20-03-2020, 08:30 AM
ma mõtlesin pikalt et kurat nad ulme summasid maksavad mingite persses plokkide eest, et õige number oleks. miks nad lihtsalt uut sisse ei löö. aga usakatel on vist valataud see number.
(30-10-2019, 22:46 PM)sven1 Kirjutas: Lõpuks ometi on asjad nii kaugel, et saab hakata Mustangit tegema. Kõik muu on siiani olnud üks suur ettevalmistus selleks imeliseks hetkeks. Leidsin head tegijad ja koha, mis oleks mulle lähedal, et saaksin ka ise näppu pulsil hoida. Põhi tööde tegija http://www.carrestoration.ee/ oli nii lahke, et laseb mind ka asja juurde. Kuna olen ise autot igast otsat nokitsenud, siis tean kuidas asjad lahti käivad. 2,5 päevaga võtsime auto kahekesi peaaegu pilbasteks. Jäi veel tagumine ja esimene sild, millelt ka juba kõik väiksem nodi ära korjatud. Tellitud on kõikvõimalikud jupid, kuid nüüd lammutamise käigus sai veel uus nimekiri tehtud - õnneks pisividinatest.
Olen samuti antud firma, isiku kohta päris palju halba kuulnud. Vähemalt 4 erinevat juhtumit kus asi on lausa kohtuni välja läinud. Algsed hinnad muutuvad lõpuks 2 või 3 kordseks, arusaadav, et kõike sendi täpsusega öelda pole võimalik aga kui 2 korda suurem hind tuleb siis on keegi kuskil kõvasti mööda pannud ja firma peaks omad järeldused tegema, mitte kliendile noa selga lööma.
Edu mustangiga, endalgi on õnnestunud seda masinat lähemalt uurida Võrus.
(22-03-2020, 12:03 PM)Flow Kirjutas: Olen samuti antud firma, isiku kohta päris palju halba kuulnud. Vähemalt 4 erinevat juhtumit kus asi on lausa kohtuni välja läinud. Algsed hinnad muutuvad lõpuks 2 või 3 kordseks, arusaadav, et kõike sendi täpsusega öelda pole võimalik aga kui 2 korda suurem hind tuleb siis on keegi kuskil kõvasti mööda pannud ja firma peaks omad järeldused tegema, mitte kliendile noa selga lööma.Ma tunnen, et pean sellel teemal sõna võtma. Olles restaureerinud kuskil 20 autot, võin vist ennast selles asjas pisikeseks eksperdiks nimetada. Esiteks pole õnnestunud ühtegi autot esialgse eelarvega lõpetada. Tavaliselt ongi hind minimaalselt 2x kallimaks läinud. Võtame või selle sama Mustangi. Töö käigus selgus, et auto on olnud vähemalt kahes avariis ja nina kaks senti kõver. Probleemid mootoriga, varjatud rooste. Teiseks inimestel pole vähematki aimu tööde maksumusest ja selleks kuluvast ajamahust. Siin foorumis olen mitmeid kordi maininud tööde, enamjaolt viimistlus ja värvitööde maksumusest. Mõni "spetsialist" mainis siin, et minu ZIL-li värvi ja eeltööd oleks võinud ju 2 - 3 tuhande eest ära teha. Tegelikult kulus kogu paketile 700 tundi ja see pole pluhv vaid protsessi oli võimalik kaamerate abil pidevalt jälgida. Sellele lisanduvad materjalid, ruumid, elekter jne. Tavaliselt kui restaureerimise käigus ilmnevad igasugu üllatused ja neid näidatakse tellijale, siis vastus on - ei nii seda jätta ei saa, arvestamata sellega, et koos sellega tõuseb töö maht ja muidugi koos sellega ka hind.
Edu mustangiga, endalgi on õnnestunud seda masinat lähemalt uurida Võrus.
(22-03-2020, 12:54 PM)Formika Kirjutas:(22-03-2020, 12:03 PM)Flow Kirjutas: Olen samuti antud firma, isiku kohta päris palju halba kuulnud. Vähemalt 4 erinevat juhtumit kus asi on lausa kohtuni välja läinud. Algsed hinnad muutuvad lõpuks 2 või 3 kordseks, arusaadav, et kõike sendi täpsusega öelda pole võimalik aga kui 2 korda suurem hind tuleb siis on keegi kuskil kõvasti mööda pannud ja firma peaks omad järeldused tegema, mitte kliendile noa selga lööma...Ma tunnen, et pean sellel teemal sõna võtma. Olles restaureerinud kuskil 20 autot, võin vist ennast selles asjas pisikeseks eksperdiks nimetada. Esiteks pole õnnestunud ühtegi autot esialgse eelarvega lõpetada. Tavaliselt ongi hind minimaalselt 2x kallimaks läinud. Võtame või selle sama Mustangi. Töö käigus selgus...
...Sellele lisanduvad materjalid, ruumid, elekter jne. Tavaliselt kui restaureerimise käigus ilmnevad igasugu üllatused ja neid näidatakse tellijale, siis vastus on - ei nii seda jätta ei saa, arvestamata sellega, et koos sellega tõuseb töö maht ja muidugi koos sellega ka hind.
(30-10-2019, 22:56 PM)honkomees Kirjutas:(30-10-2019, 22:46 PM)sven1 Kirjutas: ... Leidsin head tegijad ja koha, mis oleks mulle lähedal, et saaksin ka ise näppu pulsil hoida. Põhi tööde tegija http://www.carrestoration.ee/ oli nii lahke, et laseb mind ka asja juurde. ...Mina enam nende meestega asju ei aja ... kui mehe sõna midagi ei maksa, siis rohkem sinna raha ei vii. Suusõnaline kokkulepe hinnas oli üks ja arve mitu korda kallim, tuli teiste projektide eelarvest näpistada. Krt, mul on olnud partnereid, kes on teinud pakkumise alla reaalse kulu, aga nemad on tulnud ja rääkinud, et nii ja naa, töid tekkis niipalju ja naapalju ettenägematult juurde, kas on mingeid võimalusi rohkem maksta, kui ei ole, siis ei ole, arvet suuremat ei esita. Loomulikult katsun ka leida kompromissi, aga kui vend oma värvitööd mitu korda ümber teeb ja selle kliendi kraesse keerab siis vabandage väga.
(22-03-2020, 13:36 PM)spitfire Kirjutas: See kahega korrutamine on siis mingi keerulisem osa projektist või ? No ei ole ju. Ja 20 x eksida ? Mitu korda peab eksima, et hr. eksperdiks saada ? 25? No see on nüüd läbi uumori prisma kirjutatud, palun mitte tõsiselt võtta, aga killuke päris elust:Olen jälginud paljude projektide käekäiku nii mõneski töökojas. Auto tuuakse sisse, vaadatakse üle, lepitakse kokku mingi hind, Klient kratsib kubet, ohkab, no teeme ära. Auto võetakse lahti, saadetakse liivapritsi ja siis saabub esimene shokk. Tegija ütleb tellijale, näed see isend pole selline nagu sa ütlesid, siin töö maht kõvasti suurem. Kuna Tellija on juba käinud välja hulga raha (ostnud auto, maksnud veod ja demonteerimise) ja silmi ees on ikka helesinine unelm, siis tavaliselt pannakse silm kinni ja ollakse nõus mingi lisa rahaga. Aga see on alles algus. Hiljem selgub, et on vaja suuremas koguses tagavara vidinaid, mida pole kusagilt kergelt või soodsalt saada ja projekt jääb pahatihti venima. Hind, mis lepiti kokku 3 aastat tagasi, enam ei kehti, sest töömees pole nõus enam 8.-€ eest tunnis tegema, vaid nõuab 10.-. Kõik kallineb. Ja kui Kunde oma auto lõpuks kätte saab, siis mõistab, et saada tagasi oma finantseering on lootusetu. Keegi pole nõus sellist raha välja käima. Seda tulebki võtta nagu hobi või emotsiooni. See on nagu kuskil kaugel reisil käimine. Raha on läinud, jääb emotsioon. Auto puhul jääb auto ja kui tegemist näiteks perekonna reliikviaga siis ka midagi enamat nagu mälestus kellestki, keda muidu ei mäletataks. Autod on alati inimesi huvitanud ja eks maailma kõige külastatavamad muuseumid ongi Automuuseumid.
üks pro restauraator kunagi ütles (nimi toimetusele teada ) , et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.
(22-03-2020, 15:24 PM)Formika Kirjutas:Vaat nö riigimuuseumina ei sa ma juurde maksta, tuleb võtta 3 hinnapakkumist, teha protokoll, leping ja see kõik avalikult dokumendihaldussüsteemi üles riputada. Lepingusse kirjutatakse ju ettenägematute kulude % kooskõlastatult tellijaga. Teoreetiliselt ei saa isegi ühte polti osta ilma 3 hinnata (nt kodulehtedelt) kuid siiamaani on kuni 100-200 € arved need ca 8 inimest kooskõlastusringil ära kooskõlastanud ja RTK ka ära maksnud ja seega ei ole viitsinud alati lepinguid teha, kui küsitav hind on pisike ja ma loll, et usaldan mehe sõna. Ja kui nüüd virutatakse mitmekordne arve siis ei ole küsimus isegi rahas või selle puuduses vaid selles, et riigikontroll leiab suure riigihangete seaduse rikkumise (nagu meile õigusosakonna juhataja koolitustel korrutas: riigihange algab 1 eurost) ja ma olen seaduserikkuja.(22-03-2020, 13:36 PM)... Kirjutas: üks pro restauraator kunagi ütles (nimi toimetusele teada ) , et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.Olen jälginud paljude projektide käekäiku nii mõneski töökojas. Auto tuuakse sisse, vaadatakse üle, lepitakse kokku mingi hind, ...
(22-03-2020, 16:29 PM)honkomees Kirjutas: Vaat nö riigimuuseumina ei sa ma juurde maksta, tuleb võtta 3 hinnapakkumist, teha protokoll, leping ja see kõik avalikult dokumendihaldussüsteemi üles riputada. Lepingusse kirjutatakse ju ettenägematute kulude % kooskõlastatult tellijaga. Teoreetiliselt ei saa isegi ühte polti osta ilma 3 hinnata (nt kodulehtedelt) kuid siiamaani on kuni 100-200 € arved need ca 8 inimest kooskõlastusringil ära kooskõlastanud ja RTK ka ära maksnud ja seega ei ole viitsinud alati lepinguid teha, kui küsitav hind on pisike ja ma loll, et usaldan mehe sõna. Ja kui nüüd virutatakse mitmekordne arve siis ei ole küsimus isegi rahas või selle puuduses vaid selles, et riigikontroll leiab suure riigihangete seaduse rikkumise (nagu meile õigusosakonna juhataja koolitustel korrutas: riigihange algab 1 eurost) ja ma olen seaduserikkuja.Riigiasutuste (hanke)juhikohta kehtib üsna sama, nagu veneaegse varustaja kohta - kinnipanekuks väga kaua uurima ei pea. :-)
(22-03-2020, 15:24 PM)Formika Kirjutas:(22-03-2020, 13:36 PM)spitfire Kirjutas: üks pro restauraator kunagi ütles, et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.Autod on alati inimesi huvitanud ja eks maailma kõige külastatavamad muuseumid ongi Automuuseumid.
(23-03-2020, 01:15 AM)spitfire Kirjutas:Noh ärme võrdleme Louvre-t meie väikse Eesti mõnekümne autost koosneva muuseumiga. Näiteks Riia Moto muuseumi külastas möödunud aastal pea 200 000 hinge.(22-03-2020, 15:24 PM)Formika Kirjutas:(22-03-2020, 13:36 PM)spitfire Kirjutas: üks pro restauraator kunagi ütles, et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.Autod on alati inimesi huvitanud ja eks maailma kõige külastatavamad muuseumid ongi Automuuseumid.
Kui see oleks vaid nii.
Kui ma meenutan oma lemmik (auto)muuseumi külastuste toppi, siis ma ei mäleta, et seal veel väga kedagi oleks olnud peale kassapidaja, no väikse liialdusega muidugi. Aga igatahes ei ole tegemist olnud külastajate arvult mingi Luuvri või vähetuntud Njuu Jork Aart Galeriiga.
Minu viimase aja leid on Malaga Museo Automovilistico I de la Moda. Ja positiivses mõttes šokk oli Istanbuli tehnikamuuseum, Rahmi Koc Museum. See viimane on era muuseum ja mastaabilt Sinsheim korda 10. Neil vist ei ole isegi korralikku neti saiti. Autode osa on keskpäraselt mage, aga kõik muu võttis karbi lahti. Nii juhtub kui maailma valitsejatel on ravimatu tehnika viirus. Mõlemas muuseumis oled oma koroonaga üksi.
(23-03-2020, 00:39 AM)Telc Kirjutas: ...1. Suusõnaline kokkulepe väikese summa puhul, kokkulepe vastas umbkaudu meie varasematele kogemustele sama töö eest teises firmas.
1) "Panna tuima" - kui ettevõte on lubanud X summa eest nt "musta numbri masina" teha ja ei oska (või riskib sihilikult hinnaga madalale minnes) prognoosida palju lisakulu tekib siis olgu see nende probleem võetud kohustused täita.
2) Lüüa hange pooleks. Demontaaž ja liivaprits - hange 1. Poolik projekt kuiva seisma ja selle ennistamiseks hange 2.
...
(23-03-2020, 01:39 AM)Formika Kirjutas: ...Ja isegi meie väikest ilma ühistranspordiühenduseta paarikümne inimesega külakohas paiknevat muuseumi külastas eelmine aasta pea 40 000 inimest.
Noh ärme võrdleme Louvre-t meie väikse Eesti mõnekümne autost koosneva muuseumiga. Näiteks Riia Moto muuseumi külastas möödunud aastal pea 200 000 hinge.
(26-03-2020, 08:36 AM)margus61 Kirjutas: A ikkagi, mis mõõdus plokk peal on ja mis sellega plaanis ka ülemise otsa kontekstis? Isegi leidnud vin järgse '66 289 cid asemelt '72 302 cid asjanduse.