Kuna ikkagi naljapäev, siis peaks head nalja ka teistega jagama mitte üksi muhelema.
Nimelt kuna ploki ja vändaga on mõlemaga asi sealsamuses siis sai kaas ette võetud.
Muidugi olid klapisääretihendid väljalaskel ära tulnud, kuna ta oma turbo TKR6 on võimeline tekitama kuni 1,8 bar vasturõhku ja seega on see ka ootuspärane, et tihendid ära tulevad.
Pärast aga kuum gaas käib puksist läbi koos tahmaga ja kuna ülalt tulnud õli kõrbeb ära, siis klappidel lõtku ei olnud.
Tekkis ta peale pukside hõõritsaga puhastamist.
Muidu kaas ise on sirge ja kontrollabinõu vahelt valgust läbi ei paista ning sisselaske ja väljalaskekanalid on üle keskmise ilusad ja sileda pinnaga.
Klappe sai ka sorditud paksuse järgi ja kõik klapid said samale kõrgusele 0,5mm erinevusega.
Ühtlasi said sisselaskeklapid kuidas kellelegi, kas kergenduskuuri või voolavuse parandamise.
Selle väikse treimise efekt on täiesti tuntav suitsu vähenemisega ja väänet saab paarsada pööret kõrgemale, ehk silindri täituvus paraneb.
Pihustit sisse proovides läks aga naljatuju ära.
Rohkem teine välja ei ulatu koos tihendiga ja kõik samasugused.
Nüüd ma saan aru, mis valu oli keerata pritsemoment nii varajaseks et pumba hammasratas lõpus ja mootoril kõvem lagin sees kui Golf2 miinus 30c käivitades.
Aga eks tuleb teha frees ja ära parandada...
Eks mootori paigaldajatel võis ka huvitav olla kui see aparaat ei jõudnud sõita kiirema käiguga ja siis krutiti igasugu asju ning pandi õhupuhastisse koonusfilter sisse.
Mis puutub aga erinevatesse headesse soovitustesse panna saalele plekki, paberit ja veel midagi ümber või jätta niisama, siis see lahendus ei lähe käiku.
Jah, seda võiks teha kui on kiirelt vaja mingi lahendus leida ja teeks isegi kui see mootor metsas laiali läheks ja tähtaeg jalaga sinna taoks kus inimene ainsusest mitmuseks muutub.
Praegu aga ei ole sellega veel nii kiire, et peaks nõnda talitama ja tahaks vältida olukorda mida eelmine lause kirjeldas.
Pealegi võib tulla tahtmine või vajadus müüa see värk maha või jääb see pärijatele või misiganes ja ei ole vaja, et tegijat meenutatakse kui seda meest, kes saaled plekiga sisse paneb.
Seda enam, et tahaks saada sest mootorist 160 töökindlat hobujõudu hea väändega ja vajadusel ka lubatud piiri ületades ning asi mis toimib iseimeval 75 hj mootoril ei kesta turbomootoril.
Siin on hea näide sees olnud saaledest:
Kui võll on ikka õlikilest peenem, siis peab teda väga kaua sisse töötama et see kandepind laieneks ja õli suudaks võlli üleval kanda.
Kes aga teab kui kaua ja kuna võiks hakata planeeritud võimsust arendama?
Seega teeks ikkagi lõtku minimaalse kokkupannes ja eks ta pärast suureneb, kus ta pääseb.
Ühesõnaga vänt lihvitakse ära ja plokil lähevad kaaned madalamale ning hoon käib korra sealt läbi.
Paar päeva tagasi jäi ka kogemata näppu uueväärne turbo, mida tahaks sel mootoril proovida.
Ekstreemselt suur ei ole ja kõrval võrdluseks ta oma turbo.
Eeldatavalt peaks ka 200hj jaoks piisama, kuid eks paistab...