Odav mootoriõli / kallis mootoriõli
#21

Mina olen isiklikult kasutanud ka kohapealsest poest ostetud kõige odavamat õli.

Mingisugune XL midagi. Üks sõidab 0w30 diisel, teine 5w30 diisel ja kolmas 5w40 bensiin.

Kasutanud olen seda õli oma sõiduitel keskeltläbi 12 aastat. Neist viimased 7 olen isiklikult sõitnud ühe autoga. 99a. V70 diisel, millel panen praegu grammigi peale valamata keskeltläbi 14 - 15kkm sama õliga. Auto usumõõdik näitab hetkel 642 000km ja kui palju seda keritud on ei tea keegi. 600 000 peal käis maha plokikaan ja mootor oli seest ilus puhas.

Ennem sõidan aeglaselt ja jään totaalselt hiljaks kui et enam kunagi kuskile ei jõua.
Vasta
#22

Mis puudutab neid odavaid nõuneim (võimalik, et hiina) õlisid, siis ma väga skeptiline ei olekski. Vanakestele õli vaadates üritan leida ikkagi API CI-4 standardile vastavat õli, mille puhul on tootes enam-vähem sama hulk vanu häid ZDDP lisandeid nadu seal oli neid enne seda kui rohelised pumba oma kätte said. Sellise õli leidmine eeldab korralikku kodutööd, aga viimane leid oli just selline nõuneim, mille nime ma täna enam meenutada ei suuda ja maksis ta natuke vähem kui mitte midagi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#23

(03-12-2020, 19:38 PM)spitfire Kirjutas:  Mis puudutab neid odavaid nõuneim (võimalik, et hiina) õlisid, siis ma väga skeptiline ei olekski. Vanakestele õli vaadates üritan leida ikkagi API CI-4 standardile vastavat õli, mille puhul on tootes enam-vähem sama hulk vanu häid ZDDP lisandeid nadu seal oli neid enne seda kui rohelised pumba oma kätte said. Sellise õli leidmine eeldab korralikku kodutööd, aga viimane leid oli just selline nõuneim, mille nime ma täna enam meenutada ei suuda ja maksis ta natuke vähem kui mitte midagi.
 XL oili nimeline nõuneim näib olevat Belgia kraam:
https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/ol...um-5w40-1l
VS Belgia:
https://www.ardeca-lubricants.be/en/oilp...34/?p=1034

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta
#24

Kas Mannol on siis liiga odav või kvaliteetne?

https://erimell.ee/tootekategooria/manno...ootoriolid
Vasta
#25

(04-12-2020, 09:02 AM)ivo86 Kirjutas:  Kas Mannol on siis liiga odav või kvaliteetne?

https://erimell.ee/tootekategooria/manno...ootoriolid
Oleneb rakendusest. Tavalisele tänavasõiduautole, mille mootori normidele õli vastab, sobib kindlasti.
Kas ka võidusõidumootoritele antud firmamärgi ja millist õli sisse valada, seda tasuks enne teistelt sama ala harrastajatelt üle küsida.
Vasta
#26

(02-12-2020, 00:02 AM)spitfire Kirjutas:  Usas tehti labori test erinevatele õlidele ja tulemused olid päris huvitavad. Ilma nimesid nimetamata üks dendents oli, et pakendil lubatud numbrid ei vastanud tegelikule sisule. Ja seda mõlemas suunas, ehk siis enamasti oli pakendil lubatu parem kui sisu, aga oli ka vastupidi. Positiivse poole pealt jäi silma Amsoil, kellel sisu vastas lubatule või oli parem, aga seda kahjuks siinmail ei ole näinud.

Tuletab kangesti meelde soome rehviteste, kus kohalik toodang viimase ajani troonil püsis. Big Grin

Aga õlist niipalju, et seda tuleks vahetada iga 10000 km läbimisel või varem.
Kui tulid kvaliteetauto väikesed linnapunnid, millel oli õlivahetuse välp 30000km , siis ühel mida nägin, polnud enam midagi välja tilkuda, nii tihke materjal oli.
Ja teatavalt on kõik mootoriõlid toornafta baasil, täissünteetiline õli kaasa arvatud. Lisandid määravad headuse ja eks sellest ka hinnavahe.
Millalgi sõitsin autoga, millel oli esinduse poolt ette nähtud iga 7500 km tagant õlivahetus täissünteetilise õliga. Õlimüüja oli väga rahul.
Vasta
#27

(04-12-2020, 19:41 PM)rollingjack Kirjutas:  
(02-12-2020, 00:02 AM)spitfire Kirjutas:  Usas tehti labori test erinevatele õlidele ja tulemused olid päris huvitavad. Ilma nimesid nimetamata üks dendents oli, et pakendil lubatud numbrid ei vastanud tegelikule sisule. Ja seda mõlemas suunas, ehk siis enamasti oli pakendil lubatu parem kui sisu, aga oli ka vastupidi. Positiivse poole pealt jäi silma Amsoil, kellel sisu vastas lubatule või oli parem, aga seda kahjuks siinmail ei ole näinud.

 Lisandid määravad headuse ja eks sellest ka hinnavahe.

Kui see vaid nii oleks... Täna on pumba juures rohelised ja nemad kujundavad oma lubatud/keelatud lisanditega hinna. Määrivad omadused ei ole enam olulised. Oluline on ainult see näitaja mida toru otsast mõõdetakse. Co. Ja sellel on mingi seos õliga, paraku. Seda pressitakse siis alla kogu rindel. See on ka peamine põhjus minu silmis, miks tänapäevased õlid ei anna oma heade ja "väga heade" omadustega vanakestele midagi juurde. Aga jah ilmselt on tõsi, et täna enam nii s*tta õli nagu 70-80-nendatel müüdi enam poes ei olegi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#28

(04-12-2020, 23:23 PM)spitfire Kirjutas:  ....Täna on pumba juures rohelised ja nemad kujundavad oma lubatud/keelatud lisanditega hinna...

Ma ei mõelnud siin pliid ega selle asendajaid, vaid et tänapäevased mootoriõlid sisaldavad lisaks baasõlile 10-30% lisandeid.
Need on siis legeerivad, demulgeerivad, antioksüdeerivad, vahutamist vähendavad, korrosiooni vähendavaid, stabiliseerivad, pesevad, viskoosust säilitavad ja veel paarkümmend nimetust kindlasti.
Ükski õlitootja ei ütle seda täpselt, mis lisandeid ta kasutab.
Ilma nende lisanditeta poleks tänapäevane mootoriõli etteseatud tingimustele vastav.
Vasta
#29

Mootoriõli tuleb alati ikka osta võimalikult odavast kohast ja peaasi, et oleks ikka preemium mark  Smile Smile 

Üks õlitehas venemaal

https://www.automotorblog.com/watch-coun...87039.html
Vasta
#30

(01-12-2020, 12:28 PM)Sten Kirjutas:  Kas odavad Poolsünt EUROL 10W40 TURBOCAT 5L või Mootoriõli poolsünt 10W40 TURBOSYN 4L on üldse halvemad või kas on oluliselt halvemad kui nt kallid Poolsünteetiline mootoriõli ADDINOL SEMI SYNTH 1040 SAE 10W-40 5L või Mootoriõli Valvoline ALL FLEET EXTREME 10W-40 5L poolsünt ?

Kas need ei ole kõik odavad?

Järgmine kategooria õlisid oleks: Mobil, Motul, Castrol, Fuchs, Shell, Petronas, Liqui Moly, BP

Ka mul on kõige lihtsam hinnata õlisid MB-Approval nõude järgi seega. 

Neist toodud valikutest omavad nt. MB heakskiitu klassis 229.1 ja 228.3 vastavalt addinol ja valvoline.

Kiri pakendil:
MB-Approval 229.51 - toode omab MB heaksiitu
MB 229.51 - seda võib igaüks sinna trükkida

MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020
[Pilt: 953317_5.png]
NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta
#31

(05-12-2020, 11:01 AM)Mart69x Kirjutas:  Mootoriõli tuleb alati ikka osta võimalikult odavast kohast ja peaasi, et oleks ikka preemium mark  Smile Smile 

Üks õlitehas venemaal

https://www.automotorblog.com/watch-coun...87039.html

See on selge piraatlus, millel käesoleva teemaga sisulist sidet pole. Piraatluse vastu pole keegi kaitstud, kõik sõltub nende jaotuse oskustest ja motiveeritusest. Kehtib ka muude võltsimiste kohta.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#32

Miks ei ole antud teemaga mingit seost??? Teema pealkirigi ju odav "mootoriõli  / kallis mootoriõli" Kuskilt netipoest või kahtlasest kohast ostes võidki saada kõikide vajalike numbrtitega õli ja väga hea hinnaga.
Vasta
#33

Paar korda poes küsides oma autole õli on öeldud et sinna vanasse autosse vahet pole mida valad, seda nii Audi kui Chrysleri puhul. Hiljem olengi ostnud enamasti odavamat poolsünti ja autod sõidavad nagu ikka. Kuid kas on teatud mootoreid või tingimusi kus peaks kasutama ainult ettenähtud õlisid, seda just 10a ja vanemate autode puhul millel läbisõitu rohkem.
Vasta
#34

Näiteks pumppihustitega mootoris soovitatakse õigeid õlisid kasutada. Kes too muidugi seda teab kas riknenud nukkvõll on vale õli süü või midagi muud. Aga üldiselt on sellisel puhul õige õli üsna väike kulu võrreldes plokikaane remondiga.
Vasta
#35

(05-12-2020, 12:41 PM)olli Kirjutas:  Näiteks pumppihustitega mootoris soovitatakse õigeid õlisid kasutada. Kes too muidugi seda teab kas riknenud nukkvõll on vale õli süü või midagi muud. Aga üldiselt on sellisel puhul õige õli üsna väike kulu võrreldes plokikaane remondiga.
Minul on olnud tõenäoliselt vale õliga kogemus. VW 1.9 TDI 74kw PD mootoril oli eelmine omanik lasknud paigaldada tollases Suveautos uue nuka, mis kestis ainult 30 000 km. Viimane õlivahetuse kleeps sama omaniku poolt oli ukse sees mingisuguse Castrol õli kohta. Uue nukaga olen ise sõitnud ainult Top Tec 4100 5W-40 - Liqui Moly õliga ning 150 000 km jooksul pole nukk uuesti niimoodi ära kulunud, et jälle vahetust vajaks.
Vasta
#36

Volkswageni puhul on selle võrra mõneti lihtsam, et tootjal on oma õli spetsifikatsioon, milles on üsna lihtne orenteeruda. Ning nendele VW spetsifikatsioonidele vastavad õlid on meie kaubanduses täiesti olemas. Seega ise ei peagi eriti enam midagi mõtlema. Näiteks T5 bussi 2.5TDi mootori puhul (samuti Pumpe-Düse) on õige VW506.01 õli. Kui võtta samast bussist facelift (T5.1), mis tuli juba DPF-i ja EURO4 mootoriga, siis sellele on õige VW507.00 õli. Nii palju kui väljamaa foorumitest olen lugenud, siis neid kahte õli sassi ajada ei tasu, sest 506 õlid ei sobi DPFga ja 507 õlid ei sobi DPFi eelsesse PD mootorisse, kuna seal olevat nukkvõll nõrgem. Aga nii detailselt muidugi teada ei ole vaja kui lähed poodi ja küsid lihtsalt selle märgistusega VW õli, mis konkreetsele autole/mootorile ette nähtud.
Eelmises postis toodud Liqui Moly on siis VW505.01 spetsifikatsiooniga, mis peaks olema tõesti sobilik 1.9 74 kW PD mootorile.

https://www.oilspecifications.org/volkswagen.php


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#37

vw t5 oli 2.5 tdi ka dpf-iga (07 ja üles)
Vasta
#38

(05-12-2020, 19:48 PM)Raigo Kirjutas:  vw t5 oli 2.5 tdi ka dpf-iga (07 ja üles)

Jah, minu viga. Ma millegipärast arvasin et 07 tuligi juba facelift. Aga tegelikult tuligi 2007 DPF ja EURO4 (muid pisemaid muudatusi veel mootori pudinate juures) ning 2010 facelifti peal oli hoopis juba päris teine CR mootor. Mis muidugi teeb õli küsimuse veelgi segasemaks sellel konkreetsel juhul. Näiliselt sama auto ja sama mootor, aga õli läheb erinev.
Vasta
#39

(05-12-2020, 15:22 PM)olli Kirjutas:  .... neid kahte õli sassi ajada ei tasu, sest 506 õlid ei sobi DPFga ja 507 õlid ei sobi DPFi eelsesse PD mootorisse, kuna seal olevat nukkvõll nõrgem. Aga nii detailselt muidugi teada ei ole vaja kui lähed poodi ja küsid lihtsalt selle märgistusega VW õli, mis konkreetsele autole/mootorile ette nähtud. ...
Hää küll, aga mul selline isuzu CR diisel (2009, euro 4 ilm dpf-ta), millele kapoti all birkal kirjas õli, millist sisse panna, ainuke mure, et meie kaubandusest pole ma nii sittade näitajatega õli leidnud, ei tea, kas tänapäeval sellist üldse toodetakse. Andmeid ei ütle, kuna uue auto puhul uurisin ja jäi üle vaid käsi laiutada ja panna sisse suva Mobili 5W30 või 5W40 õli ... nüüd on "natuke" sõitnud peale garantiiaega, sh ka vahepeal mõnikümmend km lömmisõidetud karteriga, nii et võttur ei saanud õli kätte ja õlituli põles, siiani toimib.
Tsitaat:Näiteks pumppihustitega mootoris soovitatakse õigeid õlisid kasutada. 
Vasta
#40

(05-12-2020, 09:17 AM)rollingjack Kirjutas:  
(04-12-2020, 23:23 PM)spitfire Kirjutas:  ....Täna on pumba juures rohelised ja nemad kujundavad oma lubatud/keelatud lisanditega hinna...

Ükski õlitootja ei ütle seda täpselt, mis lisandeid ta kasutab.
Ilma nende lisanditeta poleks tänapäevane mootoriõli etteseatud tingimustele vastav.

Siiski on need numbrid siit-sealt leitavad. Aga mis mind üllatas, et sama õli standard on aastate jooksul muutuv suurus. Just nende standardite muutmine ja mingite krdi suhtarvude mängu toomine teeb selles mängus orienteerumise juba teaduseks. 

It is important to note that the API does not qualify oils based on additive levels, but on performance. Performance is determined by base oil and additives.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne