Traktorile õli
#21

Tartus müüakse seda kus?
Vasta
#22

Minul nüüd sama küsimus. Millist õli panna linttraktori  dt-75 karterisse ja käigukasti. Ostukoht peaks jääma Tallinna ümbrus. Vaatan ka rahakotti.
Kas kuskil lahtist õli on võimalik osta?

/Probleemiga tuleb tegeleda kohe!/
Vasta
#23

rääkisin täna spetsialistiga, kes väitis et kamza õli on parim ka T-40 hüdrosüsteemi. Rolleyes
Hetkel sees mingi Mg42vms.
ütles, vala maha ja pane kamza asemele Cool
Vasta
#24

(05-01-2022, 14:12 PM)pannkook Kirjutas:  rääkisin täna spetsialistiga, kes väitis et kamza õli on parim ka T-40 hüdrosüsteemi. Rolleyes
Hetkel sees mingi Mg42vms.
ütles, vala maha ja pane kamza asemele Cool
Minul on ka Kamaz hüdros. Isegi Jumz ekskavaatoril on Kamaz hüdrosüsteemis. Mingeid halbu omadusi pole täheldanud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#25

(05-01-2022, 16:45 PM)saarrand Kirjutas:  
(05-01-2022, 14:12 PM)pannkook Kirjutas:  rääkisin täna spetsialistiga, kes väitis et kamza õli on parim ka T-40 hüdrosüsteemi. Rolleyes
Hetkel sees mingi Mg42vms.
ütles, vala maha ja pane kamza asemele Cool
Minul on ka Kamaz hüdros. Isegi Jumz ekskavaatoril on Kamaz hüdrosüsteemis. Mingeid halbu omadusi pole täheldanud.

T-40 (JumZ, MTZ jms) hüdrosüsteemile, kui sinna peale ei ole aretatud uuemaid/peenemaid jagajaid või hüdropumpi või -mootoreid, on üpris ükskõik, milline libedaks jääv ollus seal ringleb. Tööd teeb vedelik oma füüsikaliste omaduste tõttu (vähene kokkusurutavus). Asjade, mis peal on, tolerantsid on sedavõrd suured, et nende kokkujooksutamine on üpris raske (eeldusel, et vedelik vähegi õli on) - sisuliselt tuleb õlil määrida ainult madalate pööretega pumba hammasrattaid (hamba kuju järgi eeskätt surve, võllil vähesel määral ka liughõõrdumine) ja jagaja siibreid. Mõned korrodeerumisvastased ained võiks ka sees olla. 
Mootoriõli (olgu v Kamaz) kasutamist toetab ainult see, et kui pump on ühenduses mootori karteriga, siis kui pumba otsatihend läheb, on karteris küll palju õli, aga see on mootoriõli. Hüdroõli ei ole mõeldud toime tulema mootoris sees esinevate jõudude (nt saalede ja vändakaela vahel) ja temperatuuridega ning mina vist sellise kompotiga (kui hüdroõli karterisse lendab) metsast koju sõita ei julgeks.
Mida aga "peenemad" või täpsemini tehtud süsteemid on, seda parem peab olema ka õli, et ta igale poole vahele tungiks ning oma ülesannet täidaks. sest peenemate süsteemidega kaasneb suurem takistus ja see toob kaasa temperatuuritõusu, temperatuuri tõustes vedelike omadused aga kipuvad muutuma Cool
Vasta
#26

Kuidas saada mtz82 hüdrosüsteemist kõik vana õli välja. Sees on tundmatu õli paneks uue aga mingi osa jääb sisse ja kui uus panna kas omavahel reaksioone ei teki (vaht,klimbid jne.).
Vasta
#27

(05-01-2022, 14:12 PM)pannkook Kirjutas:  rääkisin täna spetsialistiga, kes väitis et kamza õli on parim ka T-40 hüdrosüsteemi. Rolleyes
...

Ja mille poolest see parim on? Odavaim? Tõenäoliselt.

Ainus eelis hüdrovedeliku ees on sobivus mootoris toimimiseks, kui pumbaga peaks pahasti minema. Üks kanister kogu traktori peale  teeb ka elu lihtsamaks, ei vaidle. Cool

Vurle ütles kõige olulisema ilmselt juba ära  - kvaliteetsel nõukatootedel on ükskõik, mis seal voolab, kuniks see ei korrodeeri detaile. Ilmselt on ka keskmisel odaval itaallasel või bulgaarlasel üsna väikesed nõudmised hüdrovedelikule. No mingi voolavus võiks siiski olla. Danfossi või Bosch-Rexrothi ilmselt isand pannkook sinna paigaldada ei soovi, seega kui kamsat on, siis seda hüdrosse valada ka võib.

