Keegi ütles et Fortschritt kasutasgi sellist värvi et siis sõja ajal saab vilja võtta - pole kombaine lennukilt näha. Kusjuures paar korda E-niiduki tööd ka vaadatud suurel lagedal põllul ja tõesti - kaugelt hästi ei paista sest sulandub loodusesse ära.
(12-03-2021, 16:28 PM)hillar2 Kirjutas: Keegi ütles et Fortschritt kasutasgi sellist värvi et siis sõja ajal saab vilja võtta - pole kombaine lennukilt näha. Kusjuures paar korda E-niiduki tööd ka vaadatud suurel lagedal põllul ja tõesti - kaugelt hästi ei paista sest sulandub loodusesse ära.
Kui ma kolhoosis E-302 peal olin siis osakonnajuhataja tegi märkuse, et meile peab panema punase vilkuri katusele. Peidate ennast ja üles ei leia.
Noorel mehel tuli vahepeal tukk peale ja siis sai lastud vahel tagurpidi võsa varju ja pisike suigu tehtud.
(12-03-2021, 16:28 PM)hillar2 Kirjutas: Keegi ütles et Fortschritt kasutasgi sellist värvi et siis sõja ajal saab vilja võtta - pole kombaine lennukilt näha. Kusjuures paar korda E-niiduki tööd ka vaadatud suurel lagedal põllul ja tõesti - kaugelt hästi ei paista sest sulandub loodusesse ära.
Kui ma kolhoosis E-302 peal olin siis osakonnajuhataja tegi märkuse, et meile peab panema punase vilkuri katusele. Peidate ennast ja üles ei leia.
Noorel mehel tuli vahepeal tukk peale ja siis sai lastud vahel tagurpidi võsa varju ja pisike suigu tehtud.
Meenuvad sellega linnuvabriku traktoristi meenutus, siniste russide kapotid oli vaja punaseks värvida siis oli ülemustel kaugelt näha kui traktor haltuura peal.
(Seda postitust muudeti viimati: 14-03-2021, 22:59 PM ja muutjaks oli E303.)
hillar2 Kirjutas:
Keegi ütles et Fortschritt kasutasgi sellist värvi et siis sõja ajal saab vilja võtta - pole kombaine lennukilt näha. Kusjuures paar korda E-niiduki tööd ka vaadatud suurel lagedal põllul ja tõesti - kaugelt hästi ei paista sest sulandub loodusesse ära.
E-303 Vastas - Ma usun et külma sõja hüsteeria või majandusökonoomika seisukohast võidigi sel põhjusel Ida-saksas 80- nendate alguses anda korraldus enamus uusi põllumajandusmasinaid värvida roheliseks .Mäletavasti olid veel 70 - kümmnendatel Fortschritti traktorid ja kombainid ning muu põllumajandustehnika sinist , punast ja valget värvi . Kuskil 1982 aasta paiku hakkas domineerima roheline toon ja peaaegu kogu uus põllumajandustehnika värviti järk järgult roheliseks , See roheline värv oli sisuliselt sõjaväemasinate kaitsevärvi roheline , mis tehti natuke heledamaks ja läikivamaks .Fortschritti masinate värvi kood on RESEDA green RAL 6011 ja see on praegu ka täitsa saadaval .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Keegi ütles et Fortschritt kasutasgi sellist värvi et siis sõja ajal saab vilja võtta - pole kombaine lennukilt näha. Kusjuures paar korda E-niiduki tööd ka vaadatud suurel lagedal põllul ja tõesti - kaugelt hästi ei paista sest sulandub loodusesse ära.
E-303 Vastas - Ma usun et külma sõja hüsteeria või majandusökonoomika seisukohast võidigi sel põhjusel Ida-saksas 80- nendate alguses anda korraldus enamus uusi põllumajandusmasinaid värvida roheliseks .Mäletavasti olid veel 70 - kümmnendatel Fortschritti traktorid ja kombainid ning muu põllumajandustehnika sinist , punast ja valget värvi . Kuskil 1982 aasta paiku hakkas domineerima roheline toon ja peaaegu kogu uus põllumajandustehnika värviti järk järgult roheliseks , See roheline värv oli sisuliselt sõjaväemasinate kaitsevärvi roheline , mis tehti natuke heledamaks ja läikivamaks .Fortschritti masinate värvi kood on RESEDA green RAL 6011 ja see on praegu ka täitsa saadaval .
See jutt on põhiliselt küll õige, et alates ca 1983 oli Saksa DV põllutehnika sõjaväeroheline (kabiin must, veljed valged), aga vasakpoolsel pildil olev hekseldi on juba järgmises värvikavas, nagu Saksa DV tehnika (niidukid, hekseldid, kombainid) 80ndate lõpust (ca 1989) tulema hakkas -- põhivärv (hele)roheline, veljed kollased, kabiin must (mõnel juhul ka valge). Selline on ka Saarrandi kombain. See tumeroheline parempoolsel pildil tundub aga midagi täiesti võõrast, sellist Saksa DV põllutehnikal küll kohanud ei ole.
Viimasel pildil siis Fortshcritt ZT300 nimeline õudus.
97-ndal aastal tudengihakatisena sai mõnda aega Ida-Saksas sellisega töötatud.
Iga viimane kui asi töötab õhuga, sidur, rool, pidurid. Võib vaid ette kujutada, mis juhtub, kui keset ristmikku käiguvahetuse käigus mootor välja suretada...
Raske maisikoorem taga ja üle ristmiku terendamas tiik...
Mingil autopiloodil sain ahvikiirusel mootori käima, ei taha mõelda kui see poleks õnnestunud...
(Seda postitust muudeti viimati: 16-03-2021, 15:36 PM ja muutjaks oli saarrand.)
Minu kombainil on siiski kabiin tumepruun mitte must. Ja seda ei ole kindlasti üle värvitud. Ka Leedus olid nad ka kōik pruunid. Kabiini katus on valge, punker ka seest valge. Muidu kombain üleni roheline. Veljed kollased. Minu valduses olevatel E512 kombainidel on ühel veljed punased, teisel valged. Kabiin ka valge, kered sinised.
See RAL 6011 tundub kuidagi tumedam olema, vähemalt telefonist vaadates. Minu kombain on aastast 1990/04.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
(Seda postitust muudeti viimati: 30-03-2021, 08:43 AM ja muutjaks oli saarrand.)
ksf! E303 leiab ehk selle helerohelise värvi koodi ka kuskilt oma toredatest infomaterjalidest Ning ega ka Fortschritti sinise värvitooni kood huvitaks!
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Fortschritti tehnika värvikoodidega on veel see probleem et omal ajal seal ei kasutatud üldlevinud Saksa värvistandardi RAL süsteemi . Vaid neil oli oma TGL värvistandart . Näiteks TGL 2425 - oliivroheline värv mida kasutati sõjatehnika värvimisel ja selle baasil tehtud värve kasutatigi põllumajandustehnika värvimisel . Nüüd on need kodeeritud RAL süsteemi aga tulemus ei pruugi olla kõige täpsem aga enam vähem sama värvitooni saab kätte küll .
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(Seda postitust muudeti viimati: 05-04-2021, 20:16 PM ja muutjaks oli Jahimees.)
Lihtsalt üks kommentaar RAL värvisüsteemi kohta, et teha keerulisemaks selle "õige" tooni leidmine.
RAL värvikoodi süsteem on süsteem, mis on oma olemuselt informatiivne. Ehk et see ei ole niiöelda kindla litsentsi süsteem, kus mingi kindel värvitoon on mingi kindla alginfoga 100% määratletud ja sellele mittevastamine tähendab tootjale litsentsist ilmajäämist.
Põhimõtteliselt tähendab see seda, et võtad RAL-ist mingi värvikoodi ja igaüks võib öelda, et nende toode vastab sellele värvikoodile, kuigi tegelikult kontrolli või järelvalvet, kui sellist pole. See omakorda tähendab, et vastavustolerantsid on suured, sest puudub kohustus 100% vastata standardile. Ja jutt ei käi mingist paarist erinevusprotsendist, jutt käib paarkümmend+ protsendist.
Kokkuvõttes on ilmselt lihtsaim teha nii, et leia tükk kombainist, mis pole päikese käes pleekinud ja mille toon sinu silmailule see "õige" tundub. Siis jaluta sellega mõnda pädevamasse värvipoodi ja seal mõõdetakse sulle niiöelda õige värvitoon, mitte lihtsalt kood. Või siis antakse kindla tootja oma värvikaart, millest sulle ilmselt ka piisaks.
Tartu Tolmetsi platsil nägin möödasõites et mingi saksa kombain seisab. Põikasin kohe sisse ja veendusin, et "õnneks" ei ole selline, mida mul vaja oleks. Aga äkki kellelgi on mingit vidinat tarvis, siis seal seisab E517. On teine küll pikalt seisnud, aga üsna komplektne (va heeder, mida ei ole).
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Uurisin kombaini pidureid vahepeal. Nagu juttu oli, siis talvel piduriõli lahkus kuskilt ja sõna otseses mõttes teda üles pole leidnud. Ehk siis ei suuda tuvastada kohta, kust ta välja lekkinud on. Lekkekoha tuvastamiseks kallasin süsteemi õli täis, õhtutasin ära ja ikka ei saa aru, et kuskilt lekiks. Pedaal läbi ka ei vaju. Puhastasin pidurispereiga kõik kohad ära ja võtan jälgimisele.
Kõige huvitavam on see, et ega reaalsuses ei olegi ju neid kohti ülemäära palju, kust ta lekkida saab, aga huvitav jah, et hetkel ei paista. Äkki talvel jahedaga mansettide vahelt...
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
(17-06-2021, 10:32 AM)saarrand Kirjutas: Kõige huvitavam on see, et ega reaalsuses ei olegi ju neid kohti ülemäära palju, kust ta lekkida saab, aga huvitav jah, et hetkel ei paista. Äkki talvel jahedaga mansettide vahelt...
Kas pidurid on vaakumvõimendiga? Kui jah, siis sinna potsikusse mahub päris palju seda vedelikku, enne kui mujalt paistma hakkab.
(17-06-2021, 10:32 AM)saarrand Kirjutas: Kõige huvitavam on see, et ega reaalsuses ei olegi ju neid kohti ülemäära palju, kust ta lekkida saab, aga huvitav jah, et hetkel ei paista. Äkki talvel jahedaga mansettide vahelt...
Kas pidurid on vaakumvõimendiga? Kui jah, siis sinna potsikusse mahub päris palju seda vedelikku, enne kui mujalt paistma hakkab.
Ei ole vaakumvõimendit, on ca 150ml potsik, sealt toru otse pumpa (mis on selline harilik piduripump), sealt läheb veovõllide juurde juba.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
(24-07-2021, 10:26 AM)E303 Kirjutas: Küsimus Saarandile -
Alanud on viljakoristus kas su kombain E-514 on töökorras ja kavatsed temaga põllule ka minna selle aastal.
Ikka töökorras ja saab ka sel hooajal vilja võetud üksjagu. Veel pole alustanud, sest vili pole veel päris valmis- metsade servad jne on veel rohelised.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Nii, sai ka esimesed proovid tehtud. Akud peale, igaks juhuks käsipumbaga 5-6 korda pumpasin kütust üles ja kabiini käivitama. Midagi ei juhtunud peale selle, et kohe läks käima Sai veel paar tundi kulutatud, et reguleerida sõelad, paigaldada eelmise hooaja lõpul küljest võetud luugid, restid jms. Ning loomulikult määrimine.
Aga pühapäeva õhtul said esimesed punkritäied võetud, kuniks ühes kohas jäid rattad nii õnnetult lohkudesse,et keskelt läks heeder pisut maasisse. Tulemuseks paar purunenud vikatitera.
Sai vikat välja võetud ja teine sisse pandud, pisut reguleerimist ja läheb jälle edasi.
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
(02-08-2021, 10:11 AM)saarrand Kirjutas: ... kuniks ühes kohas jäid rattad nii õnnetult lohkudesse,et keskelt läks heeder pisut maasisse. ...
Samal põhjusel on nüüdisaegsetel kombainidel, hoolimata kogu automaatikast, heedri liigutamine toodud pöidla alla juhtkangile. Sest alati on võimalikud säärased maakera nurgad, mida andurid ei märka, aga kogenud inimjuht oskab ennetada.
Kas originaalne, ilmselt U-Bootilt pärit R-10 on mõne taskusõbralikuma lahenduse vastu vahetatud? Korstna kuju järgi nagu kahtlustaks, et pole see päris õige tahmapress vahel.