disklaimeriks: meil on vaba maa ja igaüks võib pruukida täpselt sellist pada, nagu ta paremaks peab. A päris jama pole ka mõtet ajada.
Vasta
#49

huvitav kas see taster suudab ka oma võrri pajaga liikuda kui 4 inimesttoas ja 500kg haage sabas?ilmselt vaja põrandaluuke kõigile reisijatele,et hoogu lükata juurde.
Vasta
#50

(28-02-2020, 09:26 AM)muska71 Kirjutas:  huvitav kas see taster suudab ka oma võrri pajaga liikuda kui 4 inimesttoas ja 500kg haage sabas?ilmselt vaja põrandaluuke kõigile reisijatele,et hoogu lükata juurde.

Suudab liikuda, aga mitte enam liikluse rütmis. Nagu muide, ka Sinu kiidetud 2,2 rafik: pane tonn sappa ja lao tuba täis ja ei liigu see asi enam nii rõemsasti ühti. Proovitud, korduvalt. Samas: meil lubatud 90 on täitsa saavutatav.
Vasta
#51

Kilovatt on kilovatt. Täiesti mõõdetav suurus seejuures. Olenemata sellest palju töömahtu taga on. Iseasi on tõesti mootori ergonoomika ning juhi soov sisseharjunud, aga suuremale mootorile kohaseid sõiduvõtteid pruukida. Millises pöörete või võimsuse vahemikus selliste mikromootorite kütuse erikulu väikseim on, ei oska öelda, aga võimsus tuleb suurte pööretega, see on selge.
Vasta
#52

kõige väiksem on siis 1,0 L ja 3 silindriline bens. mootor
öeldakse küll 100 hj. aga mis on väike on ju Maksimaalne pöördemoment EEC (m.kg) pööretel (p/min) 160 / 2750
kombineeritud kütusekulu on kah suur oma 6,4...6,7 L/100

see sama 1,0 L mootor LPG versioonis aga annab rohkem, maksimaalne pöördemoment EEC (m.kg) pööretel (p/min)170/2000
samas ütusekulu pole mainitud

võrreldes aga sooritust siis see 1,0 bensukas ei jää alla diislitele
Maksimaalne kiirendus 0 - 100 km/h (s) parim diisel 9,7 kehvem 12,4 ja bensiin 12,5 s
1000 m D.A. paigaltstardist (s) parim diisel 30,3 ja kehvem 34,2 ja bensiin 34,3 s

samas see ei näita midagi muud kui tühi auto siledal asfaldil vms. 
maastikul ja koormuse all tuleb asi tegelikult välja hoopis teisiti.
teisalt pole see esiveoline 1L ka mõeldud maastikule ja koormuse alla 
tegu on lihtsalt kõrgama istumisega sõiduautoga et sõita kodust poodi, tööle, lasteaeda. igal asjal oma eesmärk võis siis igaks tööks ikka õige tööriist vaja

võtke keegi proovisõiduks see 1,0 l bensiin ja lisage oma kommentaar Smile
Vasta
#53

(28-02-2020, 09:38 AM)olli Kirjutas:  Kilovatt on kilovatt. Täiesti mõõdetav suurus seejuures.
...

Palun mind harida, kuidas mõõta kilovatti mootori väntvõllilt? Mitte arvutada, vaid mõõta?

Vihje: MeelisV ülal tabab naelapead!
Vasta
#54

(28-02-2020, 09:57 AM)v6sa Kirjutas:  
(28-02-2020, 09:38 AM)olli Kirjutas:  Kilovatt on kilovatt. Täiesti mõõdetav suurus seejuures.
...

Palun mind harida, kuidas mõõta kilovatti mootori väntvõllilt? Mitte arvutada, vaid mõõta?

Kui siin viidatakse sellele, et võimsus tegelikult on arvutuslik suurus, siis pean oma viga tunnistama. Smile
Mõõdetakse pöörlemissagedus, mõõdetakse jõumoment ja seejärel nende kahe põhjal arvutatakse võimsus.
Vasta
#55

(28-02-2020, 09:32 AM)v6sa Kirjutas:  
(28-02-2020, 09:26 AM)muska71 Kirjutas:  huvitav kas see taster suudab ka oma võrri pajaga liikuda kui 4 inimesttoas ja 500kg haage sabas?ilmselt vaja põrandaluuke kõigile reisijatele,et hoogu lükata juurde.

Suudab liikuda, aga mitte enam liikluse rütmis. Nagu muide, ka Sinu kiidetud 2,2 rafik: pane tonn sappa ja lao tuba täis ja ei liigu see asi enam nii rõemsasti ühti. Proovitud, korduvalt. Samas: meil lubatud 90 on täitsa saavutatav.
mina uurin asju oma vajadustest lähtuvalt.3-4 inimest ehk koos perega eestis puhkama paat sabas ja ravik tuleb edukalt toime.enne sai sama haage ja rahvas masinas gorillaga sõidetud 1,6 katel ja 90 oli lagi lapats põhjas.
Vasta
#56

Ära võrdle  1,6 vabalthingavat 1,6 turbokaga. Täiesti erinevad loomad nii võimsuse, väände kui tunnetuse vaates. Vaata kw ja väänet ja pöördeid mille juures see tuleb ja ongi kõik. Eriti kui sa sõidad piisavalt uute autodega, et tehnika veel surnud pole.

Mis pööretesse puutub, siis turbokatel tuleb nii vääne kui mõistlik võimsus madalamal pöördel, kui vabalthingaval. Ei ole nii, et liitrine turbo käunub maanteel 5000 pöörde juures, pigem on pöörded 2000 + natuke juures.

