Silindri puurimine
#61

(19-12-2020, 09:29 AM)v6sa Kirjutas:  Siin foorumis ei ole hea tava panna samasse lausesse kokku sõna "nihik" ja sajandiku täpsus. Liiga lofka seade sajandiku mõõtmiseks.

Diginihik võib muidugi rõõmsalt näidata küll.

Lao olemasolevatega kokku ja naudi sõitu! Kütust ju müüakse ja võimsust tänastes mõõteskaalas sellest mootorist niikuinii ei tule.

Soov oleks sõita ilma igasuguse liigse helita.

Märksõnaks "Piston Slap"
[Pilt: 2JbcP.gif]


Proovisin ka oma treipingis üht vana kolbi maha treida, kahjuks väljast haardega ei mahu pinki ning seestpoolt kinnitades murdis seeliku katki.

Kui palju peaks olema silindri ja kolvi vahe ehk paisumisruum?
Vasta
#62

(19-12-2020, 12:56 PM)tõnn Kirjutas:  
(19-12-2020, 09:29 AM)v6sa Kirjutas:  Siin foorumis ei ole hea tava panna samasse lausesse kokku sõna "nihik" ja sajandiku täpsus. Liiga lofka seade sajandiku mõõtmiseks.

Diginihik võib muidugi rõõmsalt näidata küll.

Lao olemasolevatega kokku ja naudi sõitu! Kütust ju müüakse ja võimsust tänastes mõõteskaalas sellest mootorist niikuinii ei tule.

Soov oleks sõita ilma igasuguse liigse helita.

Märksõnaks "Piston Slap"
[Pilt: 2JbcP.gif]


Proovisin ka oma treipingis üht vana kolbi maha treida, kahjuks väljast haardega ei mahu pinki ning seestpoolt kinnitades murdis seeliku katki.

Kui palju peaks olema silindri ja kolvi vahe ehk paisumisruum?
Sa ikka seda teemat loed või esitad ajaviiteks küsimusi??? Vastus on sama teema 10-ndas postituses, natuke liitmist-lahutamist ehk kooliajast meeles!!!

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#63

(19-12-2020, 12:56 PM)tõnn Kirjutas:  
(19-12-2020, 09:29 AM)v6sa Kirjutas:  Siin foorumis ei ole hea tava panna samasse lausesse kokku sõna "nihik" ja sajandiku täpsus. Liiga lofka seade sajandiku mõõtmiseks.

Diginihik võib muidugi rõõmsalt näidata küll.

Lao olemasolevatega kokku ja naudi sõitu! Kütust ju müüakse ja võimsust tänastes mõõteskaalas sellest mootorist niikuinii ei tule.

Soov oleks sõita ilma igasuguse liigse helita.

Märksõnaks "Piston Slap"
[Pilt: 2JbcP.gif]


Proovisin ka oma treipingis üht vana kolbi maha treida, kahjuks väljast haardega ei mahu pinki ning seestpoolt kinnitades murdis seeliku katki.

Kui palju peaks olema silindri ja kolvi vahe ehk paisumisruum?
Kolbi ei treita nii et haaratakse pakkidega sise või välisdiameetrist.Püüa arusaada kuidas tehas on treinud.
Vasta
#64

(19-12-2020, 18:01 PM)_rein_ Kirjutas:  
(19-12-2020, 12:56 PM)tõnn Kirjutas:  
(19-12-2020, 09:29 AM)v6sa Kirjutas:  Siin foorumis ei ole hea tava panna samasse lausesse kokku sõna "nihik" ja sajandiku täpsus. Liiga lofka seade sajandiku mõõtmiseks.

Diginihik võib muidugi rõõmsalt näidata küll.

Lao olemasolevatega kokku ja naudi sõitu! Kütust ju müüakse ja võimsust tänastes mõõteskaalas sellest mootorist niikuinii ei tule.

Soov oleks sõita ilma igasuguse liigse helita.

Märksõnaks "Piston Slap"
[Pilt: 2JbcP.gif]


Proovisin ka oma treipingis üht vana kolbi maha treida, kahjuks väljast haardega ei mahu pinki ning seestpoolt kinnitades murdis seeliku katki.

Kui palju peaks olema silindri ja kolvi vahe ehk paisumisruum?
Kolbi ei treita nii et haaratakse pakkidega sise või välisdiameetrist.Püüa arusaada kuidas tehas on treinud.
ka mind kui hobitreialit huvitaks,et kuda see kolb siis ikkagi kinnitatakse?
Vasta
#65

Kui seda piston slappi karta nagu koroonat, siis kaugele ei jõua. Sul on komplekt kolbe-rõngaid ning puuritud silindrid olemas. Pane need kokku ja käima.
Sul ei ole midagi kaotada. Kui on midagi halvasti, siis teed hiljem ringi. Kolvid-silindrid käivad ju maha. Oma kogemusest võin öelda, et isegi tänapäevasel autol loksub kolb silindris näpuga küljelt küljele liigutades ja silma järgi hinnates justkui pisut liiga palju (kohe meenub piston-slap) aga laod masina kokku ja ei tule sealt hiire piuksugi.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#66

(19-12-2020, 19:04 PM)muska71 Kirjutas:  ka mind kui hobitreialit huvitaks,et kuda see kolb siis ikkagi kinnitatakse?
 Kolvi sisse sõrme avasse pannakse abinõu, millega surutakse kolb sõrme kohalt väljapoole ellipsisse. Padrunisse kinnitatakse võru, millel on kolvi seeliku siseläbimõõduga aste. Nüüd tõmmatakse vardaga, mis kinnitub sõrme avas oleva abinõu külge läbi spindli kolb vastu võru ja treitakse kolb väljast kooniliseks.
Vasta
#67

(19-12-2020, 00:02 AM)tõnn Kirjutas:  Ostsin omale 2rem Almet kolvid ning need kukuvad lopsti läbi, mõõt mis puuriti jäi siis 2 ja 3 remondi vahele.
Nihikuga möötes oleks justkui 58,60.
2 remondi max on 58,53
3 remont hakkab 58,75

Vist head nahka ei saa, kui selle mõõduga panna kokku 2rem kolvid.
Kus kohas need silkud puuriti?
Mis oli puurijal lähteülesanne e. kuidas sõnastasid mida ta tegema peaks?

Ilma kasutatava kolvita ei võtaks ükski endast natukenegi lugupidav silku puurija tööd ette ja kui võttis, siis pidid talle konkreetsed juhised andma, mis ta hirmud maha rahustas.

Jäta korraks nihikud kõrvale ja pane silkusse teise remondi rõngas, mitu mm on rõnga lukuvahe kogu rõnga töötsooni ulatuses - kas muutub või mitte. Lukuvahe mõõda ikkagi lehtkaliibriga. Kui see näit jääb 0,5...0,7 juurde pane kokku ja sõida - kannatab vurada küll, lisa nõks rohkem õli Wink  hoiab erinevad vahed/lõtkud tihkemana - no suitseb ka aga sõita saab. Kahetaktilisel on suuresti alati õlist abi, kui suitsu ei taha, siis täissünt LowSmoke... jne - kulukaks läheb lõpuks aga liigub.
Kui aga üle 0,7, siis uued 3R kolvid ja puuri teadjama tegelase poolt. Muide 10. postituses olev raamatuke ütleb, et rõngaste lukupilu vahe tuleb mõõta 10mm ülemisest äärest ja kui see on üle 1,5mm tuleks vahetada rõngad või minna üle järgmisele remondile - seega ruumi sinna liikumiseks küllaga.

Ma ise ladusin 360-0 kokku komplekti, millel uute 0 remont rõngastega 0,5 lukuvahe. Kuna silku on olnud kasutusel korralikult, siis mina sain oma olematu oskustega (kasutatud silindri mõõdikut) silku mõõtmeteks ülevalt -20mm kauguselt 58.00 nii risti kui pikki sõrme; ülevoolukanali pealt 58,04, risti sõrmega ja 58,01 piki. Vähe kasutatud kolb (MH ja alumisel seelikul need randid) läks sisse sõrme pealt (mikromeetriga mõõdetult): piki sõrme57.86, risti sõrme 57,9.
Seega sõita saab, kuid mõne tuhande km pärast peaks mõtlema 1 remondi peale, sest asjad on ikkagi kasutatud.

Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)

50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":  https://www.facebook.com/groups/471167806998913
Vasta
#68

Said midagi tehtud nende silindrite ,kolbidega? Mul on ühed kuue sajandiku ringis tehtud 360 silindrid kolvid üle,15mm sõrmega.Soti eest annan ära.3. remont.
Vasta
#69

Kahjuks on mul 16mm sõrmega väntvõllid ning hetkel ei soovi midagi juurde soetada.
Soodsam oleks võtta riiulist järgmised silindrid ning need lasta kusagil mujal puurida.

Kui keegi oskab head kohta soovitada siis pange kirja või saatke mulle postkasti.
Vasta
#70

Tundub, et kolvisaaga lõppsõna jäi kirjutamata.
Nimelt käisin juba ammu silindri puurija juures ning hooni pingis lasti silindrit niipalju parajaks kui vaja.

Kolvid vajuvad vaikselt läbi silindri ning tundub, et kunagi saab ka masin vajaliku värskenduse.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#71

Ei käi väga tihti viimasel ajal siin foorumis aga kui kellelgi vaja jawa silindreid teha võib alati ühendust võtta.Teen ära ja kui kohale tulete võin rääkida mida ja kuskohast mõõta,vaadata ja miks üldse nii on hetkel.
Parimat!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne