06-01-2022, 23:38 PM
Keslal ka olemas
(06-01-2022, 21:52 PM)mutikas Kirjutas: Milliste tootjate metsatõstukit teate nimetada mida saaks võtta traktori rippsüsteemi?
(02-01-2022, 10:27 AM)2715 Kirjutas: See lintidega T-16 ei tundu kuidagi metsa sobivat oma käiguosa poolest.
Esiteks on ta oma lühikeste lintidega väga karm elamus piloodile ja ainult siis on loogiline kui ta oleks osa kosmonautide väljaõppest.
Teiseks vedrustamata kärudega metsas puu haaratsiga taga tähendab, et kui jääb talle teele ette kas känd või risti puu kasvõi 10cm läbimõõduga on see talle ületamatu.
Esiots peale läheb küll, kuid viimasest rattast üle ei saa.
(07-01-2022, 11:27 AM)Envir Kirjutas: Kogu lugupidamise juures palun neid väiteid selgitada. Mis mõttes juhile karm elamus? Jäise maa peal on küll karm, taob sisemust korralikult, muud karmust nagu ei oska välja tuua. 10cm risti puust üle saamisel ei ole probleemi nagu täheldanud. Miks ta ei peaks viimasest rattast üle saama? Kännuga on kahtlane jah, pole mõtet proovima minna. Aga selles osas aitab just masina väiksus, sõidad sealt, kust saab sõita. Töövõtted veits teised, kui suurema masinaga.https://www.youtube.com/watch?v=YNYkWvTcJrk
(07-01-2022, 12:24 PM)2715 Kirjutas: https://www.youtube.com/watch?v=YNYkWvTcJrk
6:56 alates näeb kuidas linttraktor veojõu maha paneb.
Kui lühikese lindiga masinale raske asi taha panna ja veojõudu ka vaja on, siis täpselt nii ta edasi ei saagi kui puu jääb kahe rulliku vahele sest lint läheb juba pea 90 kraadi alla mis puuga kokku puutub ja üle ta sealt ei saa.
Linti ei saa kunagi nii jäigaks pingutada et ta sugugi läbi ei vaju ja sel põhjusel tehakse ekskavaatoritelegi tallad tähiku ja viimase rulli vahele.
Sellega töötamise karmusest räägib ka see video, kuigi siin tegu vedrustatud käiguosaga.
Siin muidugi igaühel oma taluvuspiir ja minu taluvuspiiri tõi Belarusiga metsavedu lõtkudega ja halvasti töötava vedrustusega istmel nii alla, et ilma tablettideta lõpus enam ei saanud.
Korraliku istmega saab veel edasi aga linttraktorit kindlasti enam ei puutu...
Muidu aga nagu ma teisest lausest aru saan on teil selline masin olemas, mis on iseenesest põnev fakt.

(07-01-2022, 20:52 PM)olli Kirjutas: Uhke aparaat. Esisild maa sisse ei kisu? Kas saaks ka äkki rippesse mingi palkide laadimise aluse paigaldada ja sama tõstukiga siis taha otsa peale ka tõsta?Mul teine aparaatus veel
põhimõtteliselt sama süsteemiga, aga kabiniga ja käru käib ees. Avastasin, et ei olegi sellest pilte teinud, vaatan äkki homme toimetan natuke ja teen mõne pildi.
Aga las ta praegust jääb. Masti kõrguse kohapealt nägigi projekt selline madalam ja 180 kraadi keeramist ja ilma käppadeta välja. Et olekski sellline, et tooks mülkast kasvõi jupikaupa välja kuna mul on väga palju ka pehmet pinnast ja seljas neid notte on mõningaid ka käristatud. Ja kui ma hakkan seda rauda juurde lisama, läheks asi aina hullemaks ja saba ei tee asja lihtsamaks. Selle masina mõte ongi, et toob vähe kõrgemale ja teisega siis tõstan suurema portsuga käru peale. Praegust saigi lihtsalt õlid soojaks lastud ja nipet- näpet tehtud.
(07-01-2022, 23:21 PM)heiti Kirjutas:Kas äkki poleks mõtekas miskist maasturist ehitada https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36535 sinna paned soovi korral laiad sussid alla,tühimass kergem kui saska,pidev nelikvedu ja kütet võtab minimaalselt.Olen ise msellega mingi ca 60 ruumi puid langilt välja vedanud ja olen enam kui kindel,et teeb pika puuga nii saskale kui 25 -le.(07-01-2022, 20:52 PM)olli Kirjutas: Uhke aparaat. Esisild maa sisse ei kisu? Kas saaks ka äkki rippesse mingi palkide laadimise aluse paigaldada ja sama tõstukiga siis taha otsa peale ka tõsta?Mul teine aparaatus veelpõhimõtteliselt sama süsteemiga, aga kabiniga ja käru käib ees. Avastasin, et ei olegi sellest pilte teinud, vaatan äkki homme toimetan natuke ja teen mõne pildi.
Esialgu oli asi sedasi toimetamine, aga laiskusel on jõudu pea ja käed tööle panna.
Ohh eks ikka läheb raginal maa sisse- sai seda testitud, aga eks kogemusi hakkab ka tulema ja ei roni igalepoole. Vaatan rajad läbi ja kas edaspidi või tagurpidi, hakkan ennem pealekorjama või siis tagasitulles jne. Vintsi võiks peale nuputada muidu jah mastiga sikutan- tõukan välja. Teisel on käpad ka et saab rattad mülkast välja tõsta ja oksad alla panna. Tagumised sakslase jupid on ka olemas, aga ei ole selle projektiga jõudnud veel tegeleda ja mulle meedib sedasi trikeldada. Ei pea pead kaelaotsas väänama, et midagi sabasse tõsta ja siis on seal kuskil kännu taga kinni. Hea on manööverdada puudevahel, aga jah põidlaid peab kontrollima.
. Aga mõnus jõuga surub esimesed rattad kraavist läbi ja tagumised tuleb podisedes järgi. Kaalust ei oska arvata (ei julge kaalupeale ka minna, et järsku ei lasta tagasi tulla), aga mootor oli vist 280 kilo, rattad oi-oi- annab maast lahti kangutada püsti ja ülejäänud rauaosast ei hakka puusalt tulistama. Kaalujaotus on lihtsalt kõhutunde järgi, et võimalikut "kabiini" poole, masti kõrgus madal ja max noole pikkust. Pisarsilmi pidin 50cm mahalõikama noolel, et hästi pakitud saab, aga raam jäi projekti lõppfaasi,et oleks natsa paremini saanud.
(09-01-2022, 23:29 PM)hillar2 Kirjutas:Nagu võsa juba mainis siis rippsüsteemi külge pole hea kuna loksud panevad selle tõstuki sõidu ajal korralikult kõikuma...(06-01-2022, 21:52 PM)mutikas Kirjutas: Milliste tootjate metsatõstukit teate nimetada mida saaks võtta traktori rippsüsteemi?Palms, aga eks nad kõik teevad kui tellida. Hea oleks kui laseksid teha ka kinnitused traktori tagasilla külge.
Tagurpidikäiku kah ainult üks ja seegi totaka kiirusega: aeglaseks manööverdamiseks kiire, pika maa tagurdamiseks aeglane.