Kui soovida olla säästumees, siis tulebki teha kompromiss kulu ja sõidurõõmu vahel. Kui enamus sõitu on kahekesi, on minu 1,5 liitri 96 kw täitsa piisav, kui panna auto rahvast täis ja käru järgi, kaob teravus ära. Kuna seda aga juhtub harva ja mulle meeldib rahalises mõttes ca 4kg/100km kulu, siis ma lepingi sellega.

PS kuna ma autot ostes proovisin muuhulgas ka eelmise kerega RAVi, siis minek ja sõidurõõm ilmselt pole nagunii prioriteediks Smile
Vasta
#57

(28-02-2020, 10:52 AM)Mahno Kirjutas:  ...
Kui soovida olla säästumees, siis tulebki teha kompromiss kulu ja sõidurõõmu vahel. Kui enamus sõitu on kahekesi, on minu 1,5 liitri 96 kw täitsa piisav, kui panna auto rahvast täis ja käru järgi, kaob teravus ära. Kuna seda aga juhtub harva ja mulle meeldib rahalises mõttes ca 4kg/100km kulu, siis ma lepingi sellega.

Ja nii ongi!
Vasta
#58

(28-02-2020, 10:15 AM)olli Kirjutas:  
(28-02-2020, 09:57 AM)v6sa Kirjutas:  
(28-02-2020, 09:38 AM)olli Kirjutas:  Kilovatt on ...

Palun mind harida, kuidas mõõta kilovatti mootori väntvõllilt? Mitte arvutada, vaid mõõta?

Kui siin viidatakse sellele, et võimsus tegelikult on arvutuslik suurus, siis pean oma viga tunnistama. Smile
Mõõdetakse pöörlemissagedus, mõõdetakse jõumoment ja seejärel nende kahe põhjal arvutatakse võimsus.


Mina tegelikult viitasin sellele, et kui me räägime võimsusest, on sellesse sisse juba kirjutatud pöörlemissagedus (muideks, radiaanides sekundis), mis üksjagu segab kaarte.

Võrreldavad on pöördemomendi graafikud (mida aga mitte ükski tootja vabatahtlikult ei presenteeri enam). Neist paistab masendavalt hästi välja, mida on mõtet rooli taga teha ja kustmaalt tuleb sein ette, kuigi võimsusekõver veel kerib.

Tehasest gaasi- või bensiinitoitelise ottomootori erinevus tehakse peamiselt tarkvaraga ja on täna märgatav vaid turunduslikel põhjustel. Sisuliselt (ringprotsessi olemus, põlevaine sisestamine silindrisse, heitgaaside järeltöötlus) ei ole mingit põhjust, miks peaks üks tehase inseneride töölaualt lahkuv mootor gaasiseades andma teise võimsuse kui bensiiniga. Turunduslikult on siin muidugi mäekõrgune vahe ülioluline - kuidas meile muidu siis hädavajalikku progressi müüa annaks iga paari-kolme aasta järel?

EDIT: täpsustused tekstis. Tänan, Mahno!
Vasta
#59

Siin julgeksin herr V6sale vastu vaielda. Üldjuhul ottomootor töödatakse välja bensiinil töötamise jaoks ja optimeeritakse üsna põhjalikult, et olla konkurentsis. Gaas siiski erineb oma põlemisomadustelt bensiinist, samas on aga tootja eesmärk tagada, et mootor vähemalt garantiiperioodi jooksul (5a, 150000km) ei põhjustaks hulgaliselt probleeme. Seetõttu tehaksegi nö "turvaline" seadistus, mille hind on mõned kilowatid.
Kui mootor luua spetsiifiliselt gaasi põletama, võiks olukord olla vastupidine. Gaas on aga üldjuhul niššikütus.
Vasta
#60

(28-02-2020, 11:06 AM)Mahno Kirjutas:  Siin julgeksin herr V6sale vastu vaielda. Üldjuhul ottomootor töödatakse välja bensiinil töötamise jaoks ja optimeeritakse üsna põhjalikult, et olla konkurentsis. Gaas siiski erineb oma põlemisomadustelt bensiinist, samas on aga tootja eesmärk tagada, et mootor vähemalt garantiiperioodi jooksul (5a, 150000km) ei põhjustaks hulgaliselt probleeme. Seetõttu tehaksegi nö "turvaline" seadistus, mille hind on mõned kilowatid.
Kui mootor luua spetsiifiliselt gaasi põletama, võiks olukord olla vastupidine. Gaas on aga üldjuhul niššikütus.

Ma eeldasin kirjutades, et me räägime tehasest gaasimootorina lahkuvast, mitte tagantjärele gaasitatud bensumootorist. Isetegevusliku gaasitamise kohta on märkus väga õige.

Tehasel on kõik vajalikud ressursid, et panna ottomootor gaasitoitelisena sama hästi käima (garanatiiajal Rolleyes ), kui bensiinil. Iseasi, et tänases lühiajalisele mõnule orienteeritud majandussituatsioonis ei ole sel ponnistusel mingit sisulist mõtet.

Samas tuletan austet oponeerijatele meelde, et minu arvamusel ei tasu lasta end väga eksitada: ükski meie majapidamise autodest pole ei mõistlik, säästlik ega nüüdisaegne. Säärastega on tööasjus piisavalt kokkupuutumist olnud ja ei ole mingit isu tehaste tootearenduses tasuta kaasa lüüa.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne