Poritiivad jõudsid sugulaste juurde Marylandi. Kuidas sealt edasi, veel lahtine. Jupi kaupa saatmine ka üüratult kallis. Seoses sellega võtsin täna käsile originaalse M1V8 lammutamise. Juba hirm sees, et mis sealt nüüd välja kukub. Alustasin ustega. Auto omal ajal, ehk Nõuka ajal taastatud. Vaevalt meie hulgas kedagi on, kes oleks kursis M1 uste ja selle komponentide ehitusega. Nii on ka minu auto taastatud tüüpiliselt Vene 99% originaal tavasid arvestades, ehk mis silma ei jää, siis hirmus ess kokku keeratud. Aga alustame algusest. Väljast visuaalselt täiesti normaalne uks aga pärast polstri eemaldamist on töö kvaliteet alla igasugust arvestust.
Gaz M1 tuulutus aknad käivad lahti-kinni vändaga, läbi väikese reduktori. Ime kombel olid esiuste reduktorid töökorras, mida ei saa ütelda muidugi nende tuulutusakende nikeldatud raamide ja kummitihendite kohta. Nende taastamine saab üks suur peavalu olema. Kõigepealt pilt reduktorist.
ja ka tuulutusaknast.
Järgmisena jäi küünte taha ukse lukk. Originaalist pole haisugi. Tegemist kohendatud Pobeda lukuga. Kust saada originaalseid, pole aimugi. Õnneks teisel M1-l on originaalid olemas.
Klaasitõstukid valmistasid rõõmsa üllatuse, kõik originaalid ja ka töökorras. See pauk läks mööda.
Ümber klaaside olevad tihendid on kõik valed ja enamuses kasutatud Pobeda omi. Nendega saab veel närulipäevi näha.
Nüüd siis veel tagumistest akendest, ehk siis tagapool tagumist ust. Pool sellest peaks ka avanema vändaga läbi reduktori. Muidugi pole vänta ega reduktorit. Klaas tilpneb seal oma soodu.
Tegelikult kunagi mõned aastad tagasi kusagil Ukraina täika peal jäi mulle need reduktorid silma ja kuna hind oli soodne ja kuskil pilves mõlkus mõte M1 taastamisest, siis sai need ära ostetud ja tänu sellele saan 2 autot nendega ära komplekteerida.
Ukse klaaside alumised raamid on korralikud, või on ka Pobi omasid kasutatud, raske öelda.
Eks nädalavahetusel teen kere seest paljaks ja uuel nädalal läheb liivapritsi, siis on tõehetk käes.