Samal põhjusel on mu traktorites igal pool 10W-30 poolsünt - odav ja lihtne.

Hüdrosüsteemist kogu vana õli väljasaamine on kaunikesti tülikas protseduur ja ega ilma kooste osandamata see ka täielikult ei õnnestu. Hüdropaagi punn on paremal küljel, umbes hüdropumba ajami käepideme kohal. Paagi tühjendamine on äärmiselt ebameeldiv tegevus. Masina loojad vist tõesti eeldasid, et õli lastakse lihtsalt maha voolata Sad Mõningal määral saab voolikute kaudu suruõhuga motiveerida, aga see on üsna rokane tegevus. Samas on enamus õlist silindrites ja kui need tühjaks nõrutada, siis ülejäänud torustikku, pumpa  ja jagurisse jäänud mõni liiter ei tohiks suurt paha tekitada. Kui tahta kindla peale minna, siis tasub teha kaks vahetust järjest: esimene kord vahetad seesoleva jama mingi odavama õli vastu välja ja peale mõne(-kümne)tunnist tööd siis teed uue vahetuse, seekord põhjalikuma. Vahepeal jälgid olukorda - kui tekib mingi anomaalia (vahutamine või tõesti klimp), siis tuleb muidugi varem reageerida.
Vasta
#28

(05-01-2022, 22:51 PM)v6sa Kirjutas:  
(05-01-2022, 14:12 PM)pannkook Kirjutas:  rääkisin täna spetsialistiga, kes väitis et kamza õli on parim ka T-40 hüdrosüsteemi. Rolleyes
...

Ja mille poolest see parim on? Odavaim? Tõenäoliselt.

Ainus eelis hüdrovedeliku ees on sobivus mootoris toimimiseks, kui pumbaga peaks pahasti minema. Üks kanister kogu traktori peale  teeb ka elu lihtsamaks, ei vaidle. Cool

Vurle ütles kõige olulisema ilmselt juba ära  - kvaliteetsel nõukatootedel on ükskõik, mis seal voolab, kuniks see ei korrodeeri detaile. Ilmselt on ka keskmisel odaval itaallasel või bulgaarlasel üsna väikesed nõudmised hüdrovedelikule. No mingi voolavus võiks siiski olla. Danfossi või Bosch-Rexrothi ilmselt isand pannkook sinna paigaldada ei soovi, seega kui kamsat on, siis seda hüdrosse valada ka võib.

Samal põhjusel on mu traktorites igal pool 10W-30 poolsünt - odav ja lihtne.

Hüdrosüsteemist kogu vana õli väljasaamine on kaunikesti tülikas protseduur ja ega ilma kooste osandamata see ka täielikult ei õnnestu. Mõningal määral saab voolikute kaudu suruõhuga motiveerida, aga see on üsna rokane tegevus. Samas on enamus õlist silindrites ja kui need tühjaks nõrutada, siis ülejäänud torustikku, pumpa  ja jagurisse jäänud mõni liiter ei tohiks suurt paha tekitada. Kui tahta kindla peale minna, siis tasub teha kaks vahetust järjest: esimene kord vahetad seesoleva jama mingi odavama õli vastu välja ja peale mõne(-kümne)tunnist tööd siis teed uue vahetuse, seekord põhjalikuma. Vahepeal jälgid olukorda - kui tekib mingi anomaalia (vahutamine või tõesti klimp), siis tuleb muidugi varem reageerida.
Enam-vähem tühjaks saab... liitreid sisse ei jää, kui viitsimist silindri tõstepool lahti võtta - aisad üles, ühendus lahti ning aisad alla vajutada. Lisaks, kui ei ole võimalik pumbast välja lasta, siis ehituspoest saab peenikest, no nii 5mm läbipaistvat voolikut, ja apteegist proviisoriproua selja tagant suletud kapist tuleb küsida (ega nad ise ei paku  Big Grin ) kõige suurem "vaktsineerimisvahend" - oli vist 100ml, mille ma olen saanud (sealtsamast sahtlitest saab muudki, ja olulisemalt odavamat nännni kui see mis riiulis, alates plaastritest, aga see on OT). Kui suudad voolikuotsa pumba pealevoolu nikerdada, saad süsteemi pea tühjaks ja ise üpris puhtaks jäädes (imiga õige õlivahetusanumat, eeldan, et lp kolleegil ei ole). Siis minimaalse õlikogusega käima, asjad läbi liigutada ning kui just enne vana läbitöötanud mootoriõli või burgeriputkast toodud fritüüriõli sees ei olnud, peaks peale järgimist vahetust enamvähem olema.

Ja kui uus õli sees, siis esimese haakeriistana tuleb järgi panna kallutav käru, mida vana õliga tõstsid viimati.  Toungue Kast üles-alla, ja siiis tulevad kõik õpitud (ja tundmatud kah) vandesõnad meelde ja saad õpitud protsessi korrata.
Vasta
#29

(05-01-2022, 23:21 PM)vurle Kirjutas:  Enam-vähem tühjaks saab... liitreid sisse ei jää, kui viitsimist silindri tõstepool lahti võtta - aisad üles, ühendus lahti ning aisad alla vajutada. Lisaks, kui ei ole võimalik pumbast välja lasta, siis ehituspoest saab peenikest, no nii 5mm läbipaistvat voolikut, ja apteegist proviisoriproua selja tagant suletud kapist tuleb küsida (ega nad ise ei paku  Big Grin ) kõige suurem "vaktsineerimisvahend" - oli vist 100ml, mille ma olen saanud (sealtsamast sahtlitest saab muudki, ja olulisemalt odavamat nännni kui see mis riiulis, alates plaastritest, aga see on OT). Kui suudad voolikuotsa pumba pealevoolu nikerdada, saad süsteemi pea tühjaks ja ise üpris puhtaks jäädes (imiga õige õlivahetusanumat, eeldan, et lp kolleegil ei ole). Siis minimaalse õlikogusega käima, asjad läbi liigutada ning kui just enne vana läbitöötanud mootoriõli või burgeriputkast toodud fritüüriõli sees ei olnud, peaks peale järgimist vahetust enamvähem olema.
Väike nipp kellel vaakumit aega ajalt vaja, kaanega pang ja tolmuimeja tõmbavad maru hästi õli välja. Pange kaane külge ühenda tolmuimeja ja voolik imemiseks, see võiks põhja ulatuda, et õli tolmuimejasse ei pääseks. Kõik ühendused peaks olema hermeetilised ja imivoolik mitte rohkem kui 8mm. Tolmuimeja tekitab pange hõrenduse ja kuna loodus tühja kohta ei salli asub õli sinnapoole liikuma. Lihtne.
Vasta
#30

(06-01-2022, 09:47 AM)huvi5 Kirjutas:  
(05-01-2022, 23:21 PM)vurle Kirjutas:  Enam-vähem tühjaks saab... liitreid sisse ei jää, kui viitsimist silindri tõstepool lahti võtta - aisad üles, ühendus lahti ning aisad alla vajutada. Lisaks, kui ei ole võimalik pumbast välja lasta, siis ehituspoest saab peenikest, no nii 5mm läbipaistvat voolikut, ja apteegist proviisoriproua selja tagant suletud kapist tuleb küsida (ega nad ise ei paku  Big Grin ) kõige suurem "vaktsineerimisvahend" - oli vist 100ml, mille ma olen saanud (sealtsamast sahtlitest saab muudki, ja olulisemalt odavamat nännni kui see mis riiulis, alates plaastritest, aga see on OT). Kui suudad voolikuotsa pumba pealevoolu nikerdada, saad süsteemi pea tühjaks ja ise üpris puhtaks jäädes (imiga õige õlivahetusanumat, eeldan, et lp kolleegil ei ole). Siis minimaalse õlikogusega käima, asjad läbi liigutada ning kui just enne vana läbitöötanud mootoriõli või burgeriputkast toodud fritüüriõli sees ei olnud, peaks peale järgimist vahetust enamvähem olema.
Väike nipp kellel vaakumit aega ajalt vaja, kaanega pang ja tolmuimeja tõmbavad maru hästi õli välja. Pange kaane külge ühenda tolmuimeja ja voolik imemiseks, see võiks põhja ulatuda, et õli tolmuimejasse ei pääseks. Kõik ühendused peaks olema hermeetilised ja imivoolik mitte rohkem kui 8mm. Tolmuimeja tekitab pange hõrenduse ja kuna loodus tühja kohta ei salli asub õli sinnapoole liikuma. Lihtne.
Miks leiutada jalgratast?Poes ju müügil piduri õhutuse ja õli eemalduse komplektid,kompressor taha ja peaks tulema.Kuidas see paksemat hürdo või mootori õli imeb ma muidugi ei tea.
Vasta
#31

(06-01-2022, 09:47 AM)huvi5 Kirjutas:  
(05-01-2022, 23:21 PM)vurle Kirjutas:  Enam-vähem tühjaks saab... liitreid sisse ei jää, kui viitsimist silindri tõstepool lahti võtta - aisad üles, ühendus lahti ning aisad alla vajutada. Lisaks, kui ei ole võimalik pumbast välja lasta, siis ehituspoest saab peenikest, no nii 5mm läbipaistvat voolikut, ja apteegist proviisoriproua selja tagant suletud kapist tuleb küsida (ega nad ise ei paku  Big Grin ) kõige suurem "vaktsineerimisvahend" - oli vist 100ml, mille ma olen saanud (sealtsamast sahtlitest saab muudki, ja olulisemalt odavamat nännni kui see mis riiulis, alates plaastritest, aga see on OT). Kui suudad voolikuotsa pumba pealevoolu nikerdada, saad süsteemi pea tühjaks ja ise üpris puhtaks jäädes (imiga õige õlivahetusanumat, eeldan, et lp kolleegil ei ole). Siis minimaalse õlikogusega käima, asjad läbi liigutada ning kui just enne vana läbitöötanud mootoriõli või burgeriputkast toodud fritüüriõli sees ei olnud, peaks peale järgimist vahetust enamvähem olema.
Väike nipp kellel vaakumit aega ajalt vaja, kaanega pang ja tolmuimeja tõmbavad maru hästi õli välja. Pange kaane külge ühenda tolmuimeja ja voolik imemiseks, see võiks põhja ulatuda, et õli tolmuimejasse ei pääseks. Kõik ühendused peaks olema hermeetilised ja imivoolik mitte rohkem kui 8mm. Tolmuimeja tekitab pange hõrenduse ja kuna loodus tühja kohta ei salli asub õli sinnapoole liikuma. Lihtne.
Vähe asisem imeja tõmbab lihtsama pange kortsu.
Vasta
#32

(17-04-2015, 07:13 AM)Ranno Kirjutas:  ...Millist õli panna linttraktori  dt-75 karterisse ja käigukasti. Ostukoht peaks jääma Tallinna ümbrus.
Kas kuskil lahtist õli on võimalik osta?...

https://erimell.ee/olid-kategooria/vene-olid/
Vasta
#33

Aina hullemaks  läheb   ,Juba aetakse viimast õli tilka taga  no tule taevas appi,   Omal aastaid traktor olnd teata mis õligi sisse panna,Krt   kalla mida on peaasi et puhas  ja odav   läheb  voolik läheb ka õli.   Meenub see jutt kus keegi tellis kana. s ja kuke oma ei tohtinud sees olla. Kui nii kaua need traktorid kamaziga elus olnd  siis küllap elavad edasigi.
Vasta
#34

Seljuhul sa pole näiteks klappe regullides võrdlust näinud... Milline "pigi" on vene õliga töötanud mootori kaane all ja versus 15w40- ga , viimase puhul säras metall vastu.kokkupuude on vähemalt kuue masinaga. Enda russ 8800 tt seljatanud ja isegi plokikaas pole maas käinud ja sisikond läigib endiselt.. vana teooria järgi oleks pidanud varsti juba teine mootori rem tulema...nii et kes usub "vaktsiine" ja "kergemalt" põdemist... Jäägu igale oma arvamus!
Vasta
#35

Päris puhtaks saab ainult õliga "loputades". Tõmbad kõik silindrid kokku, siis lased õli välja. Sisse valad puhast õli (arvan et 5l russile piisav, 3l võib jääda väheks), siis paned käima ja teed kõik liigutused silindritega täistsükliga. Lased õli välja ja valad jälle sisse puhta õli ning loputad. Russile ma arvan, et piisab ühest korrast. 

Endal metsaveotraktoril sattus kogemata vett hüdrosüsteemi, siis seda pidin loputama 30l kaupa ja niimoodi 6 korda. Lõpuks jäi õli puhas. Pmst terve päev läks ära.
Vasta
#36

Kamazi õli on suht halb. Suvel õlirõhu järgi oli kuumalt hästi näha ,et rõhk oli tavapärasest madalam.  Õli temp võis olla mingi 110kraadi t-40l ja pidi ikka vahepeal vaatama ,et punasess ei läheks.  Väljas oli kah  mingi äkki 27-30 kraadi. Samas tegin oma niitmised/purustamised ära ja  ega järgmine kord on järgmine aasta. Vb 7-10 töötundi tuleb aastas. Et mõne aasta pärast vaatab tõenäoliselt panen mingi lääne õli tagasi. Jahutusribid said kah pestud. Olid üsna õli ja tolmuga seestpoolt koos kuna mingi aeg hüdrotorule tuli mõra ja ventikaga vedas seda õli korralikult ribide vahele.
Vasta
#37

Lääne õli ikka karterisse, lahtiselt seda osta ja veidi rohkem otsida leiab normaalse hinnaga, ei tule oluliselt kallim kui kamaziõli. Hüdrosse tänapäevane hüdroõli, maksab vähem kui kõige odavam mootoriõli, kuid siis tõepoolest on kuur lõpuks erinevaid õlikanistreid täis, selles osas mootoriõli parem või üldse STOU tüüpi õli, saab muuseas ka käigukasti valada. 

Vene õlidel peale odava hinna muid häid omadusi pole, ei tasu igasugu "eksperte" kuulata.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne