IŽ 350 vs IŽ 49
#1

Ma ei ole kunagi olnud eriline tsiklite austaja, rohkem ikka nagu autod köitnud. 
Kuni... 
ühel heal päeval andis abikaasa mulle ülesandeks IZ 49 amordid osta.ee-s maha müüa, sest üle olid. Eks ma punnisin küll algul vastu, sest olin seni ainult siksiga tegelenud ja erilist usku ei olnud mootorratastesse, aga tegin, mis kästi. Ja milline oli minu imestus, kui palju huvilisi amortidele tekkis ja mis lõplikuks hinnaks kujunes, vau. Siis sain aru, et kuna siks on meil valmis saanud ja läheb järgmisel aastal musta numbrit taotlema, siis on aeg end ümber häälestada tsiklite peale ja selles osas tarkust koguma hakata. 

Asi sai alguse siis nii:
Facebooki ilmus kuulutus, et keegi müüs Hiiumaal hunniku IZ 49 juppe, selgus, et sellega kaasa tuleb ka Vjatka. IZi puhul köitis see, et piltide peal paistis üsna komplektne, kuigi oli täiesti juppidena kastis. Keegi oli alustanud taastamisega (loe: laiali võtnud ainult), aga kaugemale ei jõudnud. Ainus miinus oli see, et raami ja mootori numbrid ei klappinud, kuid müüja teadis tsikli algset omanikku, kellel oli säilinud originaalmootor. Peale väikseid kõnesid viis sõit Hiiumaalt Tallinnasse mootori järele. Vana omanikuga sai ka ost-müük vormistatud. 
Kuna tegemist oli vene dokumentidega, pidime kindluse mõttes tsikliki juppidest kokku panema ning ARKis ette näitama. Enne sai uuritud ARKist, et kui korralikult masin peab kokku pandud olema, et dokumente saada. Öeldi: "Mootorratas peab meenutama mootorratast." See tähendas maakeeli aga seda, et tsikkel oli nende arust romu ja pandi kirja hunnik "toredaid" vigu, nagu näiteks, et sõiduki tagatuli ei tööta, pidurisüsteem ja gaasisüsteem ei tööta ja on mittekomplektne ning kere värvitööd on pooleli jne Smile . ARK otsustas, et kui vead kõrvaldada ja hiljem taastatut uuesti ette näidata, siis tuleb tasuda riigilõiv ja saab numbrimärgi 1957. masinale kätte. Siis läksime koju ja lammutasime ratta jälle laiali ning algas taastamise protsess.
Hiiumaalt kraam:
   
Enne ARKi minekut "lego" kokku pandud:
   

Otsisin IZ49-le juppe ning Facebookis jäi silma postitus, kus keegi Järvamaalt pakkus "taolisele tsiklile juppe". Piltide küsimise peale sai selgeks, et tüüp müüb hoopis IZ350 "tsiklit" (loe: raam, esihark, poriplekid, mootor... kõik). Nii sai endale koju toodud 1949. aasta IZ350, mida varem ei olnud plaaniski ehitama hakata. Ühe silmaga hakkasime siis lisaks IZ49-le otsima ka IZ350-le juppe... ja nii ta läks...

   
...ei tasu ära ehmatada sellest roostekäkist, täna on seis juba palju parem. 

Aga kahe ratta korraga ehitamisest siis edaspidi...


(50 uut halli juuksekarva tuli juurde peale lootusetuid üritusi profiilile avatari lisada)
Vasta
#2

Kuule penskar, sa ehmatad uue mehe ära oma plämaga! Ära jandi, las inimene kirjutab oma projektidest!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

(19-03-2021, 23:47 PM)pen.skar Kirjutas:  Torkan vahele oma mure. Laaditi maha ja pakuti mulle üleeile kuuekümnendate Iž`i.  Olnud sinine, roheliseks värvitud. Ainult korv uuemast ajast punane. Mööblit oli vähevõitu- ei paistnud korvi ismepatju ja esiklaasi. Mida mina, seitsmekümne viiene vanamehenäss sellega teen. Aitab yamahast küll, läheb nupust kindlalt käima ja pole segujama. ksf   Hinkus  auuu- ikka see soojak, kus Zapikas katusel- vast huvitab!

Tere-tere, tänan pakkumast, kuid mul peale nende 49 ja 350 veel teisigi masinaid, milleks hetkel jaksu ei ole.
Vasta
#4

(19-03-2021, 23:57 PM)Marko Kirjutas:  Kuule penskar, sa ehmatad uue mehe ära oma plämaga! Ära jandi, las inimene kirjutab oma projektidest!

See naine! nii lihtsalt ei ehmu õnneks Wink
Vasta
#5

Kõik poldid, mutrid läksid tsinkimisse ning vedruseibid on ette valmistatud, et teostada must oksüdeerimine, aga see alles tulevik.
Tsingitud Võrus:
   

Kroomi asjadega on nii, et kõigepealt sai eemaldatud vana kroom, et näha, mis seisukorras detailid on. Osa on juba poleeritud ja kroomitud, aga osa veel tegemisel.

Poleeritud:
   
   

Esimene kroomimine:
   
   

IZ49 enne liivapritsi:
   

IZ 49 peale liivapritsi:
   

IZ350 mõned jupid enne ja pärast liivapritsi. Kõik liivapritsi tööd teostas Rastblaster OÜ:
   

Mõlema ratta värvimine:
   
   
   
   

Kõik tööd peale kroomimise ja värvimise on teostatud enda kodus garaažis.

Kui kellelgi on üle IZ350 tagapidurit (plekist) ja tulede lülitit, võib pakkuda Smile
Vasta
#6

Kas võiksid korraks proovida iz 49 raamile iz 350 tagaosa külge panna?
Kui palju neil seal erinevust on?

Kui see ajutist abi pakub siis mul on üks iz 49 alumiiniumist piduriosa üle.
Vasta
#7

(21-03-2021, 22:19 PM)tõnn Kirjutas:  Kas võiksid korraks proovida iz 49 raamile iz 350 tagaosa külge panna?
Kui palju neil seal erinevust on?

Kui see ajutist abi pakub siis mul on üks iz 49 alumiiniumist piduriosa üle.

49 piduriosi on mul küll, aga vaja oleks just 350 oma. 

Erinevusi on palju... üks amortidega, teine jäik. Raam ja tagaots on erinevad neil masinatel. Või mis sa täpsemalt mõtled?
Vasta
#8

Mõtlen seda, et kui palju tuleb IZ 49 raami juures muuta, et sinna Iz 350 saba külge panna?
Vasta
#9

(21-03-2021, 22:09 PM)Tartu Kirjutas:  Kui kellelgi on üle IZ350 tagapidurit (plekist) ja tulede lülitit, võib pakkuda Smile
Kas tulede lüliti all pidasid silmas seda?
https://www.osta.ee/iz49-iz350-m1a-k125-...38074.html

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#10

(22-03-2021, 02:40 AM)tõnn Kirjutas:  Mõtlen seda, et kui palju tuleb IZ 49 raami juures muuta, et sinna Iz 350 saba külge panna?

Esmapilgul vaadates IZ49 raamile sobib IZ350 tagaosa külge küll.
Vasta
#11

(22-03-2021, 12:33 PM)Walter Kirjutas:  
(21-03-2021, 22:09 PM)Tartu Kirjutas:  Kui kellelgi on üle IZ350 tagapidurit (plekist) ja tulede lülitit, võib pakkuda Smile
Kas tulede lüliti all pidasid silmas seda?
https://www.osta.ee/iz49-iz350-m1a-k125-...38074.html

Ei, lüliti on selline:
   
Vasta
#12

Huvitav teema ja teemaarendus!
Kui päris täpseks minna, siis 350-le käib sama P-25 lüliti nagu eelneval pildil, aga nupp on ringidega. Esimestel 49-tel ka sama teema.
Aga lüliti ise on õudselt defka värk. Enda varajasale Tuulale sain lõpuks Venemaalt ja ei maksnud mitte vähe.

Edu, jälgin!


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#13

(22-03-2021, 22:37 PM)kriminaalid Kirjutas:  Huvitav teema ja teemaarendus!
Kui päris täpseks minna, siis 350-le käib sama P-25 lüliti nagu eelneval pildil, aga nupp on ringidega. Esimestel 49-tel ka sama teema.
Aga lüliti ise on õudselt defka värk. Enda varajasale Tuulale sain lõpuks Venemaalt ja ei maksnud mitte vähe.

Edu, jälgin!

Aitäh hea sõna eest! 

Vot, jälle vajalik uus teadmine, et 350 lüliti on ringidega. Karta on, jah, et seda tuleb kusagilt kaugemalt otsida, nagu juhtus mootorikaanega, mille saime hoopiski Siberist Kemerovo oblastist kuskilt Kuzbassist:
   
Vasta
#14

(22-03-2021, 19:42 PM)Tartu Kirjutas:  
(22-03-2021, 02:40 AM)tõnn Kirjutas:  Mõtlen seda, et kui palju tuleb IZ 49 raami juures muuta, et sinna Iz 350 saba külge panna?

Esmapilgul vaadates IZ49 raamile sobib IZ350 tagaosa külge küll.

1:1-le ei ühildu, modifitseerides ja teataval määral keevitades on võimalik siiski raame omavahel vahetada.
IZ49-l on esihargi hõõrdkattega piduri kronstein keevitatud raami kaela külge, see tuleks algatuseks maha lõigata.
IZ49 tagaporilaua raadius on suurem kui IZ350-l, kuna IZ49-l on tagaamort, porilaua kinnitused ei kattu.
Hoolikal kõrvutades on näha, et IZ49 tagaporilaud on raamist kaugemal kui IZ350 oma, kuna IZ-49 raamil on õõtshargi puks keevitatud raami külge. Samal põhjusel ei lähe porilaua avade muster omavahel kokku.


Vasta
#15

Nüüd sai ka osade IZ350 poltide-mutrite eeltöö tehtud ning lastud tsinkida, vedruseibid said musta tsingi.

Enne:
   
Pärast:
   

Veidi jõudsin ka kroomimise eeltööd teha. Poleeritud IZ350 tulevõru ja lenks:
   

Järgmisena valmib IZ49 porilaua raam.
Vasta
#16

Nüüd said mõned asjad (350 lenks, tulevõru, heeblid, erinevad poldid-mutrid, käiguvahetushoob) veel kroomimisse saadetud ja samal ajal vaikselt nokitsetud mootori kallal.
Viimased 350 jupid läksid ka värvimisse.

Garaažis (loe: varakambris) tuhnides selgus, et 350 paak ja silinder jäävad üle. Kui keegi tahab neid minu puuduolevate asjade (350 tagapidur ja tulede lüliti) vastu vahetada, võib julgelt teada anda  Big Grin:
         

Puudu on veel ka mõlema ratta leegitorud (Leedu omasid ei taha). Ootame Tšehhi leegitorusid, mis pidid olema saadaolevatest kõige kvaliteetsemad.
Vasta
#17

Kas sul oleks võimalik pildistada aku ning süütekarbi hoidjat, koos mõningate mõõtudega?
Oleks väga tänulik.
Vasta
#18

Tunneks ka huvi mõõtute vastu.Plaan omale ise selline vigur valmistada
Vasta
#19

(09-04-2021, 22:31 PM)Assere Kirjutas:  Tunneks ka huvi mõõtute vastu.Plaan omale ise selline vigur valmistada
https://www.olx.ua/d/uk/obyavlenie/plosc...derIndex=5 
Seal on sajast küljest vaated. Isegi aku on oma kohal.

dyadka kanaris: 18 хорошо читаемых фотографий заводских чертежей мотоцикла ИЖ-350. http://narod.ru/disk/51277617001.b6bfb1c...0.rar.html
Mingid joonised aga peab registreeruma või on juba aegunud värk (maha võetud?).

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#20

Tänan vihje eest.
Pildid laadisin siia:

http://erinevadpildid.blogspot.com/2021/...a.html?m=1
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne