'69 mustang Mach1 390
#61

Asjad lähevad aina segasemaks. Kui mingi aeg tagasi teadsin, et põhi tuleb kindlasti punane, siis nüüd saadeti mulle erinevaid dokumente, et tegelikult oli iga mustang isemoodi, aga 69 aasta fastbackid olid alt põhitoonilt hallid. Järgmine nädal on põhja värvimine!!!

http://www.mustangandfords.com/how-to/ch...detailing/

   

   

   

   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#62

Sai nüüd uuritud ja puuritud. Nimelt siis erinevad tehased kasutasid erinevaid põhja värve. Hallid põhjad tulid ainult kindlal ajal Dearborni tehasest ja kuna minu Mustangi kerekood on löödud peale 23ndal aprillil Charlotte tehases, siis tema peaks olema punane. Põhja lõplik välimus sõltus veel mis vahetus parasjagu töötas jne... Kuid kere liikus mööda liini ja põhja pritsisid punaseks põrandal olevad tüüsid. Seda siis ohtralt, et jääks tilkuma.

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#63

epo krunt ja esimesed kihid Lizard skini heliisolatsiooni

   

   

   

   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#64

Kas keegi relvahuvilistest teab sellist asja nagu "Gun bluing creme", "Liquid gun blue", "Perma blue". Mida meil Eestis sarnast leida oleks? Nimelt mustangi esisild ei olnud värvitud ja ma pean need kõik sellega üle töötlema.

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#65

https://www.jahipaun.ee/netipood/toode/r...asey-7930/

Soomest saab suurema pudeli.
https://varuste.net/et/Birchwood+Super+B...?_tu=51803
Vasta
#66

relvasine
http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtop...4&start=10
ehk on abi?

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#67

(04-03-2020, 10:07 AM)sven1 Kirjutas:  Kas keegi relvahuvilistest teab sellist asja nagu "Gun bluing creme", "Liquid gun blue", "Perma blue". Mida meil Eestis sarnast leida oleks? Nimelt mustangi esisild ei olnud värvitud ja ma pean need kõik sellega üle töötlema.


Loen ja pisut muigan.  :D :D :D

Alul oli see teema, et sa ei julge auto põhja üle värvida??? Kuna Ford seda 69ndal ei tahtnud raha kokkuhoiu mõttes teha. (see pruun vms krunt, jah, oli selline teema)
Nüüd see esisilla MITTEvärvimine.

Kas sa, inimene, TÕESTI tahad selle musta lapaka pärast omale sama sita auto teha, kui Ford ta 69a tegi?

Miks?
Seal oli veel hulgim teisigi lolluseid, mida täna ma oma autole kindlasti EI teeks; näiteks panid for sure tähele, et torpeedoplekk ülevalt salongi poole pealt oli üldse täiesti värvimata ja haljas (40a pärast muidugi enam nii haljas ei olnud) jne.

See relvasine on lihtsalt relvasine ja tahab, et sa iga nädal ta lapi ja õliga soojas toas üle käiksid, siis ta püsib. 
Muidu eluski mitte.
Sa ei saa selle autoga isegi PÄRAST vihmasadu suvel sõita, ilma, et ta sul roostekirmet peale ei tõmbaks.
Rääkimata sellest põhjast, mille (vist) jätsid värvimata.

Minu soovitus on küll see, et kui teed, siis tee korralikult ja vilista sellele 69a rahamasinale. (aka Fordi tehas)
Kui mind ei usu, siis vaata uuesti filmi Ford v Ferrari ja näed ka sealt, kuidas raha nimel sõideti üle isegi oma töötajatest, konstruktoritest, inseneridest, katsesõitjatest jne rääkimata siis oma klientidest, kes raha tõid.
Neist oli Fordil (on tänaseni) täiesti poogen.

........

Musta numbri võid niisamagi võtta, need komisjoni liikmed ei ole autoalal kuigi pädevad.

Kuidas midagi tehti või seal tehases tegemata jäeti, pole neil õrna aimugi. AGA praegu topid sa ise neile lusikaga putru suhu ja arvad, et saad tulemuseks mingi ilgelt "originaalse" auto.
Millega sul pole mitte midagi peale hakata, v.a. see, et hakka 5-10ne aasta pärast uuesti sama asja tegema, so. otsast peale taastama.

......

/allakirjutanu: paar kuni mitu hobi korras ka musta numbrisse taastatud autot (sealhulgas ka pea samasugune "69 Ford Mustang Fastback)
Ja ma ei saa siia kirja panna, milliseid kaasaegseid lahendusi see punane Stang täis on; keraamilise kattega kollektorid, täiskaitsme- ja releeplokiga uus elektrisüsteem ja epokrundi ning veokate raami poluretaanvärvi all põhi ja sillad + piduritrumlid jne on alles algus...
Sest see auto on peale vaatamise ka sõitmiseks tehtud.
Seda viimast ta teeb küll krdi hästi; libedal garaazipõrandal lased D peal pidurit pisut järgi ja tagarattad hakkavad tühikäigul kohapeal aeglaselt keerlema jne.
See auto on kindlasti väärt, et teda PAREMINI tehtaks, kui ta omal ajal oli....tehnika on tal ju super ja disain suurepärane.

P.S. Kui seda punast `69-t tegin, siis tuli salongivaiba alt välja mingi 5-7 eksemplari kas Ford 350GT (oli selline siis olemas?) või lausa Machi (ei mäleta) tehasebroshüüri.
Mul kuskil peaks mõned veel alles olema.
Aga uuemad, kui 1969 nad ei saa olla, sest auto oli sellest aastast. Seal olid mingi mõõdud ja andmed, rehvirõhud jne selline tavaline kasutusjuhendi jura. Aga originaalsele autole ilmselgelt vajalik staff.
Kui sul huvi on, otsin nad üles ja külastan ühega postkasti. (formaat on väike, mingi 1/2 A4-jast suurusega ja sini-mustvalge vihikukene)
Väikese kompi eest, muidugi.... :cool:

P.S. 2. Muidu, väga tubli töö. Nii peabki. 
Aga ära end lõhki küll sellega tõmba, võta rahulikult ja tee pigem hästi. Uksehingede tihvtid vaheta kah kindlasti ära, need maksavad kaks dollarit komplekt ja neid oskavad nad seal "musta numbri komisjonis" logistada.
Aga sellega ka nende teadmised auto defekteerimisest kahjuks lõpevad.
Vasta
#68

(09-03-2020, 22:04 PM)stihl Kirjutas:  
(04-03-2020, 10:07 AM)sven1 Kirjutas:  Kas keegi relvahuvilistest teab sellist asja nagu "Gun bluing creme", "Liquid gun blue", "Perma blue". Mida meil Eestis sarnast leida oleks? Nimelt mustangi esisild ei olnud värvitud ja ma pean need kõik sellega üle töötlema.


Loen ja pisut muigan.  Big Grin Big Grin Big Grin

Jah, põhi näeb mul praegu välja "red oxide" nagu tehasest tulnud. Kõige all on epo krunt seejärel kivikaitse ja viimase kihina on värvitud üle sarnast tooni matt värviga nagu nad tehasest tulid. 
Suhtlen ka musta nr komisjoni liikmega ja nende suhtumine on ka, et ma võin paremaks autot teha, kui tehasest tuli, aga kasutatud lõpptoonid, välimus ja materjalid peaksid klappima tehases kasutatuga

Autosid hindan ise alati põhja alt vaadates (võibolla minu kiiks), aga see, kuidas põhjaalune on komplekteeritud ja koostatud, näitab mulle ülejäänud töö kvaliteeti ja täpsust. Ei ole ka kindel, et see auto igavesti minu garaaži jääb ja kui keegi seda autot endale kunagi soovib, võin uhkusega kirjeldada, kui täpselt on originaalsust jälgitud.

Relvasinega teen üle roolivardad ja "strut rods" (ei tea kuidas eesti keeles on) ja kaitsen omakorda veel õli või lakiga, et ei peaks tõesti iga päev hooldama Wink 

Uksed on juba uute hingedega ette sätitud!

Originaal kirjandusest olen alati huvitatud, et mis täpselt sul sealt on?

Aga väga huvitav vastukaja ja ma hea meelega seletan juurde Wink

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#69

Tundub, et antud liikuril võiks peene võõramaakeelse nimetuse "strut rod" taha peituda lihtne alumise õõtshoova pikivarras.

Ilus töö igal juhul.
Vasta
#70

Siin on nüüd kahjuks see koht, kus ma vist pean tuhka mitte raputama, vaid omale pähe lausa kallama.  Sad

Selgus, et need manuaalid mul, on hoopiski 1966a auto kohta ja tegu polegi Fordi, vaid pigem Shelby autoga.
(Matt Damoni suurepärast tööd tema kehastamisel ikks vaatasid?)

Ehk siis sul pol vist sellisega midagi suurt tarka peale hakata. 
Marki mäletasin küll õigesti - 350GT, aga miks keegi nei hunniku sellele 69a autole vaiba alla toppis, on selgusetu.

Paar pilti ka:

[Pilt: IMGP2408.JPG]

[Pilt: IMGP2402.JPG]

[Pilt: IMGP2406.JPG]

[Pilt: IMGP2407.JPG]

P.S. Ära võta isiklikult, nagu Orelipoiss ütles...Smile

.
Vasta
#71

Ei ole mõnda aega pilte lisanud, aga siin see koroona on kõik elu häirinud. Lõpuks nii, et saab ainult hobiga tegeleda ja ka lapsi kaasata, kuna kooli enam ei ole. Relvasinega pidin töötlema rohkem esisillajuppe kui algselt plaanis oli. (Suured tänud ka Jahimees.ee-le, kes kiiresti reageerisid ja vale purgi asemel uue saatsid) Põhi on valmis ja otsustasime sillad alla panna, kuna nii on autot lihtsam transportida värvikotta, lihtsam liigutada maastikul ja nii saab ka kõik uksed-plekid külge panna ilma, et mingeid üllatusi tuleks. Oleks tahtnud küll mootoriruumi enne ära värvida, aga kõik asjad ei ajastu täpselt nii kuis tahad. Tuleb sillad värvitöödeks kinni katta.

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#72

mootor on osadeks ja leitud mõned üllatused: mootorit on minevikus mitu korda remonditud ja hetkel on sees viimase remondi kolvid. Rohkem enam üle puurida ei saa ja hetkel pole vajadust ka. Kolvi ja silindriseina vaheline pilu on lubatu piires, kuigi oma ülemises (suurimas) tolerantsis. Silindri seintel on näha veekahjustuse jälgi, mingil põhjusel vesi silindrisse pääsenud. Raami- ja kepsusaaled on esimene remont. Need on kulunud kuidagi väga ebaühtlaselt. Kahtlustatakse, et ploki vändaliin pole sirge, siis tekivad sellised anomaaliad. Mingil põhjusel on eelmine remondimees keevitanud õlipumba võlli jagaja jala külge kinni. See peab olema painduv ühendus.

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#73

Kui endale teha, siis oleks mõistlik nähtavasti plokk hülssida normaalsesse mõõtu.

Vänt ja vändaliin tuleks ka kindlasti üle kontrollida, mingi suurem kala ujub saalede põhjal selles mootoris ringi.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#74

Kas ei või olla tegemist hoopis 427 mootoriga? Need saalede avad võiks ära mõõta, äkki saaled mingid jamad.
Vasta
#75

(17-03-2020, 15:02 PM)sven1 Kirjutas:  Mingil põhjusel on eelmine remondimees keevitanud õlipumba võlli jagaja jala külge kinni. See peab olema painduv ühendus.

Kas läbi selle keevitatud kuuskantvõlli veetakse õlipumpa ringi? Kui nii, siis ilmselt kuuskandi tahud ära kulunud ja õlipump mingi hetk lakanud töötamast.
Seega ka saaled jäänud kuivale.
Vasta
#76

(17-03-2020, 18:27 PM)Brrr Kirjutas:  Kas ei või olla tegemist hoopis 427 mootoriga? Need saalede avad võiks ära mõõta, äkki saaled mingid jamad.
390/427/428 - on suht sarnased ja kasutusel samad jupid. Sisselaske kollektoril ilutseb suur S, mis näitab, et tegu on 390. Kerekoodi järgi peaks ka olema 390.
Mõned pildid ka ploki, kaane ja sisselaskekollektori koodidest. Ja sul on õigus C8AE - H näitabki, et tegu on vähemasti 427 plokikaantega. Nüüd peab natuke uurima.

   

   

   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#77

Hülssimine läheb kole kirveks, äkki mõistlikum usast puurimata plokk vaadata. Neid liigub seal ma arvan 2-400$ eest ikka.

Overkill is just about enough...
Vasta
#78

Mul Haynes riiulis ütleb, et 390: bore 4.050 in (102,87 mm) ja 427: bore 4,236 in (107,59 mm). Mõlemal stroke ca 3,78 (96).
Vasta
#79

peale bore on plokid samad? sellel malmplokil võiks ju kõvasti lihavaru olla, et sinna ükskõik mis kolvid sisse lükata.
Vasta
#80

Kannatab puurida 4.13" peale, mis on 428 standardmõõt. Ja siis tuleb sisse pista 3.98" käiguga vänt jne. Saab suht lõbusa asja fordikohta. Ajastutruud alukaaned ka arusaadavalt omal kohal. Kokkuvõttes säilib va "numbers matching" olukord, a eeslijõude ja naeljalgasid on lahkemalt käes.

https://www.edelbrock.com/performer-rpm-...-2044.html

https://www.summitracing.com/int/parts/s.../make/ford

jnejne

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne