15-s Tchaika

Süvenege veidi veel ... Cool
Vasta

(25-12-2019, 19:10 PM)siimik Kirjutas:  Kas neid autosi tehti lühikese kerega ka? Nii õelda "peresedaan" Smile
 Pole seni ühestki lühikesest ZIL 115 baasil tehtud autost midagi kuulnud. Küll aga tehti ZIL 114 baasil lühemaid autosid mudeli 117 nime all, mis olid mõeldud Poliitbüroo liikme kanditaatidele. Tõenäoliselt 115 mudeli väljatulekul leiti, et kanditaatidele kõlbab ka GAZ 14 Tchaika. Kingiti ju GAZ 14 nr 1 kallile seltsimees Breznevile tema 70 a. sünnipäevaks.
Vasta

Natukene ZIL-li juttu ka. Kõigepealt tagumiste akende klaasi tihenditest. Aeg on teinud oma töö ja neist on järele jäänud räbalad. Kindlasti pole need tihendid mingi Lääne auto omad, sest seltsimehed said nende tootmisega ise ka hakkama. Aga nüüd 30 a. pärast selle keretüübi tootmise lõpetamist pole neid enam kusagilt võtta.
   
   
   

Uuendamist vajab ka radiaator.
   
   
   

Paika said lävepaku plekid ja uste tihendid, mis õnneks on samasuguded nagu GAZ 24-l.  Muidugi jätkub pusimine ka elektri süsteemi kallal. Aga tunneli lõpus paistab juba tiba valgust või on see miraaz?
   
   
   
   
   
   

Ühesõnaga, õudusunenägu ei saa just öelda, aga halb unenägu küll, jätkub.
Vasta

Lae polster jäi originaalne. Käis läbi keemilisest puhastusest ja vaatamata oma soolidsele eale (40 a.) polstri kohta jäi terveks.
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Vaatasin veelkord oma pildikausta üle ja avastasin, et tagaklaasi paigalduse olen märkimatta jätnud ja lisaks mõned pildid elektri vidinatest ja lõpetuseks ka paar üldpilti aasta lõpu seisuga.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Pöördun huviliste poole palvega. ZIL-l on mitmed kummidetailid oma panuse andnud ja muutunud kasutamis kõlbmatuteks. Võibolla on meie seas tarku või tegijaid, kes oskavad välja pakkuda teoorijaid, kust seltsimehed järgmisi detaile on hankinud. Kõigepealt esiuste ja esiposti vaheline kummirõngas. Ette on nähtud esiuste klaaside soojenduse tõhusamaks toimimiseks. Asetseb ta siis ukse esipaneeli ja posti vahel. Peaks olema kasutusel Inglise või Saksa luksautodel enne 1978-ndat aastat.
   
   
   
   
 Siis midagi sellist, samast ajastust. Tegu roolisamba ja kere vahel oleva karmoshkaga.
   
   
Ja esialgu lõpetuseks lutid, millest lähevad läbi juhtmed ja kinnituvad tagatuledele. Võibolla on selliseid kasutatud ka teistel Vene masinatel. Kahtlane küll, sest NSVL-s olid kõik detailid markeeritud aga eespool mainitud detailidel need puuduvad. Tänulik igasuguste vihjete eest.
   
   
Vasta

Mõõtu peast ei tea, aga e34 BMW-l peaks esimesega sarnane kummilutt olema ( ehk oli ka e39-l), pead ei anna, aga miskit sellist on meelde jäänud. 
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta

see viimane lutt meenutab mersu 190,124 tuledelüliti ümber olevat kaitsekummi
Vasta

Kõik siin elus on suhteline. Mul ZIL-il ilukilbid õhtal. Aasta aega olen neid otsinud. Tuli välja, et ZIL 115/4104 rattad on väiksemad (15 tolli) kui järgnevatel mudelitel ZIL 41045/47 (16 tolli). Neid 16 tollistele veel liigub ja kuigi hind mis tavaliselt küsiti komplekti eest (700-1000.-€) oli minu arust haige, mis haige, siis polnud lootustki leida neid õigeid minule. Panen siia pildi kõigepealt nendest uuematest kilpidest. Nagu piltidelt näha pole need ka ideaalsed aga hinda küsida osatakse.
   
   
   
   
Juba heietasin igasugu mõtteid, et kuidas renoveerida olemas olevaid aga neisse on auke puuritud ja mõlgis ja roostes. Aga imede ime täna tuli Venemaalt pakkumine ja täitsa õiged asjad. Aga kui hinda hakkasin uurima, siis lõi punni alt ära. Küsitakse pea topelt, kui uuema mudeli omade eest. muidugi pildi järgi paistavad super..
   
Eks tuleb kaubandussõda pidama hakata.
Vasta

Üritasin Idanaabriga kaubelda, saadeti viisakalt p....e. Öeldi,et meie sõbrad Ukrainast küsivad 13 Tchaika kilbi eest hulga rohkem, aga see kraad viletsam auto.   

https://avtoclassika.com/car/gaz13/1809/40904/
Vasta

Kas sa V. Kirsiga oled suhelnud ZIL-i juppide teemal? 
Ta mingil määral vist toimetab nendega, igatahes mõni aasta tagasi sai talle toimetatud üks alusetäis uuema otsa ZIL-i juppe. Ilukilbid, mingid salongidetailid jms. Leedust tuli see kaup.
Vasta

(06-02-2020, 18:42 PM)zazik Kirjutas:  Kas sa V. Kirsiga oled suhelnud ZIL-i juppide teemal? 
Ta mingil määral vist toimetab nendega, igatahes mõni aasta tagasi sai talle toimetatud üks alusetäis uuema otsa ZIL-i juppe. Ilukilbid, mingid salongidetailid jms. Leedust tuli see kaup.
V. Kirsil on ZIL 41045, ehk uuem mudel. Sellel kõik need vidinad (ilukilbid, tuled, salongidetailid jne.) teistsugused. Samuti lihtsustati seda mudelit. Ära jäi küllaltki arvestatav osa kroomi. Kuskilt on ajusoppi meelde jäänud selline informatsioon, et üks GAZ 14 maksis sama palju, kui 10 GAZ 24-ja ja üks ZIL tüüpi auto jälle sama palju kui 10 GAZ 14-t. Kas see ka õige, ei tea. Igatahes GAZ 14-d tootsid Gorki tehasele mega kahjumit. Kuna ZIL-liga oli õigus sõita ainult Poliit Büroo liikmetel, siis võibolla rahastati nende tootmist paremini.
Vasta

Ikka ja jälle paneb imestama Nõuka esindusautode halb kvaliteet. Väliselt on nagu kõik korras aga silmale nähtamatu osa on ikka täielik porno. Võtame või uste siseküljed, need oleks nagu vasaratega paika taotud. Isegi salongis olevad detailid roostetavad. Kuna igasugu detaile on mega palju, siis tuleb nad kõik kas kroomida, tsinkida või värvida. Aga eks piltidelt paremini näha.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Kolm pilti ei mahtunud eelmisesse postitusse.
   
   
   
Järgmine suurem väljakutse on nüüd mootori paigaldus. Puudu on ikka veel posu pisidetaile.
Vasta

(19-02-2020, 11:58 AM)Formika Kirjutas:  Ikka ja jälle paneb imestama Nõuka esindusautode halb kvaliteet. Väliselt on nagu kõik korras aga silmale nähtamatu osa on ikka täielik porno. Võtame või uste siseküljed, need oleks nagu vasaratega paika taotud. Isegi salongis olevad detailid roostetavad. Kuna igasugu detaile on mega palju, siis tuleb nad kõik kas kroomida, tsinkida või värvida. 
Seega ilmselgelt on oht auto ''üle'' restaureerida. Smile

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta

(19-02-2020, 16:28 PM)Walter Kirjutas:  Seega ilmselgelt on oht auto ''üle'' restaureerida. Smile
...tolle teema kohta vist isand Piibur kunagi sõnas umbes nii, et pürib ennistama ikka inseneride loomingut, mitte suvalise Stjopa esmaspäevahommikust jopptvajumatti..

loll on loll olla.
Vasta

Seoses selle Carona jamaga tuleb kõigile projektidele pidurit tõmmata. Eriti puudutab see ZIL-li. Momendi seisuga puudu igasugu kummi detaile. Õnnestus saada kontakt ZIl-li tehase lao naisega. Lubas vaadata oma kastides, aga neid pidi tal laos sadu olema. Jube raske, peaaegu võimatu välja mõtelda mis nime või numbri all nad seal laos võivad olla, kui üldse.
Eks pildid said saadetud, äkki leiab midagi. Mootor sai peale ja saab hakata nina kokku monteerima. Eks probleeme muudkui tuleb. Kuna igasugu voolikuid karja kaupa ja enamus küllalt näruses seisus ja kuna ei osanud sellisele asjale enne tähelepanu pöörata, siis selgus, et polegi võimalik neid otsikuid saada.
   
   
   
   
   
   
   
   
   

Mõni pilt ka välja vahetamist vajavatest voolikutest. Pilditel ainult väike osa. Piltidelt raske näha aga enamuse kõik pragunenud ja näevad muidu närused välja.
   
   
   
   
Vasta

Hydroscandis lased vanadele otstele uued voolikud vahele panna.
Vasta

(16-03-2020, 14:53 PM)hobiautod Kirjutas:  Hydroscandis lased vanadele otstele uued voolikud vahele panna.

Kas neil on edevate kirjadeta voolikuid ka?

Otsa panekuks peab toruots olema mingite loetud sentimeetrite pikkuselt sirge, et mahtdua pressist läbi.
Vasta

(16-03-2020, 15:02 PM)v6sa Kirjutas:  
(16-03-2020, 14:53 PM)hobiautod Kirjutas:  Hydroscandis lased vanadele otstele uued voolikud vahele panna.

Kas neil on edevate kirjadeta voolikuid ka?

Otsa panekuks peab toruots olema mingite loetud sentimeetrite pikkuselt sirge, et mahtdua pressist läbi.
 Neil on otsas nagu mingi stuts, kuhu siis otsik vindiga otsa käib. Pildil ka näha. See pidigi probleem olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne