Postitused: 59
Teemad: 10
Liitus: Sep 2013
Maine:
1
Lugesin terve teema veelkord läbi ja küsin, et tuleb sellest ju L1 REPLICA?
Postitused: 1,408
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
31-03-2021, 01:26 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 31-03-2021, 01:31 AM ja muutjaks oli
spitfire.)
Replikatest. Olen vaadanud neid nn maailma esimese auto Mercedese 3-rattalisi replikaid, erinevates muuseumides. Täiesti külmaks jätavad. Mingit tunnet ei ole. Lihtsalt mingi asi. Vana asi peab olema vana ja restauraatori ülesanne on see vana asja tunne sinna alles jätta, mis iganes viisil, ja see on kunst. Kui see tunne on seal sees, siis on ta minu jaoks ehe.
Mis puudutab L1-te, siis ma vaataks neid vanu 30-nendate Zaruljomi artikleid selle pilguga, et millest seal tol ajal kirjutati ja mida ei mainita mitte moka otsastki. Minu meelest ei ole kusagil mainitud ei mootori ega käigukasti, ega kahjuks ka sildade tootmisest või sellega seotud probleemidest midagi (parandage kui eksin). Küll aga on kiretud raami ja kere detailide valmistamisest. Rehvid on mainitud ja lausa tootja täpsusega. Velgedest on juttu. Karbussist, tootjast ja sellega seotud tootmis probleemidest on räägitud. Bensupumba probleeme on mainitud. Mina järeldaksin sellest, et need sõlmed, mille probleemidest räägitakse, nendega ka tegeleti ja usutavasti ka tehti. Mulle tundub, et kere tagusid nad ise valmis, ilmselt ka raami. Seda on näha ka sellelt 6 autoga fotolt, et esiklaas ei mahu raami ja ukse joon, no ei jookse kuidagi. On juttu, et otsiti tikutulega meistreid ja plekkseppasid, kes kered valmis tambiks. Kuna mootorite ja käigukastide tootmisest ei räägita sõnagi, siis ilmselt sellega ka ei tegeletud või vähemalt tulemuseni ei jõutud. Mõõdikuid ja priboore on samuti mainitud, et nende valmistamisega ollakse jännis ja et need on osalt välismaist päritolu. No kuidagi pidid nad seal ju oma aega viitma ? 5000 meest ja 8-9 kuud ? Motivatsioonipakett on ei rohkem ega vähem kui kuul kuklasse või medal rinda, siis asjad juhtuvad.
Präegu meenub, et sellel värskelt "leitud" Loch Nessil oli nahk sisu, aga L1 oli väidetavalt seest Repsiga tehtud, erinevatel andmetel kas halli või pruuni tooni. (Ei see ei ole mitte selle koduperenaise nahk kes omale uue kohvimasina sai, temakesega on ikka kõik korras, vaid see reps on selline vähe etemat sorti riie mida Loch Nessil ei olnud).
Postitused: 1,230
Teemad: 80
Liitus: May 2007
Maine:
20
Fordi tehase traktorite tiivad (1925-1938 vahemikus, mida olen lähemalt uurinud) olid alt lihtsalt värvitu nagu ülejäänud masingi. Ma pole ei krunti ega pahtlit tuvastanud. Värv on aastakümnete kasutuses oldud aja jooksul maha kulunud kõigist kohtadest kus sopp ja vesi ringi käis (rattaste välimine osa, poritiiva alumised, sisemised küljed). Samas mootoriplokil ja transmissiooni peal on see jätkuvalt näha ja kohati (kus õli on peale lekkinud) on see väga kvaliteetne samas. Mina kindlasti nii peeneks ei läheks ja kataks sellised kohad parema kihiga, kui lihtsalt värv, kui mingigi ringiveeremise võimalus/plaan kavas on.
Postitused: 1,408
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
37
Piiteris on tänasest näitus avatud. Kas see lubatud Loch Ness ehk leitud L1 kadus uuesti ära, või on väljanäitusele üles pandud ?