13-08-2016, 15:50 PM
MTZ-05 head ja vead
13-08-2016, 22:23 PM
27-08-2017, 21:56 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 27-08-2017, 21:58 PM ja muutjaks oli veix__.)
Võibolla kellelgi on käigukastist skeem ja viitsib uurida kuidas selline asi võimalik on, et ühel hetkel järsku tekkis edaspidi sõites 2 käigu asemel 3 käiku? Varem oli kiirem käik ees asendis ja aeglasem käik tagapool, nüüd aga on sellest aeglasemast tagapool veel üks käik ja see on veel eriti aeglane, tegelikult päris hea variant, vahel tunduski see "endine" aeglasem veidi kiirevõitu pika rohu sees või võsas sõites, kus eriti näe ette ja ootamatult võib mingi takistus ratta ette ilmuda. Muidugi on tunda, et see "lisa"käik ei ole päris õige, asend ei ole fikseeritud ja raske on seda sisse panna, väga kergelt läheb üle sellest.
28-08-2017, 11:23 AM
Edaspidi 4 käiku, ju sa pole veel kõiki üles leidnud.
28-08-2017, 17:59 PM
Ju siis käigukastiga mingid probleemid, pole varem üle 2 edaspidi käigu olnud ja pole olnud nende olemasolust teadlik.
29-08-2017, 19:52 PM
(28-08-2017, 17:59 PM)veix__ Kirjutas: Ju siis käigukastiga mingid probleemid, pole varem üle 2 edaspidi käigu olnud ja pole olnud nende olemasolust teadlik.
Ettepoole 3; 4, tahapoole 2;1 vist oli.
Varraste pikkusega saab regullida, aga üldiselt nende vahekäikude (3;2) otsimine oli vahest paras jebla, siduriga mängides tunneb koha ära, aga mõnda harvemini lülitatavat pidi vahest ikka tükk aega pusima..
07-04-2019, 19:18 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2019, 19:31 PM ja muutjaks oli veix__.)
Nüüdseks saan ikka kõik 4 edaspisi käiku kätte, reguleerisin hoovastiku pikkust. Natuke peaks hoovastikuga veel tegelema, et saaks lõtkud väiksemaks.
Läks uus mootor ka peale. Vähemalt ei ole enam muret käivitumisega. Kuna hiina hobused ei pidavat päris samad olema mis vene omad, siis sai numbrite poolest väikese varuga, kokkuvõttes ei tohiks vast lahjem olla.
Komplektne ja töökorras (külmalt käivitus üldiselt normaalselt, aga soojalt eriti mitte, maha jahtudes sai käima) vana mootor jäi alles ja üks mitte päris komplektne veel varuosadeks, äkki kellelgi vaja?
Läks uus mootor ka peale. Vähemalt ei ole enam muret käivitumisega. Kuna hiina hobused ei pidavat päris samad olema mis vene omad, siis sai numbrite poolest väikese varuga, kokkuvõttes ei tohiks vast lahjem olla.
Komplektne ja töökorras (külmalt käivitus üldiselt normaalselt, aga soojalt eriti mitte, maha jahtudes sai käima) vana mootor jäi alles ja üks mitte päris komplektne veel varuosadeks, äkki kellelgi vaja?
07-04-2019, 21:13 PM
Äge pilt on juhtunud
Ma hulk aega otsisin teist ratast. Taotluslik? Plussid kirja!
Ma hulk aega otsisin teist ratast. Taotluslik? Plussid kirja!
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
07-04-2019, 22:47 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 07-04-2019, 23:02 PM ja muutjaks oli veix__.)
Pilt lihtsalt juhtus tulema selline.
Topeltrattad panin täna alla, ilma nendeta metsast midagi välja ei vea, ainult kummiratastega jääb tühja kärugagi kinni. Kummirataste velgede küljes on originaalraskused (vist olid 16 kg kummalgi pool, 32 kg kokku) ja siis nende raskuste küljes on metallrattad. Sinna külge saab veel lisaks raskused panna (on teine komplekt olemas ja mingil perioodil isegi olid küljes). Topeltratastega peab kändude jms-ga ettevaatlik olema, jõhralt hakkab käest ära kiskuma muidu. Difrilukku kasutades samuti. Kui ühel rattal ikka hea pidamine on ja teisel mitte, siis kisub ka päris korralikult. Edaspidi liikudes saab paremini kontrolli alla hoida, tagurpidi on millegipärast raskem.
Mootoril klapikambrikaane tihend ei tahtnud kuidagi pidama jääda, koha algul tilkus päris hoolega. Pidin mõlemale poole silikooni panema, siis jäi kuivaks. Hetkel on veel gaasihoob tegemata, mootori pöördeid saab muuta vaid mootori küljes oleva hoovaga. Päris nii lihtne pole, et otse selle hoova külge tross ühendada, peab ühe nö. õla valmistama ja selle abil ühte karburaatorist tulevat hooba lükkama panema. On ka vaja pikem tross muretseda (mul ei olnud see originaaltross enam, originaali ulatamise kohta ei oska öelda). Sõita on veidi saanud, lihtsalt olen mingid keskmised pöörded käsitsi peale pannud ja sobiva kiiruse saab käikudega. Muidu nagu saakski niimoodi hakkama ka, aga kohapealt liikuma hakates käigu sisse lülitamiseks oleks hea madalamaid pöördeid kasutada, muidu ragistab liiga palju.
Tugijala uue mootori külge kinnitamiseks oli vaja teha metallist plaat kuna jala kinnituskohad on laiemalt kui mootoril sobivad augud. Plaadile ja tugijala keevituskohtadele peaks mingi värvi ka peale viskama. Tugijala asendi piirajad olid väga ära paindunud ja tegin metallvardast vastupidavama piiraja. Vedru on hetkel liiga nõrk (ei ole originaal) ja ei hoia jalga üleval (praegu traadiga fikseeritud), eks peab sobiva vedru otsima.
Uus mootor muidugi käivitumise jms poolest on super, aga eks saab välja tuua ka miinuskülgi. Näiteks parema ratta alt lendav vesi/pori lendab täpselt silindri peale kuna silinder on seal külje peale kaldu, ilmselt kiire käiguga kusagilt lombist või mudast läbi sõita ei tasu kuna küünal asub ka seal. Samuti ka nii hullust võsast jõuga läbi pressida ei tasu, nagu varem. Uuel mootoril ikkagi ees tiiviku juures on käimatõmbamise mehhanism, mis ilmselt sisenevate okste peale ei rõõmusta. Ja karburaatoril igasugu peened hoovad ja vedrud. Suretusnupp ja selle juhtmed ka võivad oksi külge haakida. Vana mootoriga sõitsin julgelt igasugusest võsast läbi, mille veel suutis enda alla ja külgedele eest ära lükata, nüüd peab veidi rahulikumalt võtma ja läbisõidutee ära puhastama. Samas võibolla ka ehitan mingi tugevdusraami/kasti ümber, et oksad ei saaks tähtsamatele kohtadele ligi pääseda ja ratta alt lendav vesi ka.
Topeltrattad panin täna alla, ilma nendeta metsast midagi välja ei vea, ainult kummiratastega jääb tühja kärugagi kinni. Kummirataste velgede küljes on originaalraskused (vist olid 16 kg kummalgi pool, 32 kg kokku) ja siis nende raskuste küljes on metallrattad. Sinna külge saab veel lisaks raskused panna (on teine komplekt olemas ja mingil perioodil isegi olid küljes). Topeltratastega peab kändude jms-ga ettevaatlik olema, jõhralt hakkab käest ära kiskuma muidu. Difrilukku kasutades samuti. Kui ühel rattal ikka hea pidamine on ja teisel mitte, siis kisub ka päris korralikult. Edaspidi liikudes saab paremini kontrolli alla hoida, tagurpidi on millegipärast raskem.
Mootoril klapikambrikaane tihend ei tahtnud kuidagi pidama jääda, koha algul tilkus päris hoolega. Pidin mõlemale poole silikooni panema, siis jäi kuivaks. Hetkel on veel gaasihoob tegemata, mootori pöördeid saab muuta vaid mootori küljes oleva hoovaga. Päris nii lihtne pole, et otse selle hoova külge tross ühendada, peab ühe nö. õla valmistama ja selle abil ühte karburaatorist tulevat hooba lükkama panema. On ka vaja pikem tross muretseda (mul ei olnud see originaaltross enam, originaali ulatamise kohta ei oska öelda). Sõita on veidi saanud, lihtsalt olen mingid keskmised pöörded käsitsi peale pannud ja sobiva kiiruse saab käikudega. Muidu nagu saakski niimoodi hakkama ka, aga kohapealt liikuma hakates käigu sisse lülitamiseks oleks hea madalamaid pöördeid kasutada, muidu ragistab liiga palju.
Tugijala uue mootori külge kinnitamiseks oli vaja teha metallist plaat kuna jala kinnituskohad on laiemalt kui mootoril sobivad augud. Plaadile ja tugijala keevituskohtadele peaks mingi värvi ka peale viskama. Tugijala asendi piirajad olid väga ära paindunud ja tegin metallvardast vastupidavama piiraja. Vedru on hetkel liiga nõrk (ei ole originaal) ja ei hoia jalga üleval (praegu traadiga fikseeritud), eks peab sobiva vedru otsima.
Uus mootor muidugi käivitumise jms poolest on super, aga eks saab välja tuua ka miinuskülgi. Näiteks parema ratta alt lendav vesi/pori lendab täpselt silindri peale kuna silinder on seal külje peale kaldu, ilmselt kiire käiguga kusagilt lombist või mudast läbi sõita ei tasu kuna küünal asub ka seal. Samuti ka nii hullust võsast jõuga läbi pressida ei tasu, nagu varem. Uuel mootoril ikkagi ees tiiviku juures on käimatõmbamise mehhanism, mis ilmselt sisenevate okste peale ei rõõmusta. Ja karburaatoril igasugu peened hoovad ja vedrud. Suretusnupp ja selle juhtmed ka võivad oksi külge haakida. Vana mootoriga sõitsin julgelt igasugusest võsast läbi, mille veel suutis enda alla ja külgedele eest ära lükata, nüüd peab veidi rahulikumalt võtma ja läbisõidutee ära puhastama. Samas võibolla ka ehitan mingi tugevdusraami/kasti ümber, et oksad ei saaks tähtsamatele kohtadele ligi pääseda ja ratta alt lendav vesi ka.
09-04-2019, 11:16 AM
Ma hakkan kevadel-suvel Võrumaal garaaži koristama. Seal mul MTZ-05-06 ajast kõik haakeriistad alles, neist kasutatud vist ainult vikatit, muud kasutamata. Samuti peaks alles olema traktori jäänus mingis osalises komplektsuses. Haagist pole. Kui keegi tunneb, et tal oleks millegi konkreetse vastu huvi, võin päästa rauda minekust.
02-01-2020, 18:54 PM
Selline küsimus, et kas vene käivitusmootori magneeto sobib MTZ-05-le?
Kuskilt kuuldud, et pöörlemissuunad olla erinevad.
Kuskilt kuuldud, et pöörlemissuunad olla erinevad.
02-01-2020, 19:53 PM
See töötab mõlemit pidi, lihtsalt tuleb vajadusel see kontakti liigutav "puks" teistpidi keerata.
23-07-2020, 17:14 PM
Samal ajal koos MTZ 05-ga, mida toodeti Minskis, tehti sarnaseid traktoreid ka Ukrainas Motorsich kaubamärgi all, rahvakeeli zitimootoriga isendid.
Kas keegi oskab öelda, kas nendel traktoritel on haakseadme ja jõuvõtuvõlli osa identne või olid nad erinevete mõõtudega? St kas näites ühe margi mullafrees sobib teisele ja vastupidi.
Asi selles, et tahan osta niidukit. MTZ 05 originaal niiduki niitmise kvaliteet on suht nutune ja ja tööd võiks mingis mõttes buldooseriga võrrelda st osa heina lihtsalt surub enda alla ilma seda niitmata. 2cm lepavõsa võtab ilusti aga heinaga on raskusi. Sichi tehases toodetav uus rootorniiduk tundub tunduvalt asisem, kui MTZ 05-e oma aga ei tea, kas sobib 05-e või ei.
Kas keegi oskab öelda, kas nendel traktoritel on haakseadme ja jõuvõtuvõlli osa identne või olid nad erinevete mõõtudega? St kas näites ühe margi mullafrees sobib teisele ja vastupidi.
Asi selles, et tahan osta niidukit. MTZ 05 originaal niiduki niitmise kvaliteet on suht nutune ja ja tööd võiks mingis mõttes buldooseriga võrrelda st osa heina lihtsalt surub enda alla ilma seda niitmata. 2cm lepavõsa võtab ilusti aga heinaga on raskusi. Sichi tehases toodetav uus rootorniiduk tundub tunduvalt asisem, kui MTZ 05-e oma aga ei tea, kas sobib 05-e või ei.
23-07-2020, 21:43 PM
Ma nii hästi vene keelest aru ei saa, aga tundub EI
28-07-2020, 17:23 PM
Kas kellegi on selline agregaat ka küljes käinud, teab keegi kogemust jagada?
03-08-2020, 13:58 PM
(23-07-2020, 17:14 PM)Zid Kirjutas: Samal ajal koos MTZ 05-ga, mida toodeti Minskis, tehti sarnaseid traktoreid ka Ukrainas Motorsich kaubamärgi all, rahvakeeli zitimootoriga isendid.Originaal niiduk on üks paremaid motoplokkide lattniidukitest tahab täpset regulli,aga kui vaheldumisi võsa ja heina niita on raske teda niitma saada-võsa jaoks ikka võsalõikaja.
Kas keegi oskab öelda, kas nendel traktoritel on haakseadme ja jõuvõtuvõlli osa identne või olid nad erinevete mõõtudega? St kas näites ühe margi mullafrees sobib teisele ja vastupidi.
Asi selles, et tahan osta niidukit. MTZ 05 originaal niiduki niitmise kvaliteet on suht nutune ja ja tööd võiks mingis mõttes buldooseriga võrrelda st osa heina lihtsalt surub enda alla ilma seda niitmata. 2cm lepavõsa võtab ilusti aga heinaga on raskusi. Sichi tehases toodetav uus rootorniiduk tundub tunduvalt asisem, kui MTZ 05-e oma aga ei tea, kas sobib 05-e või ei.
04-10-2020, 19:23 PM
Sai uued rehvid võetud 6,50/80 - 13/6 Özka KNK52 82A6 TT Hinnaga: 35€/tk Baltyre Eesti AS
Originaalidest on nad siis ca. 43mm kõrgemad, seega läheb natuke kiiremaks(kui suur muutus on pole veel arvutanud). Samas niidukile oli see hea, sest võitiski liiga madalalt. Halb selle mõttes, et rehvid hakkasid jälle vastu niidukit käima ja ma nii lootsin,et ma ei pea ratastega jändama hakkama, aga paistab et niitmiseks tuleb nüüd panna 70cm laiusele ja mullatöödeks 60cm. Orikad kippusid kiiresti mustrivahe täis võtma, loodan, et kalasaba puhastab paremini ja veab paremini. Silla korpuse ja maa vahe 32cm. Ühe korra tuleb veel sellele aastal niita, eks näib kuidas toimivad.
Originaalidest on nad siis ca. 43mm kõrgemad, seega läheb natuke kiiremaks(kui suur muutus on pole veel arvutanud). Samas niidukile oli see hea, sest võitiski liiga madalalt. Halb selle mõttes, et rehvid hakkasid jälle vastu niidukit käima ja ma nii lootsin,et ma ei pea ratastega jändama hakkama, aga paistab et niitmiseks tuleb nüüd panna 70cm laiusele ja mullatöödeks 60cm. Orikad kippusid kiiresti mustrivahe täis võtma, loodan, et kalasaba puhastab paremini ja veab paremini. Silla korpuse ja maa vahe 32cm. Ühe korra tuleb veel sellele aastal niita, eks näib kuidas toimivad.
05-10-2020, 21:19 PM
Olen otsinud kalasaba 13" rehvi juba pikalt ja nüüd olemas,saad ehk mõõta ära rehvi kõrguse-originaale pole alles ja praegused jooksevad vastu muti ninasid.
05-10-2020, 21:44 PM
Mõõda ära jah. Arvutuse järgi on rehvi külgsein 6,5*0,8=5,2 tolli (ehk 132 mm) kõrge.
Rehvi täisläbimõõt siis 2*132+13*25,4=598 mm (ehk 60 cm).
Aga palju on tegelikult?
Rehvi täisläbimõõt siis 2*132+13*25,4=598 mm (ehk 60 cm).
Aga palju on tegelikult?
30-07-2021, 10:50 AM
Kas 6,5-7 hobujõuline hiina bensiinimootor oleks MTZ 05-le piisava võimsusega? Ise olen saanud puutuda originaalmootoriga ja 13hp mootoriga. Tuttav seto väitis, et Lõuna- Eestis pidid mitmed sarvbellarussid 6,5hp mootoriga olema
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne