Lekkivate mootoritihendite pidamasaamine
#21

Tere!

 Seda hermeetikut võite toppida igale poole aga igal asjal omad nõksud. Esimene õhuke kiht tihendi mõlemale küljele ja lasta ära kuivada täielikult. Ei pea selle hermetsiga läbustama, liigne satub valesse kohta. Järgmisena uus õhuke kiht mõlemale poole ja siis võib hakata kokku laduma ja pingutama. Ennem siiski lasta mingi aeg kuivada. Kui koheselt tihendid kokku teha ja põhi alla, surub hermetsi vahelt välja ja kuskil lokudes jääb asi ikka puudulikuks ja õli tuleb.
T.
Vasta
#22

(21-11-2020, 15:51 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tere!

 Seda hermeetikut võite toppida igale poole aga igal asjal omad nõksud. Esimene õhuke kiht tihendi mõlemale küljele ja lasta ära kuivada täielikult. Ei pea selle hermetsiga läbustama, liigne satub valesse kohta. Järgmisena uus õhuke kiht mõlemale poole ja siis võib hakata kokku laduma ja pingutama. Ennem siiski lasta mingi aeg kuivada. Kui koheselt tihendid kokku teha ja põhi alla, surub hermetsi vahelt välja ja kuskil lokudes jääb asi ikka puudulikuks ja õli tuleb.
T.
Kui küsida tohib-milleks tihend kui hermetsi panna?
Vasta
#23

Minu arvamus -hermets vajab suuremat steriilsust+õiget doseerimist.
Vasta
#24

Kui mul kunagi surve karterist väljapääsu otsis läbi tihendi siis see silikoon jäi pärast eri lahenduste katsetamist pidama. Nii hästi likvideeris tagajärje ära et põhjustega tegelemine lükkus mitu aastat edasi.
Vasta
#25

(21-11-2020, 17:18 PM)vwt2 Kirjutas:  
(21-11-2020, 15:51 PM)Talupoeg taluja Kirjutas:  Tere!

 Seda hermeetikut võite toppida igale poole aga igal asjal omad nõksud. Esimene õhuke kiht tihendi mõlemale küljele ja lasta ära kuivada täielikult. Ei pea selle hermetsiga läbustama, liigne satub valesse kohta. Järgmisena uus õhuke kiht mõlemale poole ja siis võib hakata kokku laduma ja pingutama. Ennem siiski lasta mingi aeg kuivada. Kui koheselt tihendid kokku teha ja põhi alla, surub hermetsi vahelt välja ja kuskil lokudes jääb asi ikka puudulikuks ja õli tuleb.
T.
Kui küsida tohib-milleks tihend kui hermetsi panna?
Tohib ikka.
No kui ei saa kuidagi pidama teatud defektide korral. Samuti tekitab ennem kuivanud õhuke kiht väikese kummist "tihendi" mis aitab kõik lohud kindlalt täita. Eks proovige järgi ise. Ma ise lähen igal juhul kindla peale välja. Mängudeks vähe aega. Big Grin

Veel mainin ära, et paljud kärrivennad panevad hermetsiga mootoripooli kokku, jättes tihendi üldse panemata. Täiesti vale võte. Sellest pole kasu, kuna hermets kaob poolte vahelt minema. Tihendi peab ikka panema. Mis kasu on sellest hermetsist, kui see poolte vahel jehhat on pannud....
T.

Ps. EW aegne nali ka juurde....

Nimelt oli üks mustlane veele peale peeretanud ja öelnud: " Ikka palju parem, kui paljas vesi!"
Vasta
#26

(21-11-2020, 18:52 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kui mul kunagi surve karterist väljapääsu otsis läbi tihendi siis see silikoon jäi pärast eri lahenduste katsetamist pidama. Nii hästi likvideeris tagajärje ära et põhjustega tegelemine lükkus mitu aastat edasi.

Ma ka seda kasutan. Pole probleeme olnud.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#27

(21-11-2020, 18:52 PM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Kui mul kunagi surve karterist väljapääsu otsis läbi tihendi siis see silikoon jäi pärast eri lahenduste katsetamist pidama. Nii hästi likvideeris tagajärje ära et põhjustega tegelemine lükkus mitu aastat edasi.
Sama asi nagu victor reinz aga würthi pakendis.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#28

Kuna silikon ei ole bensu kindel, siis päris igale poole ta ka ei sobi. Ilmselt algul pidama jääb, aga eks aja jooksul kokkupuutel bensiiniga teeb bens oma töö. Need kohad kus ka bens käib läbi, olen kasutanud Hylomari. Täna saab seda juba isegi Motonetist. Kuna mul käib lisaks õhule ka bensiin läbi turbo, siis oli päris tõsine otsimine, et sobiv bentsu mitte kartev mögin sinna vahele leida. Turbogurud ei teadnud sellest midagi, või pigem ei tulnud selle pealegi, et vaadata, vaid panid oma kraami, mis neil töölaual, kus saksa tähtedega kiri peal, et ei ole bensu kindel.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#29

(22-11-2020, 15:30 PM)spitfire Kirjutas:  Kuna silikon ei ole bensu kindel, siis päris igale poole ta ka ei sobi. Ilmselt algul pidama jääb, aga eks aja jooksul kokkupuutel bensiiniga teeb bens oma töö. Need kohad kus ka bens käib läbi, olen kasutanud Hylomari. Täna saab seda juba isegi Motonetist. Kuna mul käib lisaks õhule ka bensiin läbi turbo, siis oli päris tõsine otsimine, et sobiv bentsu mitte kartev mögin sinna vahele leida. Turbogurud ei teadnud sellest midagi, või pigem ei tulnud selle pealegi, et vaadata, vaid panid oma kraami, mis neil töölaual, kus saksa tähtedega kiri peal, et ei ole bensu kindel.
Sõna-silikoon on üld mõiste-ka rinda panevad seda.Õige on vastavale keskkonnale vastav hermeetik.
Vasta
#30

panin nüüd taas korktihendid, kasutasin seekord Würthi liimhermeetikut. Haiseb rohkem, kui senised kuumakindlad silikoonid - saame näha, kas tihend jääb sellega pidama.
Muidu klapikambrikaaned (koht on kuumem, aga õlivaesem) on mul samade seni ka karteri puhul kasutatud kuumakindlate silikoonidega kenasti pidama jäänud.
Mitmes kihis (nagu Talupoeg ülal juhendas. Nn kontaktliimi-õpetus) ei vaevunud ma ka seekord tegutsema. Üks õhuke kiht, natuke tahenemist ja asjad kokku.

Eelmine tihend oli aga imelikud mõrad sisse tõmmanud. Ei saagi aru, miks. Eelmise tihendi paigaldus:
- ca 5 kuud tagasi, pärast seda on masin kasutust leidnud 1+1 kuu. Lekkima hakkas vist suhteliselt kohe
- tihend korraliku tootja oma (Elring), kuumakindel silikoon Ajusa
- kummitihend on tegelikult ette nähtud hilisematele Ecotec-mootoritele - XE-le annavad kataloogid ainult korktihendeid. Mootoritel sama plokk jms, dünaamika Ecotecil natuke parem (st võimsust/momenti madalamal pöördel rohkem), max võimsus Ecotecil 10% väiksem
- paigaldasin esialgu üpris õrna pingutamisega. Mõne tunni pärast käisin poldid üle, panin õli sisse ning lasin mootori soojaks. Pingutasin veelkord
- nüüd mõned kuud hiljem olid poldid päris lahti ja tihend lekkis eriti mehiselt. Pingutamine vähendas leket, aga ei kaotanud seda
- mahavõtmisel tundus silikoon olevat kogu kontaktpinnal ja kenasti pindade küljes kinni. Paigaldamisel kasutasin kas nitrolahustit või silikoonipesu - igatahes teen alati kontaktpinnad rasvavabaks ehk siis white spiriteid jms ei kasuta

Karteripõhi on latiga kontrollides ehk kahes dimensioonis sirge. 3d kontrolli ei hakanud ma tegema. Alumiiniumpõhjal on küll mõningaid ebatasasusi, aga mõrana neid ma ei tuvasta - paistavad mulle valamisega seotud "karvadus" olevat.
Eelmisele kummitihendile on tekkinud kummalised mõrad mootori esiosas, kus kulgeb ristimootori väljalase. Lekkimine toimus (eelkõige) sealt. XE-l on torukollektor, Ecotecil malm. Aga vaevalt, et seal normaaltingimustes ja kasutuses nt mingi märkimisväärne kuumuse-vahe on. Seda enam, et klapikambrikaas (mis on ju kuumem koht) käib ka XE-l kokku kummitihendiga. Tihend on jätkuvalt pehme - ei ole "plastiks muutunud". Ka pole tihend otseselt "pingutamisega välja ujunud" (mõnes kohas natukene)


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#31

(16-12-2020, 13:40 PM)13piisab Kirjutas:  ...
Eelmine tihend oli aga imelikud mõrad sisse tõmmanud. Ei saagi aru, miks. Eelmise tihendi paigaldus:
...
- paigaldasin esialgu üpris õrna pingutamisega. Mõne tunni pärast käisin poldid üle, panin õli sisse ning lasin mootori soojaks. Pingutasin veelkord
- nüüd mõned kuud hiljem olid poldid päris lahti
...

M6 poldid?
Palju on nõutud pingutusmoment?

Kas mõranenud tihend on endiselt elastne või on jäigemaks muutnud? Kas kannatab painutada sõrmede vahel või murdub? Küsimuse taustaks on saunuaõhtuvihje võltstihendite liikumise kohta Rootsi turul.
Vasta
#32

Tervist !

 Sellel palju kirutud nsvl ajal , ajal millal midagi saada polnud ja silikoonidest polnud juttugi koostati korktihendiga liited nõnda et korktihend määriti mõlemalt küljelt kokku rohelise seebiga , kas praegusel kaubakülluse ajal sedasi tegema peaks , vast mitte sest roheline seep pole ka enam ilmselt  see , mis 40 aastat tagasi . Siis veel keedeti korktihendeid enne paigaldust , kasu kohta ei tea . Lihtsalt tuli meelde , seda teemat lugedes .

Edu !
Vasta
#33

Poldid saab kinni ja õli pidama, kui need sellesama hermeetikuga kokku määrid, mida kaane vahele paned. Mul toyota juhendis on ühe esikaane poldi juures lausa kirjas, et paigaldada hermeetikuga. Pingutusmomendid olid minu auto 8mm poltidel 9 nael-jalga ehk 12,2 Nm. Korktihendi pressis sellega juba kergelt serva vahelt välja aga hermeetik peab kenasti.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina sõjaväele.
Vasta
#34

Kas mitte sellisel tihendil poltide ümber väikseid metall hüllse ei ole ? Mis takistaks liigselt kinni surumist.  Tundub et on ikkagi liiga kõvasti kinni pingutatud ja ega see silikoon seda seal paremaks ei teinud. 
 Mingite ulme keeruliste puhastamis ja kruntimis teemadega ei ole ma kunagi tegelenud pindadel. Ei tasu üle mõelda.  Brake cleaneriga puhtaks või bentsuga ja kokku, üldiselt kui tihendus pinnad on ikka korras ja enamvähem sirged siis ikkagi tihend ja ei mingit tuubi tihendit. Papp paber ja muud sarnased tihendid alati ilma, silikoon teeb libedaks ja lähevad kergemini katki.  
Kui ikka pidevalt lekkima hakkab siis peaks otsima viga miks selline surve seal on, alates karteri tuulutusest  kuni kulunud klapisäärteni ( peugeotidel levinud viga).  
Aga mis ma ikka tean, ainult sadu tihendeid vahetan aastas. Üldiselt kui korduv viga siis jätkuvalt kehv varuosa. Või kui see on välistatud siis mingi muu rike mille tagajärjel puruneb tihend. Ma otsiks liigset rõhu karteris ehk
Vasta
#35

Tihendis on liiga suured augud poldi kohal. Vaata silikooni jälge kontaktpinnal ümber poldiaugu, (vaata ülemine pilt ja ülemine augurida) need on ju ovaalsed, ehk üle pingutatud, ja augu serv jälje järgi ulatub üle kontaktpinna serva. See ei saagi pidada. Eks need praod viitavad ka üle pingutamisele, aga põhiprobleem minu silmis on liiga suured augud tihendis.

See igaks juhuks järelpingutamine minu meelest midagi head ei tee. Nagu siin on näha, siis silikoon on ka tihendi poldiaugus, kus ta võiks kenasti oma tööd teha ja soovitud tulemuse anda. Aga kui nüüd seda polti kuivanud silikooni sees peale keerata, siis ju ühendus peab kusagil järgi andma, tõenäoliselt rebeneb ta ümber keeratava poldi lahti. Ka nendelt piltidelt on näha, et silikoon on ainult paari auku tihendi sees pidama jäänud, enamus auke on silikoonist tühjad. Kui kuivanud silikooniga polti peale keerati siis lisaks venitas ta auku veel ovaalsemaks ja ilmselt rebib juba siis selle silikooni sealt tihendi augus tihendi küljest lahti.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#36

Ma jätaks üldse selle korktihendi mängust välja ja kasutaks ainult liimivat hermeetikut. Pole ju takistust, et just kork peaks olema vahel kas või distantsi hoidmiseks?
Ja seda ka karta ei tasu, et hermeetik kuidagi moodi vahelt minema paneks. Kogemus. Aastat viis tagasi pandud paika paroniittihendi ja liimiva hermeetikuga mootori otsakaas. Lahti võttes täpselt paroniittihend igas osas pooleks. Ehk mitte grammigi ei ole silikoon kuskilt lahti visanud.
Olengi pannud hilisemalt kõik herneetikuga ainult, mis aga kannatab. Alati ei saa ka, sest õige paksusega paroniit vahel vajalik, distantsi jaoks. Muidu poob kinni, kasvõi laagrid.
Vasta
#37

Paistab, et ma süüdistasin vale tihendit - nüüd "kuidas pagan see leke võimalik on" kanali peal käitamine jne joonistas välja tegeliku süüdlase. Leke on ühe otsa pool ja tilgad tekivad mootori seiskamisel (mitte mootori töötades). Niiet lekib hoopis väntvõlli käigukastipoolne kaelustihend.
Oli mul küll algselt võimalik põhjuse-kandidaat, aga nii seest kui väljast puhas (mitte päris kuiv, aga "puhas") sidurikoda ja hooratas ei toetanud seda mõtet.

teema kokkuvõte: lekkiva mootoritihendi saab pidama, kui vahetada ÕIGE tihend. Teiste tihendite vahetus ei aita - isegi kui seda mitu korda ja eri meterjalidega teha Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#38

(20-11-2020, 15:10 PM)13piisab Kirjutas:  Nii õrnalt pingutades (ette nähtud vist 20..30Nm) kui kohe kõvemini kinni keerates. 

20 Nm juures on M6 polt(8.8) juba välja venitatud, 30 juures pooleks. Kummitihendiga karteri normaalne pingutusmoment oleks max 10Nm. Soovitan selliste asjade jaoks väikse momentvõtme soetada. Neid polte ei keerata kunagi sellise piirini, et rohkem keerata ei jaksa ja10Nm on täpselt selline moment, et tavalise narrega tahaks veel pool pööret peale keerata.
Vasta
#39

Vähemalt hea vastata küsimusele kes tegi ,et ise tegi.
Olen samasuguse teema otsas olnud aga kuna tegemist oli diisel BMW -ga  millel oli mootori otsakaas maha käinud ja esimene kahtlus langes karteri tihendile aga karteri eemaldamine koha peal mitte just unistus pole ,võibolla isegi võimatu siis oli esimeseks remondilahenduseks porolooni tükk maha tilkumise vältimiseks ja õnneks tuli ka päris viga generaatori rihma vahetusega välja ,pingutusrulli kronstein oli pisut lõdvalt kinni.
Üldiselt aitab hea pesu viga kiiremini tuvastada
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne