Pole vahepeal midagi lisanud, kuid ega traktor ongi jõudnud staadiumi, kus on vaja vaid kütust ja määret lisada ning sellest ei kannata kirjutada...
Vahekasti vahetusega aga ei kiirustanud ja kuna ta silma all on, siis vaatan teda ikkagi selle pilguga, et sinna ikka mahub ka revers ära lisaks käigupoolitajale, kuid seal on vaja hammasrattaid teha ning sisenuute ja selleks peab enne freespink valmis saama.
On isegi rahastus juba olemas, et hakata väikeseerias tootma kastile sobivaid ülekandeid transpordi ja lumetõrjetöödeks ning reversi komplekti, kuid sellega läheb veel aega.
Kõigepealt tuleb valmis teha ja katsetada ning siis saab edasi mõelda.
Kuna väljas on talv alanud ja eeldatavalt tekib võimalus soos metsa hooldada sai sahk käepärasest materjalist ette tehtud ja teid sisse lükatud ning tallatud.
Taga see tala on väga hea asi lumetöödel.
Kuhugi jääb mingi nurk, siis saab kiirelt tagurpidi ära lükata aega raiskamata ja pehmes kohas kui sisse vajub saab üles tõsta et midagi alla visata.
On ka külateid lahti aetud kuhu pole veel jõudnud riiklik teenus ja täiesti üllatav on, et 20 elamisega külasse ei jõua sahk peale lumesadu veel kella 12 päeval.
Aga rahvas klapib kütuseraha ja tee saab lükatud koos maja hoovidega.
Teisel teemal ka:
Kuna väga paljud on küsinud, et mis pump ikkagi Belarusile sobib ja et eraldi mitte seletada siis sellest vähe põhjalikumalt.
Esiteks võlli läbimõõte on 2 varianti, 17 ja 20mm ning Belarusi muhviga sobib 20mm võll.
Rootorpumpade tootjaid aga on mitmeid ja neist tuntumad on Zexel, Diesel Kiki, Denso, ja Toyota.
Päritolu on kõigil aga Bosch, mille litsentsi järgi neid tehakse.
Markeeringutest niipalju, et Jaapanlastel on see hästi lihtne ja selge nagu seal kombeks.
Näiteks VE4/10F2100R tähendab:
VE-rootorpump.
4-silindrite arv.
10-plunsri läbimõõt.
2100-regulaatori piiratavad max pumba pöörded(väntvõll poole rohkem!).
R-pöörlemissuund.
Boschil on tähistus vähe segasem, kuid ei midagi keerulist.
Näiteks 0 460 414 153
0 tähendab komplektset asja.
460 on toote kirjeldus, ehk jaoturpump.
414 esimene number ehk 4 tähistab VE tüüpi pumpa.
Teine number ehk 1 on plunsri läbimõõt(8=8mm, 9=9mm, 0=10mm, 1=11mm, 2=12mm.
Kolmas ehk 4 on silindrite arv.
153 aga peaks kirjeldama pumba kasutusala.
Kuna ilmselt ei osatud asja ühe koodiga lahendada on seal veel eraldi F-ehk mehaaniline regulaator, pöörded ja R ehk pöörlemissuund.
Et paigaldada pumpa õieti on tähtis jälgida võlli kiilusoont.
Kuhu kiil näitab, sealt torust tuleb ka kütus(kui keegi pole valesti pumpa kokku pannud).
Kaval on valida võimalikult väikeste pöörete arvuga pump et regulaatori vedru jääks tööpiirkonda.
Mina näiteks kasutasin 1800 pöördega pumpa.
Kuna väntvõllilt teeks see ebareaalsed 3600 pööret, siis keerasin piiraja poldi endale sobivate pööreteni ehk 2400 pöördeni.
Pärast ostsin regulaatorile uue vedru 900 pööret, kuid see ei muutnud eriti midagi.
Päris nii ta ei ole, et ilma gaasi andmata ronib musta suitsuga kuni välja sureb nagu originaalist vaid enne siduri päästmist peab ikkagi gaasi vajutama, kuid käsigaasiga hoiab pöördeid alates 1000 pöördest.
Eks sealt tuleb ka ökonoomsus.
Pritsenurk aga pannakse nagu ikka.
Pulk hoorattale sisse ja pumpa päripäeva keerates kuni kütus läbipaistvas torus liigub panna poldid sobivasse auku.
Pärast saab teha peenreguleeringut pumpa väljast keerates.