Teab keegi kosta palju peaks olema Belarusi mootoril kompressioon?
Küsimuse põhjus on külmalt käivitades mootori lonkamine, kuid seda teeb ta vaheldumisi, kord teise ja kord 3 silindriga.
Täiesti külmalt, umbes -13c mõõtes olid näidud 22, 23, 25 ja 26 kuid peale mootori soojendamist on kõik näidud 25-26bar.
Proovisin tööle saada seda imepärast kollektoris olevat käivitusabi süsteemi ja isegi sain ta korra nii tööle, et -17 käivitus selle abil.
Kuna starter oli pisike 2,7 kw Magneton, siis vaatasin et panen peale uue 3,8 kw Mahle starteri, mis venelaste arvates on 4kw.
Enne sai teisele ka sisse vaadatud ja pole midagi ette heita: Määret on pandud kuhu vaja ja ka piisavalt korralikult asjad töödeldud.
Panin igaks petteks veel pisut määret juurde ja kokkupannes määrisin halja vasest harjahoidiku ka määrdega et vältida oksüdeerumist.
Starter peale ja hoopis teine asi!
Pole vahet kas tõmmata õhuklappi või ei - veab täpselt sama kiiresti ja oluliselt kiiremini kui enne, kuid mootor enam ei käivitu külmalt???
Võtsin kollektoril toru uuesti maha et vaadata mida see küünal teeb ja nii oligi, et kiirem käivitamine kustutab selle tule ära ja ei käivitugi...
Proovisin veel talle suuremat düüsi panna et ehk kütet tuleb vähe aga mina teda enam põlema ei saanudki.
Ei aita ei suurem ega väiksem düüs, ta lihtsalt kustub ära peale väntvõlli 2-3 pööret.
Igatahes sai kõrini ja see jama minema visatud.
Kui lumi sulab ja üles leiab viskab veel kaugemale.
Mõtlesin siis, et prooviks sellist küünalt:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/12b-1-2-5161845.html
On näiteks isand V6sal kogemust millist mõju see külmalt käivitamisele avaldab?
Isand Jussi õhutusel, kui pihustid juba maas olid sai prooviks tõstetud pihustusrõhk 180 pealt 250 peale sest kaotada pole midagi ja kuna pihustitel silda enam ei kasuta on neid lihtne maha võtta ja peale panna.
Tagantjärgi tarkusena, sellest oleks tulnudki alustada sest mootori töö muutus märksa pehmemaks ja algul oli hämming, et kas pumba pea kulunud et suits täiesti kadunud ja kütuse etteanne niipalju vähenes?
Tööle minnes muidugi selgus, et kütuse etteanne ei vähenenud vaid suits kadus ära ja reageerimine gaasile muutus oluliselt äkilisemaks.
Enne madalama rõhuga oli ikka nähtav suits sellise madalalt vajutamise peale.
Kas ja palju see ka pumba kestvusele mõjub ei tea muidugi.
Pole veel uurinud palju rootorpumbale lubatud on, kuid justkui mäletan nagu oleks mingid pihustid 260bar olnud tehase manuaali järgi.